REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Subskrybuj nas na Youtube
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny Peugeot e-Boxer oficjalnie trafił do Polski. 120-konny van został wyceniony na minimum 258 tysięcy złotych. Czy to dużo?

Elektryfikacja - to słowo klucz, które będzie rewolucjonizować motoryzację na świecie. I to nie tylko tą osobową czy miejską, ale również rynek samochodów dostawczych. Dobrym dowodem na poparcie tej tezy jest najnowsza wersja Peugeota. Elektryczny Boxer trafił właśnie na rynek polski. Jak wygląda oferta modelu? Van jest oferowany w 4 wariantach długości i 3 wysokości. W zależności od konfiguracji jest w stanie zaproponować kierowcy nawet 1890 kg ładowności i przestrzeń załadunkową o kubaturze nawet 17 m3 (identycznie jak w modelu spalinowym!).

REKLAMA

Elektryczny Peugeot e-Boxer identycznie jak wersja spalinowa oferuje rozbudowaną gamę modeli. Rozstawy osi: 3 m, 3,45 m, 4,04 m. Długości: L1, L2, L3, L4. Wysokości: H1, H2, H3. Kabiny: pojedyncza, przedłużona, platforma. Razem z nowym eko-silnikiem tworzy to peugeotowskie Power of Choice.

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Materiały prasowe Peugeot

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 120 koni i nawet 340 km zasięgu

Napęd? Elektryczny Peugeot e-Boxer jest napędzany 120-konnym silnikiem bezemisyjnym. Motor jest parowany z 1-biegową przekładnią automatyczną oraz zestawem akumulatorów litowo-jonowych - umieszczonych pod podłogą przedziału załadunkowego. Bateria może mieć 37 lub 70 kWh pojemności. W pierwszym wariancie oferuje zasięg szacowany na 200 kilometrów. W drugim możliwa do pokonania ilość kilometrów rośnie do 340 - oczywiście według wyliczeń wykonanych w zgodzie z normą WLTP. Bardzo ciekawą opcją jest pojawienie się we wstecznym lusterku specjalnego wyświetlacza. To on podaje informacje o poziomie naładowania baterii i pozostałym zasięgu.

Silnik elektryczny Peugeota e-Boxera ma 90 kW mocy (120 KM) oraz 260 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 110 km/h (90 km/h w wersji o masie 4 ton).

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Materiały prasowe Peugeot

Ładowanie? To umożliwia złącze typu 2 lub CCS 4. Przy użyciu ładowarki 50 kW uzupełnienie 80 proc. pojemności baterii trwa godzinę. Przy mocy 22 kW to 5 godzin 37 kWh i 9 godzin 70 kWh, a 7 kW to 6 godzin 37 kWh i 12 godzin 70 kWh.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bateria 37 kWh występuje w wersji L1 i L2. Bateria 70 kWh występuje w modelu L3 i L4 oraz podwoziach z kabiną L2.

Peugeot e-Boxer: ile kosztuje elektryczny van?

Bazowy Peugeot e-Boxer zostanie wyceniony przez polski oddział Peugeota na 258 100 zł. Kwota jest spora - to grubo ponad 100 tysięcy złotych więcej od diesla! W tej cenie kupujący otrzyma m.in. system audio Bluetooth z ekranem 5 cali i przyciskami sterującymi na kierownicy, wspomaganie parkowania tyłem, klimatyzację manualną, automatycznie włączane światła mijania i wycieraczki oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Standardem jest też gwarancja na akumulator. Francuzi zapewniają, że bateria zachowa 70 proc. pojemności przez minimum 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów.

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Materiały prasowe Peugeot

Na koniec ciekawostka. Boxer będzie produkowany we Włoszech - w fabryce Sevel w Val di Sangro. Następnie auto zostanie poddane "elektryfikacji" przez firmę partnerską BEDEO.

Elektryczny Peugeot e-Boxer - cennik:

  • L1H1 435 (zasięg 200 km) - 258 100 zł
  • L2H2 435 (zasięg 200 km) - 267 000 zł
  • L3H2 435 (zasięg 340 km) - 295 400 zł
  • L3H2 440 (zasięg 340 km) - 361 000 zł
  • L4H2 435 (zasięg 340 km) - 299 800 zł
  • L4H2 440 (zasięg 340 km) - 365 400 zł
  • L4H3 435 (zasięg 340 km) - 304 300 zł
  • L4H3 440 (zasięg 340 km) - 369 900 zł

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

REKLAMA

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

Samochody elektryczne potrzebują teraz tyle prądu co wszystkie ładowane w Polsce smartfony. Co będzie z zapotrzebowaniem na energię elektryczną gdy będzie ich milion

Obecnie wszystkie jeżdżące po polskich drogach auta elektryczne potrzebują tyle samo prądu co smartfony. Gdyby jednak w Polsce było milion elektryków, co według prognoz może nastąpić za pięć-siedem lat, i wszystkie one ładowały się w tym samym momencie, obciążenie systemu elektroenergetycznego z tego tytułu wyniosłoby 15,2 procent.

REKLAMA