REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Rejestracja samochodu z Niemiec. Opis krok po kroku.

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Rejestracja samochodu z Niemiec
Rejestracja samochodu z Niemiec

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja samochodu z Niemiec. Czyli dziś opowiemy o tym, jak wygląda krok po kroku proces rejestracji auta sprowadzonego zza zachodniej granicy.

Rejestracja auta z Niemiec. Na początek zakup!

Samochód pochodzący z Niemiec można kupić na dwa sposoby. Jadąc samemu, ewentualnie decydując się na pojazd sprowadzony np. przez handlarza i dostępny w kraju. Rejestracja auta z Niemiec zaczyna się od zgłoszenia celnego i opłacenia akcyzy. Co ważne, procedurę musi przeprowadzić importer. A więc kupujący przy samodzielnym zakupie lub handlarz. O tym jak dalej wygląda rejestracja samochodu opowiadamy w kolejnych akapitach tego materiału.

REKLAMA

Dokumenty do rejestracji auta z Niemiec to w pierwszej kolejności deklaracja akcyzowa oraz potwierdzenie opłacenia podatku. Importer ma na to 30 dni. Akcyza to 3,1 proc. wartości pojazdu przy pojemności do 2000 cm3 oraz 18,6 proc. przy pojemności większej niż 2000 cm3.

Jak zarejestrować auto z Niemiec? Czy przegląd jest potrzebny?

REKLAMA

Po opłaceniu akcyzy przerejestrowanie samochodu z Niemiec polega na przeglądzie. Jeżeli auto ma ważne badanie zagraniczne, to może być honorowane też w Polsce. O decyzję w tej sprawie warto dopytać w wydziale komunikacji należnym miejscu zamieszkania. Jeżeli urzędnicy będą mieli zastrzeżenia, może być konieczny przegląd pełny lub uzupełniający.

Informację w sprawie ważności przeglądu technicznego określają dokumenty do rejestracji auta z Niemiec dołączone przez sprzedającego. W tym przypadku kluczowy okaże się dowód własności pojazdu, a właściwie przetłumaczony zagraniczny dowód rejestracyjny. Po uzyskaniu badania technicznego, rejestrację pojazdu dokonuje się w urzędzie w wydziale komunikacji lub referacie komunikacji.

Dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec

Kupiłeś auto z Niemiec? Jakie dokumenty musisz przedstawić w urzędzie rejestrującym? Sprawdź poniższą listę:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wniosek o rejestrację,
  • umowa zakupu lub faktura,
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • karta pojazdu,
  • zaświadczenie o aktualnym badaniu technicznym,
  • dowód opłacenia akcyzy,
  • potwierdzenie wyrejestrowania pojazdu w kraju, z którego pochodzi,
  • niemieckie tablice rejestracyjne np. wyjazdowe lub oświadczenie o braku tablic.

Rejestracja auta z Niemiec w zasadzie nie trwa długo. Urzędnik sprawdzi dokumenty, po czym wyda decyzję o czasowej rejestracji pojazdu oraz tablice rejestracyjne polskie. Decyzja o czasowej rejestracji obowiązuje 30 dni. W tym czasie pozwolenie czasowe zostanie zmienione na dowód rejestracyjny, a dodatkowo pojazd zostanie sprawdzony w bazie aut kradzionych. Kluczem do sukcesu poza dokumentami pojazdu jest potwierdzenie wniesienia opłat - zarówno akcyzowej, jak i urzędowych związanych z rejestracją. 

Dokumenty do rejestracji auta z Niemiec, czyli co z tłumaczeniami?

REKLAMA

Jak zarejestrować auto z Niemiec? Nowy właściciel w pierwszej kolejności powinien zadbać o tłumaczenia. Tłumacz musi przełożyć na polski wszystkie dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec - tj. umowę zakupu, dowód rejestracyjny, zaświadczenie o wyrejestrowaniu czy potwierdzenie badania technicznego. Bez tego rejestracja auta z Niemiec nie będzie możliwa - urzędnicy nie mają bowiem obowiązku posługiwania się językami obcymi.

Dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. To raz. Dwa należy pamiętać, aby przekazać tłumaczowi nie tylko dowód rejestracyjny, ale i kartę pojazdu - tzw. brief.

Jak zarejestrować auto z Niemiec? W terminie!

Kupujący musi pamiętać o tym, że rejestracja auta z Niemiec musi zostać wykonana w określonym terminie. W przypadku Polski to 30 dni. Jeżeli w tym czasie dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec nie trafią do wydziału komunikacji, właściciel pojazdu naraża się na karę. Ta wynosi od 200 do 1000 złotych.

Ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec?

Kluczowe pytanie brzmi: "Ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec?" Opłaty urzędowe są standardowe. Przerejestrowanie samochodu z Niemiec wymaga zakupu tablic rejestracyjnych, dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, karty pojazdu oraz nalepek kontrolnej i legalizacyjnej. To w sumie 256 złotych przy wyborze standardowych tablic oraz 1176 złotych przy wyborze tablic indywidualnych. Do kwoty tej należy doliczyć jakieś 160 - 200 złotych za tłumaczenia oraz stawkę akcyzy - zależną od wartości pojazdu i pojemności silnika.

Przerejestrowanie samochodu z Niemiec - pamiętaj o OC!

Gdy kierowca już wie jak zarejestrować auto z Niemiec, powinien zastanowić się nad ostatnią formalnością w kraju. Mowa oczywiście o polisie OC. Dla samego ubezpieczyciela nie ma dużego znaczenia czy pojazd pochodzi z Polski, czy jest to auto z Niemiec. Jakie dokumenty się przedstawia? Dane pojazdu i dane właściciela. Na ten podstawie firma określa stawkę. Kwota związana z zakupem obowiązkowego ubezpieczenia zamyka listę wydatków, które określają ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Co Polacy sądzą o Strefach Czystego Transportu?

Zdania na temat SCT są podzielone. Z danych raportu "Ekologiczna motoryzacja w Polsce – wyzwania i kierunki rozwój". wynika, że chociaż ponad 50 proc. Polaków uważa, że Strefy Czystego Powietrza przyczynią się do poprawy zdrowia mieszkańców dużych aglomeracji, to 63 proc. obawia się ich negatywnego wpływu na lokalną gospodarkę.

Turysto, płać i nie narzekaj! Urzędnik parkuje za darmo, Ty sponsorujesz – nawet w weekendy!

Czy właśnie staliśmy się świadkami kolejnego skoku na kieszeń zmotoryzowanych Polaków? Sejm w błyskawicznym tempie przegłosował zmiany w Ustawie o drogach publicznych, otwierając samorządom drogę do tworzenia śródmiejskich stref płatnego parkowania nawet w małych miejscowościach.

Weekendowy zlot fanów motoryzacji zakończył się interwencjami policji – funkcjonariusze odnotowali ponad 100 wykroczeń

Policjanci mieli ręce pełne roboty. Skontrolowanie fanów na zlocie motoryzacyjnym w Olsztynie w wielu przypadkach skończyło się zatrzymaniem praw jazdy, dowodów rejestracyjnych i wlepieniem mandatów. Ponadto uczestnicy chcieli zorganizować nielegalny wyścig.

KGP: 110 856 interwencji, 350 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 856 interwencji. Byli wzywani do 350 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ubezpieczenie OC dla młodego kierowcy 4 razy droższe niż dla seniora. Jest na to pewien sprawdzony sposób

Młodzi kierowcy muszą więcej płacić za OC. W I kwartale 2025 roku średnia cena OC dla 19-latka wyniosła aż 2 619 zł, podczas gdy 61-latek zapłacił za to samo ubezpieczenie zaledwie 578 zł. To prawie czterokrotna różnica! Jak pokazuje najnowsze badanie Rankomat.pl, ponad połowa Polaków (55%) uważa, że młodzi kierowcy płacą za dużo. Tylko 23% badanych uznaje taką politykę firm ubezpieczeniowych za uzasadnioną. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów na tańsze OC dla młodych kierowców jest rejestracja pojazdu wraz z osobą posiadającą wypracowane zniżki, np. z rodzicem.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu? [Porady eksperta]

Zakup samochodu to poważna decyzja finansowa, wymagająca dokładnej analizy dostępnych opcji. Polacy chętnie wybierają auta z drugiej ręki – w bazie CARFAX, liczącej 23 mln używanych samochodów w Polsce, pojazdy pozostające własnością pierwszego właściciela stanowią 16 proc. Na co należy zwrócić uwagę przy zakupie używanego samochodu?

Kładki dla zwierząt – zielona moda czy tykająca bomba nad głowami kierowców?

Kładki dla zwierząt to ważny krok w kierunku ekologii i już obowiązkowy element infrastruktury. Ale, gdy nikt się nimi odpowiednio nie zajmie, mogą stanowić zagrożenie dla kierowców. Dlaczego? Jak to zmienić?

Ceny benzyny 95 spadną poniżej 6 zł za litr [Prognozy]

Gwałtowna obniżka cen ropy najprawdopodobniej przełoży się w przyszłym tygodniu na spadek cen benzyny 95 poniżej 6 zł za litr i diesla z ceną w okolicach 6 zł.

REKLAMA

W Łodzi zrobią porządek z hulajnogami

Łódź chce zapanować nad hulajnogami. Źle zaparkowane, leżące na chodniku jednoślady utrudniają przejście pieszym, więc włodarze chcą uporządkować ich zwrot. Do końca maja w Śródmieściu powstanie 313 miejsc do parkowania hulajnóg - ich działania dopilnują operatorzy.

Amerykańskie cła odbiją się na polskim przemyśle motoryzacyjnym

Jak to możliwe skoro w Polsce nie produkuje się samochodów, które trafiają na amerykański rynek? Ale wartość wytwarzanych w Polsce komponentów montowanych w tych pojazdach szacowana jest nawet na 350 mln euro rocznie. O tym, co nas czeka w branży w rozmowie z PAP mówi prezes PZPM, Jakub Faryś.

REKLAMA