REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestracja auta z Niemiec. Co z akcyzą i recyklingiem?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rejestracja auta z Niemiec
Rejestracja auta z Niemiec
Fotolia

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja auta z Niemiec oznacza konieczność opłacenia cła i opłaty recyklingowej? Sprawdziliśmy o jakich opłatach nie może zapomnieć kierowca.

Jak zarejestrować auto z Niemiec? Na początek akcyza!

Aby rejestracja samochodu z Niemiec przebiegła bezproblemowo, importer w pierwszej kolejności musi opłacić akcyzę. Na złożenie deklaracji dla podatku akcyzowego od nabycia wewnątrzwspólnotowego samochodów osobowych (AKC-U/S) ma 30 dni od momentu przekroczenia granicy. Tą można dostarczyć do urzędu celnego osobiście, pocztą lub elektronicznie przez Platoformę Usług Elektronicznych Skarbowo-Celnych.

REKLAMA

Dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec to m.in. potwierdzenie opłacenia akcyzy. Opłata podatku to obowiązek importera. Importera czyli osoby, która samodzielnie nabyła auto za granicą lub handlarza, który kupił je w celu odsprzedaży w Polsce.

Rejestracja samochodu z Niemiec, czyli ile wynosi akcyza?

REKLAMA

Przerejestrowanie samochodu z Niemiec wymaga opłacenia akcyzy. Ile ona jednak wynosi? To zależy od wartości pojazdu i pojemności jego silnika. Pojazdy o motorach o pojemności do 2000 cm3 mają akcyzę o wartości 3,1 proc. wartości. Przy pojemności większej niż 2000 cm3 wysokość daniny rośnie do 18,6 proc.

Aby wiedzieć ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec - a konkretnie ile wyniesie akcyza, nie należy sugerować się wartością wpisaną na umowie. Od roku 2008 urzędy celne w celu wyceny pojazdu stosują roczniki z wycenami ogólnymi.

Obniżenie wartości pojazdu na potrzebę wyceny akcyzy jest możliwe np. po przedstawieniu opinii rzeczoznawcy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Koszt rejestracji auta z Niemiec - co z opłatą recyklingową?

Czy koszt rejestracji auta z Niemiec to też opłata recyklingowa? Na szczęście nie. Ta została zniesiona w 2016 roku w przypadku pojazdów sprowadzony z zagranicy. A jej brak stanowi znaczącą ulgę dla rejestrującego. Szczególnie że za jej sprawą odpowiedź na pytanie: "Ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec?" musiałaby poszerzyć się o kolejne 500 złotych.

Dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec

Aby urzędnik mógł zalegalizować eksploatację sprowadzonego pojazdu w Polsce, kupujący musi przedstawić dokumenty do rejestracji auta z Niemiec. O czym konkretnie mowa? Poniżej podajemy pełną listę.

  • wniosek o rejestrację,
  • umowa zakupu lub faktura,
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • karta pojazdu,
  • zaświadczenie o aktualnym badaniu technicznym,
  • dowód opłacenia akcyzy,
  • potwierdzenie wyrejestrowania pojazdu w kraju, z którego pochodzi,
  • niemieckie tablice rejestracyjne np. wyjazdowe lub oświadczenie o braku tablic.

Jak zarejestrować auto z Niemiec? Konieczna jest wizyta w urzędzie, przedstawienie oryginałów dokumentów oraz wniesienie opłaty. Urzędnik wydaje tablice rejestracyjne oraz pozwolenie czasowe. Po 30 dniach miękki dowód jest zamieniany na twardy dowód rejestracyjny.

Ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec?

REKLAMA

Standardowy koszt rejestracji auta z Niemiec to 256 złotych. To kwota, którą kupujący musi zapłacić w wydziale komunikacji. Suma oczywiście może wzrosnąć. Głównie jednak w przypadku, w którym zamiast standardowych tablic rejestracyjnych, właściciel pojazdu zdecyduje się na indywidualne. Te kosztują nie 80, a 1000 złotych. Ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec w sumie? Do 256 złotych należy doliczyć cenę tłumaczenia dokumentów, wartość podatku akcyzowego oraz kwotę zapłaconą za polisę OC.

Przerejestrowanie samochodu z Niemiec kupionego w kraju często jest formalnością. Handlarze przygotowują bowiem auto do sprzedaży i wręczają kupującemu pełną dokumentację, którą ten musi jedynie przedłożyć w urzędzie rejestrującym.

Rejestracja samochodu z Niemiec. Tak, termin to 30 dni!

Rejestracja samochodu z Niemiec wymaga pamiętania o dokumentach, ale i... czasie! Według obowiązujących obecnie przepisów nabywca musi dostarczyć dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec w ciągu 30 dni do wydziału komunikacji. Przekroczenie tego terminu sprawia, że koszt rejestracji auta z Niemiec może znaczącą wzrosnąć. Kupujący naraża się bowiem na karę wynoszącą od 200 do 1000 złotych - ta jest wlepiana przez starostę należnego miejscu zamieszkania i rejestracji.

Dokumenty do rejestracji auta z Niemiec wraz z wnioskiem można przesłać m.in. na skrzynkę podawczą danego urzędu za pośrednictwem profilu zaufanego.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

REKLAMA

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA