REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestracja samochodu z Niemiec. Opis krok po kroku.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rejestracja samochodu z Niemiec
Rejestracja samochodu z Niemiec

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja samochodu z Niemiec. Czyli dziś opowiemy o tym, jak wygląda krok po kroku proces rejestracji auta sprowadzonego zza zachodniej granicy.

Rejestracja auta z Niemiec. Na początek zakup!

Samochód pochodzący z Niemiec można kupić na dwa sposoby. Jadąc samemu, ewentualnie decydując się na pojazd sprowadzony np. przez handlarza i dostępny w kraju. Rejestracja auta z Niemiec zaczyna się od zgłoszenia celnego i opłacenia akcyzy. Co ważne, procedurę musi przeprowadzić importer. A więc kupujący przy samodzielnym zakupie lub handlarz. O tym jak dalej wygląda rejestracja samochodu opowiadamy w kolejnych akapitach tego materiału.

REKLAMA

Dokumenty do rejestracji auta z Niemiec to w pierwszej kolejności deklaracja akcyzowa oraz potwierdzenie opłacenia podatku. Importer ma na to 30 dni. Akcyza to 3,1 proc. wartości pojazdu przy pojemności do 2000 cm3 oraz 18,6 proc. przy pojemności większej niż 2000 cm3.

Jak zarejestrować auto z Niemiec? Czy przegląd jest potrzebny?

REKLAMA

Po opłaceniu akcyzy przerejestrowanie samochodu z Niemiec polega na przeglądzie. Jeżeli auto ma ważne badanie zagraniczne, to może być honorowane też w Polsce. O decyzję w tej sprawie warto dopytać w wydziale komunikacji należnym miejscu zamieszkania. Jeżeli urzędnicy będą mieli zastrzeżenia, może być konieczny przegląd pełny lub uzupełniający.

Informację w sprawie ważności przeglądu technicznego określają dokumenty do rejestracji auta z Niemiec dołączone przez sprzedającego. W tym przypadku kluczowy okaże się dowód własności pojazdu, a właściwie przetłumaczony zagraniczny dowód rejestracyjny. Po uzyskaniu badania technicznego, rejestrację pojazdu dokonuje się w urzędzie w wydziale komunikacji lub referacie komunikacji.

Dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec

Kupiłeś auto z Niemiec? Jakie dokumenty musisz przedstawić w urzędzie rejestrującym? Sprawdź poniższą listę:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wniosek o rejestrację,
  • umowa zakupu lub faktura,
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • karta pojazdu,
  • zaświadczenie o aktualnym badaniu technicznym,
  • dowód opłacenia akcyzy,
  • potwierdzenie wyrejestrowania pojazdu w kraju, z którego pochodzi,
  • niemieckie tablice rejestracyjne np. wyjazdowe lub oświadczenie o braku tablic.

Rejestracja auta z Niemiec w zasadzie nie trwa długo. Urzędnik sprawdzi dokumenty, po czym wyda decyzję o czasowej rejestracji pojazdu oraz tablice rejestracyjne polskie. Decyzja o czasowej rejestracji obowiązuje 30 dni. W tym czasie pozwolenie czasowe zostanie zmienione na dowód rejestracyjny, a dodatkowo pojazd zostanie sprawdzony w bazie aut kradzionych. Kluczem do sukcesu poza dokumentami pojazdu jest potwierdzenie wniesienia opłat - zarówno akcyzowej, jak i urzędowych związanych z rejestracją. 

Dokumenty do rejestracji auta z Niemiec, czyli co z tłumaczeniami?

REKLAMA

Jak zarejestrować auto z Niemiec? Nowy właściciel w pierwszej kolejności powinien zadbać o tłumaczenia. Tłumacz musi przełożyć na polski wszystkie dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec - tj. umowę zakupu, dowód rejestracyjny, zaświadczenie o wyrejestrowaniu czy potwierdzenie badania technicznego. Bez tego rejestracja auta z Niemiec nie będzie możliwa - urzędnicy nie mają bowiem obowiązku posługiwania się językami obcymi.

Dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. To raz. Dwa należy pamiętać, aby przekazać tłumaczowi nie tylko dowód rejestracyjny, ale i kartę pojazdu - tzw. brief.

Jak zarejestrować auto z Niemiec? W terminie!

Kupujący musi pamiętać o tym, że rejestracja auta z Niemiec musi zostać wykonana w określonym terminie. W przypadku Polski to 30 dni. Jeżeli w tym czasie dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec nie trafią do wydziału komunikacji, właściciel pojazdu naraża się na karę. Ta wynosi od 200 do 1000 złotych.

Ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec?

Kluczowe pytanie brzmi: "Ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec?" Opłaty urzędowe są standardowe. Przerejestrowanie samochodu z Niemiec wymaga zakupu tablic rejestracyjnych, dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, karty pojazdu oraz nalepek kontrolnej i legalizacyjnej. To w sumie 256 złotych przy wyborze standardowych tablic oraz 1176 złotych przy wyborze tablic indywidualnych. Do kwoty tej należy doliczyć jakieś 160 - 200 złotych za tłumaczenia oraz stawkę akcyzy - zależną od wartości pojazdu i pojemności silnika.

Przerejestrowanie samochodu z Niemiec - pamiętaj o OC!

Gdy kierowca już wie jak zarejestrować auto z Niemiec, powinien zastanowić się nad ostatnią formalnością w kraju. Mowa oczywiście o polisie OC. Dla samego ubezpieczyciela nie ma dużego znaczenia czy pojazd pochodzi z Polski, czy jest to auto z Niemiec. Jakie dokumenty się przedstawia? Dane pojazdu i dane właściciela. Na ten podstawie firma określa stawkę. Kwota związana z zakupem obowiązkowego ubezpieczenia zamyka listę wydatków, które określają ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA