Nagar pod korkiem oleju. Co oznacza?
REKLAMA
REKLAMA
Nagar pod korkiem oleju znaleziony oznacza na ogół występowanie jednego z dwóch scenariuszy. W pierwszym kierowca powinien zareagować natychmiast i jak najszybciej przeprowadzić remont silnika. W drugim przyczyny występowania mazi pod korkiem oleju są dużo mniej groźne i można się ich pozbyć już podczas wizyty w warsztacie wartej 150 - 200 złotych.
REKLAMA
Nagar pod korkiem oleju - to wilgoć?
W sytuacji, w której kierowca odkryje nagar pod korkiem oleju, ale jednocześnie smarowidło jest klarowne i ma prawidłową barwę, nie musi obawiać się poważnych uszkodzeń silnika. Maź pod korkiem oleju oznacza w takim przypadku głównie wilgoć, która podczas pracy silnika związała się z emulgatorem zawartym w oleju. Zjawisko pojawia się przede wszystkim w tych silnikach, które przez większą część eksploatacji pracują niedogrzane - np. są eksploatowane w mieście na krótkich dystansach. Co w takim przypadku? Wystarczy, że kierowca pojedzie do warsztatu i wymieni olej na nowy.
Nagar pod korkiem oleju - uszczelka?
Gdy kierowca podczas próby dolewki smarowidła odkryje nagar pod korkiem oleju (tzw. masło lub majonez), powinien sprawdzić czy podobna sytuacja nie występuje również na bagnecie służącym do kontroli poziomu oleju. Jeżeli tak, scenariusz jest maksymalnie pesymistyczny. Oznacza bowiem uszkodzenie uszczelki pod głowicą i mieszenie się oleju z płynem chłodzącym. Naprawa? Konieczny jest remont silnika, a ten kosztuje na ogół od 3 do nawet 7 - 8 tysięcy złotych. Warto zaznaczyć, że naprawa powinna być wykonana jak najszybciej. Uszkodzenie będzie bowiem postępować.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.