Ciężko odpala na ciepłym silniku? Benzyna z kłopotami!
REKLAMA
REKLAMA
Problem z rozruchem ciepłego benzyniaka może oczywiście oznaczać wysokie stopień zużycia jednostki napędowej. Przede wszystkim wymiany wymagają gniazda zaworowe i same zawory. To na szczęście scenariusz niezwykle rzadki - aktualny głównie w przypadku, w którym motor pokonał do tego pory więcej niż jakieś 300 - 400 tysięcy kilometrów lub jest zasilany nieumiejętnie założonym LPG. Jeżeli samochód ma sporo mniejszy przebieg, ewentualne uszkodzenia są często dużo bardziej błahe.
REKLAMA
Ciężko odpala na ciepłym silniku? Usterki benzyniaków:
- rozrusznik,
- czujnik położenia wału korbowego,
- czujnik temperatury,
- konieczność regulacji luzu zaworowego,
- układ wtryskowy - bezpośredni wtrysk.
Ciężko odpala na ciepłym silniku? Koszty naprawy:
Koszt naprawy zależy tak naprawdę od rodzaju uszkodzenia. Rozrusznik wystarczy często wyłącznie przeczyścić - i kierowca może to zrobić we własnym zakresie. Ceny czujników położenia wału korbowego czy temperatury startują już od mniej niż 100 złotych, podczas gdy regulacja luzu zaworowego wykonana w fachowym warsztacie powinna kosztować jakieś 400 - 500 złotych. Najgorszy scenariusz dotyczy zużycia układu wtryskowego w przypadku motorów posiadających bezpośredni wtrysk paliwa. To może oznaczać naprawę wartą od 1 do 3 tysięcy złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.