REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra H/Zafira B: wymiana pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra H/Zafira B wymiana pompy paliwa
Opel Astra H/Zafira B wymiana pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona pompa paliwa wymaga natychmiastowej wymiany. W poradniku tym przedstawimy wymianę pompy paliwa w modelu Astra H i Zafira B.

W przypadku awarii pompy paliwa można spodziewać się dużych wydatków. Zakup nowej pompy może okazać się zbyt drogi. Warto pomyśleć o używanym egzemplarzu. Jeżeli mamy dostęp do części używanych, które są w dobrym stanie to warto przemyśleć taki zakup. Używana pompa paliwa może okazać się znacznie lepsza niż regenerowana. Oczywiście są zakłady, które naprawiają takie pompy profesjonalnie jednak przekłada się to również na cenę.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: demontaż półosi napędowych

REKLAMA

Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu paliwa. Składa się on z pływaka i potencjometru. Wraz z obniżaniem się poziomu paliwa obniża się również pływak czujnika, poruszając potencjometrem i zmieniając odczyt wskaźnika paliwa. Zanim przystąpimy do wymontowania czujnika poziomu paliwa razem z pompą należy częściowo opróżnić zbiornik paliwa. Powinien on być pełny do 1/3 swojej nominalnej objętości.  Niedopuszczalne jest wykonywanie tej pracy w pobliżu źródeł ognia oraz w miejscach o niedostatecznej wentylacji.

W przypadku modelu Astra H wymiana nie wymaga demontażu zbiornika paliwa jak ma to miejsce w przypadku Zafiry B. Decydując się na wymianę w Zafirze trzeba opróżnić zbiornik całkowicie i zdemontować bak. Najlepiej wykonywać tę czynność z pozycji platformy warsztatowej. Będziemy mieli wygodny dostęp do wszystkich mocowań. Przechodzimy do wymontowania pompy ze zbiornika w modelu Astra (w Zafirze mamy zdemontowany bak razem z pompą).

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymontowanie pompy paliwa w silniku benzynowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początku należy odłączyć klemy akumulatora. Teraz demontujemy tylne siedzenie razem z jego oparciem. W przypadku nieodchylanego siedziska należy pociągnąć za dwa uchwyty z przodu przy samym siedzisku i odblokować je w przedniej części. W celu zwolnienia tylnych zaczepów dociskamy mocno siedzisko do tyłu i ciągniemy do góry. Tak samo postępujemy z innymi zaczepami. Teraz możemy swobodnie wyjąć siedzisko z samochodu.

REKLAMA

Należy również wymontować oparcie. Na początku odkręcamy trzy śruby i demontujemy z podłogi samochodu zamki pasa bezpieczeństwa. Teraz otwieramy tylną klapę i wyjmujemy półkę. Odchylamy oparcie tylnego siedzenia i odkręcamy trzy śruby. Oparcie wyjmujemy do góry. Najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby.

Jeżeli mamy tylne siedzenie z odchylanym siedziskiem to na początku odciągamy je do przodu a następnie odkręcamy trzy śruby mocujące. Kładziemy siedzisko na swoje miejsce i przesuwamy tylne siedzenie do przodu. Teraz odchylamy do przodu oparcie siedzenia tylnego i otwieramy klapę bagażnika. Wyjmujemy półkę a następnie osłonę z tyłu oparcia siedzenia po czym odkręcamy trzy śruby przy podłodze. Pozostaje nam wyjąć tylne siedzenie z samochodu razem z oparciem.

W kolejnym kroku unosimy do góry wykładzinę podłogi nad pokrywę pompy paliwa. Jak się dokładnie przyjrzymy to zobaczymy, że w miejscu pokrywy wykładzina jest delikatnie nacięta. Teraz podważamy osłonę pompy paliwa i odłączmy od niej złącze elektryczne. Następnie odpinamy przewody paliwowe. Warto oznaczyć je w odpowiedni sposób, żeby nie było problemów z montażem. Końcówki przewodów zatykamy lub zaciskamy.

Z rozpięciem złączy mocujących przewody mogą być problemy – brak stosownego narzędzia - jednak można sobie poradzić za pomocą dwóch śrubokrętów. Warto mieć przy sobie szmatę gdyż może dojść do wycieku paliwa.  Teraz musimy odkręcić pierścień mocujący pokrywę. W serwisach stosowany jest w tym celu specjalny przyrząd. My wykorzystamy do tego klin z tworzywa sztucznego, który będziemy pobijać za pomocą młotka.

Robimy to bardzo delikatnie, żeby go nie uszkodzić. Korzystanie z metalowego klina może okazać się dosyć ryzykowne. Wyjmujemy pokrywę do góry tak, żeby nie uszkodzić przewodów elektrycznych oraz miękkich. Odpinamy złącze od pompy i czujnika poziomu paliwa. Teraz możemy wymontować cały zespół pompy paliwa. Stosowane jest do tego specjalne narzędzie.

Zamiast niego można wykorzystać odpowiedniej długości i grubości blaszki, które osadzamy w klipsy mocujące. Po dociśnięciu ich w dół możemy odblokować cały zespół pompy paliwa. Następnie demontujemy czujnik paliwa. Musimy odpiąć dwa zaczepy i wyjąć czujnik do góry z elementów prowadzących. Nie można ciągać za oś czujnika poziomu paliwa. Może to doprowadzić do jego uszkodzenia.

Nową pompę montujemy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym zamocowaniu wszystkich elementów. Jeżeli jest taka konieczność to musimy wlać paliwo do zbiornika. Zanim zamontujemy osłonę zespołu pompy zalecamy uruchomić silnik. Sprawdzamy czy pompa pracuje bez zastrzeżeń i czy nie ma wycieków paliwa. Jeżeli nie stwierdzamy nieprawidłowości składamy pozostałe elementy.

W Zafirze B taką próbę wykonujemy po zamontowaniu zbiornika. Po wymianie pompy paliwa zaleca się wymianę filtru paliwa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA