REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Opel

REKLAMA

REKLAMA

W roku 2010 w gamie Opla coraz swobodniej czuł się… downsizing. Dowód? Idealnym jest silnik 1.4 Turbo Ecotec. To doładowana konstrukcja z wielopunktowym wtryskiem, która niestety ma jedną, ale dość poważną wadę…

Silnik 1.4 Turbo Ecotec pojawił się w gamie Opla w roku 2010. Charakterystyka? Ma 1364 cm3 pojemności, 4 cylindry, 16 zaworów i doładowanie. Paliwo jest dostarczane do cylindrów za sprawą wtrysku wielopunktowego, Niemcy nie zapomnieli o zmiennych fazach rozrządu, a napęd elementów silnika został oparty na bezobsługowym łańcuchu. W przypadku rynku polskiego doładowany benzyniak zaczął rynkową karierę od modelu Meriva B. Dość szybko zaczął być jednak montowany pod maskami tak naprawdę wszystkich hitów sprzedaży z Russelsheim.

REKLAMA

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - oznaczenia:

  • A14NEL: 120 KM, 200 Nm
  • A14NET: 140 KM, 200 Nm

Zobacz również: Używane: Opel Mokka (2012 - 2019) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 Turbo Ecotec to całkiem nowoczesna konstrukcja i jeden z pierwszych kroków Opla w stronę downsizingu. Krok bez wątpienia jest dość udany - kierowcy lubią tą konstrukcję i uważają ją za dość trwałą. Benzyniak nie jest jednak idealny. Jego główna wada dotyczy... spalania, w oficjalnej specyfikacji można znaleźć informację, że Astra J napędzana 140-konnym wariantem pali średnio 5,9 litra. Wynik jest jednak zapożyczony z pogranicza bajek. W rzeczywistości pewnie jest o dobre dwa litry wyższy. Skutek? Jazda na benzynie jest droga. Na szczęście Opel już w salonach montował instalacje LPG.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - modele:

  • Corsa D
  • Meriva B
  • Astra J
  • Mokka I
  • Zafira C
  • Insignia A

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - dane techniczne:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Średnie spalanie w litrach na 100 km
Corsa D 120 KM 175 Nm 10,3 s. 195 km/h 5,5
Astra J 140 KM 200 Nm 9,9 s. 202 km/h 5,9
Mokka I 140 KM 200 Nm 9,9 s. 193 km/h 5,9

Zobacz również: Używany Opel Corsa D - dobra passa trwa dalej

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - awarie:

REKLAMA

W opiniach kierowców dotyczących silnika 1.4 Turbo Ecotec Opla przewijają się raporty mówiące o dwóch problemach. Pierwszy dotyczy niskiej trwałości pompy cieczy chłodzącej. Usterki najczęściej pojawiają się w Chevroletach Cruze, a ich ujawnienie nie jest specjalnie problematyczne. Wystarczy że kierowca sprawdzi czy w okolicy pompy nie pojawia się płyn chłodniczy. Drugi z problemów odnosi się do koła dwumasowego. To na ogół nie wytrzymuje więcej niż jakieś 120 - 130 tysięcy kilometrów. Dwumasa niestety jest dość droga w wymianie i to nawet w przypadku, w którym kierowca zleci naprawę warsztatowi niezrzeszonemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Samo koło dwumasowe stanowi wydatek wynoszący od niespełna tysiąca do prawie dwóch tysięcy złotych. A do kwoty tej doliczyć należy jeszcze minimum 500 złotych za komplet sprzęgła oraz kolejne 500 złotych za robociznę mechanika. Co jeszcze może się popsuć w silniku 1.4 Turbo Ecotec Opla? Zdarzają się problemy np. z cewkami zapłonowymi. Te są jednak sporadyczne i nie stanowią zasadniczego wydatku. Tak, nowa cewka kosztuje co najmniej 290 złotych. Z drugiej strony to moduł przeznaczony do wszystkich czterech świec.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - awarie sterownika? Sporadyczne!

Bardziej z obowiązku niż konieczności muszą wspomnieć o jeszcze jednym problemie. Podczas prac nad tym materiałem znalazłem informację mówiącą o tym, że bardzo sporadycznie, ale jednak w silniku 1.4 Turbo Ecotec pojawiają się niesprawności sterownika. Objawy? W pierwszej kolejności motor chwilami praktycznie nie reaguje na wciśnięcie pedału gazu. Z czasem mogą zacząć wariować np. kontrolki ABS-u czy wspomagania układu kierowniczego. Sterownik silnika należy wymienić lub regenerować. Poza tym uszkodzenie często występowało jeszcze w czasie ochrony gwarancyjnej - to oznacza, że było usuwane bezpłatnie.

Zobacz również: Używane: Opel Zafira C (2011 - 2019) - opinie i typowe usterki

Silnik 1.4 Ecotec Opla to zdecydowanie nie konstrukcja podwyższonego ryzyka. Tak, jednostka ma pewne wady. Z drugiej strony nawet z mało wytrzymałym kołem dwumasowym i tak nie jest tak problematyczna jak chociażby pierwsze wersje benzyniaka 1.4 TSI z Grupy Volkswagena. Na co warto uważać podczas zakupu? Należy rozważyć instalację LPG - nawet o połowę obniży koszty eksploatacji. W autach już eksploatowanych na gazie koniecznie trzeba jednak pojechać do specjalisty i sprawdzić jej stan. W zasadzie tyle.

Silnik 1.4 Turbo Ecotec Opel - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 10 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 267 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 240 zł
  • sprzęgło komplet - od 518 zł
  • koło zamachowe - od 993 zł
  • świeca zapłonowa - od 42 zł
  • cewka zapłonowa - od 290 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 141 zł
  • turbosprężarka - od 2702 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

    To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

    Przypomnij sobie o tym pokrętle. Na zapominalskich już czeka patrol i mandat

    Motoryzacja XXI wieku oznacza elektroniczną wygodę. Bo np. samochód automatycznie włącza światła. Tyle że automat nie zawsze działa prawidłowo. Kierowca powinien kontrolować jego zachowania. W przeciwnym razie to on dostanie mandat.

    392 zł zamiast dotychczasowych 98 zł? Kierowców może czekać bolesna podwyżka

    Po raz kolejny wraca temat podwyżek cen przeglądów technicznych w Polsce. Tym razem interweniują senatorowie. Ile mógłby kosztować przegląd w 2024 r.? 392 zł zamiast 98 zł w przypadku osobówki i 644 zł zamiast 161 zł w przypadku osobówki z LPG.

    Pogoda się poprawiła? A więc... nie myj samochodu. Przynajmniej nie w pełnym słońcu

    Słoneczna pogoda to idealny moment na mycie samochodu? Właśnie, że nie. Rozgrzany lakier "nie przepada" za polewaniem zimną wodą. A to dopiero początek długiej listy problemów. O czym jeszcze musi pamiętać kierowca?

    REKLAMA

    Transport do Wielkiej Brytanii stał się ogromnym wyzwaniem. Po brexicie pojawił się szereg nowych procedur

    Wyjście Wielkiej Brytanii z Unii Europejskiej sprawiło, że branża transportowa działająca na tej trasie stanęła przed nowymi wyzwaniami. A procedury celne oraz wzmożenie kontroli granicznych to dopiero początek listy.

    W Polsce będą prześwietlać... drogi. GDDKiA chce sprawdzać stan nawierzchni i koleiny profilografami laserowymi

    Pod koniec kwietnia na polskich drogach pojawią się dziwnie wyglądające vany. Te nie będą jednak kolejną formą pułapki założonej na kierowców popełniających wykroczenia. One będą sprawdzać stan nawierzchni po zimie. A właściwie to badać sposób prowadzenia takich kontroli.

    Kara za radio w samochodzie? Rekordzista zapłacił w tym roku 187 tys. zł. To nie żart!

    187 tys. zł. Dokładnie tyle wynosi rekordowa kara za brak abonamentu RTV, która właśnie została ściągnięta w Polsce. Na kierowców padł zatem blady strach. Tylko czy taka kwota jest w ogóle możliwa w przypadku samochodu? Niestety po części tak...

    Opel Frontera 2024. To będzie crossover, a nie SUV. Niemiecka legenda schodzi o segment niżej

    Po 20. latach na rynek powróci Opel Frontera. Nowy model nie powróci jednak do segmentu D. "Spadnie" do klasy pojazdów o oczko niższej. Czy to oznacza degradację modelu? Zdaniem Niemców daje raczej nowe możliwości.

    REKLAMA

    Droższe OC za punkty karne. Ubezpieczyciele coraz chętniej pytają o wykroczenia kierowców

    W 2023 r. ubezpieczyciele podczas kalkulowania składek OC aż 283 mln razy pytali UFG o wykroczenia i uprawnienia kierowców. To oznacza, że hasło droższe OC za punkty karne wcale nie jest hasłem pustym. Zachowania kierowców już dziś mają wpływ na wysokość składki.

    Podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Wpadł na przekroczeniu prędkości. Teraz grozi mu więzienie i 8,5 tys. zł kary za brak OC

    50-latek podmienił tablice rejestracyjne w aucie. Chciał bowiem "przyprowadzić Opla od mechanika po wykonanej naprawie". Teraz jego sprawa trafi do sądu. Nowe przepisy sprawiają, że grozi mu do 5 lat więzienia. A to jeszcze nie koniec kar dla kierowcy.

    REKLAMA