REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemieckie tablice rejestracyjne - jak przywieźć auto do Polski?

niemieckie tablice rejestracyjne
niemieckie tablice rejestracyjne

REKLAMA

REKLAMA

Niemieckie tablice rejestracyjne będą konieczne, aby kupionym u zachodnich sąsiadów autem wrócić na kołach do Polski. Jak wyglądają?

Tablice niemieckie - standardowe czy wywozowe?

Niemieckie rejestracje mają dwie wersja. Pierwsza jest standardowa - oznaczenie ma niebieski pasek po lewej stronie z oznaczeniem D mówiącym o kraju oraz gwiazdkami Unii Europejskiej. Pojawienie się takich tablic na samochodzie oznacza, że jest on zarejestrowany u naszych zachodnich sąsiadów. Niemcy stosują jednak również tablice wywozowe - konieczne podczas wywożenia auta z kraju po sprzedaży. Te mają pasek nie po lewej, a prawej stronie i jest on koloru żółtego lub czerwonego.

REKLAMA

Naklejki na tablice rejestracyjne niemieckie? To pieczątka, która pozwala stwierdzić czy blachy są autentyczne - pojawia się zaraz po literze stanowiącej oznaczenie miasta.

Tablice rejestracyjne: Niemcy mają swoje oznaczenia wywozowe

Tablice niemieckie zjazdowe są stosowane dlatego, że auto po sprzedaży i przed opuszczeniem kraju musi zostać wyrejestrowane przez właściciela. To zatem forma czasowej rejestracji - przy czym czas jej obowiązywania mija automatycznie po określonym czasie. Jak czytać niemieckie tablice rejestracyjne wywozowe? Przede wszystkim kierowca powinien zwrócić uwagę na to, jakiego koloru jest pasek umieszczony po ich prawej stronie.

  • Tablice niemieckie z żółtym paskiem - czas ich ważności to maksymalnie 5 dni od momentu wydania, niemieckie rejestracje w tej formie obowiązują tylko w przypadku, w którym pojazd posiada ważne badanie techniczne,
  • Tablice niemieckie z czerwonym paskiem - wydaje się je wtedy, gdy kupujący potrzebuje więcej niż 5 dni na wywóz pojazdu z Niemiec i dotarcie nim do kraju przeznaczenia, wydawane są na okres od 9 dni do 6 miesięcy.

Tablice z żółtym lub czerwonym paskiem są różnie nazywane. Określa się je jako tablice wywozowe, tablice eksportowe, tablice transportowe lub tablice celne.

Niemieckie tablice rejestracyjne: regiony są wskazywane za pomocą oznaczeń literowych, które pojawiają się na początku numeru rejestracyjnego także w przypadku rejestracji wywozowych.

Niemieckie rejestracje, a ubezpieczenie...

Tablica niemiecka oznacza, że samochód może trafić na drogi - jest dopuszczony do ruchu. Tylko aby kierowca nie narobił sobie problemów, powinien zadbać też o ubezpieczenie. Polisa OC to podstawa na drogach publicznych. Stosowne ubezpieczenie można wykupić tam, gdzie niemieckie rejestracje. Po powrocie do Polski właściciel może zdecydować się na 30-dniową polisę OC w cenie około 100 złotych.

Jak sprawdzić niemieckie tablice rejestracyjne?

Odpowiedź na pytanie "Jak czytać niemieckie tablice rejestracyjne?" jest dość prosta. Tak naprawdę wystarczy się im przyjrzeć podczas zakupu sprowadzonego auta! Pierwszą informację stanowi kolor żółty lub czerwony - świadczy o tym, że auto ma wywozowe tablice rejestracyjne. Niemcy wprowadzają na nich też datę ważności. Po jej minięciu lepiej nie poruszać się autem na drodze publicznej w Polsce - w teorii bowiem oznaczenia przestają obowiązywać.

Wywozowa rejestracja: Niemcy po minięciu daty ważności wyrejestrowują pojazd ze swojej bazy!

Niemieckie rejestracje - czy można na nich jeździć w Polsce?

Mówiąc o tym jak sprawdzić niemieckie tablice rejestracyjne, wspomnieliśmy o tym, że niemieckie rejestracje mają datę ważności. Co ona wskazuje? Po jej minięciu samochód zostaje oficjalnie wyrejestrowany za granicą. A to oznacza, że ważność traci nie tylko tablica niemiecka, ale i dopuszczenie pojazdu do ruchu. Skutek? Dalsza jazda nim po drogach publicznych nie jest możliwa. Jeżeli w ramach terminu ważności kierowca nie zdążył z importem, samochód nie przyjedzie do kraju na kołach. Nieważne niemieckie rejestracje sprawiają, że autem nie można jeździć też np. w Polsce.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Gołoledź na drogach. IMGW ostrzega przed czarnym lodem. Jak go rozpoznać?

    Na drogach w Polsce pojawiła się gołoledź. IMGW ostrzega zatem kierowców z 12 województw przed naprawdę trudnymi warunkami. Co oznacza czarny lód na drodze? I jak zachować się podczas jazdy po oblodzonej drodze?

    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    REKLAMA

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    REKLAMA

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    REKLAMA