REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesel czy benzyna?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesel czy benzyna?
Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesel czy benzyna?
Materiały prasowe Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Początek nowego millenium przyniósł ważną premierę w gamie szwedzkiej marki. Zadebiutowało Volvo V70 II. Auto przez 7 lat obecności rynkowej doczekało się szerokiej palety silnikowej.

Volvo V70 drugiej generacji było tym modelem, któremu w roku 2000 Szwedzi powierzyli zadanie kontynuowania niezwykle ważnej tradycji. Mowa o oferowaniu klientom geometrycznie wystylizowanego kombi segmentu E. Być może auto nie porywało stylizacją nadwozia czy kabiny pasażerskiej. Mimo wszystko cechowała je rodzinna praktyczność. W we wnętrzu zasiąść mogło czterech pasażerów. Jeżeli chodzi o kufer, ten liczy od 485 do 1641 litrów. Auto było parowane z serią 5-cylindrowych jednostek napędowych. Ich siła trafiała na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.

REKLAMA

Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesle:

  • 2.4 D - D5244T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 130 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2002 - 2006
  • 2.4 D - D5244T7 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 126 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 2.4 D - D5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • D5 - D5244T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2002 - 2006
  • D5 - D5244T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 185 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 2.5 D - D5252T - 5-cylindrowy, 10-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2460 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 290 Nm, produkowany w latach 2000 - 2001

Oznaczenia silników Volvo V70 II - motory benzynowe:

  • 2.0 T - B5204T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2000 - 2007
  • 2.0 T - B5204T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2000 - 2007
  • 2.4 - B5244S2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 220 Nm, produkowany w latach 2001 - 2008
  • 2.4 - B5244S - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2001 - 2008
  • 2.4T - B5244T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 285 Nm, produkowany w latach 2000 - 2003
  • 2.5T - B5254T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 210 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2003 - 2008
  • T5 - B5234T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2319 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 250 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, produkowany w latach 2000 - 2004
  • T5 - B5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2401 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 260 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006
  • R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2006 - 2007

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA