REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Akcyza na samochody: 2021 rok ze zmianami!
Akcyza na samochody: 2021 rok ze zmianami!
fot. Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Akcyza na samochody. 2021 rok przynosi jedną, ale dość zasadniczą zmianę. Czy kierowcy będą mieli taniej? Wybrani z pewnością tak!

Akcyza na samochody 2021 r.: kto musi ją płacić?

Kwestią akcyzy na samochody reguluje ustawa o podatku akcyzowym. Na jej mocy daninę musi wnieść każdy, kto importuje niezarejestrowany pojazd do Polski, sprzedaje auto, które nie było wcześniej zarejestrowane, ewentualnie dokonał nabycia wewnątrzwspólnotowego.

REKLAMA

Nabyciem wewnątrzwspólnotowym jest zakup samochodu używanego w innym kraju państwa członkowskiego UE i przywóz go do Polski celem rejestracji.

Zmiany w akcyzie na samochody 2021 r.

Dobra informacja jest taka, że zmiany w akcyzie na samochody w 2021 roku powodują zasadnicze oszczędności dla kierowców. Zła informacja jest taka, że oczywiście nie każdy zaoszczędzi na akcyzie na samochody. Kto zatem może spodziewać się ulgi? Tak naprawę tylko kupujący samochody hybrydowe plug-in. Modele spalinowo-elektryczne ładowane z gniazdka zostały objęte 50-procentową bonifikatą. I tak akcyza na samochody w 2021 r. w ich przypadku wynosi:

  • przy pojemności silnika do 2 litrów - 1,55 proc. wartości rynkowej,
  • przy pojemności silnika powyżej 2 litrów - 9,3 proc. wartości rynkowej.

Stawki akcyzy na samochody 2021 r. Co bez zmian?

Pomijając hybrydy plug-in, stawki akcyzy na samochody spalinowe w 2021 roku pozostały bez zmian. A to oznacza obowiązywanie dwóch progów:

  • przy pojemności silnika do 2 litrów - 3,1 proc. wartości rynkowej,
  • przy pojemności silnika powyżej 2 litrów - 18,6 proc. wartości rynkowej.

Mówiąc o akcyzie na samochody w 2021 roku warto przypomnieć o dwóch aspektach. W przypadku pojazdów używanych wycena odbywa się nie na podstawie umowy, a wartości rynkowej. To raz. Dwa akcyzę powinien opłacić importer - czyli osoba, która sprowadziła pojazd do kraju, a nie kupiła go np. nad Wisłą od handlarza.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

REKLAMA

Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

REKLAMA

Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

REKLAMA