REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Hybrydowy Qashqai - Nissan z nowymi silnikami

Subskrybuj nas na Youtube
Hybrydowy Qashqai - Nissan z nowymi silnikami
Hybrydowy Qashqai - Nissan z nowymi silnikami
Materiały prasowe Nissan

REKLAMA

REKLAMA

Hybrydowy Qashqai ma trafić do oferty Nissana w Europie. Hitowy crossover zostanie wyposażony w kilka motorów spalinowo-elektrycznych.

Nissan Qashqai z układem mild hybrid. Jakie są opcje?

Hybrydowy Qashqai będzie występować w dwóch wariantach mocy. W obydwu podstawą napędu stanie się 1.3-litrowy silnik benzynowy o oznaczeniu HR13 oraz 12-woltowy agregat ALiS pełniący funkcję m.in. rozrusznika. Słabsza wersja - dostępna wraz z napędem 2WD oraz 6-biegową skrzynią manualną - zaoferuje 140 koni mechanicznych i 240 Nm. Mocniejsza o mocy 160 koni mechanicznych będzie dostępna w dwóch wariantach. W pierwszym z 6-biegową skrzynią manualną i momentem obrotowym 260 Nm. W drugim z przekładnią CVT XTronic oraz momentem o wartości 270 Nm.

REKLAMA

REKLAMA

Coasting Stop: tryb żeglowania w hybrydzie Nissana

System mild hybrid 12V ALiS daje Nissanowi Qasqaiowi kilka dodatkowych możliwości. Sprawniej radzi sobie z odzyskiwaniem energii w czasie jazdy, przez co auto może dłużej stać z wyłączonym silnikiem w trybie Stop&Start. Poza tym Japończycy pomyśleli o opcji Coasting Stop - jazdy wybiegiem do zatrzymania w wersjach z CVT. Tryb ten włącza się w sytuacji, w której prędkość to mniej niż 18 km/h, a kierowca wciska pedał hamulca. Energia zgromadzona w akumulatorze litowo-jonowym jest też wykorzystywana do wytworzenia dodatkowego momentu obrotowego. Dodatkowe 6 Nm jest dostępnych przez 20 sekund.

Hybrydowy Qashqai

Hybrydowy Qashqai - Nissan z nowymi silnikami

Materiały prasowe Nissan

Nissan Qashqai e-POWER - trochę hybryda, ale bardziej elektryk!

Układy typu mild hybrid nie wyczerpują jednak pomysłów japońskich inżynierów. Nissan Qashqai e-POWER to bowiem hybryda, w której silnik spalinowy ma wyłącznie... doładowywać baterie. Jak wygląda ten układ napędowy? Składa się z dużego akumulatora, 190-konnego silnika elektrycznego oraz 157-konnego motoru benzynowego o pojemności 1.5 litra. Skutek? Tak, auto nadal spala benzynę. Jako że jednak proces ten ma na celu wytworzenie energii, przebiega on w optymalnych warunkach - minimalizując spalanie i emisję gazów wydechowych. Minimalizowane są też dźwięki - niskie obroty sprawiają, że według deklaracji Japończyków benzyniak powinien pracować prawie bezgłośnie.

Qashqai e-POWER z trybem e-Pedal

Nissan Qashqai e-POWER uzyskuje też energię rekuperując ją w czasie hamowania. A na tym nie koniec, bo auto zostanie wyposażone również w tryb e-Pedal. To sprawia, że kierowca ma możliwość ruszania, przyspieszania i zwalniania tylko przez operowanie pedałem przyspieszenia, co idealnie się sprawdza w 90 proc. sytuacji na drodze. Pedału hamulca należy użyć tak naprawdę do zatrzymania pojazdu - a to za sprawą funkcji "pełzania". Nissan Qashqai e-POWER oferuje moment obrotowy o wartości 330 Nm. Napęd jest przekazywany wyłącznie na przednie koła.

REKLAMA

Źródło: Materiały prasowe Nissan

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

REKLAMA

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

REKLAMA