REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Mercedes-Benz do 20 tys. - cz. III

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Piotr Czerniakowski
Mercedes W210 to samochód solidny, lecz wymaga starannej obsługi. fot. Mercedes
Mercedes W210 to samochód solidny, lecz wymaga starannej obsługi. fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes klasy E W210 został wprowadzony na rynek w 1995 roku. Jego poprzednikiem był bardzo ceniony model 124, w którym wszystko sprawowało się tak jak powinno – trwałe zawieszenie, niezawodna elektryka i mechanika, nadwozie odporne na korozję. Czy jego następca w takim samym stopniu zaskarbił sobie serca klientów?

REKLAMA

Stylistka samochodu jest typowa, jak na Mercedesy z lat 90. Można powiedzieć, że to jeden z ostatnich samochodów, zaprojektowanych według szkoły niemieckiego producenta z tamtego okresu – żadnej finezji, przetłoczeń, udziwnień. Jedynie prosta, siermiężna sylwetka, która przywodzi na myśl (o ironio..) tylko jedno skojarzenie – tak wygląda solidny samochód.

REKLAMA

We wnętrzu także nie dopatrzymy się ręki wrażliwego stylisty. Wszystko jest raczej podporządkowane ergonomii i funkcjonalności, a nie poczuciu smaku nabywców. Środek auta jest za to bardzo obszerny, co powoduje, że przyjemnie się w nim odbywa dłuższe podróże.  Jeszcze większe wrażenie robi bagażnik – pojemność  wynosi 520l w sedanie i 600l w kombi. Skórzana tapicerka, odporne na upływ czasu fotele , oraz wysoka jakość wykończenia wnętrza sprawiają, że nawet leciwe egzemplarze wyglądają dobrze. Na rynku dostępnych jest wiele dobrze wyposażonych aut. Zaskoczeniem może być jedynie brak seryjnej klimatyzacji w wersjach sprzed face liftingu, sprzedawanych w Polsce. To jednak nie powinien być problem, gdyż wiele aut pochodzi z importu.

Jeśli chodzi o komfort jazdy, zadowoleni będą nawet najbardziej wybredni. Przy zakupie auta trzeba się nastawić na spokojną jazdę. Takie są  bowiem nastawy zawieszenia i układu kierowniczego. Autem ‘buja’ na nierównościach, a układ kierowniczy reaguje z lekkim opóźnieniem. Sportowiec to nie jest, a jeśli nam to przeszkadza, zastanówmy się nad wyborem BMW serii 5.

Patrząc na auto, można odnieść wrażenie, że patrzymy na czołg z kołami zamiast gąsienic. I rzeczywiście, coś w tym jest – masywne i duże nadwozie znacznie zmniejsza obrażenia pasażerów podczas wypadku. Dodatkowo w standardzie dostajemy 4 lub 6 poduszek powietrznych (kurtyny weszły do serii w 1999 roku). W teście zderzeniowym EURO NCAP klasa E otrzymała 4 gwiazdki.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kilka słów o silnikach. W Polsce oferowano 23 wersje silnikowe. Jeśli komuś zależy na dobrej dynamice, to nie radzimy zakupu najsłabszych wersji silnikowych, ponieważ auto waży od 1440 kg wzwyż. Taką masę, przy tak nieopływowym nadwoziu, nie jest łatwo rozpędzić. Bardzo polecanym silnikiem jest pięciocylindrowy wysokoprężny motor o pojemności 2.9 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliw. Nie jest to jednak common rail, dzięki czemu nie jest tak wrażliwy na złej jakości paliwo. Dobrym wyborem jest także silnik trzylitrowy, jest to jednak konstrukcja oparta na wtrysku pośrednim, co powoduje dość wysokie zużycie oleju napędowego. Jeśli chodzi o silniki benzynowe, warto zastanowić się nad 2.3, 2.8, 2.0 Kompressor lub 2.4 V6. W tych wersjach możemy liczyć na przyzwoite spalanie i..spalanie w mieście rzędu 15 litrów na 100 km. Trzeba tutaj zaznaczyć , że specjaliści nie polecają montowania w tym modelu instalacji LPG, jeśli więc komuś zależy na oszczędności, nie rozejrzy się za zadbanym egzemplarzem z silnikiem diesla.

Całość wygląda zachęcająco. Trzeba jednak powrócić do pytania zawartego we wstępie. Odpowiedź jest krótka i brzmi: nie! To, za co był ceniony model 124, tutaj szwankuję, i to dość często.

Typowymi usterkami są:

-korozja nadwozia, która pojawia się na drzwiach, progach i na błotnikach.

-nieszczelność pomp wtryskowych w silnikach wysokoprężnych 2.9

-awaryjny układ wtryskowy w silnikach 220 CDI

-drobne usterki zawieszenia (zużycie łączników i gumy stabilizatora   

-zużycie tylnego układu hamulcowego

-zużycie tulejek mocowania amortyzatorów

PrzeglądyWymiany:

oleju silnikowego – o 15 tys. km

filtra powietrza – co 30 tys. km

świec zapłonowych – co 30 tys. km

płynu hamulcowego – co 2 lata

napędu rozrządu – bez wymiany (łańcuch)

Ceny części (zł) – zamienniki.

Filtr oleju – od 14

Filtr powietrza – od 38

Klocki hamulcowe (przód) – od 76

Sprzęgło – od 990

Reflektor - od 453

Jeśli chodzi o podaż modelu, to teoretycznie E-klasy na rynku jest sporo. Trzeba jednak bardzo uważać. Wiele aut ma ‘taksówkarską’ przeszłość, albo po prostu, jest mocno wyeksploatowana. Za dobrze utrzymany samochód, trzeba sporo zapłacić. Pamiętajmy również, że w ofercie znajduje się wiele powypadkowych aut sprowadzonych z Zachodu.

Zobacz też: Mercedes do 20 tys. – część II

Plusy: przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, duża paleta silników, wysoki komfort jazdy, dobre właściwości jezdne (idealne auto na autostrady)

Minusy: zadbane egzemplarze trzymają cenę, korozja nadwozia i elementów nośnych, awaryjnie wtryski CDI, psująca się elektryka.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Komunikat CANARD: e-Doręczenia w sprawach o wykroczenia dopiero od 1 października 2029 r.

Mimo postępującej cyfryzacji administracji publicznej, w sprawach o wykroczenia nadal nie obowiązują przepisy ustawy o doręczeniach elektronicznych. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym (CANARD) przypomina, że wdrożenie e-Doręczeń w tym obszarze nastąpi dopiero 1 października 2029 roku.

Już 60 proc. używanych aut w Polsce pochodzi z importu. Dlaczego Polacy wciąż tak chętnie kupują samochody używane z zagranicy?

Ponad połowa używanych samochodów na polskim rynku pochodzi z zagranicy – a liczby te wciąż rosną, zbliżając się do rekordowych poziomów sprzed kilku lat. Prym w imporcie wiodą auta z Niemiec, ale to import z USA notuje najbardziej dynamiczny wzrost. Jednocześnie przeciętny wiek i przebieg sprowadzanych pojazdów są wyraźnie wyższe niż w przypadku transakcji na autach krajowych, co może stanowić wyzwanie dla nabywców.

Przestarzałe przepisy taxi blokują rozwój nowoczesnej mobilności w Europie

Do 2030 roku nawet 190 milionów Europejczyków – niemal 40 proc. populacji – może regularnie korzystać z usług taksówkarskich zamawianych za pośrednictwem aplikacji mobilnych. W ocenie koalicji Shared Mobility Europe, dynamiczny rozwój sektora nowoczesnych przejazdów taksówkarskich jest skutecznie hamowany przez przestarzałe, rozdrobnione i często sprzeczne przepisy krajowe.

Spłata mandatu karnego na raty, a wygaszenie punktów karnych. Resort infrastruktury zajmie się tematem

Rzecznik Praw Obywatelskich wystąpił z pismem do ministra infrastruktury Dariusza Klimczaka ws. kierowców, którzy podejmują się spłaty mandatu karnego na raty. Choć działają zgodnie z prawem, są traktowani mniej korzystnie niż ci, którzy opłacili grzywnę jednorazowo.

REKLAMA

KGP: 111 890 interwencji, 440 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 890 interwencji. Byli wzywani do 440 wypadków drogowych.

Karta parkingowa w 2025 roku [FAQ]

Kto może otrzymać kartę parkingową w 2025 roku? Co daje taka karta osobie z niepełnosprawnością? Oto kilka odpowiedzi na często zadawane pytania!

Zielone strzałki wracają do gry – czas skończyć z absurdami, które blokują miasta

W ostatnich latach wiele polskich miast zdecydowało się na masowe usuwanie zielonych strzałek warunkowego skrętu. Efekt? Większe korki, mniejsza przepustowość skrzyżowań i rosnąca frustracja kierowców. Tymczasem te niepozorne zielone strzałki mogłyby i powinny poprawiać płynność ruchu, usprawniać komunikację w centrach miast i ograniczać emisję spalin. Pora na zdroworozsądkową korektę.

KGP: 107 596 interwencji, 356 wypadków drogowych, 30 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 107 596 interwencji. Byli wzywani do 356 wypadków drogowych.

REKLAMA

Autogaz mimo wzrostu cen nic nie traci na popularności. Czy Polska pod względem samochodów napędzanych gazem jest wyjątkiem w Europie

Polska jest największym rynkiem autogazu w Europie, z ponad 3,5 milionami pojazdów zasilanych gazem płynnym, wyprzedzając Włochy. Jak wynika z danych rynkowych, autogaz pozostaje jednym z najtańszych i najpowszechniej dostępnych paliw w kraju, oferowanym na 7,4 tys. stacji.

Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

REKLAMA