REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nissan e-POWER - prawie jak... elektryk!
Nissan e-POWER - prawie jak... elektryk!
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan e-POWER to dość ciekawy układ napędowy, który ma się stać częścią nowego Qashqaia. Na czym polega hybryda szeregowa i jakie są jej zalety?

Nissan e-POWER, czyli tak naprawdę co?

Premiera Nissana Qashqaia była szykowana z wielkim rozmachem. Powód? Crossover jest potężnym hitem sprzedaży. Japończycy nie chcieli nieprzemyślanym ruchem popsuć jego sukcesu. Jaka jest nowa recepta na powodzenie wśród klientów? Chodzi o ekologię. A jej elementem jest pojawienie się w palecie innowacyjnego układu napędowego Nissan e-POWER. I ten układ napędowy akurat niezwykle ciężko sklasyfikować. Bo na pierwszy rzut oka to trochę napęd elektryczny, a trochę dość zaawansowana hybryda.

REKLAMA

REKLAMA

Nissan e-POWER to typologicznie hybryda szeregowa. Układ napędowy składa się i z benzyniaka, i elektryka. Elektryk napędza jednak koła, a benzyniak pełni rolę generatora prądu - jego moc nigdy bezpośrednio nie trafi na koła.

Nissan e-POWER ze sprawnością na poziomie... 50 proc.!

Nissan Qashqai e-POWER będzie miał jeszcze jedną zaletę. Japończycy właśnie pochwalili się, że benzyniak zastosowany w układzie hybrydowym ma rekordowo wysoki wskaźnik sprawności cieplnej. Ten sięga 50 proc. - przy czym rynkowa średnia dla benzyniaków to jakieś 40 proc. Skąd taki wynik? Japończycy przeprojektowali go - uznali bowiem, że skoro motor nie będzie napędzał, a jedynie generował prąd przy optymalnej prędkości obrotowej, można zastosować w nim system odzyskiwania energii cieplnej czy postawić na pracę przy nieco bardziej ubogiej mieszance.

Nissan Qashqai e-POWER oznacza 187 koni mechanicznych mocy, 330 Nm momentu obrotowego, przedni napęd oraz 1-biegową przekładnię redukcyjną.

REKLAMA

Nissan Qashqai e-POWER: na ile teoria, a na ile praktyka?

Pomysł Nissana bez wątpienia brzmi innowacyjnie. Bo samochód de facto jest napędzany siłą prądu, a benzyniak pełni w tym układzie wyłącznie rolę generatora. I choć koncepcja może wydawać się naprawdę obiecująca, w tym momencie powstaje zasadnicze pytanie. Jak napęd Nissana e-POWER sprawdzi się w praktyce? No i tu właśnie może być różnie. A skąd takie przypuszczenia? Koncepcja Japończyków jest innowacyjna, ale nie do końca... oryginalna! Podobne auto już było na rynku. Powstało w roku 2012 i nazywało się Opel Ampera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Żeby tylko e-POWER nie poszedł śladami Opla...

Opel Ampera był ekologiczny, jednak do momentu, w którym jeździł na prądzie pochodzącym z baterii. Po pełnym ładowaniu liftback mógł pokonać nawet 80 kilometrów zeroemisyjnie. Gdy układ elektryczny zaczynał ładować 1.4-litrowy benzyniak, pojawiały się też i spaliny. I tych mogło być naprawdę sporo. Podczas jazdy poza miastem zapotrzebowanie na paliwo w generatorze mogło realnie sięgać 5 - 7 litrów na 100 kilometrów. A taki wynik nawet w roku 2012 nie robił na nikim większego wrażenia. Czy Nissan Qashqai e-POWER będzie oszczędniejszy? Miejmy nadzieję.

Warto wspomnieć o tym, że Nissan Qashqai e-POWER nie jest pierwszą hybrydą szeregową także we flocie japońskiej marki. Pod koniec grudnia 2020 roku w sprzedaży pojawił się Note e-POWER. Model jest oferowany w Kraju Kwitnącej Wiśni i znalazł do tej pory ponad 20 tys. odbiorców - stając się najchętniej kupowanym Nissanem w Japonii.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce.

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

REKLAMA

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

REKLAMA

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA