REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda Accord VI: japoński standard

Robert Kuśpiel
Honda Accord VI była pod koniec lat 90. jednym z najbardziej liczących się
Honda Accord VI była pod koniec lat 90. jednym z najbardziej liczących się "graczy" w segmencie D.

REKLAMA

REKLAMA

Od premiery Hondy Accord VI generacji minęło 13 lat i ceny używanych egzemplarzy znacząco spadły. Sprawdzimy czy zakup popularnej Hondy Accord jest dobrym wyborem.

Honda Accord została zaprezentowana w 1998 roku (lifting w 2000 roku) i można zdecydowanie stwierdzić, że różni się od swojej poprzedniczki. Jest na pewno krótsza – o 9 cm, natomiast zyskała na wysokości i szerokości. Pod względem technicznym również znacząco przewyższa V generację. Został wprowadzony szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, które poprawiły właściwości jezdne, spowodowały obniżenie spalanie i polepszyły dynamikę.

REKLAMA

REKLAMA

Na Polskim rynku aut używanych możemy znaleźć najczęściej modele o nadwoziu sedan, mniejszą grupę stanowią hatchbacki, a zdecydowanie najmniej jest Hondy Accord Coupe. Każdym z nich możemy wybrać się na wakacje, zabierając praktycznie wszystko co chcemy. Bagażnik sedana oferuje nam 430 litrów przestrzeni ładunkowej. Hatchback dysponuje już 450 litrami. Największy bagażnik ma Accord Coupe, jest to 467 litrów.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

Rozrzut cenowy jest bardzo duży. Właścicielem japońskiego auta możemy się stać za około 10 000 złotych. Najdroższe egzemplarze oscylują w przedziale cenowym 22 000 – 23 000 złotych. Zdecydowanie nie polecamy aut w bardzo niskich cenach. Może się okazać, że koszt naprawy przewyższy wartość auta. W cenie około 15 000 złotych możemy znaleźć już naprawdę dobre auto. Wersję Type-R są nieco droższe – około 20 000 złotych. Jest duża oferta samochodów krajowych, gdzie nie powinno być problemów ze sprawdzeniem historii serwisowej. Warto przejrzeć ogłoszenia z importowanymi egzemplarzami, czasami można znaleźć bardzo dobrze wyposażonego Accorda.

REKLAMA

Pod względem wyposażenia Honda wypada bardzo dobrze. Modele z klimatyzacją, elektrycznymi szybami i lusterkami nie były czymś nadzwyczajnym. Można stwierdzić, że był to pewien standard.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli chodzi o silnik, Honda zdecydowanie postawiła na jednostki benzynowe, nie pozostawiając miłośnikom Diesla dużego wyboru, oferując tylko motor 2.0 TD.

Zobacz też: Honda Accord: wymiana mechanizmu zamka centralnego

Jakie silniki były dostępne w Hondzie Accord VI ?

Silniki benzynowe

1.6 115KM – podstawowa jednostka benzynowa. Brak problemów podczas eksploatacji - to tyle z zalet tego silnika. Jazda autem z tym silnikiem nie sprawi nam wiele radości. Spalanie na poziomie 8 litrów nie rekompensuje nam słabej dynamiki jazdy.

Zobacz też: Honda Accord: wymiana filtra kabinowego

1.8 136KM – od tej jednostki najlepiej zacząć nasze poszukiwania. Taka moc pozwala na stosunkowo sprawne przemieszczanie się. Spalanie na poziomie 9 – 10 litrów. Poważnym konkurentem dla 1.8 pozostaje 2.0, które zadowala się taką samą ilością benzyny, oferując większą moc.

2.0 147KM – według nas najlepszy wybór. Spalanie na przyzwoitym poziomie, biorąc pod uwagę moc auta. Auto przyspiesza do „setki” w mniej niż 10 sekund.

2.2 212KM – jednostka znana z modelu Type – R. Spalanie na poziomie 12 – 13 litrów. Po 7.2 sekundy nasze auto ma już na liczniku 100km/h. Taka moc daje nam dużą przyjemność z jazdy. Jedynym problemem w tym aucie pozostaje znalezienie dobrze utrzymanego auta. Jak wiadomo nikt nie kupuje auta z taką mocą tylko i wyłącznie do spokojnej jazdy.

2.3 154KM – jednostka wprowadzona w modelach po liftingu. Spalanie na poziomie 10.5 sprawia, że jest to dobra alternatywa dla silnika 2.0. Najczęściej spotykana w Coupe. Na naszym rynku wybór jednostek 2.3 jest znacznie ograniczony.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

3.0 200KM – spalanie na poziomie 12 litrów. Silnik ten był montowany w modelach Coupe. Dźwięk silnika V6 jest bardzo przyjemny. Do tego 200KM daje sobie dobrze rade z tym autem. Jeśli zdecydujemy się na Coupe to tylko z tym silnikiem.

Diesel

2.0 105KM – mało dynamiczna jednostka. Spalanie około 6.5 litra. Do „setki” potrzebuje 13.5 sekundy. Niestety silnik Diesla nie okazał się mocną stroną Accorda. Awarie pompy wtryskowej, cieknący olej z turbosprężarki, a bardzo często także jej awaria, to jedne z najważniejszych bolączek tej jednostki.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Jaką wersję wybrać?

Wśród silników benzynowych polecamy 2.0 147KM. Jest to bardzo dobry kompromis pomiędzy dynamiką i spalaniem. Jeśli nie odstrasza nas duże spalanie względem oferowanej mocy, a zależy nam na jeszcze większej bezawaryjności to polecamy 1.6.

W przypadku silnika Diesla nie mamy żadnego wyboru, z góry mamy narzuconą tylko jedną jednostkę – 2.0 TD.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Silnik: Sprawdzamy ogólną kondycję jednostki. Jeśli zdecydujemy się na model Type-R to należy uważać na zajeżdżone i zamęczone silniki. W przypadku 1.8 i 2.0 spotykane są opinie, że jednostki te mają zwiększone zapotrzebowanie na olej. Pamiętajmy, że japońskie silniki nie należą do najtańszych w naprawie. Wszelkie wycieki również powinny nas zainteresować.

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Na naszym rynku jest dużo aut z instalacją gazową. Accord dzielnie przyjmuje taką modyfikacje, jeśli instalacja jest poprawnie założona. Podstawa to bardzo dobra regulacja instalacji wtryskowej. Tyczy się to w szczególności silników VTEC. Jeżeli podczas jazdy próbnej na gazie wyczujemy szarpnięcia w okolicy 4500 obr/min, czyli moment zmiany faz rozrządu, to znak, że instalacja jest źle wyregulowana. Efektem takiego błędu jest spadek mocy.

Nadwozie: Honda Accord może się pochwalić dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Jednak są miejsca gdzie rdza się przebija. Najczęściej pojawia się ona w okolicy tylnych nadkoli i od dołu progów. Standardowo, oglądamy uważnie każdy element. Jeśli był pomalowany na szybko, to na pewno to zauważymy.

Zawieszenie: tutaj zwracamy uwagę na łożyska kół i sworznie wahaczy. Te dwa elementy zużywają się najszybciej we wszystkich modelach Accord. Przyglądamy się również amortyzatorom. Nie powinno być na nich żadnych wycieków, ani uszkodzeń. Pamiętajmy, że każda usterka w układzie zawieszenia jest dobrym argumentem do obniżenia ceny.

Elektryka: tutaj najlepiej zrobić ogólne rozeznanie. Sprawdzamy czy działają wszystkie przełączniki i panele sterowania. Na ogół Honda Accord nie miała problemów z elektryką.

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Ceny części:

Filtr oleju – od 20 złotych

Klocki hamulcowe – od 120 złotych

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Kompletne sprzęgło – od 300 złotych

Aparat zapłonowy – 300 złotych

Podsumowanie:

Honda Accord VI jest interesującą ofertą na rynku aut używanych. Pomimo swojego wieku, dobre modele nie muszą długo czekać na nowych właścicieli. Zazwyczaj auta te mają jednego właściciela przez wiele lat. Pomimo dużego skoku technologicznego w porównaniu z V generacją, Accord VI nie ma problemów z elektryką. Zdecydowanie polecamy, jeśli chcemy mieć mało awaryjne auto, a do tego o przyzwoitym komforcie jazdy.

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA