REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używany Opel Astra H: solidny i oszczędny

Robert Kuśpiel
Opel Astra III zadebiutował w 2003 roku na salonie we Frankfurcie. Fot. Newspress
Opel Astra III zadebiutował w 2003 roku na salonie we Frankfurcie. Fot. Newspress

REKLAMA

REKLAMA

Największym konkurentem Astry H pozostaje Volkswagen Golf V. Podczas debiutu Opla Astry III generacji we Frankfurcie w 2003 roku stała się poważnym rywalem dla popularnego modelu Volkswagena.

Opel Astra H jest godnym następcą wysłużonego, poprzedniego modelu – G. W swojej klasie ma wielu konkurentów, jednak Astra cieszy się bardzo dużym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych. Jest to pewien kompromis pomiędzy małą Corsą a większą Vectrą. Porównując drugą i trzecią generację Astry bez problemu da się zauważyć, że pomiędzy tymi samochodami jest różnica. Jedyna wspólna cecha to płyta podłogowa, Astra H bazuje na płycie podłogowej swojej poprzedniczki.

REKLAMA

REKLAMA

Wśród aut z segmentu C (Volkswagen Golf V, Ford Focus, Peugeot 307) Astra III wypada bardzo dobrze. Takim samochodem można się swobodnie wybrać na rodzinne wakacje. Jeśli podróżujemy sedanem to mamy do zagospodarowania 525 litrów. Jak na auto tej klasy jest to bardzo dużo. W kombi jest to 500 litrów a po złożeniu siedzeń aż 1590. Najmniejszy bagażnik ma hatchback – 380 litrów.

Opel Astra H jest autem chętnie wybieranym przez firmy dla swoich pracowników. Jest to również pewien znak dla kupującego. Na pewno można być pewnym, że auto jest tanie w eksploatacji i stosunkowo niezawodne. Jak wiadomo, duże firmy nie mogą sobie pozwolić na nieplanowane przestoje. Z drugiej strony, trzeba uważać na auta poleasingowe i poflotowe. Na ogół są to zniszczone i mocno wyeksploatowane egzemplarze. Zazwyczaj z cofniętymi licznikami i podejrzanymi książkami serwisowymi.

Zobacz też: Opinie kierowców o Oplu Astrze III

Jednak takie auta można bardzo łatwo sprawdzić, ponieważ były serwisowane w polskich salonach. W przypadku sprowadzanych modeli, zweryfikowanie historii serwisowej może okazać się trudne do wykonania. Uwagi te w większości dotyczą nadwozia typu kombi.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

REKLAMA

Na polskim rynku jest zatrzęsienie ofert z Astrą H. w większości przypadków są to auta sprowadzane lub firmowe. Ceny zaczynają się od około 15 000 złotych. Jednak tą początkową „półkę” cenową radzimy omijać szerokim łukiem. Dobry wybór zaczyna się od około 20 000. Modele z 2008 roku są wyceniane nawet za 43 000 złotych. Najwięcej ofert jest z przedziału 23 000 – 25 000 złotych.

Opel Astra H nie rzuca na kolana pod względem wyposażenia, jednak nie pozostaje w tyle w porównaniu z konkurencja. Większość oferowanych modeli jest wyposażonych w układ klimatyzacji. Kolorowa nawigacja oraz ksenony są znacznie rzadziej spotykane. Jednak przy tak bogatej ofercie na rynku wtórnym, możemy bez problemu wyszukać auto, które spełni nasze wszystkie oczekiwania odnośnie wyposażenia. Czasami warto dołożyć 2 000 – 3 000 złotych i kupić młodszy i lepiej wyposażony egzemplarz.

Decydując się na zakup Opla Astry H jednym z większych problemów może być wybór odpowiedniego silnika. Poniżej znajduje się zestawienie, wszystkich jednostek benzynowych i wysokoprężnych.

Zobacz też: Nowa Astra GTC z Gliwic

Silniki benzynowe

1.4 75/90KM – podstawowe jednostki benzynowe. Jeżeli decydujemy się na taką pojemność to warto zakupić wersję 90-konną. Można tu już mówić o kompromisie pomiędzy ekonomią a jakąkolwiek przyjemnością z jazdy. Spalanie na poziomie 6 – 7 litrów w zależności od stylu jazdy.

1.6 105/115 KM – Zdecydowanie mocniejsze jednostki w porównaniu z 1.4. Spośród silników benzynowych polecamy zakup auta z tym silnikiem. W przypadku chęci założenia instalacji gazowej, zalecamy wybrać silnik Z16XEP (105KM). Spalanie jest na poziomie 7 – 8 litrów.

1.6 Turbo 180 KM – Wilk w owczej skórze. Taka moc daje naprawdę dużą radość z jazdy. Auto zadowala się około 9 – 10 litrami benzyny. Jest to jednostka godna polecenia. Decydując się na zakup tego modelu należy pamiętać o zasadach eksploatacji auta z turbiną. Dobra pozycja wśród benzynowych jednostek turbodoładowanych.

1.8 125/140 KM – Śmiało można powiedzieć, że od silnika 1.8 zaczyna się frajda z jazdy Astrą H (pomijając jednostki turbodoładowane). Mocniejsza odmiana nie radzi sobie z instalacjami gazowymi. Dobra alternatywa dla silnika 1.6 ponieważ spalanie pozostaje praktycznie na takim samym poziomie. Również zdecydowanie polecamy zakup auta z tym silnikiem.

2.0 170/200/OPC 240 KM – Jeżeli spalanie (około 9 – 11 litrów) nie ma dla nas większego znaczenia to warto przemyśleć zakup auta z tym silnikiem. Najmocniejsza odmiana może zadziwić niejedną osobę. Zazwyczaj auta z jednostką 2.0 Turbo są bardzo dobrze wyposażone. Jeśli chcemy mieć mocne i szybkie auto to musi być to minimum 200 KM.

Zobacz też: Opel Astra IV Sport Coupe

Silniki Diesla

1.3 90KM – najmniejszy Diesel. Wśród użytkowników panuje opinia, że jest to zbyt mały silnik jak na takie auto. Zbyt duża moc jak na taką pojemność. Chwyt marketingowy dobry, jednak auto awaryjne, zdecydowanie odradzamy.

1.7 80/100/110/125KM – solidna jednostka, spotykana w poprzedniej generacji jak i w Corsie C. Spalanie na poziomie 5 – 6 litrów. W przypadku większych awarii należy się liczyć kosztami. Jednak jest to silnik praktycznie bezobsługowy. 200 000 kilometrów dla tej jednostki nie stanowi żadnego problemu. Praktycznie każdy wariant mocy jest godny polecenia.

1.9 100/120/150 KM – silnik Fiata, znany z Vectry C. Jednostka o mocy 150KM daje przyjemność z jazdy, spalanie na poziomie 6 – 7 litrów. Polecamy wersje 120 – 150KM. W przypadku tej jednostki należy liczyć się z kosztami eksploatacji. Dobra alternatywa dla jednostki 1.7.

Jaką wersje wybrać?

Jeżeli chcemy mieć auto bezobsługowe i do przejazdów z punktu A do B to zalecamy jednostkę 1.6 lub 1.8. Spalanie na podobnym poziomie, jednak mimo wszystko skłaniamy się ku silnikowi 1.6. Dla amatorów mocnych wrażeń polecamy jednostkę 1.6 Turbo 180KM lub 2.0 200/ OPC 240KM. Nasz ostateczny wybór to 2.0 200KM.

Zobacz też: Opel Astra IV: jakiego wybrać? Poradnik

Na co zwrócić uwagę przy zakupie:

Silnik: kontrolujemy pracę turbiny, jeżeli pracuje zbyt głośno lub podczas przyspieszania auto zostawia za sobą chmurę czarnego dymu to znak, że zaraz po zakupie czeka nas kosztowna wymiana turbosprężarki. Jest to dobry powód do obniżenia ceny.

Nadwozie: tradycyjnie szukamy ognisk korozji i malowanych elementów.

Zawieszenie: sprawdzamy stan amortyzatorów. Jeśli auto ma adaptacyjne zawieszenie to wymiana takich amortyzatorów będzie kosztowna.

Skrzynia biegów: kontrolujemy pod względem wycieków

Zobacz też: Wnętrze nowej Astry kombi

Ceny części:

Filtr oleju – od 20 złotych

Turbosprężarka – Używana około 800 – 1000 złotych

Alternator – używany około 200 złotych

Klocki hamulcowe – od 80 złotych

Podsumowanie

Opel Astra H jest solidnym autem. Nie ma z nim większych problemów. Wybierając silnik Diesla należy zwrócić uwagę na stan turbosprężarki. Na rynku jest wiele ofert samochodów poflotowych, co w takim przypadku najczęściej nie oznacza dobrego stanu.

Opel Astra III w wersji sprzed FL charakteryzuje się dymionymi kloszami tylnych lamp. Fot. Newspress
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Pościg za kierowcą BMW. Zatrzymany posiada dożywotni zakaz kierowania wszelkimi pojazdami mechanicznymi

Tuż po północy (26.07) w Siedlcach doszło do pościgu za kierowcą BMW. Policjanci Komendy Miejskiej Policji w Siedlcach prowadzili pościg za samochodem jadącym bez tablic rejestracyjnych. Kierowca pomimo poleceń policjantów nie reagował i podjął próbę ucieczki.

Potracił rowerzystę, który zaczepił się o dach auta, pojechał dalej

Do niecodziennego zdarzenia doszło na przedmieściach Walencji. Kierowca furgonetki potrącił rowerzystę, który następnie ugrzązł na dachu samochodu. Mężczyzna nie zatrzymał się, aby pomóc poszkodowanemu, uciekł z miejsca wypadku. Chwilę później został zatrzymany przez funkcjonariuszy hiszpańskiej żandarmerii (Guardia Civil).

Więcej płatnych dróg i autostrad? Rząd pracuje nad nowymi przepisami

W wykazie prac legislacyjnych i programowych Rady Ministrów pojawił się projekt rozporządzenia w sprawie dróg krajowych lub ich odcinków, na których pobiera się opłatę elektroniczną, oraz wysokości stawek opłaty elektronicznej. Chodzi o rozszerzenie sieci dróg płatnych.

Zmiany dotyczące obowiązkowej konfiskaty pojazdów nietrzeźwych kierowców najwcześniej po wakacjach

We wtorek, 23 lipca rząd miał zająć się przygotowanym przez resort sprawiedliwości projektem nowelizacji Kodeksu karnego, Kodeksu postępowania karnego oraz ustawy o wspieraniu i resocjalizacji nieletnich. Chodzi o zmianę przepisów dotyczących konfiskaty aut prowadzonych przez nietrzeźwych kierowców.

REKLAMA

Czy samochód powypadkowy może być odpadem?

Jakie są przesłanki aby uznać, że jakiś przedmiot lub substancja jest odpadem? Co w przypadku importu elektrośmieci np. samochodów powypadkowych?

Od 1 lipca 2024 r. nowe zasady przywozu samochodów osobowych

Od 1 lipca 2024 r. obowiązują nowe zasady przywozu samochodów osobowych do Polski zarejestrowanych na Białorusi. Sprawdź, jakie warunki muszą spełniać pojazdy, które mogą wjeżdżać do Polski.  Chodzi o rozporządzenie Rady Unii Europejskiej dotyczące poszerzenia zakresu i katalogu podmiotów środków ograniczających w związku z sytuacją na Białorusi i udziałem Białorusi w agresji Rosji wobec Ukrainy.

Dwaj bracia zginęli w wypadku motocyklowym, nie mieli kasków

Do tragicznego wypadku doszło w Jemiołowie (woj, lubuskie). Dwaj bracia jechali motocyklem i uderzyli w zaparkowany samochód. Obaj mężczyźni nie żyją. Okoliczności bada policja i prokuratura. 

Parkując uszkodziła 10 samochodów

Pech, nieostrożność, a może nietrzeźwość? 41-letnia mieszkanka Olsztyna, usiłując zaparkować samochód na osiedlowej uliczce uszkodziła… 10 samochodów. Kobieta nie chciała przebadać się alkomatem.

REKLAMA

Czy w aucie trzeba mieć przy sobie dowód rejestracyjny?

Zostałeś zatrzymany do kontroli? Sprawdź, jakie dokumenty musisz przy sobie posiadać. Dowód rejestracyjny, prawo jazdy i aktualne ubezpieczenie OC są jednymi z najważniejszych dokumentów każdego kierowcy.

Badanie: 72 proc. przy zakupie używanego samochodu kieruje się jego ceną

Przy wyborze używanego auta, każdy kupujący bierze pod uwagę inne czynniki. Niezależnie od tego jaki model jest w centrum zainteresowania kupującego, i tak najczęściej branym czynnikiem przy wyborze auta jest jego cena. Model i marka samochodu schodzą na dalszy plan.

REKLAMA