REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie

Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - awarie, problemy, opinie
Materiały prasowe Kia

REKLAMA

REKLAMA

Nowoczesne kompakty wymagały zastosowania oszczędnego i dynamicznego benzyniaka. W tej właśnie roli występował silnik 1.6 GDI G4FD, który pojawił się w gamie Kii i Hyundaia.

Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - gama benzyniaków na XXI wiek

W roku 2010 rodzina motorów benzynowy Gamma opracowana przez inżynierów Kii i Hyundaia zyskała nowego brata. Stał się nim silnik 1.6 GDI G4FD. Jednostka posiada 4 cylindry i 16 zaworów. Poza tym została wyposażona w zmienne fazy rozrządu, mechaniczne popychacze zaworowe, aluminiowy blok i głowicę oraz nie jeden, a dwa łańcuchy rozrządu (drugi spina wałki). O ile do tego momentu wtrysk w silnikach Gamma był realizowany pośrednio, o tyle w tym przypadku inżynierowie zastosowali wtryskiwacze bezpośrednie. A to pozwoliło na wygenerowanie większej mocy oraz obniżenie zapotrzebowania na paliwo.

REKLAMA

Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - od 135 do… 204 koni mechanicznych!

Początkowo silnik 1.6 GDI Kii i Hyundaia rozwijał 135 koni mechanicznych i 164 Nm momentu obrotowego. Z czasem jego możliwości zostały rozbudowane do 140 koni mechanicznych i 167 Nm momentu obrotowego. Na wzmocnieniu wolnossącego benzyniaka prace Koreańczyków jednak nie zakończyły się. Bo jednostka otrzymała również doładowanie. W ten sposób powstał silnik 1.6 T-GDI G4FJ. Jego zalety? Oferował wyższą kulturę pracy i przede wszystkim bardzo przyzwoite osiągi. Drugą z cech udało się osiągnąć poprzez znaczący wzrost mocy. Motor T-GDI był oferowany w trzech wariantach: 177 KM i 265 Nm, 186 KM i 265 Nm lub 204 KM i 265 Nm.

Zobacz również: Bezpośredni wtrysk paliwa w silnikach benzynowych

REKLAMA

Produkcja silnika 1.6 GDI G4FD i 1.6 T-GDI G4FJ w przypadku rynku europejskiego została powierzona zakładowi na Słowacji - to zagwarantowało mu oczekiwaną jakość. Jednostki dedykowane pozostałym rynkom świata były montowane m.in. w Chinach, Korei i Indiach. Ogromną zaletą nowoczesnych benzyniaków Kii i Hyundaia stała się wszechstronność. Motory były bowiem montowane nie tylko w hatchbackach segmentu C. Dość szybko zaczęły być spotykane również w autach sportowych, sedanach segmentu D oraz crossoverach pokroju Sportage czy ix35.

Prawda jest taka, że silnik 1.6 GDI G4FD nie zrobił potężnej kariery rynkowej. Nie pomogły reklamy ani chęci dealerów. Dziś jest przede wszystkim spotykany w Kia Sportage i bliźniaczym hyundaiu ix35.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - dane techniczne producenta:

Model Moc Moment obrotowy Przyspieszenie 0 - 100 km/h Prędkość maksymalna Spalanie miasto/średnio/trasa w l na 100 km
i30 II 135 KM 164 Nm 9,9 s. 195 km/h 7,7/5,7/4,6
Sportage III 135 KM 164 Nm 11,1 s. 178 km/h 8,2/6,8/6,0
Veloster 140 KM 167 Nm 9,7 s. 201 km/h 7,1/5,9/5,3
Tucson III 177 KM 265 Nm 9,2 s. 203 km/h 9,8/7,3/5,8
Cee`d II GT 204 KM 265 Nm 7,7 s. 230 km/h 9,7/7,4/6,1

Silnik 1.6 GDI G4FD Kii i Hyundaia był nieco zbyt słaby, aby zapewnić dobre osiągi crossoverowi. W modelach kompaktowych sprawdzał się jednak wyśmienicie! Dużo lepiej we wszystkich modelach sprawdzały się wersje doładowane. Dynamika oferowana przez silnik 1.6 T-GDI G4FJ była dużo bardziej zadowalająca. Co z serwisowaniem? Obydwa benzyniaki nie są mocno wymagające. Przede wszystkim kierowca powinien pamiętać o regularnej wymianie oleju i filtrów. Producent mówi o zalewaniu nowego smarowidła w ilości 3,3 litra co 15 tysięcy kilometrów lub rok. Serwisy radzą jednak skrócić interwał do 10 tysięcy kilometrów.

Zobacz również: Używane: Hyundai i30 GD (2012 - 2017) - godny uwagi i… trwały!

Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - skróć interwał wymiany oleju!

REKLAMA

Skrócenie okresów międzyprzeglądowych nie jest sposobem na wyciągnięcie pieniędzy od kierowców, a raczej metodą na dbanie o właściwą trwałość. W pierwszej serii silników 1.6 GDI G4FD zdarzały się przypadki obrócenia panewek wału korbowego. Zdaniem mechaników te były spowodowane wydłużonymi przebiegami między wymianami oleju. Awarie na szczęście były sporadyczne. Poza tym wszystkie zostały naprawione przez autoryzowane stacje w ramach gwarancji. A dzięki temu problem… nigdy więcej nie powrócił i nie jest spotykany w wersji doładowanej.

Niskiej jakości olej, ewentualnie zbyt rzadka wymiana smarowidła są w stanie spowodować jeszcze jedną usterkę. Sprawiają że normalnie bezobsługowy łańcuch rozrządu może zacząć hałasować podczas rozruchu i w czasie jazdy na wolnych obrotach. Z jakiego powodu? Winny będzie uszkodzony napinacz. I jako że obydwie awarie są powodowane przez zadbania serwisowe kierowców, należy uznać że silnik 1.6 GDI G4FD i 1.6 T-GDI G4FJ są naprawdę udanymi i trwałymi konstrukcjami. Prace inżynierskie nad nimi okazały się na tyle dużym sukcesem, że np. nie słychać o przypadkach charakterystycznego dla bezpośredniego wtrysku zbierania się nagaru w głowicy.

Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - co z LPG?

Na liście wad silnika 1.6 GDI G4FD odnaleźć można przede wszystkim jedną pozycję. Technologia wtryskowa może nie tyle uniemożliwia, co zdecydowanie utrudnia montaż instalacji gazowej. Tak, na rynku są świetnie znane układy LPG dedykowane bezpośredniemu wtryskowi. Niestety koszt ich montażu jest naprawdę wysoki. Wydatek na poziomie co najmniej 4 - 4,5 tysiąca złotych sprawia, że do osiągnięcia właściwej stopy zwrotu inwestycji, kierowca musi naprawdę intensywnie eksploatować samochód.

Zobacz również: Wtrysk bezpośredni a instalacja LPG - jak to połączyć?

Koreańczycy już dawno udowodnili, że azjatycki rodowód wcale nie musi być złą wróżbą na przyszłość. A silnik 1.6 GDI G4FD Kii Hyundaia jedynie stanowi potwierdzenie tej tezy. To stosunkowo nowoczesna jednostka, która oferuje dobrą dynamikę i przyzwoite spalanie. Jej największą zaletą jest jednak naprawdę imponująca trwałość - której potwierdzenie jasno wynika ze statystyk. Lista charakterystycznych usterek? Tej praktycznie nie ma. Oczywiście pod warunkiem, że kierowca zastosuje się do zaleceń serwisowych. A to prowadzi tylko do jednego wniosku na temat benzyniaka 1.6 GDI. Opinie o silniku są naprawdę pozytywne!

Silnik 1.6 GDI G4FD Kia Hyundai - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 15 zł
  • filtr powietrza - od 21 zł
  • filtr paliwa - od 49 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 708 zł
  • zestaw paska wielorowkowego - od 137 zł
  • sprzęgło komplet - od 482 zł
  • wtryskiwacz - od 327 zł
  • świeca zapłonowa - od 15 zł
  • cewka zapłonowa - od 96 zł
  • filtr cząstek stałych
  • sonda lambda - od 202 zł
  • turbosprężarka - od 1699 zł

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Szykują się przeceny na stacjach paliw. Ile zapłacimy za paliwo?

Analitycy z e-petrol.pl przewidują, że przeceny na stacjach paliw w Polsce przyśpieszą w najbliższych dniach. W nadchodzącym tygodniu kierowcy mogą spodziewać się niższych cen zarówno dla benzyny 95, jak i oleju napędowego.

Kiedy można, a kiedy nie można holować auta? I jak zrobić to w zgodzie z przepisami?

Przepisy regulują praktycznie każdy aspekt życia kierowcy. W tym także holowanie. Opisują jak oznaczyć pojazd holowany i holujący oraz do jakich zasad stosować się w czasie jazdy. Wszystkie zebraliśmy w tym materiale.

Zatrzymał się na chwilę i ruszył. On ma pierwszeństwo na drodze czy ty?

Kierowca zatrzymał się, żeby wysadzić pierwszego. Chciał ponownie ruszyć z miejsca, ale inny pojazd zaczął go omijać. Kto tu ma pierwszeństwo w takiej sytuacji? Przepisy pozwalają na jasną interpretację w tym przypadku.

Lewy pas to pas do jazdy szybkiej? Nie, ale i tak nie możesz z niego korzystać

Przepisy są jasne. Królowie lewego pasa popełniają wykroczenie. Ma on bowiem przypisaną konkretną rolę. Warto o tym pamiętać, bo jazda lewym pasem może się okazać drogą przyjemnością drogową.

REKLAMA

Policjant pokazuje jedno, ty robisz drugie. Mandat do 5000 zł i 15 punktów karnych

Kierowca ma obowiązek stosowania się do poleceń wydawanych przez policjanta. I warto o tym pamiętać. Ignorowanie komend może się bowiem skończyć naprawdę surowym mandatem.

Pieszy ma pierwszeństwo na pasach. To pierwszeństwo nie jest jednak bezgraniczne

Nietrudno odnieść wrażenie, że piesi uważają się w Polsce za święte krowy. To jednak poważny błąd myślenia. Bo jest pewien przypadek, w którym pierwszeństwa na pasach nie mają. Warto o nim pamiętać.

Czy na zakazie wyprzedzania można wyprzedzić rowerzystę?

Przy drodze ustawiony jest znak B-25 "zakaz wyprzedzania". Przed pojazdem jedzie jednak rowerzysta. Czy za tą tablicą można wyprzedzić cyklistę? Czy kierujący powinien poczekać do miejsca, w którym zakaz przestaje obowiązywać?

Kierowcy zawodowi. Transportują, ale też napędzają polską gospodarkę

W Europie jest ich kilka milionów. Na co dzień wykonywana przez nich praca bywa niezauważana. To jednak poważny błąd. Bo przemierzają nawet kilkaset tysięcy km rocznie i przewożą nawet 14 mld ton towarów.

REKLAMA

Elektryk w garażu podziemnym? Oto nowe wytyczne ppoż dla takich obiektów

Pożary samochodów elektrycznych są długie. I niestety może do nich dojść także w garażach podziemnych. Co wtedy? Pojawiły się właśnie nowe wytyczne ppoż. Kluczowe jest to, że nowe rekomendacje zostały przygotowane przez naukowców we współpracy ze Strażą Pożarną.

Jeśli przejdziemy na samochody elektryczne, będziemy musieli zwiększyć zatrudnienie w straży pożarnej – straż trzeba wezwać do każdej kolizji

Tak jest przynajmniej teraz, przy obecnej technologii stosowanej w bateriach elektrycznych zasilających napęd. Żaden kierowca ani obecnie nawet serwis techniczny nie oceni właściwie zagrożenia pożaru lub innych niepożądanych skutków nawet drobnej kolizji.

REKLAMA