REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu

Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu
Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra trzeciej generacji jest jednym z popularniejszych aut na polskim rynku wtórnym. Który motor wybrać podczas zakupu pojazdu? Odpowiedź na to pytanie dają m.in. oznaczenia silników Opel Astra H.

Trzecia odsłona hitowej Astry została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2003. Auto wniosło do gamy Opla sporą dawkę świeżości, a wszystko za sprawą geometrycznej, ale nowoczesnej linii nadwozia. Choć kompakt sprzedawanych w latach 2004 - 2014 i produkowany m.in. w Gliwicach stanowił duży postęp w stosunku do poprzednika, miał z nim pewną cechę wspólną. Część palety silnikowej. W sumie model był sprzedawany z 19 jednostkami napędowymi. Tym samym kierowcy mieli naprawdę duży wybór.

REKLAMA

Oznaczenia silników benzynowych Opel Astra H:

  • 1.4 Z14XEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 75 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 120 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 1.4 Z14XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 125 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.6 Z16XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 150 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.6 Z16XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 155 Nm, produkowany w latach 2007 - 2014
  • 1.6T Z16LET - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 1.8 Z18XE - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.8 Z18XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 1175 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 2.0T Z20LEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 2004 - 2007
  • 2.0T Z20LER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 262 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010
  • 2.0T Z20LEH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 240 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010

Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Oznaczenia diesli Opel Astra H:

  • 1.3 CDTI Z13DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1248 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.7 CDTI Z17DTL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 80 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 110 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTR - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.9 CDTI Z19DTL - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DT - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA