REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra H/Zafira B: wymiana pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra H/Zafira B wymiana pompy paliwa
Opel Astra H/Zafira B wymiana pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona pompa paliwa wymaga natychmiastowej wymiany. W poradniku tym przedstawimy wymianę pompy paliwa w modelu Astra H i Zafira B.

W przypadku awarii pompy paliwa można spodziewać się dużych wydatków. Zakup nowej pompy może okazać się zbyt drogi. Warto pomyśleć o używanym egzemplarzu. Jeżeli mamy dostęp do części używanych, które są w dobrym stanie to warto przemyśleć taki zakup. Używana pompa paliwa może okazać się znacznie lepsza niż regenerowana. Oczywiście są zakłady, które naprawiają takie pompy profesjonalnie jednak przekłada się to również na cenę.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: demontaż półosi napędowych

Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu paliwa. Składa się on z pływaka i potencjometru. Wraz z obniżaniem się poziomu paliwa obniża się również pływak czujnika, poruszając potencjometrem i zmieniając odczyt wskaźnika paliwa. Zanim przystąpimy do wymontowania czujnika poziomu paliwa razem z pompą należy częściowo opróżnić zbiornik paliwa. Powinien on być pełny do 1/3 swojej nominalnej objętości.  Niedopuszczalne jest wykonywanie tej pracy w pobliżu źródeł ognia oraz w miejscach o niedostatecznej wentylacji.

W przypadku modelu Astra H wymiana nie wymaga demontażu zbiornika paliwa jak ma to miejsce w przypadku Zafiry B. Decydując się na wymianę w Zafirze trzeba opróżnić zbiornik całkowicie i zdemontować bak. Najlepiej wykonywać tę czynność z pozycji platformy warsztatowej. Będziemy mieli wygodny dostęp do wszystkich mocowań. Przechodzimy do wymontowania pompy ze zbiornika w modelu Astra (w Zafirze mamy zdemontowany bak razem z pompą).

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymontowanie pompy paliwa w silniku benzynowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początku należy odłączyć klemy akumulatora. Teraz demontujemy tylne siedzenie razem z jego oparciem. W przypadku nieodchylanego siedziska należy pociągnąć za dwa uchwyty z przodu przy samym siedzisku i odblokować je w przedniej części. W celu zwolnienia tylnych zaczepów dociskamy mocno siedzisko do tyłu i ciągniemy do góry. Tak samo postępujemy z innymi zaczepami. Teraz możemy swobodnie wyjąć siedzisko z samochodu.

Należy również wymontować oparcie. Na początku odkręcamy trzy śruby i demontujemy z podłogi samochodu zamki pasa bezpieczeństwa. Teraz otwieramy tylną klapę i wyjmujemy półkę. Odchylamy oparcie tylnego siedzenia i odkręcamy trzy śruby. Oparcie wyjmujemy do góry. Najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby.

Jeżeli mamy tylne siedzenie z odchylanym siedziskiem to na początku odciągamy je do przodu a następnie odkręcamy trzy śruby mocujące. Kładziemy siedzisko na swoje miejsce i przesuwamy tylne siedzenie do przodu. Teraz odchylamy do przodu oparcie siedzenia tylnego i otwieramy klapę bagażnika. Wyjmujemy półkę a następnie osłonę z tyłu oparcia siedzenia po czym odkręcamy trzy śruby przy podłodze. Pozostaje nam wyjąć tylne siedzenie z samochodu razem z oparciem.

W kolejnym kroku unosimy do góry wykładzinę podłogi nad pokrywę pompy paliwa. Jak się dokładnie przyjrzymy to zobaczymy, że w miejscu pokrywy wykładzina jest delikatnie nacięta. Teraz podważamy osłonę pompy paliwa i odłączmy od niej złącze elektryczne. Następnie odpinamy przewody paliwowe. Warto oznaczyć je w odpowiedni sposób, żeby nie było problemów z montażem. Końcówki przewodów zatykamy lub zaciskamy.

Z rozpięciem złączy mocujących przewody mogą być problemy – brak stosownego narzędzia - jednak można sobie poradzić za pomocą dwóch śrubokrętów. Warto mieć przy sobie szmatę gdyż może dojść do wycieku paliwa.  Teraz musimy odkręcić pierścień mocujący pokrywę. W serwisach stosowany jest w tym celu specjalny przyrząd. My wykorzystamy do tego klin z tworzywa sztucznego, który będziemy pobijać za pomocą młotka.

Robimy to bardzo delikatnie, żeby go nie uszkodzić. Korzystanie z metalowego klina może okazać się dosyć ryzykowne. Wyjmujemy pokrywę do góry tak, żeby nie uszkodzić przewodów elektrycznych oraz miękkich. Odpinamy złącze od pompy i czujnika poziomu paliwa. Teraz możemy wymontować cały zespół pompy paliwa. Stosowane jest do tego specjalne narzędzie.

Zamiast niego można wykorzystać odpowiedniej długości i grubości blaszki, które osadzamy w klipsy mocujące. Po dociśnięciu ich w dół możemy odblokować cały zespół pompy paliwa. Następnie demontujemy czujnik paliwa. Musimy odpiąć dwa zaczepy i wyjąć czujnik do góry z elementów prowadzących. Nie można ciągać za oś czujnika poziomu paliwa. Może to doprowadzić do jego uszkodzenia.

Nową pompę montujemy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym zamocowaniu wszystkich elementów. Jeżeli jest taka konieczność to musimy wlać paliwo do zbiornika. Zanim zamontujemy osłonę zespołu pompy zalecamy uruchomić silnik. Sprawdzamy czy pompa pracuje bez zastrzeżeń i czy nie ma wycieków paliwa. Jeżeli nie stwierdzamy nieprawidłowości składamy pozostałe elementy.

W Zafirze B taką próbę wykonujemy po zamontowaniu zbiornika. Po wymianie pompy paliwa zaleca się wymianę filtru paliwa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

REKLAMA

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Będą surowe kary dla początkujących kierowców. Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia do 2030 r. obniża liczbę wypadków o połowę

Będą surowe kary dla początkujących kierowców w okresie próbnym. Ile lat będzie trwał taki okres? Nadchodzi europejskie prawo jazdy. Unia chce obniżyć liczbę ofiar wypadków drogowych o połowę do 2030 r.

Jak odpalić samochód z kabli? Instrukcja krok po kroku i najczęstsze błędy kierowców

Silnik nie reaguje, a kontrolki tylko mignęły? To klasyczny objaw rozładowanego akumulatora. Nie musisz od razu dzwonić po pomoc drogową, wystarczą kable rozruchowe i drugi samochód, by uruchomić silnik w kilka minut. Sprawdź, jak prawidłowo podłączyć przewody, czego unikać i jak nie uszkodzić elektroniki w aucie podczas rozruchu z kabli.

Prawo jazdy seniorów: czy grozi Ci utrata uprawnień od 2026? Sprawdzamy fakty

Kierowcy po 70. roku życia będą tracić prawo jazdy, jeśli nie przejdą obowiązkowych badań lekarskich? Internet obiegły sensacyjne doniesienia o rzekomych zmianach, które miały wejść w życie od 2026 roku. W sieci zawrzało, a wielu seniorów zaczęło pytać, czy faktycznie będą musieli odnawiać dokument. Sprawdzamy, co w tej sprawie potwierdziło Ministerstwo Infrastruktury.

REKLAMA

Kiedy wymienić opony na zimowe? Jak je przechowywać?

Przy jakiej temperaturze powinno się zmieniać opony na zimowe? Komu powierzyć wymianę ogumienia? Jak przechowywać opony? Sprawdzamy.

KGP: 111 767 interwencji, 481 wypadków drogowych, 38 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 111 767 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA