Silnik 1.2 MPI: wałki wyrównoważające i ich awarie
REKLAMA
REKLAMA
Silniki 3-cylindrowe mają podstawową słabość. Z uwagi na zastosowanie nieparzystej ilości tłoków, nie są tak dobrze wyważone jak 4-cylindrowi odpowiednicy. Oczywiście nowoczesna technika jest w stanie radzić sobie z redukowaniem ilości wibracji czy poziomu hałasu. A zadanie to w przypadku silnika 1.2 MPI zostało przypisane wałkom wyrównoważającym. Niestety element nie zawsze okazuje się trwały. I tak właśnie bywało w przypadku silnika produkowanego przez Niemców.
REKLAMA
Silnik 1.2 MPI: wałki wyrównoważające do wymiany?
Zazwyczaj po pokonaniu 150 tysięcy kilometrów silnik 1.2 MPI montowany m.in. w Skodzie Fabii, Seacie Ibiza czy Volkswagenie Polo stawał się wyraźnie głośniejszy. Poza tym jeździe towarzyszyły coraz mocniejsze drgania jednostki napędowej. Diagnoza? Pojawiły się luzy w układzie wyrównoważającym. W takim przypadku należy zakwalifikować wałek do wymiany. To jednak nie jest takie proste. Używany wałek kosztuje jakieś 100 złotych - nowy zwłaszcza w ASO będzie kilkukrotnie droższy. Bardziej skomplikowana jest jednak wymiana. Dlatego koszty robocizny zostaną oszacowane przez mechanika poza ASO nawet na 500 złotych.
REKLAMA
REKLAMA
© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.