Jaki olej do skrzyni M32? Przekładnia Opla ma specjalne wymagania!
REKLAMA
REKLAMA
Skrzynia manualna M32 Opla jest niezwykle popularnym mechanizmem na rynku wtórnym. Przekładnia dysponuje 6 przełożeniami, może transferować na koła moment obrotowy dochodzący do 320 Nm, a do tego była parowana nie tylko z serią diesli 1.7 i 1.9 litra, ale również doładowanymi benzyniakami. W przekładni zdarzają się dość poważne problemy z trwałością łożysk czy nawet pojawieniem się luzu w mocowaniach łożysk w obudowie. A ich tłem zdaniem większości mechaników zawsze jest... olej.
REKLAMA
Jaki olej do skrzyni M32? Nie warto oszczędzać…
REKLAMA
Smarowidło wypełniające wnętrze skrzyni M32 Opla podczas dynamicznej jazdy potrafi pracować w temperaturze sięgającej 125 stopni Celsjusza. A to oznacza, że bardzo szybko zostanie przegrzany i straci swoje właściwości. Skutek? Już po przebiegu na poziomie 50 tysięcy kilometrów taka sytuacja potrafi odbić się na stanie przekładni. Z tego punktu widzenia szczególnie kluczowe staje się pytanie: jaki olej do skrzyni M32? A więc jaki? Mechanicy zalecają, aby nie oszczędzać na smarowidle.
Na forach użytkowników samochodów wyposażonych w manualną skrzynię biegów M32 najczęściej przewijają się cztery nazwy oleju. Mowa o Fuchs Sintofluid 75W-80, Fuchs Sintopoid 75W-85, Tutela Car Matryx 75W85 lub Tutela Car Technyx 75W85. Na nich przekładnie pracują prawidłowo. Jeżeli chodzi o ilość smarowidła, to choć producent zaleca 2,4 litra, kierowcy zalewają mechanizm większą ilością płynu. Zazwyczaj 2,7 do 2,9 litra. Interwał wymiany? Ten nie powinien przekroczyć 60 tysięcy kilometrów.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.