REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan e-POWER - prawie jak... elektryk!

Nissan e-POWER - prawie jak... elektryk!
Nissan e-POWER - prawie jak... elektryk!
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan e-POWER to dość ciekawy układ napędowy, który ma się stać częścią nowego Qashqaia. Na czym polega hybryda szeregowa i jakie są jej zalety?

Nissan e-POWER, czyli tak naprawdę co?

Premiera Nissana Qashqaia była szykowana z wielkim rozmachem. Powód? Crossover jest potężnym hitem sprzedaży. Japończycy nie chcieli nieprzemyślanym ruchem popsuć jego sukcesu. Jaka jest nowa recepta na powodzenie wśród klientów? Chodzi o ekologię. A jej elementem jest pojawienie się w palecie innowacyjnego układu napędowego Nissan e-POWER. I ten układ napędowy akurat niezwykle ciężko sklasyfikować. Bo na pierwszy rzut oka to trochę napęd elektryczny, a trochę dość zaawansowana hybryda.

REKLAMA

Nissan e-POWER to typologicznie hybryda szeregowa. Układ napędowy składa się i z benzyniaka, i elektryka. Elektryk napędza jednak koła, a benzyniak pełni rolę generatora prądu - jego moc nigdy bezpośrednio nie trafi na koła.

Nissan e-POWER ze sprawnością na poziomie... 50 proc.!

Nissan Qashqai e-POWER będzie miał jeszcze jedną zaletę. Japończycy właśnie pochwalili się, że benzyniak zastosowany w układzie hybrydowym ma rekordowo wysoki wskaźnik sprawności cieplnej. Ten sięga 50 proc. - przy czym rynkowa średnia dla benzyniaków to jakieś 40 proc. Skąd taki wynik? Japończycy przeprojektowali go - uznali bowiem, że skoro motor nie będzie napędzał, a jedynie generował prąd przy optymalnej prędkości obrotowej, można zastosować w nim system odzyskiwania energii cieplnej czy postawić na pracę przy nieco bardziej ubogiej mieszance.

Nissan Qashqai e-POWER oznacza 187 koni mechanicznych mocy, 330 Nm momentu obrotowego, przedni napęd oraz 1-biegową przekładnię redukcyjną.

Nissan Qashqai e-POWER: na ile teoria, a na ile praktyka?

Pomysł Nissana bez wątpienia brzmi innowacyjnie. Bo samochód de facto jest napędzany siłą prądu, a benzyniak pełni w tym układzie wyłącznie rolę generatora. I choć koncepcja może wydawać się naprawdę obiecująca, w tym momencie powstaje zasadnicze pytanie. Jak napęd Nissana e-POWER sprawdzi się w praktyce? No i tu właśnie może być różnie. A skąd takie przypuszczenia? Koncepcja Japończyków jest innowacyjna, ale nie do końca... oryginalna! Podobne auto już było na rynku. Powstało w roku 2012 i nazywało się Opel Ampera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Żeby tylko e-POWER nie poszedł śladami Opla...

REKLAMA

Opel Ampera był ekologiczny, jednak do momentu, w którym jeździł na prądzie pochodzącym z baterii. Po pełnym ładowaniu liftback mógł pokonać nawet 80 kilometrów zeroemisyjnie. Gdy układ elektryczny zaczynał ładować 1.4-litrowy benzyniak, pojawiały się też i spaliny. I tych mogło być naprawdę sporo. Podczas jazdy poza miastem zapotrzebowanie na paliwo w generatorze mogło realnie sięgać 5 - 7 litrów na 100 kilometrów. A taki wynik nawet w roku 2012 nie robił na nikim większego wrażenia. Czy Nissan Qashqai e-POWER będzie oszczędniejszy? Miejmy nadzieję.

Warto wspomnieć o tym, że Nissan Qashqai e-POWER nie jest pierwszą hybrydą szeregową także we flocie japońskiej marki. Pod koniec grudnia 2020 roku w sprzedaży pojawił się Note e-POWER. Model jest oferowany w Kraju Kwitnącej Wiśni i znalazł do tej pory ponad 20 tys. odbiorców - stając się najchętniej kupowanym Nissanem w Japonii.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    Będą opłaty za auta spalinowe. Kierowcy zaczną płacić podatek w 2025 r. Wiceminister potwierdza

    Miał być podatek od aut spalinowych 2024, a będzie opłata dla posiadaczy aut spalinowych 2025. Za rok pojawi się dopiero pierwsza z danin. Druga zacznie obowiązywać w 2026. Tak przynajmniej twierdzi wiceminister klimatu i środowiska.

    REKLAMA

    Pasażerowie bez zapiętych pasów na filmikach promujących... bezpieczeństwo!

    Taka rzecz mogła się zdarzyć chyba tylko we Włoszech. Tamtejsze ministerstwo infrastruktury i transportu postanowiło promować bezpieczeństwo drogowe. Ale na filmikach opracowanych przez resort, pasażerowie w pojazdach nie mają zapiętych pasów bezpieczeństwa.

    Stan wyższej konieczności. Kierowca popełnił wykroczenie, ale kary nie dostanie

    Kierowca może popełnić wykroczenie i kary nie dostać. I przypadki takie są dwa. Podstawowym jest oczywiście stan wyższej konieczności. Ten wymaga jednak spełnienia pewnego wymogu. Wiesz jakiego?

    Masz auto służbowe? Zatem zapłacisz więcej za parkowanie. Pomysł Sopotu storpedowało WSA

    W Sopocie w 2023 r. zmieniły się zasady działania stref płatnego parkowania. I od razu wzbudziły kontrowersje. Powód? Mieszkańcy SPP mają prawo do preferencyjnego abonamentu, chyba że mają auto użyczone lub w najmie. Wtedy uprawnienie to tracą. Zapis zakwestionował właśnie WSA na wniosek RPO.

    Uszkodzenie samochodu służbowego. Jak firma może oszczędzić na likwidacji małej szkody?

    Oszczędności. To w dobie inflacji i rosnących kosztów ulubione słowo przedsiębiorców. Odmieńmy je zatem przez kilka przypadków i powiedzmy, jak właściciele firm mogą oszczędzać na likwidacji małej szkody komunikacyjnej. Jest pewien ciekawy sposób.

    REKLAMA

    Nowa Dacia Spring 2024. Najtańszy elektryk nie tylko z nową "twarzą"

    Tanio, taniej, elektryczna Dacia? To hasło powraca do oferty rumuńskiej marki. Spring 2024 otrzymał nowy wygląd, ale i technologię. Teraz stanie się mocniejszy i... zdecydowanie bardziej efektowny.

    Niepełnosprawni wkrótce stracą karty parkingowe. Te wygasną we wrześniu 2024 r.

    Wkrótce wygasną karty parkingowe dla niepełnosprawnych przedłużane w związku z pandemicznymi i popandemicznymi perturbacjami. Ostateczny termin to 30 września 2024 r. Ważność, których kart została przedłużona? I jak wyrobić nową kartę?

    REKLAMA