Ciężko odpala na ciepłym silniku? Benzyna z kłopotami!

REKLAMA
REKLAMA
Problem z rozruchem ciepłego benzyniaka może oczywiście oznaczać wysokie stopień zużycia jednostki napędowej. Przede wszystkim wymiany wymagają gniazda zaworowe i same zawory. To na szczęście scenariusz niezwykle rzadki - aktualny głównie w przypadku, w którym motor pokonał do tego pory więcej niż jakieś 300 - 400 tysięcy kilometrów lub jest zasilany nieumiejętnie założonym LPG. Jeżeli samochód ma sporo mniejszy przebieg, ewentualne uszkodzenia są często dużo bardziej błahe.
REKLAMA
REKLAMA
Ciężko odpala na ciepłym silniku? Usterki benzyniaków:
- rozrusznik,
- czujnik położenia wału korbowego,
- czujnik temperatury,
- konieczność regulacji luzu zaworowego,
- układ wtryskowy - bezpośredni wtrysk.
Ciężko odpala na ciepłym silniku? Koszty naprawy:
Koszt naprawy zależy tak naprawdę od rodzaju uszkodzenia. Rozrusznik wystarczy często wyłącznie przeczyścić - i kierowca może to zrobić we własnym zakresie. Ceny czujników położenia wału korbowego czy temperatury startują już od mniej niż 100 złotych, podczas gdy regulacja luzu zaworowego wykonana w fachowym warsztacie powinna kosztować jakieś 400 - 500 złotych. Najgorszy scenariusz dotyczy zużycia układu wtryskowego w przypadku motorów posiadających bezpośredni wtrysk paliwa. To może oznaczać naprawę wartą od 1 do 3 tysięcy złotych.
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.
REKLAMA


