REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre!

Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre! Fot. Fotolia
Start stop: opinie mechaników i kierowców nie są dobre! Fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Start stop już od lat jest standardem na rynku motoryzacyjnym. Układ automatycznie unieruchamiający silnik w czasie postoju np. na światłach miał przynieść korzyść ekologiczną i ekonomiczną. Mechanicy i kierowcy mają jednak co do tego wątpliwości. Jakie? Zaraz je opiszemy.

Start stop to jeden z pierwszych ekologicznych wynalazków, które pojawiły się na rynku motoryzacyjnym. Po co jest stosowany? Podczas eksploatacji miejskiej auto nieustannie zatrzymuje się - a to na czerwonym świetle, a to w korku. W fazie postoju nie ma konieczności pracy silnika. Ten jest zatem automatycznie wyłączany przez sterownik - np. gdy kierowca wrzuci na lub i puści sprzęgło. W ten sposób producenci uzyskują ekologiczną korzyść - auto spala mniej paliwa, a tym samym emituje do atmosfery mniej szkodliwych związków. To generuje oszczędności kierowcy, ale i ułatwia firmom motoryzacyjnym spełnienie rygorystycznych norm emisji spalin.

REKLAMA

Start stop: opinie wskazują na wiele problemów!

Układ Start stop na pierwszy rzut oka wydaje się stosunkowo prosty i ogranicza się tak naprawdę do ingerencji w program sterujący. To jednak połowiczna prawda. Bo drastyczne zwiększenie ilości rozruchów silnika wymusiło na inżynierach szereg innych ingerencji. Przykład? Wzmocnienia wymagał chociażby rozrusznik czy alternator, a poza tym konieczne jest zastosowanie większego akumulatora bardziej odpornego na efekt ładowania i rozładowywania. Te części z automatu stały się droższe w wymianie. Do całej sprawy dochodzi jeszcze jedna niedogodność. W fazie dezaktywacji słabnie np. praca klimatyzacji w czasie upałów.

Start stop - możliwe awarie:

  • ciągłe gaszenie i zapalanie silnika może mieć wpływ na turbosprężarkę,
    • w czasie postoju może być rozgrzana, ale nie jest smarowana,
  • gaszenia i rozruchu może nie lubić też automatyczna skrzynia biegów,
  • zdecydowanie droższa wymiana alternatora i akumulatora,
    • alternator lub akumulator może być droższy nawet o 100 proc. od standardowego.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(1)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
  • iwa
    2022-12-24 12:05:54
    A ja zapalam "na luzie" i samochód zachowuje się spokojnie zapalając niemal idealnie nawet zimą, natomiast po wciśnięciu sprzęgła wydaje się że akumulator już jest trochę zużyty i ma problem
    1
QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

Ten samochód jest wart 6,3 mln, ale... sztuk! On też był jednym z pionierów rynku SUV-ów

Poprzednika zaprojektował sam Giorgetto Giugiaro. Twórcy Golfa II nie mieli zatem łatwego zadania. Historia pokazuje jednak, że wywiązali się z niego w stu procentach. Bo drugi etap ewolucji był ważnym elementem legendy kompaktowego Volkswagena.

Nowe paliwo pojawi się w Polsce. Wielka zmiana na stacjach benzynowych od 1 maja

Już 1 maja na polskich stacjach paliw pojawi się kolejna rewolucja. Z dystrybutorów zacznie płynąć nowe paliwo. Nowe, czyli tak właściwie to jakie? I czy ma to coś wspólnego np. z wycofywaniem się z E10? Sprawdźmy.

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

REKLAMA

Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

REKLAMA

W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

REKLAMA