REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre!

Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre! Fot. Fotolia
Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre! Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Start stop już od lat jest standardem na rynku motoryzacyjnym. Układ automatycznie unieruchamiający silnik w czasie postoju np. na światłach miał przynieść korzyść ekologiczną i ekonomiczną. Mechanicy i kierowcy mają jednak co do tego wątpliwości. Jakie? Zaraz je opiszemy.

Start stop to jeden z pierwszych ekologicznych wynalazków, które pojawiły się na rynku motoryzacyjnym. Po co jest stosowany? Podczas eksploatacji miejskiej auto nieustannie zatrzymuje się - a to na czerwonym świetle, a to w korku. W fazie postoju nie ma konieczności pracy silnika. Ten jest zatem automatycznie wyłączany przez sterownik - np. gdy kierowca wrzuci na lub i puści sprzęgło. W ten sposób producenci uzyskują ekologiczną korzyść - auto spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniej szkodliwych związków. To generuje oszczędności kierowcy, ale i ułatwia firmom motoryzacyjnym spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin.

REKLAMA

Start stop: opinie wskazują na wiele problemów!

Układ Start stop na pierwszy rzut oka wydaje się stosunkowo prosty i ogranicza się tak naprawdę do ingerencji w program sterujący. To jednak połowiczna prawda. Bo drastyczne zwiększenie ilości rozruchów silnika wymusiło na inżynierach szereg innych ingerencji. Przykład? Wzmocnienia wymagał chociażby rozrusznik czy alternator, a poza tym konieczne jest zastosowanie większego akumulatora bardziej odpornego na efekt ładowania i rozładowywania. Te części z automatu stały się droższe w wymianie. Do całej sprawy dochodzi jeszcze jedna niedogodność. W fazie dezaktywacji słabnie np. praca klimatyzacji w czasie upałów.

Start stop - możliwe awarie:

  • ciągłe gaszenie i zapalanie silnika może mieć wpływ na turbosprężarkę,
    • w czasie postoju może być rozgrzana, ale nie jest smarowana,
  • gaszenia i rozruchu może nie lubić też automatyczna skrzynia biegów,
  • zdecydowanie droższa wymiana alternatora i akumulatora,
    • alternator lub akumulator może być droższy nawet o 100 proc. od standardowego.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA