REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Robert Kuśpiel
Mitsubishi Space star może służyć zarówno jako auto miejskie, jak i rodzinny mini bus fot. Newspress
Mitsubishi Space star może służyć zarówno jako auto miejskie, jak i rodzinny mini bus fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Japońska firma wprowadzając na rynek europejski minivan miała świadomość, że będzie on najmniejszy w swojej klasie i może mieć problem z przebiciem się do czołówki.

Space Star zadebiutował w 1998 roku i wbrew obawie producenta zdobył duże zaufanie wśród użytkowników. Założenie Mitsubishi było jasne i klarowne. Wyprodukować samochód, który bezawaryjnością nadrobi wszelkie straty do konkurencji. Po latach można stwierdzić, że udało im się to bezbłędnie.

REKLAMA

REKLAMA

Japoński producent postawił na małe i oszczędne silniki, co było idealnym posunięciem. Na rynku aut używanych próżno szukać mocnych jednostek powyżej 2 litrów. Największa dostępna pojemność to silnik wysokoprężny 1.9. Mogłoby się wydawać, że Mitsubishi Space Star jest autem bez wad. Okazuje się, że jest zupełnie inaczej. Obciążony samochód znacznie gorzej się prowadzi. Praca tylnego zawieszenia jest fatalna, przez co komfort jazdy może zdecydowanie się obniżyć.

Zobacz też: Opinie kierowców o Mitsubishi Space Star

Space Star nie uchodzi za pakowne auto w swojej klasie. W porównaniu z konkurencją wypada średnio. Pojemność bagażnika to tylko 370 litrów. Maksymalna objętość jest o 1000 litrów większa. W przypadku rodzinnych wakacji może być problem z zapakowaniem wszystkich bagaży, nawet jak upchamy je pod sam sufit.

REKLAMA

Na Polskim rynku jest duży wybór modeli Space Star. Ceny zaczynają się od około 6 000 złotych. Za auto z końca produkcji należy zapłacić około 20 000 złotych. Cena uzależniona jest od wersji silnikowej i wyposażenia. Samochody te nie były popularne wśród firmowych flot, co eliminuje znaczną część wysłużonych egzemplarzy.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Pod względem wyposażenia samochód wypada bardzo dobrze. Nie trudno o przyzwoicie wyposażone auto.

Zobacz też: Mitsubishi Space Star: naprawa wyświetlacza komputera

Space Star doczekał się również face liftingu, który został przeprowadzony w 2002 roku. Najwięcej zmian przeprowadzono wewnątrz samochodu. Paleta silników również uległa modyfikacji. Zrezygnowano z silnika 1.8 GDI wprowadzając w jego miejsce jednostkę o tej samej pojemności, jednak na wielopunktowym wtrysku paliwa – MPi. W silnikach wysokoprężnych również zaszły zmiany. Zaprezentowano nową jednostkę 1.9 DI-D. Silnik ten powstał na bazie modyfikacji poprzedniej jednostki. Główna różnica to dodanie turbosprężarki o zmiennej geometrii.

Jakie silniki były dostępne w Mitsubishi Space Star ?

Największy wybór mamy wśród silników benzynowych. Jak przystało na japońskie auta, nie ma dużego wyboru wśród silników wysokoprężnych.

Silniki benzynowe

1.3 82KM – silnik produkowany w latach 2001 do 2005. Przyspieszenie na poziomie 13 sekund. Nie jest to silnik dynamiczny, ale nadrabia braki swoim spalaniem, które oscyluje w granicy 6 litrów na 100 kilometrów. Do spokojnego przemieszczania się w zupełności wystarczy. Tani w utrzymaniu i eksploatacji. Polecamy.

1.3 86KM – jednostka produkowana do 2000 roku. Spala jeszcze mniej niż jej następca. Zadowala się 5.5l benzyny. Dynamika na podobnym poziomie. Silnik również godny polecenia.

1.6 98KM – dopiero od tego silnika możemy mówić o jakiejkolwiek elastyczności. Spalanie na poziomie 7.5 litra. Trochę dużo w porównaniu z niewiele słabszym 1.3 a trochę mocniejszym 1.8. Silnik 1.6 pali tyle samo co 1.8 a dynamiką przypomina czasami 1.3.

Zobacz też: Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

1.8 112KM – silnik produkowany od 2002 roku. Nie jest tak popularny jak pozostałe jednostki. Spalanie na poziomie 7.5 litra. Zdecydowanie wygrywa w porównaniu z 1.6. Dobra oferta, jednak nie częsta na naszym rynku. Okazuje się, że Space Star z tym silnikiem jest najbardziej dynamiczny - przyspieszenie do 100km/h trwa 10.2 sekundy.

1.8 GDI 122KM – najmocniejszy silnik benzynowy, który został wycofany w 2002 roku. Pomimo największej mocy nieznacznie wolniejszy od swojej słabszej odmiany. Spalanie na bardzo dobrym poziomie – 7litrów. Auta z tymi silnikami są dosyć często spotykane w porównaniu z modelem 112KM. Polecamy.

Silniki Diesla

1.9 DI-D 102KM – podstawowa jednostka wysokoprężna, która charakteryzuje się bardzo niskim spalaniem na poziomie 5.5 litra. Pierwszy Diesel w ofercie Mitsubishi Space Star. Wersja godna polecenia, pomimo, że silnik został zapożyczony z Renault.

1.9 DI-D 115KM – silnik powstał z modyfikacji wersji 102KM. Wprowadzenie turbosprężarki o zmiennej geometrii spowodowało podniesienie mocy. Silnik spala około 6 litrów oleju napędowego na 100 kilometrów. W ofercie od 2002 roku.

Zobacz też: Fiat Punto I: włoska kropka

Jaką wersję wybrać?

Spośród silników benzynowych można polecić praktycznie każdy silnik. Jeżeli zależy nam na małym spalaniu to zdecydowanie wybieramy wariant 1.3. Chcąc mieć auto dynamiczne musimy wybrać jednostkę 1.8. W silnikach wysokoprężnych jest bardzo mały wybór. Tutaj przychylamy się ku jednostce 115KM. Spala niewiele więcej od swojej słabszej odmiany, a oferuje bardzo dobre osiągi.

Usterki

Silnik

Jeżeli oglądane przez nas auto dysponuje książką serwisową i ma potwierdzone wszystkie wymiany (łącznie z paskiem rozrządu), zapewne nie będziemy mieli zastrzeżeń do pracy silnika. Jedynie w jednostkach Diesla należy uważać na silnik z turbiną o zmiennej geometrii. Łopatki tej turbiny potrafią się zacinać od zbyt dużej warstwy nagaru. Problem zdarza się w samochodach o dużym przebiegu, lecz nie jest to regułą. Wszystko zależy w jaki sposób poprzedni właściciel obchodził się z turbosprężarką.

Silniki Space Stara mają możliwość montażu instalacji gazowej (poza silnikiem 1.8 GDI). Warto poszukać auta z założoną instalacją - w ten sposób zaoszczędzimy na eksploatacji. Jednak musimy być pewni, że instalacja jest prawidłowo założona i ustawiona.

Nadwozie

Niestety występują pewne problemy z korozją. Najczęściej ogniska rdzy pojawiają się na krawędziach drzwi i przedniej maski. Tylne błotniki również są narażone na działanie korozji. Podczas oględzin należy zwrócić szczególną uwagę na te elementy.

Instalacja elektryczna

Zobacz też: Peugeot 406: elegant z klasą

Najwięcej problemów przysparza panel elektrycznych szyb. Wypalony wyświetlacz na konsoli środkowej również jest dosyć częstym problemem.

Zawieszenie

Dosyć delikatne jak na polskie drogi. Częstą usterką były wybite gniazda kolumny zawieszenia. Należy sprawdzić w historii serwisowej czy auto przechodziło taką naprawę. Wybite tuleje wahaczy lub elementy stabilizatora również są częstą usterką. Podczas jazdy próbnej należy dokładnie przysłuchać się, jak pracuje zawieszenie.

Układ hamulcowy

Podobnie jak w pozostałych modelach tej japońskiej marki, przednie klocki zużywają się w tempie ekspresowym. Nie należy się tym przejmować, duża ilość zamienników zdecydowanie obniża koszty eksploatacji.

Zobacz też: Renault (Grand) Scenic II: podtrzymana tradycja

Ceny części

Rozrusznik – 230 złotych

Koło dwumasowe – 1250 złotych

Kompletny rozrząd do silnika GDI – 450 złotych

Czujnik wałka rozrządu – 150 złotych

Tłumik końcowy – 200 złotych

Filtr oleju – od 20 złotych

Podsumowanie

Mitsubishi Space Star jest bardzo dobrą ofertą na rynku aut używanych. Praktycznie każdy silnik jest dobrym wyborem. Japoński producent położył bardzo duży nacisk na niezawodność. Jak każde auto, ma swoje wady, jednak w porównaniu z konkurencją są one bez znaczenia. Jeżeli znajdziemy dobrze utrzymany egzemplarz to posłuży nam wiele lat.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA