Pęknięta osłona przegubu: objawy i koszty wymiany
REKLAMA
REKLAMA
Przeguby pełnią w samochodzie niezwykle ważną rolę. To za ich sprawą napęd może być przekazywany na przednie koła nawet wtedy, gdy kierowca postanowi je skręcić. I o ile same przeguby są raczej elementami trwałymi, o tyle mają pewien słaby punkt. Pęknięta osłona przegubu jest w stanie doprowadzić do usterki mechanizmu już w kilka miesięcy. Powód? Ten jest dość oczywisty. Przegub traci w ten sposób szczelną osłonę, smarujący go smar jest zanieczyszczany wodą i piaskiem, a w efekcie dochodzi do zatarcia mechanizmu.
REKLAMA
Pęknięta osłona przegubu: objawy i przyczyny
- gumowa osłona przegubu w toku eksploatacji traci elastyczność i pęka,
- uszkodzenie w pierwszej kolejności może znaleźć mechanik podczas okresowego przeglądu,
- uszkodzenie widać na pierwszy rzut oka,
- objawem pękniętej osłony przegubu może być też stukanie samego przegubu,
- wtedy jednak na samą wymianę osłony może być za późno.
Pęknięta osłona przegubu: koszty wymiany
Pęknięta osłona przegubu powinna zachęcić kierowcę do jak najszybszej wizyty w warsztacie. Powód? Nowy przegub dedykowany Oplowi Astrze K kosztuje co najmniej 300 złotych. Za samą osłonę prowadzący zapłaci jedynie 40 złotych. Jeżeli chodzi o koszty robocizny, w przypadku wymiany pękniętej osłony i samego przegubu, są one takie same i wynoszą od 50 do 150 złotych - w zależności od wybranego serwisu poza siecią ASO.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.