REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Rejestracja samochodu z Niemiec
Rejestracja samochodu z Niemiec

REKLAMA

REKLAMA

Rejestracja samochodu z Niemiec. Czyli dziś opowiemy o tym, jak wygląda krok po kroku proces rejestracji auta sprowadzonego zza zachodniej granicy.

Rejestracja auta z Niemiec. Na początek zakup!

Samochód pochodzący z Niemiec można kupić na dwa sposoby. Jadąc samemu, ewentualnie decydując się na pojazd sprowadzony np. przez handlarza i dostępny w kraju. Rejestracja auta z Niemiec zaczyna się od zgłoszenia celnego i opłacenia akcyzy. Co ważne, procedurę musi przeprowadzić importer. A więc kupujący przy samodzielnym zakupie lub handlarz. O tym jak dalej wygląda rejestracja samochodu opowiadamy w kolejnych akapitach tego materiału.

REKLAMA

REKLAMA

Dokumenty do rejestracji auta z Niemiec to w pierwszej kolejności deklaracja akcyzowa oraz potwierdzenie opłacenia podatku. Importer ma na to 30 dni. Akcyza to 3,1 proc. wartości pojazdu przy pojemności do 2000 cm3 oraz 18,6 proc. przy pojemności większej niż 2000 cm3.

Jak zarejestrować auto z Niemiec? Czy przegląd jest potrzebny?

Po opłaceniu akcyzy przerejestrowanie samochodu z Niemiec polega na przeglądzie. Jeżeli auto ma ważne badanie zagraniczne, to może być honorowane też w Polsce. O decyzję w tej sprawie warto dopytać w wydziale komunikacji należnym miejscu zamieszkania. Jeżeli urzędnicy będą mieli zastrzeżenia, może być konieczny przegląd pełny lub uzupełniający.

Informację w sprawie ważności przeglądu technicznego określają dokumenty do rejestracji auta z Niemiec dołączone przez sprzedającego. W tym przypadku kluczowy okaże się dowód własności pojazdu, a właściwie przetłumaczony zagraniczny dowód rejestracyjny. Po uzyskaniu badania technicznego, rejestrację pojazdu dokonuje się w urzędzie w wydziale komunikacji lub referacie komunikacji.

REKLAMA

Dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec

Kupiłeś auto z Niemiec? Jakie dokumenty musisz przedstawić w urzędzie rejestrującym? Sprawdź poniższą listę:

Dalszy ciąg materiału pod wideo
  • wniosek o rejestrację,
  • umowa zakupu lub faktura,
  • dowód rejestracyjny pojazdu,
  • karta pojazdu,
  • zaświadczenie o aktualnym badaniu technicznym,
  • dowód opłacenia akcyzy,
  • potwierdzenie wyrejestrowania pojazdu w kraju, z którego pochodzi,
  • niemieckie tablice rejestracyjne np. wyjazdowe lub oświadczenie o braku tablic.

Rejestracja auta z Niemiec w zasadzie nie trwa długo. Urzędnik sprawdzi dokumenty, po czym wyda decyzję o czasowej rejestracji pojazdu oraz tablice rejestracyjne polskie. Decyzja o czasowej rejestracji obowiązuje 30 dni. W tym czasie pozwolenie czasowe zostanie zmienione na dowód rejestracyjny, a dodatkowo pojazd zostanie sprawdzony w bazie aut kradzionych. Kluczem do sukcesu poza dokumentami pojazdu jest potwierdzenie wniesienia opłat - zarówno akcyzowej, jak i urzędowych związanych z rejestracją. 

Dokumenty do rejestracji auta z Niemiec, czyli co z tłumaczeniami?

Jak zarejestrować auto z Niemiec? Nowy właściciel w pierwszej kolejności powinien zadbać o tłumaczenia. Tłumacz musi przełożyć na polski wszystkie dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec - tj. umowę zakupu, dowód rejestracyjny, zaświadczenie o wyrejestrowaniu czy potwierdzenie badania technicznego. Bez tego rejestracja auta z Niemiec nie będzie możliwa - urzędnicy nie mają bowiem obowiązku posługiwania się językami obcymi.

Dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec muszą być przetłumaczone przez tłumacza przysięgłego. To raz. Dwa należy pamiętać, aby przekazać tłumaczowi nie tylko dowód rejestracyjny, ale i kartę pojazdu - tzw. brief.

Jak zarejestrować auto z Niemiec? W terminie!

Kupujący musi pamiętać o tym, że rejestracja auta z Niemiec musi zostać wykonana w określonym terminie. W przypadku Polski to 30 dni. Jeżeli w tym czasie dokumenty potrzebne do rejestracji samochodu z Niemiec nie trafią do wydziału komunikacji, właściciel pojazdu naraża się na karę. Ta wynosi od 200 do 1000 złotych.

Ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec?

Kluczowe pytanie brzmi: "Ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec?" Opłaty urzędowe są standardowe. Przerejestrowanie samochodu z Niemiec wymaga zakupu tablic rejestracyjnych, dowodu rejestracyjnego, pozwolenia czasowego, karty pojazdu oraz nalepek kontrolnej i legalizacyjnej. To w sumie 256 złotych przy wyborze standardowych tablic oraz 1176 złotych przy wyborze tablic indywidualnych. Do kwoty tej należy doliczyć jakieś 160 - 200 złotych za tłumaczenia oraz stawkę akcyzy - zależną od wartości pojazdu i pojemności silnika.

Przerejestrowanie samochodu z Niemiec - pamiętaj o OC!

Gdy kierowca już wie jak zarejestrować auto z Niemiec, powinien zastanowić się nad ostatnią formalnością w kraju. Mowa oczywiście o polisie OC. Dla samego ubezpieczyciela nie ma dużego znaczenia czy pojazd pochodzi z Polski, czy jest to auto z Niemiec. Jakie dokumenty się przedstawia? Dane pojazdu i dane właściciela. Na ten podstawie firma określa stawkę. Kwota związana z zakupem obowiązkowego ubezpieczenia zamyka listę wydatków, które określają ile kosztuje rejestracja auta z Niemiec.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Jedziesz na letnich oponach w warunkach zimowych? Ryzykujesz mandat do 3000 zł za jazdę i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. Decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: od 1 grudnia 2025 r. można składać wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Nie warto jednak czekać, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

REKLAMA

Tymczasowe tablice rejestracyjne – jak je wyrobić, ile kosztują i kiedy są potrzebne?

Tymczasowe tablice rejestracyjne, popularne czerwone blachy, coraz częściej ratują kierowców w sytuacjach, gdy samochód nie może jeszcze dostać stałych numerów. Potrzebujesz ich do przejazdu na przegląd, po zgubieniu tablic albo po zakupie auta z zagranicy. Wyjaśniamy, jak je wyrobić, ile zapłacisz i w jakich sytuacjach warto z nich skorzystać, żeby uniknąć mandatu.

Warszawa wprowadza nowe zasady w komunikacji miejskiej. Koniec leżenia na siedzeniach i blokowania miejsc

Warszawa zaostrza zasady w komunikacji miejskiej. Koniec z zajmowaniem kilku miejsc naraz, kładzeniem się na siedzeniach i traktowaniem fotela obok jak półki na plecak. Rada Miasta wprowadza nowe przepisy, a kontrolerzy dostaną realne narzędzia do reagowania na takie zachowania. Pasażer, który zablokuje miejsce lub podróżuje w pozycji półleżącej, może zostać wyproszony z pojazdu.

Jak przygotować samochód na zimę: sprawdzone porady na śnieg, mróz i sól na drogach

Zima to najtrudniejszy czas dla samochodu: niskie temperatury, śliskie drogi, wszechobecna sól i błoto pośniegowe przyspieszają zużycie podzespołów i sprzyjają awariom. Odpowiednie przygotowanie auta do jazdy zimą znacząco zwiększa bezpieczeństwo i komfort oraz pozwala uniknąć kosztownych napraw. Sprawdź, o co zadbać, zanim spadnie pierwszy śnieg.

Tankujesz na zapas? Przekroczenie tego limitu to proszenie się o 2000 zł mandatu

Okresowe prognozy o wzrostach cen paliw dyktowane sytuacją na rynkach paliwowych lub kuszące promocje na stacjach skłaniają kierowców do robienia zapasów. Napełnianie kanistrów i przewożenie ich w bagażniku to powszechna praktyka, jednak wielu z nas zapomina, że benzyna i olej napędowy to towary niebezpieczne. Ich transport regulują surowe przepisy, a niewiedza w tym zakresie nie zwalnia z odpowiedzialności. Przekroczenie dozwolonych limitów lub użycie niewłaściwych pojemników może skończyć się karą finansową, która wielokrotnie przewyższy oszczędności wynikające z taniego tankowania.

REKLAMA

Sebastian M. robił chip tuning. Właściciele firmy zwiększającej osiągi jego samochodu zeznawali przed sądem

Sebastiana M. spowodował wypadek 16 września 2023 r. na autostradzie A1. Zginęła 3-osobowa rodzina. W jego bmw 850i o ok. 20 procent zwiększono moc silnika oraz dezaktywowano organicznie maksymalnej prędkości. Auto jechało co najmniej 315 km/h.

Ta inicjatywa UE otwiera drogę lekkim autom miejskim w cenie do 15-20 tys. Euro. Zmiany w kategorii L6e i zasada 3E

Jesień 2025 roku zapisze się w historii europejskiej motoryzacji jako moment zwrotny. Przez lata nasze miasta stawały się coraz bardziej zatłoczone, a samochody, którymi się po nich poruszamy – coraz większe, cięższe i droższe. Dziś jednak, patrząc na ostatnie sygnały płynące z Brukseli, w tym nową inicjatywę „Small Affordable Cars” ogłoszoną przez przewodniczącą Ursulę von der Leyen oraz trwające prace w Komisji Petycji PE, możemy powiedzieć głośno: idzie nowe. Europa wreszcie dostrzegła potencjał, o którym w Electroride mówimy od dawna. Nadchodzi czas lekkich pojazdów elektrycznych.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA