REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Ładowanie samochodu: elektrownia odłączy Twoje auto?

Ładowanie samochodu: elektrownia odłączy Twoje auto?
Ładowanie samochodu: elektrownia odłączy Twoje auto?

REKLAMA

REKLAMA

Ładowanie samochodu bez odłączania od gniazdka? Koncerny energetyczne chcą możliwości zdalnego przerwania ładowania np. w godzinach szczytu.

Ładowanie samochodu: to chyba kolejna bariera…

Czarne prognozy części ekspertów zaczynają się ziszczać wcześniej niż sądzono. O co chodzi? Od kilku lat ostrzegali oni, że europejskie sieci energetyczne i elektrownie nie są przygotowane do masowej elektryfikacji w motoryzacji. Skutek? Jednoczesne podłączenie tysięcy elektryków do ładowarek może zaburzyć funkcjonowanie całego systemu dostaw energii, a w skrajnych przypadkach doprowadzić do tzw. black-outów, czyli niekontrolowanych wyłączeń.

REKLAMA

Zobacz również: Samochód elektryczny zimą. Jak e-auto radzi sobie z chłodem?

Gdzie ładować samochody elektryczne? To będzie problem!

REKLAMA

Nie brakuje krajów, w których problem jest odczuwalny już dziś. A to oznacza, że najwyższa pora poszukać jego rozwiązania. Dobry jest casus niemiecki - media u naszych zachodnich sąsiadów znalazły ciekawy zapis w ustawie o energetyce. Daje on prawo elektrowniom do odłączania prądu osobom, które ładują samochody elektryczne w godzinach szczytu - miałoby się to odbywać zdalnie. I to zarówno w ogólnodostępnych ładowarkach, jak i we własnych domach.

Argument za? Chodzi o stabilność całego systemu energetycznego. Mówiąc wprost, chodzi o to, że auta elektryczne pobierają za dużo prądu - prądu, który jest potrzebny zakładom przemysłowym, gospodarstwom domowym i całej gospodarce. A gospodarka jest ważniejsza, niż fakt, że ktoś akurat w godzinach szczytu energetycznego postanowił naładować samochód.

Albo ładowanie samochodu, albo prąd w gniazdku!

Niemieckie ministerstwo ekonomii ostatecznie wycofało się z projektu po tym, jak zaczęły nagłaśniać go media i rozpętała się burza. - Jak to? Rząd najpierw zachęca nas do kupowania elektryków, dopłaca do ich zakupu, a potem chce odcinać je od prądu? - pytali eksperci i opinia publiczna. Politycy ugięli się pod wpływem krytyki, ale producenci i dostawcy energii raczej nie mają zamiaru. Zapowiadają, że nie będą wyrażali zgody na mocniejsze przyłącza. W praktyce oznacza to, że ktoś kto kupi elektryka, nie naładuje go szybko w domu. To raz. Dwa może otrzymać nawet wybór - albo będzie ładował auto, albo gotował na kuchence indukcyjnej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz również: Milion aut elektrycznych w Polsce? To na razie obietnice...

Co ciekawe, kwestia odcinania prądu elektrykom pojawiła się nie tylko w Niemczech. Nad tematem dyskutuje właśnie Francja. A w Wielkiej Brytanii już zaczęto je wdrażać - choć na razie brakuje doniesień mówiących o tym, żeby faktycznie odcięto prąd komuś, kto akurat ładował elektryka.

Ładowanie samochodu elektrycznego w domu: ten problem powróci!

REKLAMA

Nie ulega żadnym wątpliwościom, że prędzej czy później temat ładowania samochodów elektrycznych i przeciążania sieci energetycznych wróci. Wtedy jednak uderzy ze zwielokrotnioną siłą. Bo wraz z wzrostem popytu na elektryki, zapotrzebowanie na energię zacznie rosnąć liniowo.

Niedobory prądu mogą się okazać kolejną przeszkodą na drodze do masowej elektryfikacji. Problem dotyczy nie tylko samochodów w pełnie elektrycznych, lecz również hybryd plug-in - je również trzeba ładować. A w świetle tej bariery najsensowniejszą alternatywą wydają się klasyczne hybrydy. Nie wymagają energii pochodzącej z gniazdka - pojadą zatem także wtedy, gdy elektrownia wyłączy dostęp energii.

Jak ładować samochód hybrydowy? On ładuje się sam!

Jak zatem hybrydy zasilają motor elektryczny? Produkują swój prąd podczas hamowania czy zwalniania - odbywa się to na drodze procesu odzyskiwana energii kinetycznej. Lexusa UX 250h testowany przez naukowców z Politechniki Poznańskiej, przez 70 proc. czasu jeździł po ulicach stolicy Wielkopolski wyłącznie na prądzie, który sam odzyskał. Do tego hybrydy nie mają ograniczonego zasięgu, jak elektryki, bo w trasie spalają benzynę.

Zobacz również: Najtańszy elektryk? Renault podsumowuje rok i ma nowe plany

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA