REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Oznaczenia silników: Audi A4 B8 - z dieslami mu do twarzy!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Oznaczenia silników: Audi A4 B8 - z dieslami mu do twarzy!
Oznaczenia silników: Audi A4 B8 - z dieslami mu do twarzy!
Audi
Audi

REKLAMA

REKLAMA

Niemcy tworząc gamę silnikową Audi A4 B8 przyłożyli się! Stworzyli paletę składającą się z 22 motorów, przy czym 12 to diesle, a 10 benzyniaki. Moce wynoszą od 120 do 450 koni mechanicznych, a pojemności mają wartość od 1.8 do 4.2 litra. Oto oznaczenia silników Audi A4 B8.

Oznaczenia silników: Audi A4 B8 z dieslem:

  • 2.0 TDI - CAGC, CJCC - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym 290 Nm, produkowany w latach 2008 - 2015
  • 2.0 TDI - CAGB, CSUB, CJCB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 136 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2009 - 2015
  • 2.0 TDI - CAGA, CMEA, CJCA, CMFA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 143 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2007 - 2013
  • 2.0 TDI - CJCD, CMFB, CSUA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 150 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2013 - 2015
  • 2.0 TDI - CAHB, CNHC, CGLD - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 163 koni mechanicznych i momentem obrotowym 400 Nm, produkowany w latach 2011 - 2015
  • 2.0 TDI - CAHA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, produkowany w latach 2008 - 2011
  • 2.0 TDI - CGLC, CMGB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 177 koni mechanicznych i momentem obrotowym 380 Nm, produkowany w latach 2011 - 2015
  • 2.0 TDI - CNHA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 1968 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail, dysponujący mocą 190 koni mechanicznych i momentem obrotowym 400 Nm, produkowany w latach 2014 - 2015
  • 2.7 TDI - CAMA, CGKA - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2698 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 190 koni mechanicznych i momentem obrotowym 400 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 3.0 TDI - CLAB - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2967 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 204 koni mechanicznych i momentem obrotowym 400 Nm, produkowany w latach 2011 - 2015
  • 3.0 TDI - CCLA, CAPA, CCWA - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2967 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 240 koni mechanicznych i momentem obrotowym 500 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 3.0 TDI - CKVC, CDUC, CKVB - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik wysokoprężny o pojemności 2967 cm3 z układem wtryskowym opartym o system common rail i zbudowany w oparciu o architekturę V, dysponujący mocą 245 koni mechanicznych i momentem obrotowym 500 Nm, produkowany w latach 2011 - 2015

Oznaczenia silników: Audi A4 B8 - lista benzyniaków:

  • 1.8 TFSI - CABA, CDHA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1798 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 120 koni mechanicznych i momentem obrotowym 230 Nm, produkowany w latach 2008 - 2015
  • 1.8 TFSI - CABB, CDHB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1798 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 160 koni mechanicznych i momentem obrotowym 250 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 1.8 TFSI - CJEB - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1798 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 170 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2011 - 2015
  • 2.0 TFSI - CDNB, CAEA, CFKA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 180 koni mechanicznych i momentem obrotowym 320 Nm, produkowany w latach 2009 - 2015
  • 2.0 TFSI - CDNC, CAEB, CPMA - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 211 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, produkowany w latach 2008 - 2013
  • 2.0 TFSI - CNCD - 4-cylindrowy, 16-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 1984 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni, dysponujący mocą 224 koni mechanicznych i momentem obrotowym 350 Nm, produkowany w latach 2013 - 2015
  • 3.0 TFSI - CMUA, CRED - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2995 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni i oparty o architekturę V, dysponujący mocą 272 koni mechanicznych i momentem obrotowym 400 Nm, produkowany w latach 2012 - 2015
  • 3.0 TFSI - CAKA - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, doładowany silnik benzynowy o pojemności 2995 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni i oparty o architekturę V, dysponujący mocą 333 koni mechanicznych i momentem obrotowym 440 Nm, produkowany w latach 2008 - 2015
  • 3.2 FSI - CALA - 6-cylindrowy, 24-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 3197 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni i oparty o architekturę V, dysponujący mocą 265 koni mechanicznych i momentem obrotowym 330 Nm, produkowany w latach 2007 - 2011
  • 4.2 FSI - CFSA - 8-cylindrowy, 32-zaworowy, wolnossący silnik benzynowy o pojemności 4163 cm3 z układem wtryskowym opartym o wtrysk bezpośredni i oparty o architekturę V, dysponujący mocą 450 koni mechanicznych i momentem obrotowym 430 Nm, produkowany w latach 2012 - 2015

REKLAMA

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA