REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Napęd i skrzynia biegów

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Samochód z LPG: jak często wymieniać świece?

Samochody zasilane gazem są na polskich drogach popularnym widokiem. Powód? LPG oznacza spore oszczędności eksploatacyjne. Co jednak należy zrobić, aby tanie paliwo nie odbiło się na stanie silnika? Kierowca powinien zadać sobie pytanie: jak często wymieniać świece na LPG.

Jazda z wciśniętym sprzęgłem. Czym to grozi?

Kierowcy bardzo często mają nawyk polegający na jeździe z nogą umieszczoną nad pedałem sprzęgła. Czemu jest on groźny dla silnika? Bo może doprowadzić do jazdy z wciśniętym sprzęgłem. A to oznacza spore koszty.

Falowanie obrotów: diesel też miewa takie problemy!

Jednym z bardziej niepokojących objawów występujących podczas jazdy jest falowanie obrotów. Diesel w takim przypadku wymaga ingerencji mechanika. Na czym powinna ona polegać? Zaraz podpowiemy.

0.9 TCe: wymiana rozrządu wynika z wady czy zaniedbania?

Motor 0.9 TCe zapowiadał przyszłość, ale dość szybko musiał skończyć karierę w gamie Renault. Czy winne były problemy z łańcuchem rozrządu? Przyjrzyjmy się sprawie.

REKLAMA

1.0 VVTI: regulacja zaworów - co musisz o niej wiedzieć?

Czytając opisy silników benzynowych Toyoty, dość szybko można się natknąć na ważne pytanie. Co z regulacją luzu zaworowego? Dziś zajmiemy się przypadkiem szczególnie popularnego w Yarisach benzyniaka 1.0 VVT-i o oznaczeniu 1KR-FE.

Passat W8: silnik marzeń czy z koszmarów?

Volkswagen jest uznanym producentem samochodów popularnych. Mimo wszystko firma ma w swojej historii kilka wersji, które spokojnie można nazwać abstrakcyjnymi. Przykład? Idealnym jest Passat W8. Silnik nawet dziś robi wrażenie!

Napęd 4x4: czy warto szukać czteropędnego auta?

Napęd na cztery koła kojarzy się z off-roadem, ale i bezpieczeństwem. A bezpieczeństwo nabiera coraz większego znaczenia na rynku motoryzacyjnym. Tylko czy w codziennej eksploatacji rzeczywiście jest potrzeba posiadania napędu 4x4? Czy warto inwestować w jego zakup?

Ciężko odpala na ciepłym silniku? Benzyna z kłopotami!

Po rozgrzaniu silnik potrzebuje kilku obrotów rozrusznikiem żeby odpalić? Problem jest denerwujący i bez wątpienia oznacza uszkodzenie. Jakie? Dziś sprawdzimy czemu benzyniak ciężko odpala po rozgrzaniu.

REKLAMA

Problem z odpalaniem na ciepłym silniku 1.9 TDI. Jak poważna jest usterka diesla?

Diesel 1.9 TDI przez lata znajdował się na liście motoryzacyjnych marzeń Polaków. Stąd jest nadal obecny na rynku wtórnym. Jakie miewa usterki? Dość często kierowcy mówią o problemie z odpalaniem na ciepłym silniku. Jak go usunąć?

Diesel 1.9 Multijet: problem z odpalaniem? Co może oznaczać?

Kierowca schodzi rano do garażu, przekręca kluczyk w stacyjce, a silnik zamiast zaskoczyć kręci kilkukrotnie rozrusznikiem? To rzeczywistość, które może spotkać właścicieli aut z dieslem 1.9 Multijet. Problem z odpalaniem: co oznacza i jak się go pozbyć? Już podpowiadamy.

Silnik dławi się przy przyspieszaniu. Zobacz co to oznacza

Dodajesz gazu, a w tym momencie silnik zaczyna się dławić? To dość popularny problem starszych pojazdów. Dziś postanowiliśmy wyjaśnić z czego może to wynikać.

Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre!

Start stop już od lat jest standardem na rynku motoryzacyjnym. Układ automatycznie unieruchamiający silnik w czasie postoju np. na światłach miał przynieść korzyść ekologiczną i ekonomiczną. Mechanicy i kierowcy mają jednak co do tego wątpliwości. Jakie? Zaraz je opiszemy.

Urwana świeca żarowa. Co z nią zrobić?

Bez sprawnej świecy żarowej nie ma sprawnego silnika diesla. Stąd konieczność ich wymiany. Niestety procedura nie jest prosta. Bo w jej trakcie może dojść do urwania świecy żarowej. Co wtedy?

Hamowanie silnikiem: co to jest i co daje?

Nie od dziś wiadomo, że kluczowe znaczenie dla spalania ma nie tylko wybór właściwej jednostki napędowej, ale i technika jazdy. A jedną z ważniejszych umiejętności jest hamowanie silnikiem. Co to właściwie jest i jakie korzyści przynosi?

Uszkodzona gruszka turbiny: objawy, na które powinieneś zwrócić uwagę

Turbosprężarka to nie tylko zestaw dwóch wirników. To także gruszka, a właściwie zawór podciśnieniowy. Element ten podlega usterkom. A dziś opowiemy o tym, jak rozpoznać że jest uszkodzona gruszka turbiny.

Jak sprawdzić czy intercooler jest sprawny? Podpowiadamy

Obecnie w samochodach stosowane są nie tylko turbosprężarki, ale i intercoolery. Jakie jest zadanie tego drugiego i jak sprawdzić czy intercooler jest sprawny? Oto pytania, na które poszukamy dziś odpowiedzi.

Pasek wielorowkowy: co ile wymiana?

Jeżeli w silniku są elementy, których rola jest niedoceniana przez kierowców, z pewnością jest to pasek wielorowkowy. Co ile wymiana tego napędu powinna być standardem? To właśnie sprawdziliśmy.

Uszkodzona turbina: objawy, na które musisz zwrócić uwagę!

Doładowanie powoli staje się rynkowym standardem. A to oznacza, że każdy kierowca prędzej lub później będzie dotknięty takim problemem jak uszkodzona turbina. Objawy awarii są jednak dość oczywiste.

Stukający wtryskiwacz. Jaką awarię oznacza?

Silniki wyposażone w układ Common Rail charakteryzują się wysoką kulturą pracy. Może się jednak zdarzyć, że system wtryskowy w samochodzie zaczynie zachowywać się nieco głośniej. Co oznacza stukający wtryskiwacz?

Problem ze zmianą biegów. Co może oznaczać?

Silnik dostarcza moc, ta jednak zanim trafi na koła jest transferowana za pośrednictwem skrzyni biegów. Jej sprawność ma zatem potężne znaczenie dla samochodu. Jaki kierowcy mają najczęściej problem ze zmianą biegów?

Koło dwumasowe: benzyna to też jego środowisko!

Dziś porozmawiamy o jednym z ulubieńców kierowców ostatniego dwudziestolecia. Chodzi oczywiście o koło dwumasowe. Benzyna nie stanowi wyjątku. Silniki zasilane bezołowiową też są w nie wyposażane.

Zużyte koło dwumasowe: regeneracja jest możliwa! Tylko czy ma sens?

Nowoczesne auta są drogie w serwisowaniu. A jednym z warsztatowych koszmarów kierowców jest koło dwumasowe. Regeneracja elementu obniża koszty naprawy. Tylko czy to właściwie dobry pomysł?

Sprzęgło hydrokinetyczne - co to takiego i jak działa?

Chyba każdy kierowca pamięta przekładnie automatyczne starego typu. Tak, obniżały osiągi samochodu i podwyższały spalanie. Z drugiej strony były trwałe. A bezawaryjność gwarantowało im sprzęgło hydrokinetyczne.

Objawy zużytych łożysk w skrzyni biegów. Na co zawrócić uwagę?

Przekładnia wyje podczas jazdy? Objawy zużytych łożysk w skrzyni biegów nie ograniczają się jednak do hałasów. Zobacz jak poznać usterkę i co zrobić, aby odciągnąć uszkodzenie łożysk w czasie.

Masz problemy ze skrzynią biegów? Zobacz jak sprawdzić dwumas podczas jazdy

Rosnące wysilenie jednostek napędowych sprawiło, że standardem na rynku stało się koło dwumasowe. To redukuje ilość drgań skrętnych, decyduje o kulturze pracy silnika i wydłuża czas jego życia. Zatem jak sprawdzić dwumas podczas jazdy?

Pasek klinowy piszczy. Czy to oznacza usterkę?

Jeszcze kilka lat temu pasek klinowy piszczący podczas rozruchu w starych samochodach był popularnym zjawiskiem na polskich drogach. Co oznaczał niepokojący dźwięk?

Samochód hybrydowy: ładowanie z gniazdka jest konieczne?

Samochody hybrydowe stają się popularnym widokiem na polskich drogach. Kierowcy mają jednak odnośnie nich jedno zasadnicze pytanie: czy trzeba je ładować? To zależy...

Stukający przegub - przyczyny usterki i koszty naprawy

W starszych autach często jest tak, że podczas jazdy w zakręcie pojawia się głośne stukanie. A to oznacza awarię przegubu. Usterkę kierowca powinien usunąć jak najszybciej!

Przyczyny awarii koła dwumasowego - co decyduje o awarii sprzęgła?

Koło dwumasowe wytrzymuje przeciętnie od 60 do nawet 300 tysięcy kilometrów. Od czego zależy jego trwałość? Głównie od nawyków kierowcy. Jakie zatem są przyczyny awarii koła dwumasowego?

Co to jest samochód hybrydowy? Czyli jak działa eko-napęd przyjazdy kierowcom.

Hybryda jeszcze dwie dekady temu była nowością. I choć dziś jest popularnym widokiem na drogach, nie wszyscy kierowcy wiedzą jak działa. Zatem co to jest samochód hybrydowy?

Pęknięta osłona przegubu: objawy i koszty wymiany

Przegub przekazuje moc napędową na koła. Dlatego w razie jego uszkodzenia może dojść nawet do oderwania koła. Powód awarii? Usterkę bardzo często powoduje pęknięta osłona przegubu.

Nagar w silniku. Objawy, przyczyny, czyszczenie.

Czarny nalot przywierający do wewnętrznych części jednostki napędowej jest groźny! Utrudnia przepływ gazów i sprawia, że motor nie może pracować prawidłowo. Czemu powstaje nagar w silniku i jak się go pozbyć?

Nagar pod korkiem oleju. Co oznacza?

Olej silnikowy w miarę zużycia staje się coraz ciemniejszy - szczególnie w silnikach diesla. Co jednak oznacza sytuacja, w której podczas dolewki smarowidła kierowca zauważy nagar pod korkiem oleju? Czy to zawsze wiąże się z remontem?

Awarie silnika 1.5 dCi. Jest się czego bać? To zależy!

Francuski diesel choć wybitnie oszczędny, okrył się złą sławą. W pierwszych wersjach nagminnie padały panewki i wtryskiwacze. Z biegiem lat Renault poprawiło jednak jakość, a awarie silnika 1.5 dCi stały się mniej bolesne dla kierowców.

Jak rozpoznać silnik: ma łańcuch, czy pasek rozrządu?

Różnica między paskiem a łańcuchem jest zasadnicza. Łańcuch w teorii wystarczy na całe życie silnika. Pasek podlega okresowej wymianie. Zatem jak rozpoznać czy w silniku jest łańcuch, czy pasek?

Objawy zapchanego filtra powietrza. Na co zwrócić uwagę?

Filtr powietrza jest prostym osadnikiem, który pełni niezwykle ważną rolę w silniku. Zaniedbania dotyczące jego wymiany mogą doprowadzić nawet do… awarii turbosprężarki!

Awarie silnika 1.6 HDI. Jest się czego bać?

Silnik 1.6 HDI to popularna jednostka w Citroenach, Peugeotach, Fordach, Volvo, Mazdach, a nawet Suzuki. Jakie ma słabe punkty? Dziś omówmy awarie silnika 1.6 HDI. I już teraz możemy powiedzieć, że lista nie jest przesadnie długa.

Skrzynia M32: jakie auta są w nią wyposażone?

Nowoczesna konstrukcja nie oznacza dopracowanej trwałości. Dlatego warto wiedzieć w jakich autach występuje skrzynia M32. Odpowiedzi na to pytanie możecie poszukiwać w naszym materiale.

Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?

Nowy kosztuje niespełna 30 złotych, ale ma potężne znaczenie dla pracy całego silnika! Zatem jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu i jak dbać o osadnik? Podpowiadamy.

Silnik 1.2 TSI bierze olej. Czy konieczny jest remont?

Nowoczesny benzyniak Volkswagena miał być nowoczesny i oszczędny. W zamian przygotował dla kierowców serię poważnych usterek. Przykład? Uroda konstrukcji jest taka, że silnik 1.2 TSI bierze olej.

Objawy zapchanego EGR. Jak rozpoznać awarię?

Zawór EGR to sposób na zarządzanie przepływu spalin w silniku i… ekologię! Tylko czy mechanizm jest wystarczająco trwały. Niestety nie. Jakie są zatem objawy zapchanego EGR?

Łożysko oporowe Toyota Yaris 1.0 VVT-i. Usterka popularna?

Łożysko oporowe jest jednym z tych elementów, które umożliwiają prawidłową pracę sprzęgła. Jako że w tym samym czasie podlega działaniu dużych przeciążeń, z czasem zużywa się. A w silniku 1.0 VVT-i Toyoty szybciej niż czasem...

Jaki olej do skrzyni M32? Przekładnia Opla ma specjalne wymagania!

6-biegowa skrzynia M32 montowana przez Opla, Fiata, Alfę Romeo i Lancię uchodzi za awaryjną. Większa część jej problemów występuje jednak na tle olejowym. Dlatego wymiana smarowidła jest niezwykle kluczowa w przypadku tego mechanizmu.

Awarie silnika B47 - jest się czego bać?

Trzon sprzedaży w przypadku marek premium nadal stanowią… diesle! Nie ma się zatem co dziwić, że w roku 2014 Bawarczycy zaprezentowali nową jednostkę. Silnik B47 jest obecny na rynku już kilka lat. Jak zatem wypada jego awaryjność?

Oznaczenia silników: Audi A4 B8 - z dieslami mu do twarzy!

Niemcy tworząc gamę silnikową Audi A4 B8 przyłożyli się! Stworzyli paletę składającą się z 22 motorów, przy czym 12 to diesle, a 10 benzyniaki. Moce wynoszą od 120 do 450 koni mechanicznych, a pojemności mają wartość od 1.8 do 4.2 litra. Oto oznaczenia silników Audi A4 B8.

Silnik 1.2 MPI: wałki wyrównoważające i ich awarie

Silnik 1.2 MPI produkowany przez Grupę Volkswagena w teorii miał gwarantować oszczędną jazdę w mieście. W praktyce nie był wcale ekonomiczny, a do tego awaryjny. Problemy? Te dotyczyły łańcucha rozrządu i wałków wyrownoważających.

Silnik 1.2 TSI: pasek czy łańcuch rozrządu?

Małolitrażowy benzyniak miał 4 cylindry, doładowanie i wtrysk bezpośredni. A do tego był produkowany w fabryce w Mlada Boleslav. I choć osiągnął sukces sprzedażowy, na polu bezawaryjności radził sobie dużo gorzej.

Jaki olej do skrzyni biegów? Podpowiadamy.

Czy w manualnej skrzyni należy wymieniać olej? Wbrew obiegowej opinii jak najbardziej! Interwał jest rzadki, mimo wszystko to procedura, o której należy pamiętać. Zatem jaki olej do skrzyni biegów wybrać?

Skoda Fabia 1.2 MPI: rozrząd specjalnej troski!

Jeden problem trapi wszystkich kierowców Skody Fabii 1.2 MPI. Rozrząd łańcuchowy ma zdecydowanie krótszą trwałość od paska. Z czego to wynika i jak uniknąć problemów?

Bezkolizyjny silnik, czyli jaki?

Zerwanie paska rozrządu to jeden z czarniejszych, motoryzacyjnych scenariuszy. Na szczęście są jednostki, w których po uszkodzeniu paska nie trzeba wykonywać wartego kilka tysięcy złotych remontu.

REKLAMA