REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Mazda 6: skośny średniak

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 6 I generacji została wprowadzona do sprzedaży na wiosnę 2002 roku. Jej poprzednik, model 626 zyskał opinię auta wyjątkowo bezawaryjnego (co potwierdzają czołowe pozycje w rankingach niezawodności). Także w przypadku Mazdy 6 właściciele nie muszą się nadto martwić o częste wizyty w warsztatach. W dodatku auto jest ładne i ma w palecie kilka dobrych silników.

Nadwozie Mazdy 6

Mazda 6 występowała w trzech wariantach nadwozia – sedan, liftback oraz kombi. Pomimo tego, że od początku produkcji minie za chwilę 10 lat, auto nadal wygląda dość świeżo. Sylwetka auta jest klasyczna, co nie znaczy nudna. Wąskie przednie reflektory nadają autu „zadziorne spojrzenie”. Charakterystycznym elementem tego modelu są tylne światła a'la Lexus. Niektórzy się nad nimi zachwycają, inni nie mogą na nie patrzeć. Tak czy inaczej, wyróżniają one auto z tłumu. Dużo punktów za wygląd zbiera również kombi. W większości przypadków, w tej wersji nadwoziowej, auta są o wiele mniej zgrabne od chociażby wersji sedan. Mazda 6 prezentuje się tak samo ładnie w każdej wersji nadwoziowej.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazdzie 6

Wnętrze Mazdy 6

Wnętrze auta robi dobre wrażenie. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, ich spasowania także nie daje powodów do narzekań. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, wszystko obsługuje się raczej intuicyjnie. Miejsca w środku jest naprawdę sporo – tutaj japończycy zazwyczaj biorą górę nad chociażby autami niemieckimi. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie można narzekać na brak miejsca. Cieszy szeroka regulacja przednich foteli oraz kierownicy. Bagażnik ma 440 l w przypadku wersji sedan, 490 l w wersji liftback oraz 510 l w kombi. We wszystkich wersjach bagażniki są foremne i mają duży otwór załadunku. Po złożeniu tylnej kanapy w kombi, mamy do dyspozycji aż 1712 litrów pojemności bagażnika.

Wyposażenie Mazdy 6

Dostępne były wersje: Comfort, Exclusive, Dynamic, Top. Po liftingu pojawiły się także wersje Active i Active +. Polecamy samochód z wyposażeniem Exclusive lub Active.

Facelifting: przeprowadzono jedną modernizację, która objęła nadwozie i wnętrze. Poprawiono także zabezpieczenie antykorozyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym

Napęd

Silniki benzynowe Mazdy 6

Podstawową jednostką w palecie silników benzynowych był silnik benzynowy o pojemności 1.8 l i mocy 120 KM. Auto nie jest zawalidrogą (10,7 s do setki) lecz pali średnio 8 litrów na 100 km. Zdecydowanie lepiej wybrać wersję 2.0 o mocy 141 KM. Pali jedynie 0,3 l benzyny więcej, przy wyczuwalnym wzroście dynamiki. Na szczycie listy stoi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.3 l. 260 KM i 380 NM momentu obrotowego czynią z Mazdy 6 więcej niż „dynamiczne” auto – 6,6 s do setki i 240 km/h prędkości maksymalnej w aucie rodzinnym naprawdę robi wrażenie.

Silniki wysokoprężne Mazdy 6

Odradzamy silnik 2.0 DI. Nie jest ani nazbyt powolny, ani paliwożerny, jednak trapią go bardzo poważne awarie. Znacznie lepszy jest silnik 2.0 MZR-CD o mocy 143 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 9,5 s i spala jedyne 6,0 l na 100 km.360 Nm momentu obrotowego sprawi, że wyprzedzanie w trasie nie będzie dla nas problemem.

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych najlepszym wyborem będzie 2-litrowa benzyna. Jeśli nie odstraszają nas koszty serwisowania, możemy zdecydować się na wersję 2.3 MPS. Jeśli chodzi o diesle, to rozsądny jest jedynie wybór silnika 2.0 MZR-CD.

Skrzynia biegów: Napęd na koła przednie lub 4x4. Skrzynie biegów występujące w Maździe 6: pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie manualne lub 4-biegowy automat.

Zawieszenie

Komfort jazdy na wysokim poziomie, lecz nie rozpieszcza. Auto zachowuje się przewidywalnie i chętnie pokonuje zakręty. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie niezależne.

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Usterki

Silnik: Awarie silników diesla 2.0. Zatyka się tzw. smok pompy oleju, po czym silnik traci smarowanie. Awarii ulega turbosprężarka, a finalnie dochodzi do zatarcia silnika. Zapychanie się filtrów DPF w dieslach.

Nadwozie: Korozja nadwozia, zwłaszcza na dołach drzwi i tylnych błotnikach.

Zawieszenie: stukające tylne zawieszenie (jest skomplikowane i drogie w naprawie).

Elektryka: Uszkodzenia silniczków regulacji świateł.

Ceny części:

Wahacz przedni: 561 zł

Amortyzator przedni: 370 zł

Klocki hamulcowe przednie: 265 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 550 zł

Sprzęgło kompletne: 708 zł

Reflektor przedni: 570 zł

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Zalety: dobre właściwości jezdne, niezawodność, przestronne wnętrze i dobrze wykończone wnętrze, mała utrata wartości.

Wady: problemy z dieslami 2.0, słabe zabezpieczenie przed korozją, wysokie koszty serwisowania.

Mazda 6 jest dobrą propozycją na rynku używanych aut rodzinnych. Wygląda ładnie, dobrze jeździ, jest pojemne i ma dobrego diesla 2.0 143 KM. Nie musimy również bać się o usterkowość auta. Najpoważniejszymi wadami auta są diesle 2.0 DI oraz fakt, że Mazda 6 mocno trzyma cenę na rynku wtórnym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

REKLAMA

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA