REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używany Mercedes-Benz do 20 tys. - cz. III

Piotr Czerniakowski
Mercedes W210 to samochód solidny, lecz wymaga starannej obsługi. fot. Mercedes
Mercedes W210 to samochód solidny, lecz wymaga starannej obsługi. fot. Mercedes

REKLAMA

REKLAMA

Mercedes klasy E W210 został wprowadzony na rynek w 1995 roku. Jego poprzednikiem był bardzo ceniony model 124, w którym wszystko sprawowało się tak jak powinno – trwałe zawieszenie, niezawodna elektryka i mechanika, nadwozie odporne na korozję. Czy jego następca w takim samym stopniu zaskarbił sobie serca klientów?

REKLAMA

Stylistka samochodu jest typowa, jak na Mercedesy z lat 90. Można powiedzieć, że to jeden z ostatnich samochodów, zaprojektowanych według szkoły niemieckiego producenta z tamtego okresu – żadnej finezji, przetłoczeń, udziwnień. Jedynie prosta, siermiężna sylwetka, która przywodzi na myśl (o ironio..) tylko jedno skojarzenie – tak wygląda solidny samochód.

REKLAMA

We wnętrzu także nie dopatrzymy się ręki wrażliwego stylisty. Wszystko jest raczej podporządkowane ergonomii i funkcjonalności, a nie poczuciu smaku nabywców. Środek auta jest za to bardzo obszerny, co powoduje, że przyjemnie się w nim odbywa dłuższe podróże.  Jeszcze większe wrażenie robi bagażnik – pojemność  wynosi 520l w sedanie i 600l w kombi. Skórzana tapicerka, odporne na upływ czasu fotele , oraz wysoka jakość wykończenia wnętrza sprawiają, że nawet leciwe egzemplarze wyglądają dobrze. Na rynku dostępnych jest wiele dobrze wyposażonych aut. Zaskoczeniem może być jedynie brak seryjnej klimatyzacji w wersjach sprzed face liftingu, sprzedawanych w Polsce. To jednak nie powinien być problem, gdyż wiele aut pochodzi z importu.

Jeśli chodzi o komfort jazdy, zadowoleni będą nawet najbardziej wybredni. Przy zakupie auta trzeba się nastawić na spokojną jazdę. Takie są  bowiem nastawy zawieszenia i układu kierowniczego. Autem ‘buja’ na nierównościach, a układ kierowniczy reaguje z lekkim opóźnieniem. Sportowiec to nie jest, a jeśli nam to przeszkadza, zastanówmy się nad wyborem BMW serii 5.

Patrząc na auto, można odnieść wrażenie, że patrzymy na czołg z kołami zamiast gąsienic. I rzeczywiście, coś w tym jest – masywne i duże nadwozie znacznie zmniejsza obrażenia pasażerów podczas wypadku. Dodatkowo w standardzie dostajemy 4 lub 6 poduszek powietrznych (kurtyny weszły do serii w 1999 roku). W teście zderzeniowym EURO NCAP klasa E otrzymała 4 gwiazdki.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mercedesie klasy E

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Kilka słów o silnikach. W Polsce oferowano 23 wersje silnikowe. Jeśli komuś zależy na dobrej dynamice, to nie radzimy zakupu najsłabszych wersji silnikowych, ponieważ auto waży od 1440 kg wzwyż. Taką masę, przy tak nieopływowym nadwoziu, nie jest łatwo rozpędzić. Bardzo polecanym silnikiem jest pięciocylindrowy wysokoprężny motor o pojemności 2.9 litra, z bezpośrednim wtryskiem paliw. Nie jest to jednak common rail, dzięki czemu nie jest tak wrażliwy na złej jakości paliwo. Dobrym wyborem jest także silnik trzylitrowy, jest to jednak konstrukcja oparta na wtrysku pośrednim, co powoduje dość wysokie zużycie oleju napędowego. Jeśli chodzi o silniki benzynowe, warto zastanowić się nad 2.3, 2.8, 2.0 Kompressor lub 2.4 V6. W tych wersjach możemy liczyć na przyzwoite spalanie i..spalanie w mieście rzędu 15 litrów na 100 km. Trzeba tutaj zaznaczyć , że specjaliści nie polecają montowania w tym modelu instalacji LPG, jeśli więc komuś zależy na oszczędności, nie rozejrzy się za zadbanym egzemplarzem z silnikiem diesla.

Całość wygląda zachęcająco. Trzeba jednak powrócić do pytania zawartego we wstępie. Odpowiedź jest krótka i brzmi: nie! To, za co był ceniony model 124, tutaj szwankuję, i to dość często.

Typowymi usterkami są:

-korozja nadwozia, która pojawia się na drzwiach, progach i na błotnikach.

-nieszczelność pomp wtryskowych w silnikach wysokoprężnych 2.9

-awaryjny układ wtryskowy w silnikach 220 CDI

-drobne usterki zawieszenia (zużycie łączników i gumy stabilizatora   

-zużycie tylnego układu hamulcowego

-zużycie tulejek mocowania amortyzatorów

PrzeglądyWymiany:

oleju silnikowego – o 15 tys. km

filtra powietrza – co 30 tys. km

świec zapłonowych – co 30 tys. km

płynu hamulcowego – co 2 lata

napędu rozrządu – bez wymiany (łańcuch)

Ceny części (zł) – zamienniki.

Filtr oleju – od 14

Filtr powietrza – od 38

Klocki hamulcowe (przód) – od 76

Sprzęgło – od 990

Reflektor - od 453

Jeśli chodzi o podaż modelu, to teoretycznie E-klasy na rynku jest sporo. Trzeba jednak bardzo uważać. Wiele aut ma ‘taksówkarską’ przeszłość, albo po prostu, jest mocno wyeksploatowana. Za dobrze utrzymany samochód, trzeba sporo zapłacić. Pamiętajmy również, że w ofercie znajduje się wiele powypadkowych aut sprowadzonych z Zachodu.

Zobacz też: Mercedes do 20 tys. – część II

Plusy: przestronne wnętrze, pojemny bagażnik, duża paleta silników, wysoki komfort jazdy, dobre właściwości jezdne (idealne auto na autostrady)

Minusy: zadbane egzemplarze trzymają cenę, korozja nadwozia i elementów nośnych, awaryjnie wtryski CDI, psująca się elektryka.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Komu, komu... Ostatnie egzemplarze GR Yaris do wzięcia w Polsce. Pula powoli się kończy

    Nowa Toyota GR Yaris tania nie jest. Kosztuje co najmniej 214 900 zł. Powstaje jednak w limitowanej serii, a do tego oferuje 280-konny silnik. To prawdziwy sportowiec! Zakup tego auta może zatem stanowić gratkę. A jest ku temu jeszcze okazja. Być może ostatnia.

    Kiedy pieszy nie ma pierwszeństwa na pasach?

    Polskie przepisy przewidują przypadki, w których pieszy wcale nie ma pierwszeństwa na przejściu dla pieszych. Dziś je zatem omówimy. Wskażemy także, jaki pieszy może dostać mandat za wymuszenie pierwszeństwa na pasach.

    Nissan Qashqai 2024. Lifting japońskiego hitu sprzedaży stawia na nowości technologiczne

    Trzecia generacja Nissana Qashqaia po 3 latach obecności rynkowej otrzymuje delikatny lifting. Zmiany stylistyczne? To początek. Bo tu ważniejsza jest technologia. Auto dostanie m.in. nową kamerę 360 stopni 3D, asystenta głosowego Google czy możliwość zdalnych płatności Google Pay.

    Zagraniczny kierowca taxi w Polsce. Wiecie, że ponad połowa posiada wyższe wykształcenie?

    Zagraniczni kierowcy taxi w Polsce stali się standardem. Za kierownicami zasiadają głównie Ukraińcy, Białorusini i Gruzini. Aby ich poznać, FreeNow przeprowadziło badanie ankietowe wśród 1500. z nich.

    REKLAMA

    Ile zarabiają kierowcy zawodowi w Polsce?

    Dziś porozmawiamy o kierowcy samochodu ciężarowego lub autobusu w Polsce. Ile zarabiają? Oraz jak ich zarobki rosły na przestrzeni ostatnich lat?

    AFIR już obowiązuje. I stanowi potężne wyzwanie. Całe szczęście nie dla kierowców

    AFIR brzmi groźnie. Czy jednak kierowcy w Polsce mają się czego bać? Oni tak właściwie nie. Nowe rozporządzenie stanowi wyzwanie, ale dla operatorów pracujących na rynku elektromobilności. Stawia ambitne cele.

    Dziś wielka akcja policji "Pomiar prędkości". Na drogi ruszy cały sprzęt pomiarowy. Noga z gazu!

    Policja będzie dziś prowadzić wielką akcję "Pomiar prędkości". Na drogach pojawi się praktycznie cały dostępny sprzęt. Widać będzie mierniki stacjonarne, nieoznakowane i oznakowane radiowozy, a do tego będą prowadzone kaskadowe pomiary prędkości.

    Im więcej samochodów elektrycznych w Polsce, tym więcej musi być stacji ładowania – nowe prawo już działa

    Unia Europejska już dawno uznała, że główną barierą pożądanego tempa przyrostu samochodów elektrycznych jest gęstość stacji ładowania. W przeciwieństwie do konwencjonalnych pojazdów, dla których stacje paliw budowane są już od ponad stulecia, stacje obsługi dla elektryków trzeba zbudować błyskawicznie.

    REKLAMA

    Stacje ładowania elektryków (min. 400 kW) co 60 km do 2025 roku. Przepisy AFIR już weszły w życie - czy dadzą spodziewane efekty?

    W sobotę 13 kwietnia 2024 r. weszło w życie unijne rozporządzenie ws. rozwoju infrastruktury paliw alternatywnych (AFIR), które nakłada na państwa członkowskie obowiązek rozbudowy sieci ładowania pojazdów elektrycznych. Nowe regulacje stawiają ambitne cele przed Polską i pozostałymi krajami UE oraz stanowią istotny krok w rozwoju zeroemisyjnego transportu. Aby dostosować się do nowych przepisów, działania Polski powinny być skoncentrowane na współpracy interesariuszy w taki sposób, aby zwiększać liczbę stacji ładowania o odpowiedniej mocy i zapewniać im szybkie przyłącze do sieci. 

    Ile kosztuje hybrydowa Dacia Jogger? Rumuńska nowość w polskich salonach

    Rumuńska marka stawia na technologię. To widać nie tylko po nowym Dusterze, ale i starszych modelach. Przykład? W Polsce debiutuje właśnie Dacia Jogger Hybrid 140. Ile kosztuje ta mocno rodzinna hybryda?

    REKLAMA