Co to znaczy że sprzęgło się ślizga? Sprawdźcie!
REKLAMA
REKLAMA
Sprzęgło się ślizga: objawy, na które musisz zwrócić uwagę!
- mocno rosną obroty silnika, ale jednocześnie nie ma dużego przyrostu prędkości,
- zupełnie tak, jakby moc jednostki napędowej nie trafiała na koła,
- problemy z ruszeniem z miejsca,
- sprzęgło ślizga się przy ruszaniu - to oznacza, że auto nie ma siły np. w sytuacji, w której jest zaparkowane pod górkę,
- efekt przyrostu mocy i braku osiągów występuje nie tylko przy starcie, ale i na wyższych biegach,
- warto zaznaczyć, że sprzęgło ślizga się na zimnym silniku i po rozgrzaniu.
Jak sprawdzić czy sprzęgło się ślizga?
Tak naprawdę metoda jest jedna. Należy wykonać jazdę testową samochodem. Jak wskazać konkretny powód ślizgania? Tutaj jednoznaczną odpowiedź da dopiero rozebranie mechanizmu i oględziny stanu poszczególnych jego elementów. Ten punkt prowadzi zatem do kolejnego, a mianowicie pytania o powody ślizgania się sprzęgła.
REKLAMA
Dlaczego sprzęgło się ślizga?
- bo okładziny cierne tarczy sprzęgła i docisku są zużyte,
- bo tarcze cierne zaoleiły się - bo np. zużył się uszczelniacz wału korbowego i przepuszcza ciecz smarną,
- bo uszkodził się wysprzęglik.
Co zrobić gdy ślizga się sprzęgło? Umów się do mechanika!
Niewielu kierowców ma wystarczającą wiedzę techniczną oraz możliwości warsztatowe, aby samemu rozebrać sprzęgło. To oznacza, że w razie pojawienia się efektu ślizgania, pozostaje wizyta u mechanika. Wybrać należy renomowany warsztat, który dobrze aby specjalizował się np. w obsłudze układów przeniesienia napędu. Ile kosztuje wymiana ślizgającego się sprzęgła? To zależy od stopnia skomplikowania układu zastosowanego w pojeździe. Czasami koszty ograniczają się do 1000 zł (500 zł komplet sprzęgła i 500 zł robocizna), a czasami sięgają kilku tysięcy złotych (gdy w aucie zastosowane jest koło dwumasowe).
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.