Pasek wielorowkowy: co ile wymiana?
REKLAMA
REKLAMA
Pasek osprzętu jest kluczowym elementem. To on napędza np. alternator, kompresor klimatyzacji czy pompę wspomagania. Zerwanie napędu oznacza zatem awarię, która dość skutecznie może unieruchomić pojazd. W końcu bez alternatora dość szybko w układzie elektryczym zabraknie prądu. A bez prądu nie ma mowy o pracy silnika czy urządzeń pokładowych. Ile kosztuje wymiana paska wielorowkowego? Na szczęście jest naprawdę tania. Szczególnie że sam pasek można kupić w sklepie motoryzacyjnym już za kilkanaście złotych.
REKLAMA
Pasek wielorowkowy: co ile wymiana?
REKLAMA
Niski koszt związany z montażem nowego napędu sprawia, że bez wątpienia lista motoryzacyjnych oszczędności obejdzie się bez paska wielorowkowego. Co ile wymiana jest zalecana przez producentów? Interwały są różne w przypadku poszczególnych marek. Najczęściej mówi się jednak o tym, że optymalnie jest zamontować nowy napęd osprzętu co 90 - 120 tysięcy kilometrów. Co z napinaczami? Tutaj szkoły są dwie. Mechanicy zalecają albo czekanie aż jeden z napinaczy ujawni usterkę, albo wymianę kompletu.
Jeżeli kierowca zdecyduje się wymienić pasek wielorowkowy, ale i napinacze, kwota zakupu części stanie się zdecydowanie wyższa. W przypadku skomplikowanych układów spotykanych w nowoczesnych silników kwota może przekroczyć nawet 400 - 500 złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.