REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny Peugeot e-Boxer oficjalnie trafił do Polski. 120-konny van został wyceniony na minimum 258 tysięcy złotych. Czy to dużo?

Elektryfikacja - to słowo klucz, które będzie rewolucjonizować motoryzację na świecie. I to nie tylko tą osobową czy miejską, ale również rynek samochodów dostawczych. Dobrym dowodem na poparcie tej tezy jest najnowsza wersja Peugeota. Elektryczny Boxer trafił właśnie na rynek polski. Jak wygląda oferta modelu? Van jest oferowany w 4 wariantach długości i 3 wysokości. W zależności od konfiguracji jest w stanie zaproponować kierowcy nawet 1890 kg ładowności i przestrzeń załadunkową o kubaturze nawet 17 m3 (identycznie jak w modelu spalinowym!).

REKLAMA

Elektryczny Peugeot e-Boxer identycznie jak wersja spalinowa oferuje rozbudowaną gamę modeli. Rozstawy osi: 3 m, 3,45 m, 4,04 m. Długości: L1, L2, L3, L4. Wysokości: H1, H2, H3. Kabiny: pojedyncza, przedłużona, platforma. Razem z nowym eko-silnikiem tworzy to peugeotowskie Power of Choice.

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Materiały prasowe Peugeot

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 120 koni i nawet 340 km zasięgu

Napęd? Elektryczny Peugeot e-Boxer jest napędzany 120-konnym silnikiem bezemisyjnym. Motor jest parowany z 1-biegową przekładnią automatyczną oraz zestawem akumulatorów litowo-jonowych - umieszczonych pod podłogą przedziału załadunkowego. Bateria może mieć 37 lub 70 kWh pojemności. W pierwszym wariancie oferuje zasięg szacowany na 200 kilometrów. W drugim możliwa do pokonania ilość kilometrów rośnie do 340 - oczywiście według wyliczeń wykonanych w zgodzie z normą WLTP. Bardzo ciekawą opcją jest pojawienie się we wstecznym lusterku specjalnego wyświetlacza. To on podaje informacje o poziomie naładowania baterii i pozostałym zasięgu.

Silnik elektryczny Peugeota e-Boxera ma 90 kW mocy (120 KM) oraz 260 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 110 km/h (90 km/h w wersji o masie 4 ton).

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Materiały prasowe Peugeot

Ładowanie? To umożliwia złącze typu 2 lub CCS 4. Przy użyciu ładowarki 50 kW uzupełnienie 80 proc. pojemności baterii trwa godzinę. Przy mocy 22 kW to 5 godzin 37 kWh i 9 godzin 70 kWh, a 7 kW to 6 godzin 37 kWh i 12 godzin 70 kWh.

Bateria 37 kWh występuje w wersji L1 i L2. Bateria 70 kWh występuje w modelu L3 i L4 oraz podwoziach z kabiną L2.

Peugeot e-Boxer: ile kosztuje elektryczny van?

Bazowy Peugeot e-Boxer zostanie wyceniony przez polski oddział Peugeota na 258 100 zł. Kwota jest spora - to grubo ponad 100 tysięcy złotych więcej od diesla! W tej cenie kupujący otrzyma m.in. system audio Bluetooth z ekranem 5 cali i przyciskami sterującymi na kierownicy, wspomaganie parkowania tyłem, klimatyzację manualną, automatycznie włączane światła mijania i wycieraczki oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Standardem jest też gwarancja na akumulator. Francuzi zapewniają, że bateria zachowa 70 proc. pojemności przez minimum 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów.

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Materiały prasowe Peugeot

Na koniec ciekawostka. Boxer będzie produkowany we Włoszech - w fabryce Sevel w Val di Sangro. Następnie auto zostanie poddane "elektryfikacji" przez firmę partnerską BEDEO.

Elektryczny Peugeot e-Boxer - cennik:

  • L1H1 435 (zasięg 200 km) - 258 100 zł
  • L2H2 435 (zasięg 200 km) - 267 000 zł
  • L3H2 435 (zasięg 340 km) - 295 400 zł
  • L3H2 440 (zasięg 340 km) - 361 000 zł
  • L4H2 435 (zasięg 340 km) - 299 800 zł
  • L4H2 440 (zasięg 340 km) - 365 400 zł
  • L4H3 435 (zasięg 340 km) - 304 300 zł
  • L4H3 440 (zasięg 340 km) - 369 900 zł

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA