REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Opel Astra H/Zafira B: wymiana pompy paliwa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Robert Kuśpiel
Opel Astra H/Zafira B wymiana pompy paliwa
Opel Astra H/Zafira B wymiana pompy paliwa

REKLAMA

REKLAMA

Uszkodzona pompa paliwa wymaga natychmiastowej wymiany. W poradniku tym przedstawimy wymianę pompy paliwa w modelu Astra H i Zafira B.

W przypadku awarii pompy paliwa można spodziewać się dużych wydatków. Zakup nowej pompy może okazać się zbyt drogi. Warto pomyśleć o używanym egzemplarzu. Jeżeli mamy dostęp do części używanych, które są w dobrym stanie to warto przemyśleć taki zakup. Używana pompa paliwa może okazać się znacznie lepsza niż regenerowana. Oczywiście są zakłady, które naprawiają takie pompy profesjonalnie jednak przekłada się to również na cenę.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: demontaż półosi napędowych

Pompa paliwa znajduje się w zbiorniku paliwa razem z czujnikiem poziomu paliwa. Składa się on z pływaka i potencjometru. Wraz z obniżaniem się poziomu paliwa obniża się również pływak czujnika, poruszając potencjometrem i zmieniając odczyt wskaźnika paliwa. Zanim przystąpimy do wymontowania czujnika poziomu paliwa razem z pompą należy częściowo opróżnić zbiornik paliwa. Powinien on być pełny do 1/3 swojej nominalnej objętości.  Niedopuszczalne jest wykonywanie tej pracy w pobliżu źródeł ognia oraz w miejscach o niedostatecznej wentylacji.

W przypadku modelu Astra H wymiana nie wymaga demontażu zbiornika paliwa jak ma to miejsce w przypadku Zafiry B. Decydując się na wymianę w Zafirze trzeba opróżnić zbiornik całkowicie i zdemontować bak. Najlepiej wykonywać tę czynność z pozycji platformy warsztatowej. Będziemy mieli wygodny dostęp do wszystkich mocowań. Przechodzimy do wymontowania pompy ze zbiornika w modelu Astra (w Zafirze mamy zdemontowany bak razem z pompą).

REKLAMA

Zobacz też: Opel Astra G/Zafira A: wymontowanie pompy paliwa w silniku benzynowym

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Na początku należy odłączyć klemy akumulatora. Teraz demontujemy tylne siedzenie razem z jego oparciem. W przypadku nieodchylanego siedziska należy pociągnąć za dwa uchwyty z przodu przy samym siedzisku i odblokować je w przedniej części. W celu zwolnienia tylnych zaczepów dociskamy mocno siedzisko do tyłu i ciągniemy do góry. Tak samo postępujemy z innymi zaczepami. Teraz możemy swobodnie wyjąć siedzisko z samochodu.

Należy również wymontować oparcie. Na początku odkręcamy trzy śruby i demontujemy z podłogi samochodu zamki pasa bezpieczeństwa. Teraz otwieramy tylną klapę i wyjmujemy półkę. Odchylamy oparcie tylnego siedzenia i odkręcamy trzy śruby. Oparcie wyjmujemy do góry. Najlepiej zapewnić sobie pomoc drugiej osoby.

Jeżeli mamy tylne siedzenie z odchylanym siedziskiem to na początku odciągamy je do przodu a następnie odkręcamy trzy śruby mocujące. Kładziemy siedzisko na swoje miejsce i przesuwamy tylne siedzenie do przodu. Teraz odchylamy do przodu oparcie siedzenia tylnego i otwieramy klapę bagażnika. Wyjmujemy półkę a następnie osłonę z tyłu oparcia siedzenia po czym odkręcamy trzy śruby przy podłodze. Pozostaje nam wyjąć tylne siedzenie z samochodu razem z oparciem.

W kolejnym kroku unosimy do góry wykładzinę podłogi nad pokrywę pompy paliwa. Jak się dokładnie przyjrzymy to zobaczymy, że w miejscu pokrywy wykładzina jest delikatnie nacięta. Teraz podważamy osłonę pompy paliwa i odłączmy od niej złącze elektryczne. Następnie odpinamy przewody paliwowe. Warto oznaczyć je w odpowiedni sposób, żeby nie było problemów z montażem. Końcówki przewodów zatykamy lub zaciskamy.

Z rozpięciem złączy mocujących przewody mogą być problemy – brak stosownego narzędzia - jednak można sobie poradzić za pomocą dwóch śrubokrętów. Warto mieć przy sobie szmatę gdyż może dojść do wycieku paliwa.  Teraz musimy odkręcić pierścień mocujący pokrywę. W serwisach stosowany jest w tym celu specjalny przyrząd. My wykorzystamy do tego klin z tworzywa sztucznego, który będziemy pobijać za pomocą młotka.

Robimy to bardzo delikatnie, żeby go nie uszkodzić. Korzystanie z metalowego klina może okazać się dosyć ryzykowne. Wyjmujemy pokrywę do góry tak, żeby nie uszkodzić przewodów elektrycznych oraz miękkich. Odpinamy złącze od pompy i czujnika poziomu paliwa. Teraz możemy wymontować cały zespół pompy paliwa. Stosowane jest do tego specjalne narzędzie.

Zamiast niego można wykorzystać odpowiedniej długości i grubości blaszki, które osadzamy w klipsy mocujące. Po dociśnięciu ich w dół możemy odblokować cały zespół pompy paliwa. Następnie demontujemy czujnik paliwa. Musimy odpiąć dwa zaczepy i wyjąć czujnik do góry z elementów prowadzących. Nie można ciągać za oś czujnika poziomu paliwa. Może to doprowadzić do jego uszkodzenia.

Nową pompę montujemy w odwrotnej kolejności. Pamiętajmy o dokładnym zamocowaniu wszystkich elementów. Jeżeli jest taka konieczność to musimy wlać paliwo do zbiornika. Zanim zamontujemy osłonę zespołu pompy zalecamy uruchomić silnik. Sprawdzamy czy pompa pracuje bez zastrzeżeń i czy nie ma wycieków paliwa. Jeżeli nie stwierdzamy nieprawidłowości składamy pozostałe elementy.

W Zafirze B taką próbę wykonujemy po zamontowaniu zbiornika. Po wymianie pompy paliwa zaleca się wymianę filtru paliwa.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

REKLAMA

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA

To oni są najniebezpieczniejsi na drogach. Polacy nie mają wątpliwości

Młodzi kierowcy, rowerzyści, a może właściciele konkretnych marek aut? Najnowsze badanie pokazuje, kogo Polacy wskazują jako największe zagrożenie na drogach. Wyniki nie pozostawiają złudzeń i mogą być zaskoczeniem dla wielu uczestników ruchu. Na cenzurowanym znaleźli się nie tylko ci, którzy dopiero zaczynają swoją przygodę za kółkiem. Zaskakuje też miejsce jednej z najpopularniejszych marek samochodów w Polsce.

Akcja "Trzeźwy Poranek". Stołeczni policjanci zatrzymali ponad 40 nietrzeźwych kierowców

Policjanci z garnizonu stołecznego przeprowadzili dziś akcję "Trzeźwy Poranek". Do godziny 10:00 skontrolowali blisko 18 tysięcy kierowców. Wyniki są alarmujące – 41 osób prowadziło pojazd po alkoholu, w tym zawodowi kierowcy oraz recydywista z dożywotnim zakazem prowadzenia.

REKLAMA