REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG
Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

REKLAMA

REKLAMA

Najgorsze silniki w historii, czyli długa lista porażek największych producentów. Zebraliśmy najbardziej awaryjne motory diesla i benzynowe Volkswagena, Renault, Subaru, BMW czy Forda.

Opracowanie nowego silnika kosztuje setki milionów euro. Mimo wszystko nawet podczas tak drogiego i długotrwałego procesu inżynierowie potrafią popełnić poważne błędy. Błędy, które sprawiają że samochodów często po prostu nie da się eksploatować z uwagi na dużą ilość usterek i drogie naprawy. Na liście pojawiają się i silniki benzynowe, i diesla. Co więcej, nie brakuje konstrukcji stworzonych przez renomowane marki takie jak Volkswagen, Renault, Subaru, BMW czy Ford.

REKLAMA

1.2 MPi EA 111 Grupa Volkswagena

Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

1,2 MPI VAG

REKLAMA

Cel stworzenia 3-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1.2 był dość prosty. Inżynierowie Grupy Volkswagena chcieli w ten sposób zaproponować klientom marek takich jak Volkswagen, Skoda czy Seat bazową jednostkę napędową w segmencie B. Motor miał być przede wszystkim oszczędny. Niestety nigdy taki nie był! Przykład? 60-konne Polo spalało w mieście przeciętnie około 8,5 litra benzyny. A to bardzo mizerny wynik.

Motor 1.2 MPi był słaby na jeszcze jednym polu. Nigdy nie okazał się mistrzem trwałości. Najbardziej typowy scenariusz dotyczył oleju. Gdy na tablicy zaświeciła się kontrolka informująca o niskim poziomie smarowidła, było już za późno. Zazwyczaj maksymalnie kilka minut później dochodziło do zatarcia jednostki!

Awarie silnika 1.2 MPI EA 111 Grupa Volkswagena:

  • Spala duże ilości oleju
  • Możliwość zatarcia silnika w wyniku ubytków oleju
  • Awaryjny łańcuch rozrządu - wymiana już przy niewielkich przebiegach
  • Luzy w układzie wyrównoważającym
  • Niskiej trwałości cewki zapłonowe

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.0 IDE F5R Renault

Silnik 2.0 IDE zadebiutował na rynku w roku 1999. I początkowo stanowił dla Francuzów powód do wielkiej dumy - był to w końcu pierwszy motor europejski wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Co miała dać nowinka technologiczna? Połączenie mocy i oszczędności. Co dała? Wybitną wręcz awaryjność. Jednostka okazała się na tyle problematyczna, że z jej serwisowaniem nie radziły sobie nawet autoryzowane stacje. A to poskutkowało jednym - Renault już w roku 2004 po cichu wycofało benzyniaka ze sprzedaży.

Awarie silnika 2.0 IDE F5R Renault:

  • Usterki pomp wysokiego ciśnienia
  • Nagminnie psujące się regulatory ciśnienia paliwa
  • Uszkodzenie obwodów komputera silnika
  • Przedwczesne zużycie uszczelniaczy zaworów ssących
  • Usterki zaworów EGR i kół dwumasowych

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 IDE Renault

2.5 T EJ25 Subaru

Z tymi silnikami mogą być problemy: Silnik 2.5 T Subaru

Silnik 2.5 T Subaru

Subaru

REKLAMA

Silniki Subaru mają kilka cech, które gwarantowały im rynkowy sukces. To w boksery, którym w wersji doładowanej ani nie brakowało mocy, ani emocjonującego dźwięku pracy. Gardłowy krzyk japońskiego motoru rozpala wyobraźnie maniaków prędkości i stanowi zapowiedź idealnych właściwości trakcyjnych proponowanych przez auto. Niestety Subaru trafiło się potknęcie. A tym okazał się doładowany benzyniak o pojemności 2.5 litra.

W silniku 2.5 T EJ25 po 45 - 50 tysiącach kilometrów dochodziło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Skutek? Konieczny jest remont! Co gorsze, kosztowna naprawa wcale usterki nie usuwa - ta wynika bowiem ze zbyt cienkich ścianek bloku. Żeby problemy z uszczelką ustały, konieczne jest zastosowanie specjalnych śrub. Ich komplet kosztuje prawie 1100 złotych.

Awarie silnika 2.5 T EJ25 Subaru:

  • Problem z uszczelką głowicy
  • Może dojść do zatarcia silnika w czasie jazdy (modele 2007 - 2008)
  • Pękają lub topią się tłoki
  • Zbyt cienkie pierścienie tłokowe

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: Silnik 2.5 T Subaru

2.0 N47 BMW

2.0 d N47 BMW

2.0 d N47 BMW

Fot. Bmw

2-litrowy diesel opracowany w roku 2007 przez bawarską markę łączył w sobie najnowsze zdobycze techniki - wtrysk elektromagnetyczny typu common rail, koło dwumasowe, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek i filtr cząstek stałych. Zaawansowana technologia dała jednostce osiągi i pozwoliła obniżyć zapotrzebowanie na paliwo. Niestety nie zagwarantowała jednego - odpowiedniej trwałości. Pasmo usterek jest długie i dotyczy bardzo zasadniczych elementów konstrukcji, a w tym rozrządu, kolektora dolotowego czy układu wtryskowego.

Awarie silnika 2.0 N47 BMW:

  • Rozciągnięty łańcuch rozrządu
  • Uszkodzenia klap wirowych w kolektorze dolotowym
  • Usterki koła dwumasowego, turbosprężarki VGT

Zobacz również: Top 5: Najgorsze silniki diesla - ceny napraw przyprawiają o zawrót głowy!

2.0 TDCi ZSD-420 Ford

W roku 2001 Ford w 2-litrowym dieslu zamienił technologię wtryskową. Pompa zamieniła się w układ common rail. A tak duży postęp obniżył wyniki spalania, poprawił osiągi i dopracował kulturę pracy. Silnik występował w trzech wersjach mocy - 116, 130 i 155 koni mechanicznych. Motor wysokoprężny miał przynieść gamie amerykańskiej marki powiew świeżości, a dał serię poważnych usterek. Dlatego już w roku 2004 inżynierowie zdecydowali się na gruntowną modernizację konstrukcji. To jednak nie oznacza, że diesel zniknął z gamy. Był oferowany w Mondeo MK3 do początku roku 2007 - wtedy do oferty sedana segmentu D wszedł motor PSA.

Awarie silnika 2.0 TDCi ZSD-420 Ford:

  • Częste awarie wtryskiwaczy common rail
  • Łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia
  • Zatykający się zawór EGR
  • Awarie turbosprężarek
  • Awaryjne koło dwumasowe

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 TDCi Ford

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA