Używana Honda Accord VI: japoński standard
REKLAMA
REKLAMA
Honda Accord została zaprezentowana w 1998 roku (lifting w 2000 roku) i można zdecydowanie stwierdzić, że różni się od swojej poprzedniczki. Jest na pewno krótsza – o 9 cm, natomiast zyskała na wysokości i szerokości. Pod względem technicznym również znacząco przewyższa V generację. Został wprowadzony szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, które poprawiły właściwości jezdne, spowodowały obniżenie spalanie i polepszyły dynamikę.
REKLAMA
Na Polskim rynku aut używanych możemy znaleźć najczęściej modele o nadwoziu sedan, mniejszą grupę stanowią hatchbacki, a zdecydowanie najmniej jest Hondy Accord Coupe. Każdym z nich możemy wybrać się na wakacje, zabierając praktycznie wszystko co chcemy. Bagażnik sedana oferuje nam 430 litrów przestrzeni ładunkowej. Hatchback dysponuje już 450 litrami. Największy bagażnik ma Accord Coupe, jest to 467 litrów.
Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord
REKLAMA
Rozrzut cenowy jest bardzo duży. Właścicielem japońskiego auta możemy się stać za około 10 000 złotych. Najdroższe egzemplarze oscylują w przedziale cenowym 22 000 – 23 000 złotych. Zdecydowanie nie polecamy aut w bardzo niskich cenach. Może się okazać, że koszt naprawy przewyższy wartość auta. W cenie około 15 000 złotych możemy znaleźć już naprawdę dobre auto. Wersję Type-R są nieco droższe – około 20 000 złotych. Jest duża oferta samochodów krajowych, gdzie nie powinno być problemów ze sprawdzeniem historii serwisowej. Warto przejrzeć ogłoszenia z importowanymi egzemplarzami, czasami można znaleźć bardzo dobrze wyposażonego Accorda.
Pod względem wyposażenia Honda wypada bardzo dobrze. Modele z klimatyzacją, elektrycznymi szybami i lusterkami nie były czymś nadzwyczajnym. Można stwierdzić, że był to pewien standard.
Jeśli chodzi o silnik, Honda zdecydowanie postawiła na jednostki benzynowe, nie pozostawiając miłośnikom Diesla dużego wyboru, oferując tylko motor 2.0 TD.
Zobacz też: Honda Accord: wymiana mechanizmu zamka centralnego
Jakie silniki były dostępne w Hondzie Accord VI ?
Silniki benzynowe
1.6 115KM – podstawowa jednostka benzynowa. Brak problemów podczas eksploatacji - to tyle z zalet tego silnika. Jazda autem z tym silnikiem nie sprawi nam wiele radości. Spalanie na poziomie 8 litrów nie rekompensuje nam słabej dynamiki jazdy.
Zobacz też: Honda Accord: wymiana filtra kabinowego
1.8 136KM – od tej jednostki najlepiej zacząć nasze poszukiwania. Taka moc pozwala na stosunkowo sprawne przemieszczanie się. Spalanie na poziomie 9 – 10 litrów. Poważnym konkurentem dla 1.8 pozostaje 2.0, które zadowala się taką samą ilością benzyny, oferując większą moc.
2.0 147KM – według nas najlepszy wybór. Spalanie na przyzwoitym poziomie, biorąc pod uwagę moc auta. Auto przyspiesza do „setki” w mniej niż 10 sekund.
REKLAMA
2.2 212KM – jednostka znana z modelu Type – R. Spalanie na poziomie 12 – 13 litrów. Po 7.2 sekundy nasze auto ma już na liczniku 100km/h. Taka moc daje nam dużą przyjemność z jazdy. Jedynym problemem w tym aucie pozostaje znalezienie dobrze utrzymanego auta. Jak wiadomo nikt nie kupuje auta z taką mocą tylko i wyłącznie do spokojnej jazdy.
2.3 154KM – jednostka wprowadzona w modelach po liftingu. Spalanie na poziomie 10.5 sprawia, że jest to dobra alternatywa dla silnika 2.0. Najczęściej spotykana w Coupe. Na naszym rynku wybór jednostek 2.3 jest znacznie ograniczony.
Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf
3.0 200KM – spalanie na poziomie 12 litrów. Silnik ten był montowany w modelach Coupe. Dźwięk silnika V6 jest bardzo przyjemny. Do tego 200KM daje sobie dobrze rade z tym autem. Jeśli zdecydujemy się na Coupe to tylko z tym silnikiem.
Diesel
2.0 105KM – mało dynamiczna jednostka. Spalanie około 6.5 litra. Do „setki” potrzebuje 13.5 sekundy. Niestety silnik Diesla nie okazał się mocną stroną Accorda. Awarie pompy wtryskowej, cieknący olej z turbosprężarki, a bardzo często także jej awaria, to jedne z najważniejszych bolączek tej jednostki.
Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa
Jaką wersję wybrać?
Wśród silników benzynowych polecamy 2.0 147KM. Jest to bardzo dobry kompromis pomiędzy dynamiką i spalaniem. Jeśli nie odstrasza nas duże spalanie względem oferowanej mocy, a zależy nam na jeszcze większej bezawaryjności to polecamy 1.6.
W przypadku silnika Diesla nie mamy żadnego wyboru, z góry mamy narzuconą tylko jedną jednostkę – 2.0 TD.
Na co zwrócić uwagę przy zakupie?
Silnik: Sprawdzamy ogólną kondycję jednostki. Jeśli zdecydujemy się na model Type-R to należy uważać na zajeżdżone i zamęczone silniki. W przypadku 1.8 i 2.0 spotykane są opinie, że jednostki te mają zwiększone zapotrzebowanie na olej. Pamiętajmy, że japońskie silniki nie należą do najtańszych w naprawie. Wszelkie wycieki również powinny nas zainteresować.
Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka
Na naszym rynku jest dużo aut z instalacją gazową. Accord dzielnie przyjmuje taką modyfikacje, jeśli instalacja jest poprawnie założona. Podstawa to bardzo dobra regulacja instalacji wtryskowej. Tyczy się to w szczególności silników VTEC. Jeżeli podczas jazdy próbnej na gazie wyczujemy szarpnięcia w okolicy 4500 obr/min, czyli moment zmiany faz rozrządu, to znak, że instalacja jest źle wyregulowana. Efektem takiego błędu jest spadek mocy.
Nadwozie: Honda Accord może się pochwalić dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Jednak są miejsca gdzie rdza się przebija. Najczęściej pojawia się ona w okolicy tylnych nadkoli i od dołu progów. Standardowo, oglądamy uważnie każdy element. Jeśli był pomalowany na szybko, to na pewno to zauważymy.
Zawieszenie: tutaj zwracamy uwagę na łożyska kół i sworznie wahaczy. Te dwa elementy zużywają się najszybciej we wszystkich modelach Accord. Przyglądamy się również amortyzatorom. Nie powinno być na nich żadnych wycieków, ani uszkodzeń. Pamiętajmy, że każda usterka w układzie zawieszenia jest dobrym argumentem do obniżenia ceny.
Elektryka: tutaj najlepiej zrobić ogólne rozeznanie. Sprawdzamy czy działają wszystkie przełączniki i panele sterowania. Na ogół Honda Accord nie miała problemów z elektryką.
Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan
Ceny części:
Filtr oleju – od 20 złotych
Klocki hamulcowe – od 120 złotych
Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą
Kompletne sprzęgło – od 300 złotych
Aparat zapłonowy – 300 złotych
Podsumowanie:
Honda Accord VI jest interesującą ofertą na rynku aut używanych. Pomimo swojego wieku, dobre modele nie muszą długo czekać na nowych właścicieli. Zazwyczaj auta te mają jednego właściciela przez wiele lat. Pomimo dużego skoku technologicznego w porównaniu z V generacją, Accord VI nie ma problemów z elektryką. Zdecydowanie polecamy, jeśli chcemy mieć mało awaryjne auto, a do tego o przyzwoitym komforcie jazdy.
REKLAMA
REKLAMA