REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

0.9 TCe: wymiana rozrządu wynika z wady czy zaniedbania?

0.9 TCe: wymiana rozrządu wynika z wady czy zaniedbania?
0.9 TCe: wymiana rozrządu wynika z wady czy zaniedbania?
Materiały prasowe Renault

REKLAMA

REKLAMA

Motor 0.9 TCe zapowiadał przyszłość, ale dość szybko musiał skończyć karierę w gamie Renault. Czy winne były problemy z łańcuchem rozrządu? Przyjrzyjmy się sprawie.

Silnik 0.9 TCe miał wprowadzić Renault w nową erę nowoczesnej motoryzacji. Miał niewielką pojemność, tylko 3 cylindry, ale także doładowanie i aż 90 koni mocy. A na tym ciekawostki technologiczne nie kończą się. Bo motor został też wyposażony np. w łańcuch rozrządu. Na ile jest on trwały? Spokojnie można o tym porozmawiać już dziś. Szczególnie że motor 0.9 TCe zadebiutował w roku 2012 - a więc kierowcy mieli już czas na sprawdzenie jak zachowuje się w czasie długofalowej eksploatacji.

REKLAMA

0.9 TCe - wymiana rozrządu. Popularna usterka?

REKLAMA

Łańcuch rozrządu w teorii jest rozwiązaniem bezobsługowym. To oznacza, że powinien wystarczyć na całe życie silnik. Niestety coraz częściej okazuje się, że teoria ma niewiele wspólnego z praktyką. Jak jest w przypadku silnika 0.9 TCe? Wymiana rozrządu jest procedurą, która w jego kontekście pojawia się. Przede wszystkim dotyczy jednak modeli Dacii. Znane są przypadki, w których napęd wymagał interwencji mechanika już po pokonaniu 70 tysięcy kilometrów.

Jakie są powody obniżonej trwałości łańcucha rozrządu w silniku 0.9 TCe? Raczej ciężko zakładać, że jest to poważna wada fabryczna. Dużo bardziej decydować mogą w tym przypadku warunki serwisowe - a konkretnie wydłużane interwały wymian olejowych. Producenci zalecają wizytę w warsztacie w celu wymiany środka smarnego nawet co 20 tysięcy kilometrów. A to odstęp zbyt duży, aby olej mógł zachować swoje właściwości i aby np. filtr zachował pewną drożność. W celu uniknięcia problemów z rozrządem kierowca powinien skrócić interwał wymiany smarowidła do 10 - 12 tysięcy kilometrów.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(2)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • ZAQ
    2021-08-20 20:07:54
    Łańcuch rozrządu smarowany jest olejem (musi być niezużyty) i napinany hydraulicznym napinaczem, który od zużytego oleju zatyka się - wtedy mamy luz na łańcuchu i niszczy on koła zębate, ślizgi, a nawet potrafi wydrzeć pokrywę. Oszczędzanie na oleju w 0,9 tce (i innych z rodziny) degraduje więc rozrząd, ale też niszczy turbinę. Olej w turbinie dodatkowo nagrzewa się i szybciej zużywa, więc życzę powodzenia wszystkim, którzy stosują się do instrukcji serwisowej i wymieniają olej co 30.000 (tzw. longlife). Na YT Profesor Chris udowodnił, że po 10-12 tys. km parametry jakościowe oleju gwałtownie spadają. Olej ELF5w40 z filtrem kosztuje może 130 zł, wymiana 40-50zł. To nie jest mega dużo, a silnik dłużej posłuży.
    1
    pokażodpowiedzi (1)
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA