REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Niemieckie tablice rejestracyjne - jak przywieźć auto do Polski?

niemieckie tablice rejestracyjne
niemieckie tablice rejestracyjne

REKLAMA

REKLAMA

Niemieckie tablice rejestracyjne będą konieczne, aby kupionym u zachodnich sąsiadów autem wrócić na kołach do Polski. Jak wyglądają?

Tablice niemieckie - standardowe czy wywozowe?

Niemieckie rejestracje mają dwie wersja. Pierwsza jest standardowa - oznaczenie ma niebieski pasek po lewej stronie z oznaczeniem D mówiącym o kraju oraz gwiazdkami Unii Europejskiej. Pojawienie się takich tablic na samochodzie oznacza, że jest on zarejestrowany u naszych zachodnich sąsiadów. Niemcy stosują jednak również tablice wywozowe - konieczne podczas wywożenia auta z kraju po sprzedaży. Te mają pasek nie po lewej, a prawej stronie i jest on koloru żółtego lub czerwonego.

REKLAMA

Naklejki na tablice rejestracyjne niemieckie? To pieczątka, która pozwala stwierdzić czy blachy są autentyczne - pojawia się zaraz po literze stanowiącej oznaczenie miasta.

Tablice rejestracyjne: Niemcy mają swoje oznaczenia wywozowe

Tablice niemieckie zjazdowe są stosowane dlatego, że auto po sprzedaży i przed opuszczeniem kraju musi zostać wyrejestrowane przez właściciela. To zatem forma czasowej rejestracji - przy czym czas jej obowiązywania mija automatycznie po określonym czasie. Jak czytać niemieckie tablice rejestracyjne wywozowe? Przede wszystkim kierowca powinien zwrócić uwagę na to, jakiego koloru jest pasek umieszczony po ich prawej stronie.

  • Tablice niemieckie z żółtym paskiem - czas ich ważności to maksymalnie 5 dni od momentu wydania, niemieckie rejestracje w tej formie obowiązują tylko w przypadku, w którym pojazd posiada ważne badanie techniczne,
  • Tablice niemieckie z czerwonym paskiem - wydaje się je wtedy, gdy kupujący potrzebuje więcej niż 5 dni na wywóz pojazdu z Niemiec i dotarcie nim do kraju przeznaczenia, wydawane są na okres od 9 dni do 6 miesięcy.

Tablice z żółtym lub czerwonym paskiem są różnie nazywane. Określa się je jako tablice wywozowe, tablice eksportowe, tablice transportowe lub tablice celne.

Niemieckie tablice rejestracyjne: regiony są wskazywane za pomocą oznaczeń literowych, które pojawiają się na początku numeru rejestracyjnego także w przypadku rejestracji wywozowych.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Niemieckie rejestracje, a ubezpieczenie...

Tablica niemiecka oznacza, że samochód może trafić na drogi - jest dopuszczony do ruchu. Tylko aby kierowca nie narobił sobie problemów, powinien zadbać też o ubezpieczenie. Polisa OC to podstawa na drogach publicznych. Stosowne ubezpieczenie można wykupić tam, gdzie niemieckie rejestracje. Po powrocie do Polski właściciel może zdecydować się na 30-dniową polisę OC w cenie około 100 złotych.

Jak sprawdzić niemieckie tablice rejestracyjne?

Odpowiedź na pytanie "Jak czytać niemieckie tablice rejestracyjne?" jest dość prosta. Tak naprawdę wystarczy się im przyjrzeć podczas zakupu sprowadzonego auta! Pierwszą informację stanowi kolor żółty lub czerwony - świadczy o tym, że auto ma wywozowe tablice rejestracyjne. Niemcy wprowadzają na nich też datę ważności. Po jej minięciu lepiej nie poruszać się autem na drodze publicznej w Polsce - w teorii bowiem oznaczenia przestają obowiązywać.

Wywozowa rejestracja: Niemcy po minięciu daty ważności wyrejestrowują pojazd ze swojej bazy!

Niemieckie rejestracje - czy można na nich jeździć w Polsce?

Mówiąc o tym jak sprawdzić niemieckie tablice rejestracyjne, wspomnieliśmy o tym, że niemieckie rejestracje mają datę ważności. Co ona wskazuje? Po jej minięciu samochód zostaje oficjalnie wyrejestrowany za granicą. A to oznacza, że ważność traci nie tylko tablica niemiecka, ale i dopuszczenie pojazdu do ruchu. Skutek? Dalsza jazda nim po drogach publicznych nie jest możliwa. Jeżeli w ramach terminu ważności kierowca nie zdążył z importem, samochód nie przyjedzie do kraju na kołach. Nieważne niemieckie rejestracje sprawiają, że autem nie można jeździć też np. w Polsce.

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Polacy wciąż kupują samochody z silnikami na benzynę, ale ścigają je hybrydy. Auta jakich marek najlepiej sprzedają się teraz

Przede wszystkim notujemy stabilny wzrost rynku nowych samochodów od początku 2025 roku. Jednak na rynku aut dostawczych i w segmencie premium – duże zaskoczenia. Kto w styczniu był prymusem na poszczególnych rynkach?

Klasyki motoryzacji. 27 lat temu wyprodukowano ostatniego Żuka

27 lat temu z taśmy produkcyjnej zjechał ostatni Żuk. Lekki samochód dostawczy z Lublina oparty na konstrukcji Warszawy m20 był nie tylko odpowiedzią na potrzeby krajowego rynku, ale i był świetnym towarem eksportowym. Przypomnijmy sobie jego historię.

Polacy już wnioskują o dopłaty do aut elektrycznych. Ile można dostać?

Nowy program dopłat do zakupu lub leasingu samochodów elektrycznych ruszył 3 lutego. Na ten moment złożono blisko 400 wniosków. O jakie kwoty można się ubiegać?

Rejestracja samochodu w Polsce przez obcokrajowca

Obcokrajowcy planujący pobyt w Polsce dłuższy niż 6 miesięcy muszą zarejestrować swój pojazd, niezależnie od tego, czy przyjechali z własnym, czy planują kupić nowy. Rejestracja jest konieczna do legalnego poruszania się po drogach oraz świadczenia usług transportowych. Formalności można załatwić w urzędzie zgodnym z miejscem zameldowania, ale co w przypadku braku meldunku? Gdzie szukać pomocy?

REKLAMA

System "RedLight": Czy naprawdę poprawia bezpieczeństwo?

System "RedLight", czyli kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle, budzi wiele kontrowersji wśród kierowców. Czy słusznie? Czy kamery rejestrujące przejazd na czerwonym świetle rzeczywiście zmniejszają liczbę wypadków i poprawiają bezpieczeństwo, czy może są jedynie kolejnym narzędziem do generowania przychodów dla budżetu? Przyjrzyjmy się faktom.

KGP: 96 923 interwencji, 247 wypadków drogowych, 23 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 96 923 interwencji. Byli wzywani do 247 wypadków drogowych.

NaszEauto nie dla wszystkich. Kto nie skorzysta z programu?

Dlaczego program NaszEauto (dawniej „Mój Elektryk 2.0”) mający wspierać elektromobilność w Polsce budzi kontrowersje? Kto, po wprowadzonych w drugiej edycji zmianach, nie ma możliwości skorzystać z dofinasowania?

Jazda pod prąd na S7. 66-latka nie wiedziała, w którym miejscu popełniła błąd

Nietypowe zgłoszenie odebrali policjanci na skrzynkę "Stop agresji drogowej". Na nagraniu, które podesłał kierowca, widać auto jadące drogą ekspresową pod prąd. 66-latka nie zdawała sobie sprawy z tego, że jechała niezgodnie z przepisami.

REKLAMA

Odcinkowy pomiar prędkości, system RedLight i fotoradar [Nowe lokalizacje]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego odcinkowego pomiaru prędkości, systemu RedLight w nowej lokalizacji oraz fotoradaru. Gdzie kierowcy nieprzestrzegający przepisów ruchu drogowego mogą liczyć się z mandatami i punktami karnymi?

Branża TSL w 2025 r. - najważniejsze trendy. Transformacja cyfrowa, regionalizacja łańcuchów dostaw, restrukturyzacja

W 2025 r. spodziewane jest ożywienie polskiej gospodarki. Według prognoz PKB wzrośnie do 3,7 proc. wobec 3,1 proc. w 2024 roku. – Aby wykorzystać prognozowane przyspieszenie firmy muszą wziąć pod uwagę trendy, które będą kształtować sektor transportu, spedycji i logistyki w 2025 roku, jednocześnie zmieniając oblicze całej branży – mówi Joanna Porath, właścicielka agencji celnej AC Porath.

REKLAMA