REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Honda

REKLAMA

REKLAMA

Jest japoński, uwielbia wysokie obroty, a do tego dość oszczędnie obchodzi się z paliwem. O jakiej jednostce mowa? O silniku 1.8 i-VTEC R18A Hondy zaprezentowanym w roku 2005.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Hondy zadebiutował w Europie pod koniec roku 2005 pod maską modelu Civic VIII generacji. Jednostka otrzymała 140 koni mechanicznych i 174 Nm momentu obrotowego. Choć wartości nie powalają, w hatchbacku segmentu C okazują się wystarczające. Kompaktowa Honda przyspiesza do pierwszej setki w niespełna 9 sekund, a do tego ma optymalny apetyt na paliwo. Według deklaracji producenta średnie zapotrzebowanie na paliwo oscyluje w granicy 7 litrów. Motor był cały czas modernizowany. W roku 2012 zmieniło się jego oznaczenie na R18Z - zyskał przy tym jednego konia mechanicznego mocy.

REKLAMA

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - modele samochodów:

  • Honda Civic
  • Honda City
  • Honda Stream
  • Honda FR-V
  • Honda HR-V
  • Honda Jade

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - przykładowe dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w l na 100 km
Civic VIII 140 KM 174 Nm 8,9 s. 206 km/h 6,6
FR-V 140 KM 174 Nm 10,6 s. 190 km/h 7,5

Motor waży 101 kilogramów i ma dość wysoką pojemność - 1799 cm3. Do tego otrzymał wielopunktowy wtrysk paliwa, 4 cylindry, 16 zaworów, aluminiowy blok i głowicę oraz wolnossącą konstrukcję. Całość została uzupełniona niezwykle charakterystycznym dla Hondy systemem zmiennych faz rozrządu i-VTEC - dodatkowa faza uruchamia się przy 3500 obr./min. Poza tym inżynierowie postawili na rozrząd poruszany za pomocą bezobsługowego łańcucha i elektronicznie sterowaną przepustnicę. Co dało ostatnie z rozwiązań? Pozwoliło uniknąć opóźnień w reakcji na gaz oraz aż o 16 proc. ograniczyło ewentualne starty.

Zobacz również: Technologia VTEC w silnikach Hondy

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Hondy ma miskę olejową o pojemności 3,7 litra. Najlepiej wymieniać zebrane w niej smarowidło co 15 tysięcy kilometrów, ewentualnie raz w roku. Nowy olej powinien spełniać wymogi normy 5W-30. O czym jeszcze pamiętać w czasie eksploatacji japońskiego benzyniaka? Świętością jest regulacja luzu zaworowego - kosztująca przeciętnie 100 - 150 złotych poza ASO. Pierwszą należy wykonać po pokonaniu autem 100 tysięcy kilometrów. Od tego momentu interwał powinien być ustalony na 40 tysięcy kilometrów. Warto go skrócić o połowę przede wszystkim w przypadku, w którym motor jest zasilany LPG.

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - kontroluj poziom oleju

REKLAMA

Benzyniak 1.8 i-VTEC R18A lubi wysokie obroty. W czasie dynamicznej jazdy potrafi jednak spalać olej silnikowi. Faktem tym kierowca nie powinien się przejmować. Z drugiej strony musi regularnie kontrolować poziom oleju w silniku. Tak, jednostka jest wolnossąca. Tym samym mała ilość smarowidła nie uszkodzi turbo. Niestety w tym samym czasie mała ilość oleju może przyspieszyć zużycie np. układu zmiennych faz rozrządu, wałka rozrządu czy nawet napinacza łańcucha rozrządu. A wymiana tych elementów z całą pewnością okaże się kosztowna.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Hondy jest konstrukcją wyjątkowo trwałą. Czas jej życia został wyliczony mniej więcej na 300 tysięcy kilometrów. Jeżeli jednak kierowca będzie pamiętał o regularnym serwisie i wszystkich procedurach obsługowych, pokonany dystans może wzrosnąć dwukrotnie! Na jakie awarie mimo wszystko skarżą się kierowcy? Może się zdarzyć, że zużyje się jednak z poduszek pod silnikiem. Objawem jest delikatne szarpanie, które nie ustaje po nagrzaniu jednostki napędowej w czasie jazdy. Na szczęście wymiana poduszki nie jest nadmiernie droga. Nowy element potrafi kosztować już 160 złotych.

Zobacz również: Używane: Honda CR-V III (2006 - 2012) – opinie użytkowników

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - pompa olejowa? To problem sporadyczny

REKLAMA

Znane są przypadki wymiany w silniku 1.8 i-VTEC R18A Hondy pomp olejowych. Te dotyczyły głównie egzemplarzy z końca produkcji i były wykonywane na ogół w ramach gwarancji - z uwagi na niewielki przebieg pojazdów. Do tego zdarzały się raczej sporadycznie, ale mimo wszystko są warte odnotowania. Na jakie objawy skarżyli się kierowcy? Podczas jazdy zaświeca się kontrolka oleju, a następnie spod maski zaczyna dochodzić metaliczny dźwięk - zupełnie tak, jakby jednostka zaraz miała się zatrzeć. Motor należy jak najszybciej unieruchomić, a następnie samochód na lawecie zawieźć do warsztatu.

Japońska technologia jeszcze pod koniec lat dziewięćdziesiątych oznaczał drogie części zamienne. Mniej więcej od dwóch dekad to jednak już nie do końca prawda. Civic typu „UFO”, w którym zadebiutowała jednostka R18A, był produkowany w Wielkiej Brytanii. A to oznacza że elementy zamienne są w większości dostępne w postaci rozsądnie wycenionych zamienników. Tak, zdarzają się części droższe. Ich ceny na ogół nie są o więcej niż kilkanaście procent wyższe od części montowanych w samochodach konkurencji. To zatem kwota, którą kierowca z chęcią zapłaci za bezawaryjność Japończyka.

Zobacz również: Używane: Honda Accord VIII (2008 - 2015) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - podsumowanie:

Być może samochody Hondy nie są najbardziej dopracowane technologicznie i z biegiem lat zyskały kontrowersyjną stylizację. Jednego nie da się im jednak odmówić. Z pewnością są dopracowane. A jednym z najlepszych dowodów na poparcie tezy jest silnik 1.8 i-VTEC R18A. Jak go podsumować? Jeżeli kierowca zadba o jego regularny serwis, jednostka odwdzięczy się wybitną trwałością. To jeden z bardziej bezawaryjnych benzyniaków na rynku!

Silnik 1.8 i-VTEC R18A Honda - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 20 zł
  • filtr paliwa - od 47 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 293 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 419 zł
  • sprzęgło komplet - od 379 zł
  • świeca zapłonowa - od 17 zł
  • cewka zapłonowa - od 149 zł
  • sonda lambda - od 153 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA