REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Mazda 6: skośny średniak

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
Mazda 6 to auto przede wszystkim przestronne i dobrze wykonane.
newspress.co.uk

REKLAMA

REKLAMA

Mazda 6 I generacji została wprowadzona do sprzedaży na wiosnę 2002 roku. Jej poprzednik, model 626 zyskał opinię auta wyjątkowo bezawaryjnego (co potwierdzają czołowe pozycje w rankingach niezawodności). Także w przypadku Mazdy 6 właściciele nie muszą się nadto martwić o częste wizyty w warsztatach. W dodatku auto jest ładne i ma w palecie kilka dobrych silników.

Nadwozie Mazdy 6

Mazda 6 występowała w trzech wariantach nadwozia – sedan, liftback oraz kombi. Pomimo tego, że od początku produkcji minie za chwilę 10 lat, auto nadal wygląda dość świeżo. Sylwetka auta jest klasyczna, co nie znaczy nudna. Wąskie przednie reflektory nadają autu „zadziorne spojrzenie”. Charakterystycznym elementem tego modelu są tylne światła a'la Lexus. Niektórzy się nad nimi zachwycają, inni nie mogą na nie patrzeć. Tak czy inaczej, wyróżniają one auto z tłumu. Dużo punktów za wygląd zbiera również kombi. W większości przypadków, w tej wersji nadwoziowej, auta są o wiele mniej zgrabne od chociażby wersji sedan. Mazda 6 prezentuje się tak samo ładnie w każdej wersji nadwoziowej.

REKLAMA

Zobacz też: Opinie kierowców o Mazdzie 6

Wnętrze Mazdy 6

Wnętrze auta robi dobre wrażenie. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, ich spasowania także nie daje powodów do narzekań. Ergonomia stoi na wysokim poziomie, wszystko obsługuje się raczej intuicyjnie. Miejsca w środku jest naprawdę sporo – tutaj japończycy zazwyczaj biorą górę nad chociażby autami niemieckimi. Zarówno z przodu jak i z tyłu nie można narzekać na brak miejsca. Cieszy szeroka regulacja przednich foteli oraz kierownicy. Bagażnik ma 440 l w przypadku wersji sedan, 490 l w wersji liftback oraz 510 l w kombi. We wszystkich wersjach bagażniki są foremne i mają duży otwór załadunku. Po złożeniu tylnej kanapy w kombi, mamy do dyspozycji aż 1712 litrów pojemności bagażnika.

Wyposażenie Mazdy 6

Dostępne były wersje: Comfort, Exclusive, Dynamic, Top. Po liftingu pojawiły się także wersje Active i Active +. Polecamy samochód z wyposażeniem Exclusive lub Active.

Facelifting: przeprowadzono jedną modernizację, która objęła nadwozie i wnętrze. Poprawiono także zabezpieczenie antykorozyjne.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Zobacz też: Używany Mercedes klasy C W203: sport i komfort w jednym

Napęd

Silniki benzynowe Mazdy 6

Podstawową jednostką w palecie silników benzynowych był silnik benzynowy o pojemności 1.8 l i mocy 120 KM. Auto nie jest zawalidrogą (10,7 s do setki) lecz pali średnio 8 litrów na 100 km. Zdecydowanie lepiej wybrać wersję 2.0 o mocy 141 KM. Pali jedynie 0,3 l benzyny więcej, przy wyczuwalnym wzroście dynamiki. Na szczycie listy stoi turbodoładowany silnik benzynowy o pojemności 2.3 l. 260 KM i 380 NM momentu obrotowego czynią z Mazdy 6 więcej niż „dynamiczne” auto – 6,6 s do setki i 240 km/h prędkości maksymalnej w aucie rodzinnym naprawdę robi wrażenie.

Silniki wysokoprężne Mazdy 6

Odradzamy silnik 2.0 DI. Nie jest ani nazbyt powolny, ani paliwożerny, jednak trapią go bardzo poważne awarie. Znacznie lepszy jest silnik 2.0 MZR-CD o mocy 143 KM. Przyspiesza do 100 km/h w 9,5 s i spala jedyne 6,0 l na 100 km.360 Nm momentu obrotowego sprawi, że wyprzedzanie w trasie nie będzie dla nas problemem.

Zobacz też: Używana Honda Accord VII: ładny i dopracowany

Co polecamy?

W przypadku silników benzynowych najlepszym wyborem będzie 2-litrowa benzyna. Jeśli nie odstraszają nas koszty serwisowania, możemy zdecydować się na wersję 2.3 MPS. Jeśli chodzi o diesle, to rozsądny jest jedynie wybór silnika 2.0 MZR-CD.

Skrzynia biegów: Napęd na koła przednie lub 4x4. Skrzynie biegów występujące w Maździe 6: pięcio- lub sześciobiegowe skrzynie manualne lub 4-biegowy automat.

Zawieszenie

Komfort jazdy na wysokim poziomie, lecz nie rozpieszcza. Auto zachowuje się przewidywalnie i chętnie pokonuje zakręty. Zarówno z przodu jak i z tyłu zastosowano wielowahaczowe zawieszenie niezależne.

Zobacz też: Używany Citroen C5 I generacji: kosztowny komfort

Usterki

Silnik: Awarie silników diesla 2.0. Zatyka się tzw. smok pompy oleju, po czym silnik traci smarowanie. Awarii ulega turbosprężarka, a finalnie dochodzi do zatarcia silnika. Zapychanie się filtrów DPF w dieslach.

Nadwozie: Korozja nadwozia, zwłaszcza na dołach drzwi i tylnych błotnikach.

Zawieszenie: stukające tylne zawieszenie (jest skomplikowane i drogie w naprawie).

Elektryka: Uszkodzenia silniczków regulacji świateł.

Ceny części:

Wahacz przedni: 561 zł

Amortyzator przedni: 370 zł

Klocki hamulcowe przednie: 265 zł

Tarcze hamulcowe przednie: 550 zł

Sprzęgło kompletne: 708 zł

Reflektor przedni: 570 zł

Zobacz też: Używane BMW serii 3 E90: luksus w cenie

Zalety: dobre właściwości jezdne, niezawodność, przestronne wnętrze i dobrze wykończone wnętrze, mała utrata wartości.

Wady: problemy z dieslami 2.0, słabe zabezpieczenie przed korozją, wysokie koszty serwisowania.

Mazda 6 jest dobrą propozycją na rynku używanych aut rodzinnych. Wygląda ładnie, dobrze jeździ, jest pojemne i ma dobrego diesla 2.0 143 KM. Nie musimy również bać się o usterkowość auta. Najpoważniejszymi wadami auta są diesle 2.0 DI oraz fakt, że Mazda 6 mocno trzyma cenę na rynku wtórnym.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

REKLAMA

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

REKLAMA

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

KGP: 110 999 interwencji, 427 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 999 interwencji. Byli wzywani do 427 wypadków drogowych.

REKLAMA