Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu
REKLAMA
REKLAMA
Trzecia odsłona hitowej Astry została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2003. Auto wniosło do gamy Opla sporą dawkę świeżości, a wszystko za sprawą geometrycznej, ale nowoczesnej linii nadwozia. Choć kompakt sprzedawanych w latach 2004 - 2014 i produkowany m.in. w Gliwicach stanowił duży postęp w stosunku do poprzednika, miał z nim pewną cechę wspólną. Część palety silnikowej. W sumie model był sprzedawany z 19 jednostkami napędowymi. Tym samym kierowcy mieli naprawdę duży wybór.
REKLAMA
Oznaczenia silników benzynowych Opel Astra H:
- 1.4 Z14XEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 75 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 120 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
- 1.4 Z14XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 125 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
- 1.6 Z16XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 150 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
- 1.6 Z16XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 155 Nm, produkowany w latach 2007 - 2014
- 1.6T Z16LET - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
- 1.8 Z18XE - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
- 1.8 Z18XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 1175 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
- 2.0T Z20LEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 2004 - 2007
- 2.0T Z20LER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 262 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010
- 2.0T Z20LEH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 240 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010
Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny
Oznaczenia diesli Opel Astra H:
- 1.3 CDTI Z13DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1248 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
- 1.7 CDTI Z17DTL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 80 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
- 1.7 CDTI Z17DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
- 1.7 CDTI Z17DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 110 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
- 1.7 CDTI Z17DTR - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
- 1.9 CDTI Z19DTL - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
- 1.9 CDTI Z19DT - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
- 1.9 CDTI Z19DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka zbudowana przez Fiata
- 1.9 CDTI Z19DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.