REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Używane

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Używany Mercedes-Benz ML: jeden z pierwszych

Mercedes wypuścił na rynek swojego pierwszego SUV-a w 1998 roku. Można powiedzieć, że wraz z BMW X5, auto to było protoplastą luksusowych „pseudoterenówek”. Aktualnie na rynek wchodzi już trzecia generacja tego auta. Na to auto trzeba jednak wydać majątek, zaś już za 20 tys. zł można stać się posiadaczem Mercedes ML I generacji. Czy jest to dobra propozycja?

Używane Volvo XC90: potężny wiking

Volvo zaprezentowało swojego pierwszego SUVa w 2002 roku. Była to całkowita nowość dla szwedzkiego producenta, który nigdy nie miał do czynienia z autami tej klasy (pomijając lekko uterenowione Volvo XC70). Auto, pomimo 9-letniej obecności na rynku, nadal nie doczekało się następcy, co czyni go atrakcyjną propozycją na rynku aut używanych. Niewiele jest bowiem aut tej klasy, pozostających nadal w sprzedaży, które można kupić już za 40 tys. złotych.

Używany Peugeot 407: typowy francuz

Peugeot 407 zaprezentowany został w 2004 roku. Na początku oferowana była wersja sedan oraz kombi, zaś po roku dołączyła do nich odmiana coupe. Peugeot 407 od początku miał przed sobą trudne zadanie. Spore oczekiwania, jakie kładziono na auto, były spowodowane bardzo dobrą opinią poprzednika, modelu 406. Ceniono go przede wszystkim za trwałość i niskie koszty eksploatacji. Niestety, 407 nie cieszy się już tak nieposzlakowaną opinią.

Używane Audi A3: golf plus znaczek

Audi A3 II generacji zostało zaprezentowane w 2003 roku. Rok później do oferty dołączyła 5-drzwiowa wersja Sportback. W 2008 roku do sprzedaży trafiła odmiana Cabrio. Mimo, że auto bazuje na rozwiązaniach z Golfa, jest lepiej wykończone, bardziej prestiżowe, a co za tym idzie – droższe.

REKLAMA

Używana Mazda 6: skośny średniak

Mazda 6 I generacji została wprowadzona do sprzedaży na wiosnę 2002 roku. Jej poprzednik, model 626 zyskał opinię auta wyjątkowo bezawaryjnego (co potwierdzają czołowe pozycje w rankingach niezawodności). Także w przypadku Mazdy 6 właściciele nie muszą się nadto martwić o częste wizyty w warsztatach. W dodatku auto jest ładne i ma w palecie kilka dobrych silników.

Używana Honda CR-V: miejska terenówka

Trzecia generacja Hondy CR-V została zaprezentowana podczas targów w Paryżu w 2006 roku. Na polskich drogach jest dostępna od lutego 2007 roku. Stylistyka została odświeżona i miała nawiązywać do oferowanych modeli, w tamtym okresie. Od tej pory stała się jednym z liderów klasy SUV.

Używane BMW X5: tani zakup to nie wszystko

BMW X5, pierwszy SUV w historii marki z Monachium, został zaprezentowany w 1999 roku. Był to czas, kiedy na rynku luksusowych „rekreacyjnych terenówek” była bardzo mała konkurencja. Dopiero co wyszedł na rynek Mercedes ML, Lexus dopiero przymierzał się do wypuszczenia na rynek modelu RX, zaś o modelu Q7 jeszcze nie myślało chyba nawet samo Audi. Teraz, po wielu latach, można kupić BMW X5 w cenie pięć lub sześć razy niższej od ceny salonowej.

Używany Mercedes-Benz klasy C W203: sport i komfort w jednym

Mercedes klasy C drugiej generacji został zaprezentowany w 2000 roku. Samochód w przeciwieństwie do swojego poprzednika, modelu W202, był reprezentantem całkowicie nowego działu w historii Mercedesa. Na przełomie wieków Mercedes zaczął bowiem produkować auta nie tylko luksusowe i wygodne, ale i ładne, dobrze prowadzące się, a co najważniejsze – skierowane do młodszej klienteli niż dotychczas. Jaki jest więc Mercedes klasy C drugiej generacji?

REKLAMA

Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Honda Accord VII generacji zadebiutowała w 2002 roku. Początkowo oferowano wersję sedan, poźniej także kombi. Dzięki dynamicznej sylwetce i dobrym silnikom (zarówno benzynowe i-VTEC, jak i wysokoprężne i-CTDi) auto szybko zyskało popularność.

Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Citroen C5 został zaprezentowany w 2000 roku. Był następcą wysłużonego, produkowanego od początku lat 90-tych modelu Xantia. Mimo że auto było już reprezentantem technologii XXI wieku, nie ustrzegło się wielu problemów, jakie nękają auta francuskiego producenta. Odwdzięcza się za to komfortem, z którego słynie Citroen.

Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

BMW w 2005 roku zastąpiło swoją wysłużoną „trójkę” E46, modelem E90. Na początku oferowane były wersje sedan i kombi, rok później dołączyły coupe i kabriolet. Mimo sporych zmian, jakie zaszły w kwestii stylistyki i technologii w porównaniu do poprzednika, auto nadal cechuje styl, rewelacyjne silniki i znakomite właściwości jezdne.

Używane Volvo S60: Prestiż i bezpieczeństwo

W 2000 roku szwedzki producent zaprezentował limuzynę klasy…i tu zaczyna się problem. W zasadzie model S60 zalicza się do aut segmentu D, jednak jest on ciut większy od konkurentów klasy średniej. Tak czy inaczej, auto zapewnia bardzo wysoki poziom bezpieczeństwa, oferuję bogate wyposażenie i posiada bogatą paletę silników.

Używany Mercedes-Benz klasy E: nowa para okularów

Mercedes klasy E serii W211 został wypuszczony na rynek w 2002 roku i był następcą wysłużonego modelu W210 (jego test można przeczytać tutaj). Samochód w porównaniu do poprzednika był dużym krokiem naprzód, zarówno pod względem stylistycznym, jak i technologicznym. Jedyne co łączy oba modele to podwójne, okrągłe reflektory z przodu.

Używany Fiat Grande Punto II: większa kropka

Fiat Punto jest ikoną wśród aut miejskich. Kiedy pierwsze generacja weszła na rynek, auto zyskało ogromną popularność. Fiat Punto I został wyróżniony prestiżowym tytułem „Samochodu Roku” w roku 1995. Minęło wiele lat, miliony włoskich „kropek” jeżdzą po ulicach, a Fiat nadal rozwija koncepcje swojego miejskiego auta. Dobrym przykładem jest produkowany od 2005 roku Fiat Grande Punto.

Używana Alfa Romeo 147: styl, szyk i naprawy

Kompaktową Alfę Romeo zaprezentowano w 2000 roku, zastępując nią model 145/146. Konstrukcyjnie auto spokrewnione jest z większą Alfą, modelem 156 i dzieli z nią większość podzespołów. W 2001 roku Alfa Romeo 147 została nagrodzona tytułem European Car of the Year. Jednak każda róża ma kolce i podobnie jest z piękną, kompaktową włoszką.

Używane BMW Serii 1: pełnoprawne BMW

Od 2004 roku markę BMW w segmencie kompaktowych hatchbacków reprezentuje BMW Serii 1. Auto nie porywa stylizacją nadwozia i przestronnością wnętrza ale pozwala czerpać dużo przyjemności z jazdy.

Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Japońska firma wprowadzając na rynek europejski minivan miała świadomość, że będzie on najmniejszy w swojej klasie i może mieć problem z przebiciem się do czołówki.

Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Volkswagen Golf V poza kształtem nie ma wiele wspólnego z poprzednikiem. Jest to niewątpliwie największa zaleta tego modelu.

Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Ford Fiesta MK6 jest popularnym autem w segmencie B. 3 lata temu zakończono produkcję 6 generacji Fiesty, przez co jesteśmy w stanie znaleźć wiele atrakcyjnych ofert na rynku wtórnym.

Używany Fiat Punto I: włoska kropka

W tym roku Fiat Punto I stał się „pełnoletni”. Minęło dokładnie 18 lat od premiery następcy Uno. Mimo tylu lat, włoski maluch nadal jest atrakcyjną ofertą na rynku aut używanych.

Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Pomimo swojego wieku Peugeot 406 zachowuje pewien poziom. Ceny zdecydowanie spadły co sprawiło, że może zainteresować potencjalnych nabywców.

Używana Toyota Avensis I: jakość ponad wszystko

Toyota Carina to już legenda. Nikt się nie spodziewał, że następca – Avensis, podtrzyma dobrą passę poprzednika, a nawet wypadnie lepiej.

Używany Ford Mondeo MK3: komfort za dobrą cenę

Ford Mondeo ma pewną pozycję na rynku aut używanych. Wszystko dzięki zmianom jakie zostały przeprowadzone w stosunku do poprzedniej wersji.

Używany Renault (Grand) Scenic II: podtrzymana tradycja

Renault Scenic II ma wiele wspólnego z poprzednią wersją francuskiego minivana. Zdecydowanie zachował funkcjonalność i awaryjność.

Używany Skoda Fabia I: twarda sztuka

Skoda do 1994 roku była niewielką, niezbyt liczącą się firmą. Przejęcie większości akcji Skody przez Volkswagena dało nowe życie Skodzie.

Używany Daewoo Lanos: dobry wybór

Słysząc Daewoo wiele osób zaczyna patrzeć z politowaniem. Jednak jest to błędna reakcja. Model Lanos to wbrew obiegowej opinii bardzo dobre auto, jeśli chodzi o stosunek cena/jakość.

Używana Honda Accord VI: japoński standard

Od premiery Hondy Accord VI generacji minęło 13 lat i ceny używanych egzemplarzy znacząco spadły. Sprawdzimy czy zakup popularnej Hondy Accord jest dobrym wyborem.

Używany Mercedes-Benz do 20 tys. – cz. IV

Kiedy myślimy o Mercedesie, wyobrażamy sobie nieprzyzwoicie wielkiego sedana, z długą maską, potężnym tyłem i stylistyką krążownika szos. S-klasa, topowy model Mercedesa, zawsze był ucieleśnieniem, tego co w marce najlepsze, swego rodzaju ‘popisówką’. Najlepszym tego przykładem jest Mercedes klasy S serii w140 – największa S-ka w historii Mercedesa.

Używany Mercedes-Benz do 20 tys. - cz. III

Mercedes klasy E W210 został wprowadzony na rynek w 1995 roku. Jego poprzednikiem był bardzo ceniony model 124, w którym wszystko sprawowało się tak jak powinno – trwałe zawieszenie, niezawodna elektryka i mechanika, nadwozie odporne na korozję. Czy jego następca w takim samym stopniu zaskarbił sobie serca klientów?

Używany Opel Meriva A: funkcjonalny minivan

Meriva A zadebiutowała w 2002 roku od razu zyskując wielu klientów. Auto zostało zbudowane na bazie Opla Corsy, jednak jako minivan, Meriva oferuje więcej przestrzeni dla pasażerów. Podpowiadamy jakiej Merivy szukać i na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Używany Mercedes-Benz do 20 tys. – część II

W poprzednim artykule opisywaliśmy używanego Mercedesa klasy A. Trzeba jednak spojrzeć prawdzie w oczy i przyznać, że prawdziwy Mercedes dla wielu oznacza limuzynę, z długą maską i tradycyjną ‘gwiazdą’ na jej końcu. Najmniejszym (i najtańszym) modelem tego typu, jest Mercedesa C klasa. Ponieważ za 20 tys. w stanie względnej używalności kupimy jedynie pierwszą generację modelu, prezentujemy Mercedesa W202.

Używany Mercedes-Benz do 20 tys. - część I

Mercedes jest odwiecznym synonimem luksusu i wysokiego statusu społecznego. Auto z gwiazdą na masce świadczy nie tylko o ilości pieniędzy na koncie, ale i o guście właścicieli. Mercedesy kupują bowiem ludzie, dla których ważna jest tradycja i przynależność do elity. Co mamy jednak zrobić, gdy nasze upodobania nie idą w parze z zarobkami? Wraz z dzisiejszym artykułem rozpoczynamy cykl porad - co wybrać, gdy chcemy stać się posiadaczem Mercedesa, mając do dyspozycji 20 tys. złotych. W pierwszej kolejności przedstawiamy najmniejszy model koncernu ze Stuttgardu, czyli Mercedesa klasy A.

Używany Pickup: Towarzysz pracy, przyjaciel rodziny, czy jedno i drugie?

Pickupy na naszym rynku to przede wszystkim modele produkcji japońskiej: Toyota Hilux, Nissan Navara czy Mitsubishi L200. Alternatywą dla nich mogą być auta z innych zakątków świata, chociażby Ford Ranger czy Tata Xenon. O wadach i zaletach tych aut, a także o różniących je elementach, przeczytacie w naszym poradniku.

Używany Seat Ibiza: hiszpański wojownik

Seat Ibiza ma pewną pozycję wśród aut z segmentu B. Jest bardzo popularny i cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku aut używanych.

Używany Ford Focus I: tania niespodzianka

Ford Focus I generacji zastąpił w ofercie producenta model Escort. Pierwszy Focus jest pozycjonowany w klasie kompaktów, a na rynku samochodów używanych konkuruje np. z Volkswagenem Golfem IV generacji.

Używana Toyota Yaris I i II: miejskie auto

Toyota Yaris to samochód stworzony do jazdy w mieście. Dzięki małym rozmiarom łatwo go zaparkować, a oszczędne silniki pozwalają spać spokojnie w dobie nieustannych podwyżek cen paliw. Przedstawiamy opis Toyoty Yaris I i II generacji.

Używana Alfa Romeo 166: szpan za rozsądną cenę

Alfa Romeo 166 od początku produkcji pobudzało zmysły miłośników motoryzacji, stając się jednocześnie ciekawą alternatywą dla luksusowych limuzyn.

Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Największym konkurentem Astry H pozostaje Volkswagen Golf V. Podczas debiutu Opla Astry III generacji we Frankfurcie w 2003 roku stała się poważnym rywalem dla popularnego modelu Volkswagena.

Rodzinne auto z napędem 4x4. Co wybrać?

Są duże, często mocne i cieszą się opinią bezpieczniejszych. Mimo tego, że są droższe w zakupie i użytkowaniu od „jednonapędowców”, zyskują coraz większą popularność – mowa o rodzinnych samochodach z napędem na cztery koła. Eksperci serwisu otoMoto.pl sprawdzają, jakie ciekawe egzemplarze można „upolować” w przedziale 35-40 tys. złotych.

Luksusowa limuzyna z dieslem za mniej niż 35 tysięcy – co można kupić?

Nie trzeba wydawać setek tysięcy żeby stać się właścicielem luksusowego auta. Limuzyny klasy premium bardzo tracą na wartości i już po 8-9 latach auto warte jako nowe ponad 200 tysięcy złotych można kupić za... 30 tysięcy. Warto szukać diesla, bo utrzymanie auta klasy wyższej nie jest tanie.

SUV za mniej niż 20 tysięcy – co można kupić?

Modne nowe SUV-y kosztują i to nie mało, bo ponad 100 tysięcy złotych. Wcale nie trzeba jednak wydawać tyle, żeby stać się posiadaczem toyoty RAV4, hondy CRV czy land rovera Freelander’a. Takie auto można już mieć za okrągłe 20 tysięcy złotych.

Rodzinne kombi za jak najmniejsze pieniądze

Duże rodzinne kombi można mieć już za 5 – 6 tysięcy złotych. Samochód będzie miał wtedy przebieg rzędu 200 – 300 tysięcy kilometrów i nawet 18 lat. To dużo, ale wciąż można trafić całkiem ciekawe auto, pod jednym jednak warunkiem: Pamiętajmy, że rynek kombi pełen jest bardzo zjeżdżonych aut służbowych.

Używane Audi A4 B6/B7: poszukiwany/poszukiwana

Audi A4 B6 i B7 to samochód niezwykle popularny na rynku aut używanych. Głównie za sprawą prestiżu marki i małej utraty wartości. Kupić A4-kę w dobrym stanie jest jednak niezwykle trudno.

Używany Nissan Primera P11 144: tani i niezawodny

Nissan Primera P11 to całkowicie zwyczajne auto dla przeciętnego Kowalskiego. Trochę finezji w aucie pojawiło się, gdy przeprowadzono face lifting i wprowadzono na rynek model P11 144.

Używane Renault Twingo I: z polskim akcentem

Renault Twingo pojawiło się na rynku w 1993 roku i dzięki nietypowej bryle od razu przypadło do gustu klientom. Linia auta nieprzypadkowo przypomina polski prototyp Beskid, który nie wszedł do seryjnej produkcji.

Używane Audi A6 C5: wygodna limuzyna

Audi A6 C5 jest dość popularnym autem na naszych drogach. To wygodna limuzyna, dość niezawodna, choć droga w zakupie i utrzymaniu.

Używana Toyota Corolla E12: praktyczna i wygodna

Toyota Corolla jest na rynku nieprzerwanie od ponad 40 lat. Model E12 był oferowany w latach 2002 – 2007. Corolla E12 to auto nie tylko niezawodne, ale bardzo solidne.

Używany Citroen C3: miejska awangarda

Citroen C3 pierwszej generacji to małe, praktyczne i niepospolite miejskie autko. Wyglądem nawiązuje do słynnego modelu 2CV, zwanego kaczką. Nie jest to drogie auto, choć czasami koszty napraw elektroniki mogą nas zadziwić.

Używany Opel Vectra C: tani i pojemny

Opel Vectra C pojawiła się na rynku w 2002 roku. Mimo, że w 2008 roku zastąpiła ją nowsza Insignia, to nadal jest bardzo ciekawą propozycją na rynku aut używanych.

Używana Skoda Octavia: opis modelu

Skoda Octavia to jeden z najbardziej pożądanych pojazdów na rynku wtórnym. Czeska limuzyna może poszczycić się wyjątkowo korzystnym stosunkiem funkcjonalności i jakości do ceny. Kolejną zaletą pojazdu są niskie koszty utrzymania.

REKLAMA