REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Zużyte koło dwumasowe: regeneracja jest możliwa! Tylko czy ma sens?

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Zużyte koło dwumasowe: regeneracja jest możliwa! Tylko czy ma sens?
Zużyte koło dwumasowe: regeneracja jest możliwa! Tylko czy ma sens?
Moto.wieszjak.pl

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesne auta są drogie w serwisowaniu. A jednym z warsztatowych koszmarów kierowców jest koło dwumasowe. Regeneracja elementu obniża koszty naprawy. Tylko czy to właściwie dobry pomysł?

Jeżeli właściciele współczesnych samochodów mają poważne zmartwienia serwisowe, z pewnością dotyczą one części, które są drogie w wymianie. Na czele tej listy bez wątpienia pojawia się koło dwumasowe. To zaczęło być popularne jeszcze w latach dziewięćdziesiątych, gdy silniki - chociażby diesle - stały się wysilone. Jego zadanie? Tłumi ono drgania generowane przez jednostkę napędową tak, aby nie niszczyły one układu przeniesienia napędu i nie ograniczały komfortu podróżowania.

REKLAMA

Koło dwumasowe: regeneracja jest możliwa!

REKLAMA

Koło dwumasowe pełni ważną rolę i jest poddawane dużym obciążeniom. W efekcie podczas eksploatacji głównie miejskiej, potrafi zacząć powodować wibracje już po pokonaniu 60 tysięcy kilometrów. Skutek? Konieczna jest wymiana. A ta wraz ze sprzęgłem i robocizną kosztuje przeciętnie od 3 do 6 tysięcy złotych - przy czym samo koło jest wyceniane na 800 do 3400 złotych. Kwota jest wysoka - szczególnie w przypadku aut mających na karku więcej niż dekadę eksploatacji. Remedium? Mechanicy dogłębnie sprawdzili jak działa koło dwumasowe. Regeneracja stała się zatem oczywistym remednium na wysoką cenę naprawy.

Regeneracja koła dwumasowego polega na rozebraniu mechanizmu. Następnie mechanik ocenia stan elementów i kwalifikuje te części, które powinny podlegać wymianie. Po wymianie koło jest składane i odsyłane do klienta. Czy każda dwumasa nadaje się do naprawy? Warsztaty specjalizujące się w regeneracjach mówią o tym, że aż 90 proc. mechanizmów da się usprawnić. Regeneracja koła dwumasowego kosztuje przeciętnie jakieś 500 - 800 złotych. Do tego doliczyć należy koszt demontażu i montażu części - to oznacza wydatek kolejnych 400 - 500 złotych.

Koło dwumasowe: regeneracja jest opłacalna?

Tak, kwota jest zdecydowanie niższa. W tym punkcie pozostają jednak trzy wątpliwości. Po pierwsze dotycząca jakości regeneracji. Naprawa koła dwumasowego powinna przynieść skutek w postaci przywrócenia sprawności układu sprzęgłowego. Czy przyniesie? To zależy od fachowości warsztatu. Po drugie pozostaje kwestia starego sprzęgła - pojawiającego się obok dwumasy. Części te należałoby również wymienić, a to wiąże się z wyższym wydatkiem i spadkiem opłacalności regeneracji. Po trzecie regenerowane koło nigdy nie będzie miało takiej trwałości jak nowe. A to ponownie zwraca kierowcę w stronę punktu dotyczącego opłacalności.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA