REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra H/Zafira B: wymiana pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra H/Zafira B wymiana pompy paliwa
Opel Astra H/Zafira B wymiana pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona pompa paliwa wymaga natychmiastowej wymiany. W poradniku tym przedstawimy wymianę pompy paliwa w modelu Astra H i Zafira B.

W przypadku awarii pompy paliwa można spodziewać się dużych wydatków. Zakup nowej pompy może okazać się zbyt drogi. Warto pomyśleć o używanym egzemplarzu. Jeżeli mamy dostęp do części używanych, które są w dobrym stanie to warto przemyśleć taki zakup. Używana pompa paliwa może okazać się znacznie lepsza niż regenerowana. Oczywiście są zakłady, które naprawiają takie pompy profesjonalnie jednak przekłada się to również na cenę.

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: demontaż półosi napędowych

REKLAMA

Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu paliwa. Składa się on z pływaka i potencjometru. Wraz z obniżaniem się poziomu paliwa obniża się również pływak czujnika, poruszając potencjometrem i zmieniając odczyt wskaźnika paliwa. Zanim przystąpimy do wymontowania czujnika poziomu paliwa razem z pompą należy częściowo opróżnić zbiornik paliwa. Powinien on być pełny do 1/3 swojej nominalnej objętości.  Niedopuszczalne jest wykonywanie tej pracy w pobliżu źródeł ognia oraz w miejscach o niedostatecznej wentylacji.

W przypadku modelu Astra H wymiana nie wymaga demontażu zbiornika paliwa jak ma to miejsce w przypadku Zafiry B. Decydując się na wymianę w Zafirze trzeba opróżnić zbiornik całkowicie i zdemontować bak. Najlepiej wykonywać tę czynność z pozycji platformy warsztatowej. Będziemy mieli wygodny dostęp do wszystkich mocowań. Przechodzimy do wymontowania pompy ze zbiornika w modelu Astra (w Zafirze mamy zdemontowany bak razem z pompą).

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymontowanie pompy paliwa w silniku benzynowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początku należy odłączyć klemy akumulatora. Teraz demontujemy tylne siedzenie razem z jego oparciem. W przypadku nieodchylanego siedziska należy pociągnąć za dwa uchwyty z przodu przy samym siedzisku i odblokować je w przedniej części. W celu zwolnienia tylnych zaczepów dociskamy mocno siedzisko do tyłu i ciągniemy do góry. Tak samo postępujemy z innymi zaczepami. Teraz możemy swobodnie wyjąć siedzisko z samochodu.

REKLAMA

Należy również wymontować oparcie. Na początku odkręcamy trzy śruby i demontujemy z podłogi samochodu zamki pasa bezpieczeństwa. Teraz otwieramy tylną klapę i wyjmujemy półkę. Odchylamy oparcie tylnego siedzenia i odkręcamy trzy śruby. Oparcie wyjmujemy do góry. Najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby.

Jeżeli mamy tylne siedzenie z odchylanym siedziskiem to na początku odciągamy je do przodu a następnie odkręcamy trzy śruby mocujące. Kładziemy siedzisko na swoje miejsce i przesuwamy tylne siedzenie do przodu. Teraz odchylamy do przodu oparcie siedzenia tylnego i otwieramy klapę bagażnika. Wyjmujemy półkę a następnie osłonę z tyłu oparcia siedzenia po czym odkręcamy trzy śruby przy podłodze. Pozostaje nam wyjąć tylne siedzenie z samochodu razem z oparciem.

W kolejnym kroku unosimy do góry wykładzinę podłogi nad pokrywę pompy paliwa. Jak się dokładnie przyjrzymy to zobaczymy, że w miejscu pokrywy wykładzina jest delikatnie nacięta. Teraz podważamy osłonę pompy paliwa i odłączmy od niej złącze elektryczne. Następnie odpinamy przewody paliwowe. Warto oznaczyć je w odpowiedni sposób, żeby nie było problemów z montażem. Końcówki przewodów zatykamy lub zaciskamy.

Z rozpięciem złączy mocujących przewody mogą być problemy – brak stosownego narzędzia - jednak można sobie poradzić za pomocą dwóch śrubokrętów. Warto mieć przy sobie szmatę gdyż może dojść do wycieku paliwa.  Teraz musimy odkręcić pierścień mocujący pokrywę. W serwisach stosowany jest w tym celu specjalny przyrząd. My wykorzystamy do tego klin z tworzywa sztucznego, który będziemy pobijać za pomocą młotka.

Robimy to bardzo delikatnie, żeby go nie uszkodzić. Korzystanie z metalowego klina może okazać się dosyć ryzykowne. Wyjmujemy pokrywę do góry tak, żeby nie uszkodzić przewodów elektrycznych oraz miękkich. Odpinamy złącze od pompy i czujnika poziomu paliwa. Teraz możemy wymontować cały zespół pompy paliwa. Stosowane jest do tego specjalne narzędzie.

Zamiast niego można wykorzystać odpowiedniej długości i grubości blaszki, które osadzamy w klipsy mocujące. Po dociśnięciu ich w dół możemy odblokować cały zespół pompy paliwa. Następnie demontujemy czujnik paliwa. Musimy odpiąć dwa zaczepy i wyjąć czujnik do góry z elementów prowadzących. Nie można ciągać za oś czujnika poziomu paliwa. Może to doprowadzić do jego uszkodzenia.

Nową pompę montujemy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym zamocowaniu wszystkich elementów. Jeżeli jest taka konieczność to musimy wlać paliwo do zbiornika. Zanim zamontujemy osłonę zespołu pompy zalecamy uruchomić silnik. Sprawdzamy czy pompa pracuje bez zastrzeżeń i czy nie ma wycieków paliwa. Jeżeli nie stwierdzamy nieprawidłowości składamy pozostałe elementy.

W Zafirze B taką próbę wykonujemy po zamontowaniu zbiornika. Po wymianie pompy paliwa zaleca się wymianę filtru paliwa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA