REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Nissan e-POWER - prawie jak... elektryk!
Nissan e-POWER - prawie jak... elektryk!
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Nissan e-POWER to dość ciekawy układ napędowy, który ma się stać częścią nowego Qashqaia. Na czym polega hybryda szeregowa i jakie są jej zalety?

Nissan e-POWER, czyli tak naprawdę co?

Premiera Nissana Qashqaia była szykowana z wielkim rozmachem. Powód? Crossover jest potężnym hitem sprzedaży. Japończycy nie chcieli nieprzemyślanym ruchem popsuć jego sukcesu. Jaka jest nowa recepta na powodzenie wśród klientów? Chodzi o ekologię. A jej elementem jest pojawienie się w palecie innowacyjnego układu napędowego Nissan e-POWER. I ten układ napędowy akurat niezwykle ciężko sklasyfikować. Bo na pierwszy rzut oka to trochę napęd elektryczny, a trochę dość zaawansowana hybryda.

REKLAMA

Nissan e-POWER to typologicznie hybryda szeregowa. Układ napędowy składa się i z benzyniaka, i elektryka. Elektryk napędza jednak koła, a benzyniak pełni rolę generatora prądu - jego moc nigdy bezpośrednio nie trafi na koła.

Nissan e-POWER ze sprawnością na poziomie... 50 proc.!

Nissan Qashqai e-POWER będzie miał jeszcze jedną zaletę. Japończycy właśnie pochwalili się, że benzyniak zastosowany w układzie hybrydowym ma rekordowo wysoki wskaźnik sprawności cieplnej. Ten sięga 50 proc. - przy czym rynkowa średnia dla benzyniaków to jakieś 40 proc. Skąd taki wynik? Japończycy przeprojektowali go - uznali bowiem, że skoro motor nie będzie napędzał, a jedynie generował prąd przy optymalnej prędkości obrotowej, można zastosować w nim system odzyskiwania energii cieplnej czy postawić na pracę przy nieco bardziej ubogiej mieszance.

Nissan Qashqai e-POWER oznacza 187 koni mechanicznych mocy, 330 Nm momentu obrotowego, przedni napęd oraz 1-biegową przekładnię redukcyjną.

Nissan Qashqai e-POWER: na ile teoria, a na ile praktyka?

Pomysł Nissana bez wątpienia brzmi innowacyjnie. Bo samochód de facto jest napędzany siłą prądu, a benzyniak pełni w tym układzie wyłącznie rolę generatora. I choć koncepcja może wydawać się naprawdę obiecująca, w tym momencie powstaje zasadnicze pytanie. Jak napęd Nissana e-POWER sprawdzi się w praktyce? No i tu właśnie może być różnie. A skąd takie przypuszczenia? Koncepcja Japończyków jest innowacyjna, ale nie do końca... oryginalna! Podobne auto już było na rynku. Powstało w roku 2012 i nazywało się Opel Ampera.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Żeby tylko e-POWER nie poszedł śladami Opla...

REKLAMA

Opel Ampera był ekologiczny, jednak do momentu, w którym jeździł na prądzie pochodzącym z baterii. Po pełnym ładowaniu liftback mógł pokonać nawet 80 kilometrów zeroemisyjnie. Gdy układ elektryczny zaczynał ładować 1.4-litrowy benzyniak, pojawiały się też i spaliny. I tych mogło być naprawdę sporo. Podczas jazdy poza miastem zapotrzebowanie na paliwo w generatorze mogło realnie sięgać 5 - 7 litrów na 100 kilometrów. A taki wynik nawet w roku 2012 nie robił na nikim większego wrażenia. Czy Nissan Qashqai e-POWER będzie oszczędniejszy? Miejmy nadzieję.

Warto wspomnieć o tym, że Nissan Qashqai e-POWER nie jest pierwszą hybrydą szeregową także we flocie japońskiej marki. Pod koniec grudnia 2020 roku w sprzedaży pojawił się Note e-POWER. Model jest oferowany w Kraju Kwitnącej Wiśni i znalazł do tej pory ponad 20 tys. odbiorców - stając się najchętniej kupowanym Nissanem w Japonii.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA