Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?
REKLAMA
REKLAMA
Filtr paliwa wygląda jak metalowa puszka, do której podłącza się przewody paliwowe i jest jednym z podstawowych elementów eksploatacyjnych w samochodzie. Jaka jest jego rola? Zbiera drobne zabrudzenia występujące w oleju napędowym tak, aby te nie przedostały się np. do precyzyjnej aparatury związanej z montażem układu common rail. A jako że chroni drogi w naprawie układ wtryskowy, jego rola jest nieoceniona. Filtr paliwa ma określony przez producenta czas życia. Wielkość interwału należy sprawdzić w specyfikacji pojazdu - bo czasami to 30, a czasami nawet 120 tysięcy kilometrów. Filtr paliwa nie jest drogi w zakupie - ceny zaczynają się już od niespełna 30 złotych.
REKLAMA
Zobacz również: Nowa matryca stawek VAT
Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?
- brak mocy podczas jazdy,
- szarpanie silnika w czasie przyspieszania,
- dymienie z rury wydechowej,
- wyczuwalny zapach oleju,
- utrudniony rozruch silnika lub brak możliwości rozruchu,
- gaśnięcie silnika w czasie jazdy.
Czemu filtr paliwa zapycha się?
REKLAMA
Czasami zdarza się, że czas życia filtra paliwa w dieslu jest krótszy, niż przewidział to producent. Dotyczy to przede wszystkim scenariusza zimowego i zamarznięcia niewłaściwej jakości oleju napędowego. W takim przypadku wytrąca się z nieco parafina, a ta następnie doszczętnie zakleja filtr. Osadnik nadaje się wyłącznie do wymiany. Co gorsze, zanim kierowca wymieni filtr, prawdopodobnie rozruch silnika w aucie nie będzie możliwy. W każdym innym przypadku zapchany filtr paliwa to po prostu osadnik, który w toku eksploatacji wyłapał z paliwa dużą ilość zanieczyszczeń. Zanieczyszczony filtr paliwa może ograniczyć przepływ napędu do układu wtryskowego, bezwzględnie należy go wymienić.
Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowaną procedurą. Mimo wszystko kierowca, który nie ma większego pojęcia o mechanice, powinien zlecić jej wykonanie warsztatowi. Powód? Aby wymienić filtr paliwa, trzeba odpiąć przewody paliwowe. A to wymaga zablokowania przepływu oleju napędowego w nich. To jednak nie koniec. Czasami błędy są bardziej brzemienne w skutkach. Kierowca może zapowietrzyć układ wtryskowy, gdy będzie wymieniać zapchany filtr paliwa. Objawy? Chociażby problemy z rozruchem.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.