REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Juke wygląda jak rzeźba nowoczesna, ma konsolę wyłożoną alkantarą i świetnie czuje się w zakrętach. Jakie ma wady? Poszukajmy ich!

Na początku powinienem przyznać, że nie byłem zwolennikiem designu pierwszej generacji Nissana Juke. I choć druga pod względem kształtu czy dyskusyjnego ułożenia świateł czerpie z poprzednika, w tym przypadku odczucia mam całkowicie odmienne. Nowy Juke z twarzy wygląda trochę jak wkurzony transformers - szczególnie z ukośnymi LED-ami w górnej części pasa przedniego. Ma masę przetłoczeń i nowoczesnych kształtów - na tyle dużo, że wygląda trochę jak koncept, a nie wersja produkcyjna. I to w żadnym razie nie jest złe. Dzięki temu Juke wygląda świeżo i świetnie pasuje do centrum dużego miasta.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Nissan Juke N-Design 1.0 DIG-T DCT - awangardowy, ale nie brzydki!

Motoryzacyjna rzeźba nowoczesna przygotowana przez Nissana została uzupełniona klamką w dachu. Tak, za jej sprawą nadwozie wygląda na dwudrzwiowe. Warto jednak pamiętać o tym, że rozwiązanie ma ograniczoną praktyczność. Szczególnie wtedy gdy obładowani zakupami wychodzicie z marketu i chcecie wrzucić jedną z toreb za fotel kierowcy.

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Nissan Juke w środku: jak wygląda?

Konsola Nissana Juke wydaje się być pełna - sporo się na niej dzieje. Przy bliższym przyjrzeniu kierowca zauważy jednak, że efekt został osiągnięty za sprawą dużych kratek nawiewów i sporej ilości obłości. Bo z obsługowego punktu widzenia Juke stawia na minimalizm - ma spory ekran i tylko kilka przycisków. Tak, w kabinie Nissana Juke jest dużo twardych plastików. Warto jednak pamiętać o tym, że to mimo wszystko crossover segmentu B. Nie ma się zatem co spodziewać perfekcyjnej jakości wykończenia. W zamian Japończycy postawili na absolutnie cudowny wynalazek - wyłożyli boczki drzwi i część konsoli alkantarą. Materiał pewnie jest syntetyczny, ale za to wyjątkowo przyjemny w dotyku.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Renault Clio Intens TCe 100 - i to się nazywa rozsądne auto!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na plus Nissanowi zapisać warto też fajną kierownicę. Nie dość, że koło jest spłaszczone u dołu, to jeszcze okazuje się małe i poręczne. Przestrzeń? Na przednich fotelach Juke można się rozsiąść! Wtedy jednak z tyłu zmieszczą się głównie dzieci. Jeżeli chodzi o bagażnik, ten po opuszczeniu podłogi oferuje 422 litry - czyli więcej niż kompakty segmentu C. Wady? Lakierowane plastiki we wnętrzu są podatne na powstawanie zarysowań, widoczność do tyłu jest ograniczona (auto testowe na szczęście korzystało z kamery 360 stopni), a nawigacja satelitarna zaraz po zjechaniu z drogi głównej miała problem z danymi kartograficznymi.

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Jaki silnik w Nissanie Juke? Litr pojemności i 3 cylindry

Nissan Juke prezentuje się masywnie. Do napędu auta wyznaczony został jednak benzyniak o symbolicznej pojemności na poziomie jednego litra. Motor choć ma 3 cylindry, otrzymał doładowanie i bezpośredni wtrysk paliwa. W efekcie oferuje 117 koni mechanicznych. Japoński crossover ma rozsądną moc, a to oznacza że nie jest żadnym demonem prędkości - osiąga pierwszą setkę w 10,4 sekundy. Mimo wszystko jeżeli kierowca będzie umiejętnie korzystał z precyzyjnej, 6-biegowej skrzyni, auto sprawdzi się nie tylko w mieście, ale również podczas wyprzedzania w trasie.

Zobacz również: Test: Mazda 2 Skyactiv-G 1.5 M Hybrid - naprawdę przemyślane modern-art!

Kolejną zaletą jest przyzwoita oszczędność. Eksploatowałem Juke w cyklu mieszanym. Spalanie w czasie testu wyniosło 7,5 litra benzyny. A to wynik, który z powodzeniem można uznać za przyzwoity. Wady? Niestety są momenty, w których 3-cylindrowy rodowód benzyniaka jest mocno wyczuwalny. Zaraz po rozruchu potrafi powodować spore wibracje, a do tego przy wyższych obrotach dość głośno powarkuje charakterystycznym gangiem.

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Bo Nissan Juke to… lubi ostrzegać!

Nissan Juke najlepiej czuje się w mieście. Z drugiej strony stawia na dobre właściwości jezdne. Kierownica pracuje dość precyzyjnie, a zawieszenie jest raczej sztywne. Podczas jazdy crossoverem bardziej od mechaniki przeszkadza… elektronika. System ostrzegania o kolizji jest wyjątkowo czuły. Skutek? Gdy przejeżdżałem przez skrzyżowanie i na sąsiednim pasie stały auta oczekujące na możliwość skrętu w lewo, najpierw informował mnie o możliwości kolizji. Jeżeli nie reagowałem - a nie reagowałem, bo miałem swój pas, zaczynał delikatnie przyhamowywać. Poza tym np. czujnik światła nie reagował na deszcze - nie przerzucał świateł do jazdy dziennej na mijania.

Zobacz również: Test: Volkswagen T-Cross Life 1.0 TSI 115 KM - prosty, ale bardzo funkcjonalny!

Nissan Juke: opinia po teście

Nissan Juke N-Design to bardzo przyjemne auto. Nie udało mi się go pokochać - być może z uwagi na stosunkowo niską moc, ale bez wątpienia mocno go polubiłem. Ale nie to w tym aucie jest najważniejsze. Najważniejsze jest to, że za 100 tysięcy złotych kupujący otrzymuje wyróżniającego się i charakterystycznego crossovera, który w tym wydaniu całkowicie stracił płeć. Nie jest już typowo damski, a sprawdzi się także z facetem za kierownicą. Najmocniejsze zalety? Design to raz. Dwa, spory plusem jest sposób prowadzenia oraz sposób zaprojektowania kabiny pasażerskiej.

Nissan Juke

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?

Kuba Brzeziński

Nissan Juke DIG-T 117 KM MT - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 117 KM (przy 5250 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 180 Nm (przy 1750 - 4000 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 180 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 10,4 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 46 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,5 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,3 litra
  • Długość: 4210 mm
  • Szerokość: 1800 mm
  • Wysokość: 1595 mm
  • Rozstaw osi: 2636 mm
  • Pojemność bagażnika: 422/1305 litrów
  • Cena: od 69 830 zł

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM - cena i wyposażenie:

  • Cena: 102 270 zł,
  • Tapicerka materiałowa czarna z elementami Alcantara,
  • 19" "Akari" felgi ze stopu metali lekkich,
  • Klimatyzacja automatyczna,
  • Czujnik deszczu,
  • Podgrzewane i automatycznie składane lusterka,
  • Podgrzewane przednie siedzenia,
  • Przednie światła przeciwmgłowe LED,
  • Przyciemniane szyby,
  • Przednie czujniki parkowania,
  • Inteligentny system kamer 360° (AVM),
  • Inteligentny tempomat,
  • Inteligentny system ostrzegania o zmęczeniu kierowcy,
  • Przycisk do aktywacji systemu Inteligentnego Asystenta Jazdy (MT),
  • System ostrzegający o pojeździe w martwym polu,
  • System ostrzegający o ruchu w kierunku poprzecznym,
  • 8 głośników Bose Personal: 4 głośniki + 2 wbudowane w zagłówku fotela kierowcy + 2 wbudowane w zagłówku fotela pasażera,
  • NissanConnect Nawigacja.

Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Nissan Juke N-Design DIG-T 117 KM MT - wkurzony transformers?
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA