1.0 VVTI: regulacja zaworów - co musisz o niej wiedzieć?
REKLAMA
REKLAMA
Japończycy podczas projektowania silników stawiają przede wszystkim na sprawdzone rozwiązania. Stąd w ich silnikach benzynowych zazwyczaj regulacja luzu zaworowego odbywa się mechanicznie. Czy zasada ta dotyczy także legendarnego już benzyniaka 1.0 VVT-i? Dokładnie tak. I to jest zła informacja. Głównie z uwagi na koszt wykonania procedury. Regulacja zaworów w silniku 1.0 VVT-i kosztuje w autoryzowanej stacji przeciętnie nawet 2000 tysiące złotych. Skąd taka kwota? Jeden popychacz będzie wyceniony na 110 złotych - a w jednostce jest zastosowanych aż 12!
REKLAMA
1.0 VVTI: regulacja zaworów - jaki jest interwał?
Całe szczęście regulacja luzu zaworowego w silniku 1.0 VVT-i 1KR-FE nie jest procedurą przewidzianą przez producenta okresowo. Fachowe źródła zalecają, aby zdecydować się na jej wykonanie głównie wtedy, gdy podczas jazdy jednostka staje się zdecydowanie głośniejsza - stuka lub grzechocze. Regulacja w takim przypadku pomoże skompensować zużycie płytek regulacyjnych i popychaczy. Kiedy jeszcze wykonanie procedury będzie konieczne w silniku 1.0 VVT-i? Regulacja zaworów staje się jednym z wymogów w sytuacji, w której jednostka jest zasilana za pomocą instalacji gazowej. W przeciwnym razie motor dość szybko może wymagać remontu.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.