REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesel czy benzyna?
Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesel czy benzyna?
Materiały prasowe Volvo

REKLAMA

REKLAMA

Początek nowego millenium przyniósł ważną premierę w gamie szwedzkiej marki. Zadebiutowało Volvo V70 II. Auto przez 7 lat obecności rynkowej doczekało się szerokiej palety silnikowej.

Volvo V70 drugiej generacji było tym modelem, któremu w roku 2000 Szwedzi powierzyli zadanie kontynuowania niezwykle ważnej tradycji. Mowa o oferowaniu klientom geometrycznie wystylizowanego kombi segmentu E. Być może auto nie porywało stylizacją nadwozia czy kabiny pasażerskiej. Mimo wszystko cechowała je rodzinna praktyczność. W we wnętrzu zasiąść mogło czterech pasażerów. Jeżeli chodzi o kufer, ten liczy od 485 do 1641 litrów. Auto było parowane z serią 5-cylindrowych jednostek napędowych. Ich siła trafiała na przednie lub wszystkie koła za pośrednictwem manualnej lub automatycznej skrzyni biegów.

REKLAMA

REKLAMA

Oznaczenia silników Volvo V70 II - diesle:

  • 2.4 D - D5244T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 130 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2002 - 2006
  • 2.4 D - D5244T7 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 126 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 300 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • 2.4 D - D5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2005 - 2008
  • D5 - D5244T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 340 Nm, produkowany w latach 2002 - 2006
  • D5 - D5244T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2401 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 185 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • 2.5 D - D5252T - 5-cylindrowy, 10-zaworowy, doładowany silnik diesla o pojemności 2460 cm3 z układem wtryskowym opartym o pompę wtryskową, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 290 Nm, produkowany w latach 2000 - 2001

Oznaczenia silników Volvo V70 II - motory benzynowe:

  • 2.0 T - B5204T - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2000 - 2007
  • 2.0 T - B5204T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2000 - 2007
  • 2.4 - B5244S2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 220 Nm, produkowany w latach 2001 - 2008
  • 2.4 - B5244S - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, wolnossący, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2001 - 2008
  • 2.4T - B5244T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2435 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 285 Nm, produkowany w latach 2000 - 2003
  • 2.5T - B5254T2 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 210 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2003 - 2008
  • T5 - B5234T3 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2319 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 250 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 330 Nm, produkowany w latach 2000 - 2004
  • T5 - B5244T5 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2401 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 260 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2005 - 2007
  • R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 350 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006
  • R - B5254T4 - 5-cylindrowy, 20-zaworowy, doładowany, rzędowy silnik benzynowy o pojemności 2521 cm3 z wielopunktowym układem wtryskowym pośrednim typu MPI, dysponujący mocą 300 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 400 Nm, produkowany w latach 2006 - 2007

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

REKLAMA

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

REKLAMA

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA