REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Top 5: Najgorsze silniki w historii

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG
Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

REKLAMA

REKLAMA

Najgorsze silniki w historii, czyli długa lista porażek największych producentów. Zebraliśmy najbardziej awaryjne motory diesla i benzynowe Volkswagena, Renault, Subaru, BMW czy Forda.

Opracowanie nowego silnika kosztuje setki milionów euro. Mimo wszystko nawet podczas tak drogiego i długotrwałego procesu inżynierowie potrafią popełnić poważne błędy. Błędy, które sprawiają że samochodów często po prostu nie da się eksploatować z uwagi na dużą ilość usterek i drogie naprawy. Na liście pojawiają się i silniki benzynowe, i diesla. Co więcej, nie brakuje konstrukcji stworzonych przez renomowane marki takie jak Volkswagen, Renault, Subaru, BMW czy Ford.

REKLAMA

REKLAMA

1.2 MPi EA 111 Grupa Volkswagena

1,2 MPI VAG

Cel stworzenia 3-cylindrowego silnika benzynowego o pojemności 1.2 był dość prosty. Inżynierowie Grupy Volkswagena chcieli w ten sposób zaproponować klientom marek takich jak Volkswagen, Skoda czy Seat bazową jednostkę napędową w segmencie B. Motor miał być przede wszystkim oszczędny. Niestety nigdy taki nie był! Przykład? 60-konne Polo spalało w mieście przeciętnie około 8,5 litra benzyny. A to bardzo mizerny wynik.

Motor 1.2 MPi był słaby na jeszcze jednym polu. Nigdy nie okazał się mistrzem trwałości. Najbardziej typowy scenariusz dotyczył oleju. Gdy na tablicy zaświeciła się kontrolka informująca o niskim poziomie smarowidła, było już za późno. Zazwyczaj maksymalnie kilka minut później dochodziło do zatarcia jednostki!

Awarie silnika 1.2 MPI EA 111 Grupa Volkswagena:

REKLAMA

  • Spala duże ilości oleju
  • Możliwość zatarcia silnika w wyniku ubytków oleju
  • Awaryjny łańcuch rozrządu - wymiana już przy niewielkich przebiegach
  • Luzy w układzie wyrównoważającym
  • Niskiej trwałości cewki zapłonowe

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 1,2 MPI VAG

Dalszy ciąg materiału pod wideo

2.0 IDE F5R Renault

Silnik 2.0 IDE zadebiutował na rynku w roku 1999. I początkowo stanowił dla Francuzów powód do wielkiej dumy - był to w końcu pierwszy motor europejski wyposażony w bezpośredni wtrysk paliwa. Co miała dać nowinka technologiczna? Połączenie mocy i oszczędności. Co dała? Wybitną wręcz awaryjność. Jednostka okazała się na tyle problematyczna, że z jej serwisowaniem nie radziły sobie nawet autoryzowane stacje. A to poskutkowało jednym - Renault już w roku 2004 po cichu wycofało benzyniaka ze sprzedaży.

Awarie silnika 2.0 IDE F5R Renault:

  • Usterki pomp wysokiego ciśnienia
  • Nagminnie psujące się regulatory ciśnienia paliwa
  • Uszkodzenie obwodów komputera silnika
  • Przedwczesne zużycie uszczelniaczy zaworów ssących
  • Usterki zaworów EGR i kół dwumasowych

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 IDE Renault

2.5 T EJ25 Subaru

Silnik 2.5 T Subaru

Subaru

Silniki Subaru mają kilka cech, które gwarantowały im rynkowy sukces. To w boksery, którym w wersji doładowanej ani nie brakowało mocy, ani emocjonującego dźwięku pracy. Gardłowy krzyk japońskiego motoru rozpala wyobraźnie maniaków prędkości i stanowi zapowiedź idealnych właściwości trakcyjnych proponowanych przez auto. Niestety Subaru trafiło się potknęcie. A tym okazał się doładowany benzyniak o pojemności 2.5 litra.

W silniku 2.5 T EJ25 po 45 - 50 tysiącach kilometrów dochodziło do uszkodzenia uszczelki pod głowicą. Skutek? Konieczny jest remont! Co gorsze, kosztowna naprawa wcale usterki nie usuwa - ta wynika bowiem ze zbyt cienkich ścianek bloku. Żeby problemy z uszczelką ustały, konieczne jest zastosowanie specjalnych śrub. Ich komplet kosztuje prawie 1100 złotych.

Awarie silnika 2.5 T EJ25 Subaru:

  • Problem z uszczelką głowicy
  • Może dojść do zatarcia silnika w czasie jazdy (modele 2007 - 2008)
  • Pękają lub topią się tłoki
  • Zbyt cienkie pierścienie tłokowe

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: Silnik 2.5 T Subaru

2.0 N47 BMW

2.0 d N47 BMW

Fot. Bmw

2-litrowy diesel opracowany w roku 2007 przez bawarską markę łączył w sobie najnowsze zdobycze techniki - wtrysk elektromagnetyczny typu common rail, koło dwumasowe, turbosprężarkę ze zmienną geometrią łopatek i filtr cząstek stałych. Zaawansowana technologia dała jednostce osiągi i pozwoliła obniżyć zapotrzebowanie na paliwo. Niestety nie zagwarantowała jednego - odpowiedniej trwałości. Pasmo usterek jest długie i dotyczy bardzo zasadniczych elementów konstrukcji, a w tym rozrządu, kolektora dolotowego czy układu wtryskowego.

Awarie silnika 2.0 N47 BMW:

  • Rozciągnięty łańcuch rozrządu
  • Uszkodzenia klap wirowych w kolektorze dolotowym
  • Usterki koła dwumasowego, turbosprężarki VGT

Zobacz również: Top 5: Najgorsze silniki diesla - ceny napraw przyprawiają o zawrót głowy!

2.0 TDCi ZSD-420 Ford

W roku 2001 Ford w 2-litrowym dieslu zamienił technologię wtryskową. Pompa zamieniła się w układ common rail. A tak duży postęp obniżył wyniki spalania, poprawił osiągi i dopracował kulturę pracy. Silnik występował w trzech wersjach mocy - 116, 130 i 155 koni mechanicznych. Motor wysokoprężny miał przynieść gamie amerykańskiej marki powiew świeżości, a dał serię poważnych usterek. Dlatego już w roku 2004 inżynierowie zdecydowali się na gruntowną modernizację konstrukcji. To jednak nie oznacza, że diesel zniknął z gamy. Był oferowany w Mondeo MK3 do początku roku 2007 - wtedy do oferty sedana segmentu D wszedł motor PSA.

Awarie silnika 2.0 TDCi ZSD-420 Ford:

  • Częste awarie wtryskiwaczy common rail
  • Łuszcząca się pompa wysokiego ciśnienia
  • Zatykający się zawór EGR
  • Awarie turbosprężarek
  • Awaryjne koło dwumasowe

Zobacz również: Z tymi silnikami mogą być problemy: 2.0 TDCi Ford

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA