REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Subskrybuj nas na Youtube
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny Peugeot e-Boxer oficjalnie trafił do Polski. 120-konny van został wyceniony na minimum 258 tysięcy złotych. Czy to dużo?

Elektryfikacja - to słowo klucz, które będzie rewolucjonizować motoryzację na świecie. I to nie tylko tą osobową czy miejską, ale również rynek samochodów dostawczych. Dobrym dowodem na poparcie tej tezy jest najnowsza wersja Peugeota. Elektryczny Boxer trafił właśnie na rynek polski. Jak wygląda oferta modelu? Van jest oferowany w 4 wariantach długości i 3 wysokości. W zależności od konfiguracji jest w stanie zaproponować kierowcy nawet 1890 kg ładowności i przestrzeń załadunkową o kubaturze nawet 17 m3 (identycznie jak w modelu spalinowym!).

REKLAMA

REKLAMA

Elektryczny Peugeot e-Boxer identycznie jak wersja spalinowa oferuje rozbudowaną gamę modeli. Rozstawy osi: 3 m, 3,45 m, 4,04 m. Długości: L1, L2, L3, L4. Wysokości: H1, H2, H3. Kabiny: pojedyncza, przedłużona, platforma. Razem z nowym eko-silnikiem tworzy to peugeotowskie Power of Choice.

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Materiały prasowe Peugeot

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 120 koni i nawet 340 km zasięgu

Napęd? Elektryczny Peugeot e-Boxer jest napędzany 120-konnym silnikiem bezemisyjnym. Motor jest parowany z 1-biegową przekładnią automatyczną oraz zestawem akumulatorów litowo-jonowych - umieszczonych pod podłogą przedziału załadunkowego. Bateria może mieć 37 lub 70 kWh pojemności. W pierwszym wariancie oferuje zasięg szacowany na 200 kilometrów. W drugim możliwa do pokonania ilość kilometrów rośnie do 340 - oczywiście według wyliczeń wykonanych w zgodzie z normą WLTP. Bardzo ciekawą opcją jest pojawienie się we wstecznym lusterku specjalnego wyświetlacza. To on podaje informacje o poziomie naładowania baterii i pozostałym zasięgu.

Silnik elektryczny Peugeota e-Boxera ma 90 kW mocy (120 KM) oraz 260 Nm momentu obrotowego. Prędkość maksymalna jest ograniczona do 110 km/h (90 km/h w wersji o masie 4 ton).

REKLAMA

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Materiały prasowe Peugeot

Ładowanie? To umożliwia złącze typu 2 lub CCS 4. Przy użyciu ładowarki 50 kW uzupełnienie 80 proc. pojemności baterii trwa godzinę. Przy mocy 22 kW to 5 godzin 37 kWh i 9 godzin 70 kWh, a 7 kW to 6 godzin 37 kWh i 12 godzin 70 kWh.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Bateria 37 kWh występuje w wersji L1 i L2. Bateria 70 kWh występuje w modelu L3 i L4 oraz podwoziach z kabiną L2.

Peugeot e-Boxer: ile kosztuje elektryczny van?

Bazowy Peugeot e-Boxer zostanie wyceniony przez polski oddział Peugeota na 258 100 zł. Kwota jest spora - to grubo ponad 100 tysięcy złotych więcej od diesla! W tej cenie kupujący otrzyma m.in. system audio Bluetooth z ekranem 5 cali i przyciskami sterującymi na kierownicy, wspomaganie parkowania tyłem, klimatyzację manualną, automatycznie włączane światła mijania i wycieraczki oraz elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka boczne. Standardem jest też gwarancja na akumulator. Francuzi zapewniają, że bateria zachowa 70 proc. pojemności przez minimum 8 lat lub 160 tysięcy kilometrów.

Elektryczny Peugeot e-Boxer

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!

Materiały prasowe Peugeot

Na koniec ciekawostka. Boxer będzie produkowany we Włoszech - w fabryce Sevel w Val di Sangro. Następnie auto zostanie poddane "elektryfikacji" przez firmę partnerską BEDEO.

Elektryczny Peugeot e-Boxer - cennik:

  • L1H1 435 (zasięg 200 km) - 258 100 zł
  • L2H2 435 (zasięg 200 km) - 267 000 zł
  • L3H2 435 (zasięg 340 km) - 295 400 zł
  • L3H2 440 (zasięg 340 km) - 361 000 zł
  • L4H2 435 (zasięg 340 km) - 299 800 zł
  • L4H2 440 (zasięg 340 km) - 365 400 zł
  • L4H3 435 (zasięg 340 km) - 304 300 zł
  • L4H3 440 (zasięg 340 km) - 369 900 zł

Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Elektryczny Peugeot e-Boxer: 1890kg ładowności i 340km zasięgu!
Materiały prasowe Peugeot
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Przyszłość elektromobilności w Polsce – chińskie marki, auta poflotowe i konieczność dopłat do używanych elektryków

Polska elektromobilność rozwija się w tle dominacji rynku wtórnego. Choć obecność aut elektrycznych z drugiej ręki jest dziś w naszym kraju marginalna, sytuacja może się zmienić dzięki napływowi pojazdów z Europy Zachodniej i rosnącej obecności marek chińskich – nowoczesne systemy zasilania, konkurencyjne ceny i warunki gwarancji zwiększają ich atrakcyjność. Niezbędne jest też rozszerzenie programu dopłat do aut elektrycznych na pojazdy używane, co mogłoby przyspieszyć transformację rynku i zwiększyć dostępność elektryków dla szerszej grupy nabywców.

Amortyzacja samochodu a podatki – jak przedsiębiorca może skorzystać?

Zakup samochodu firmowego to nie tylko kwestia wygody i prestiżu, ale przede wszystkim decyzja finansowa, która ma bezpośredni wpływ na podatki. Amortyzacja pojazdu pozwala przedsiębiorcy na stopniowe rozliczanie kosztów związanych z jego nabyciem. Warto wiedzieć, jakie zasady obowiązują przy samochodach osobowych i dostawczych, ponieważ różnice mogą być znaczące.

KGP: 98 115 interwencji, 398 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 98 115 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Jazda rowerem po chodniku – czy jest dopuszczalna i w jakich sytuacjach?

Jazda rowerem staje się coraz bardziej popularna. Dostępne na rynku nowoczesne modele dodatkowo zachęcają do korzystania z tego środka transportu. Warto zatem znać kilka ważnych zasad ruchu drogowego dotyczącego rowerzystów.

REKLAMA

Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

REKLAMA