REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu

Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu
Oznaczenia silników Opel Astra H: trzecia generacja niemieckiego hitu
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

Opel Astra trzeciej generacji jest jednym z popularniejszych aut na polskim rynku wtórnym. Który motor wybrać podczas zakupu pojazdu? Odpowiedź na to pytanie dają m.in. oznaczenia silników Opel Astra H.

Trzecia odsłona hitowej Astry została zaprezentowana podczas targów motoryzacyjnych we Frankfurcie w roku 2003. Auto wniosło do gamy Opla sporą dawkę świeżości, a wszystko za sprawą geometrycznej, ale nowoczesnej linii nadwozia. Choć kompakt sprzedawanych w latach 2004 - 2014 i produkowany m.in. w Gliwicach stanowił duży postęp w stosunku do poprzednika, miał z nim pewną cechę wspólną. Część palety silnikowej. W sumie model był sprzedawany z 19 jednostkami napędowymi. Tym samym kierowcy mieli naprawdę duży wybór.

REKLAMA

REKLAMA

Oznaczenia silników benzynowych Opel Astra H:

  • 1.4 Z14XEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 75 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 120 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 1.4 Z14XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1364 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 125 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.6 Z16XEP - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym i systemem Twinport, dysponujący mocą 105 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 150 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.6 Z16XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 115 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 155 Nm, produkowany w latach 2007 - 2014
  • 1.6T Z16LET - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1598 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 230 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 1.8 Z18XE - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010
  • 1.8 Z18XER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 1796 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 140 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 1175 Nm, produkowany w latach 2006 - 2010
  • 2.0T Z20LEL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 250 Nm, produkowany w latach 2004 - 2007
  • 2.0T Z20LER - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 200 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 262 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010
  • 2.0T Z20LEH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1998 cm3 z układem wtryskowym wielopunktowym, dysponujący mocą 240 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010

Zobacz również: Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Oznaczenia diesli Opel Astra H:

  • 1.3 CDTI Z13DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1248 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 90 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 200 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.7 CDTI Z17DTL - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 80 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 170 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 240 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 110 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.7 CDTI Z17DTR - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1686 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 125 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2007 - 2010, jednostka oparta konstrukcyjnie o diesla Isuzu
  • 1.9 CDTI Z19DTL - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 100 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 260 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DT - 4-cylindrowy, 8-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2005 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DTJ - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 280 Nm, produkowany w latach 2004 - 2006, jednostka zbudowana przez Fiata
  • 1.9 CDTI Z19DTH - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1910 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym na poziomie 320 Nm, produkowany w latach 2004 - 2010, jednostka zbudowana przez Fiata

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Serwis z Grupy Infor.pl numerem 1 w Polsce. Auto.dziennik.pl to absolutny lider motoryzacji w listopadzie 2025

Jesteśmy dumni, że portal z grupy Infor.pl przyciągnął tylu czytelników. Serwis auto.dziennik.pl okazał się w listopadzie 2025 roku najczęściej odwiedzanym portalem motoryzacyjnym w Polsce – wynika z najświeższych danych Gemius Mediapanel. Witryna przyciągnęła 4,06 mln realnych użytkowników, pewnie obejmując pierwsze miejsce w kategorii „Motoryzacja”. Gratulujemy!

REKLAMA

Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA