REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG
Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

REKLAMA

REKLAMA

Najgorsze silniki w historii, czyli długa lista porażek największych producentów. Zebraliśmy najbardziej awaryjne motory diesla i benzynowe Volkswagena, Renault, Subaru, BMW czy Forda.

Opracowanie nowego silnika kosztuje setki milionów euro. Mimo wszystko nawet podczas tak drogiego i długotrwałego procesu inżynierowie potrafią popełnić poważne błędy. Błędy, które sprawiają że samochodów często po prostu nie da się eksploatować z uwagi na dużą ilość usterek i drogie naprawy. Na liście pojawiają się i silniki benzynowe, i diesla. Co więcej, nie brakuje konstrukcji stworzonych przez renomowane marki takie jak Volkswagen, Renault, Subaru, BMW czy Ford.

REKLAMA

REKLAMA

1.2 MPi EA 111 Grupa Volkswagena

1,2 MPI VAG

Cel stworzenia 3-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1.2 był dość prosty. Inżynierowie Grupy Volkswagena chcieli w ten sposób zaproponować klientom marek takich jak Volkswagen, Skoda czy Seat bazową jednostkę napędową w segmencie B. Motor miał być przede wszystkim oszczędny. Niestety nigdy taki nie był! Przykład? 60-konne Polo spalało w mieście przeciętnie około 8,5 litra benzyny. A to bardzo mizerny wynik.

Motor 1.2 MPi był słaby na jeszcze jednym polu. Nigdy nie okazał się mistrzem trwałości. Najbardziej typowy scenariusz dotyczył oleju. Gdy na tablicy zaświeciła się kontrolka informująca o niskim poziomie smarowidła, było już za późno. Zazwyczaj maksymalnie kilka minut później dochodziło do zatarcia jednostki!

Awarie silnika 1.2 MPI EA 111 Grupa Volkswagena:

REKLAMA

  • Spala duże ilości oleju
  • Możliwość zatarcia silnika w wyniku ubytków oleju
  • Awaryjny łańcuch rozrządu - wymiana już przy niewielkich przebiegach
  • Luzy w układzie wyrównoważającym
  • Niskiej trwałości cewki zapłonowe

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.0 IDE F5R Renault

Silnik 2.0 IDE zadebiutował na rynku w roku 1999. I początkowo stanowił dla Francuzów powód do wielkiej dumy - był to w końcu pierwszy motor europejski wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Co miała dać nowinka technologiczna? Połączenie mocy i oszczędności. Co dała? Wybitną wręcz awaryjność. Jednostka okazała się na tyle problematyczna, że z jej serwisowaniem nie radziły sobie nawet autoryzowane stacje. A to poskutkowało jednym - Renault już w roku 2004 po cichu wycofało benzyniaka ze sprzedaży.

Awarie silnika 2.0 IDE F5R Renault:

  • Usterki pomp wysokiego ciśnienia
  • Nagminnie psujące się regulatory ciśnienia paliwa
  • Uszkodzenie obwodów komputera silnika
  • Przedwczesne zużycie uszczelniaczy zaworów ssących
  • Usterki zaworów EGR i kół dwumasowych

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 IDE Renault

2.5 T EJ25 Subaru

Silnik 2.5 T Subaru

Subaru

Silniki Subaru mają kilka cech, które gwarantowały im rynkowy sukces. To w boksery, którym w wersji doładowanej ani nie brakowało mocy, ani emocjonującego dźwięku pracy. Gardłowy krzyk japońskiego motoru rozpala wyobraźnie maniaków prędkości i stanowi zapowiedź idealnych właściwości trakcyjnych proponowanych przez auto. Niestety Subaru trafiło się potknęcie. A tym okazał się doładowany benzyniak o pojemności 2.5 litra.

W silniku 2.5 T EJ25 po 45 - 50 tysiącach kilometrów dochodziło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Skutek? Konieczny jest remont! Co gorsze, kosztowna naprawa wcale usterki nie usuwa - ta wynika bowiem ze zbyt cienkich ścianek bloku. Żeby problemy z uszczelką ustały, konieczne jest zastosowanie specjalnych śrub. Ich komplet kosztuje prawie 1100 złotych.

Awarie silnika 2.5 T EJ25 Subaru:

  • Problem z uszczelką głowicy
  • Może dojść do zatarcia silnika w czasie jazdy (modele 2007 - 2008)
  • Pękają lub topią się tłoki
  • Zbyt cienkie pierścienie tłokowe

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: Silnik 2.5 T Subaru

2.0 N47 BMW

2.0 d N47 BMW

Fot. Bmw

2-litrowy diesel opracowany w roku 2007 przez bawarską markę łączył w sobie najnowsze zdobycze techniki - wtrysk elektromagnetyczny typu common rail, koło dwumasowe, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek i filtr cząstek stałych. Zaawansowana technologia dała jednostce osiągi i pozwoliła obniżyć zapotrzebowanie na paliwo. Niestety nie zagwarantowała jednego - odpowiedniej trwałości. Pasmo usterek jest długie i dotyczy bardzo zasadniczych elementów konstrukcji, a w tym rozrządu, kolektora dolotowego czy układu wtryskowego.

Awarie silnika 2.0 N47 BMW:

  • Rozciągnięty łańcuch rozrządu
  • Uszkodzenia klap wirowych w kolektorze dolotowym
  • Usterki koła dwumasowego, turbosprężarki VGT

Zobacz również: Top 5: Najgorsze silniki diesla - ceny napraw przyprawiają o zawrót głowy!

2.0 TDCi ZSD-420 Ford

W roku 2001 Ford w 2-litrowym dieslu zamienił technologię wtryskową. Pompa zamieniła się w układ common rail. A tak duży postęp obniżył wyniki spalania, poprawił osiągi i dopracował kulturę pracy. Silnik występował w trzech wersjach mocy - 116, 130 i 155 koni mechanicznych. Motor wysokoprężny miał przynieść gamie amerykańskiej marki powiew świeżości, a dał serię poważnych usterek. Dlatego już w roku 2004 inżynierowie zdecydowali się na gruntowną modernizację konstrukcji. To jednak nie oznacza, że diesel zniknął z gamy. Był oferowany w Mondeo MK3 do początku roku 2007 - wtedy do oferty sedana segmentu D wszedł motor PSA.

Awarie silnika 2.0 TDCi ZSD-420 Ford:

  • Częste awarie wtryskiwaczy common rail
  • Łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia
  • Zatykający się zawór EGR
  • Awarie turbosprężarek
  • Awaryjne koło dwumasowe

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 TDCi Ford

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

REKLAMA

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

REKLAMA

KGP: 109 588 interwencji, 367 wypadków drogowych, 20 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 588 interwencji. Byli wzywani do 367 wypadków drogowych.

Pomarańczowe koperty zaskoczyły kierowców. Kto może na nich parkować, a kto dostanie 300 zł mandatu?

W Polsce pojawił się nowy rodzaj oznakowania parkingów, to pomarańczowe koperty. W pierwszych dniach ich funkcjonowania kierowcy masowo pytali, co właściwie oznaczają, dla kogo są przeznaczone i czy można zostawić na nich auto bez ryzyka mandatu. Okazuje się, że parkowanie na nich nie jest dla wszystkich, a zasady są wyjątkowo rygorystyczne. Miejsce może zająć tylko wąska grupa kierowców, a pozostali ryzykują mandatem nawet do 300 zł. Gdzie dokładnie się pojawiły i kogo obowiązują?

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA