Nagar w silniku. Objawy, przyczyny, czyszczenie.
REKLAMA
REKLAMA
Nagar w silniku - objawy:
- nierównomierna praca silnika,
- braki mocy,
- wypadanie zapłonów i inne problemy układu zapłonowego,
- nieprawidłowy skład spalin,
- błędy występujące podczas pracy sondy lambda,
- wyższe zużycie paliwa.
Nagar w silniku - przyczyny:
Nagar w silniku to wszelkiego rodzaju złogi, które w czasie pracy jednostki napędowej nie są usuwane z jej wnętrza. Czemu? Powodów może być kilka:
REKLAMA
- eksploatacja na dystansach miejskich - silnik często niedogrzany, a do tego użytkowany przede wszystkim na niskich obrotach,
- doładowanie - silnik co do zasady korzysta przede wszystkim z niższych rejestrów prędkości obrotowej,
- bezpośredni wtrysk paliwa - paliwo nie opłukuje kanałów dolotowych, a trafia bezpośrednio do cylindra,
- zbyt długie interwały serwisowe - wymiana oleju co 20 czy 30 tys. km,
- stosowanie oleju niskiej jakości,
- brak kontroli serwisowej - oprócz wymiany płynów i filtrów warto sprawdzić prawidłowość pracy silnika komputerem,
- przegrzewanie się silnika.
Nagar w silniku - czyszczenie:
- płukanie silnika - płucze się jego wnętrze przy pomocy odpowiednich środków chemicznych,
- wodorowanie silnika - dodaje się wodoru podczas pracy silnika w celu zwiększenia temperatury jego pracy i wypalenia nagarów - czyszczenie tylko tych części, w których przepływają gazy,
- czyszczenie mechaniczne - demontaż elementów silnika i ich ręczne czyszczenie przy pomocy środków chemicznych.
W celach prewencyjnych lub przy mniej poważnych objawach stosuje się czyszczenie chemiczne. Czyszczenie mechaniczne jest zalecane przez mechaników głównie wtedy, gdy silnik ma bardzo poważne problemy z pracą, a do tego posiada usterki współistniejące. Szczególnie że cena potrafi sięgnąć nawet kilku tysięcy złotych!
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.