REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?

Subskrybuj nas na Youtube
Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?
Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?
Łukasz Kuźmiuk

REKLAMA

REKLAMA

Nowy kosztuje niespełna 30 złotych, ale ma potężne znaczenie dla pracy całego silnika! Zatem jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu i jak dbać o osadnik? Podpowiadamy.

Filtr paliwa wygląda jak metalowa puszka, do której podłącza się przewody paliwowe i jest jednym z podstawowych elementów eksploatacyjnych w samochodzie. Jaka jest jego rola? Zbiera drobne zabrudzenia występujące w oleju napędowym tak, aby te nie przedostały się np. do precyzyjnej aparatury związanej z montażem układu common rail. A jako że chroni drogi w naprawie układ wtryskowy, jego rola jest nieoceniona. Filtr paliwa ma określony przez producenta czas życia. Wielkość interwału należy sprawdzić w specyfikacji pojazdu - bo czasami to 30, a czasami nawet 120 tysięcy kilometrów. Filtr paliwa nie jest drogi w zakupie - ceny zaczynają się już od niespełna 30 złotych.

REKLAMA

Zobacz również: Nowa matryca stawek VAT

Jakie są objawy zapchanego filtra paliwa w dieslu?

  • brak mocy podczas jazdy,
  • szarpanie silnika w czasie przyspieszania,
  • dymienie z rury wydechowej,
  • wyczuwalny zapach oleju,
  • utrudniony rozruch silnika lub brak możliwości rozruchu,
  • gaśnięcie silnika w czasie jazdy.

Czemu filtr paliwa zapycha się?

REKLAMA

Czasami zdarza się, że czas życia filtra paliwa w dieslu jest krótszy, niż przewidział to producent. Dotyczy to przede wszystkim scenariusza zimowego i zamarznięcia niewłaściwej jakości oleju napędowego. W takim przypadku wytrąca się z nieco parafina, a ta następnie doszczętnie zakleja filtr. Osadnik nadaje się wyłącznie do wymiany. Co gorsze, zanim kierowca wymieni filtr, prawdopodobnie rozruch silnika w aucie nie będzie możliwy. W każdym innym przypadku zapchany filtr paliwa to po prostu osadnik, który w toku eksploatacji wyłapał z paliwa dużą ilość zanieczyszczeń. Zanieczyszczony filtr paliwa może ograniczyć przepływ napędu do układu wtryskowego, bezwzględnie należy go wymienić.

Wymiana filtra paliwa nie jest skomplikowaną procedurą. Mimo wszystko kierowca, który nie ma większego pojęcia o mechanice, powinien zlecić jej wykonanie warsztatowi. Powód? Aby wymienić filtr paliwa, trzeba odpiąć przewody paliwowe. A to wymaga zablokowania przepływu oleju napędowego w nich. To jednak nie koniec. Czasami błędy są bardziej brzemienne w skutkach. Kierowca może zapowietrzyć układ wtryskowy, gdy będzie wymieniać zapchany filtr paliwa. Objawy? Chociażby problemy z rozruchem.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA