REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda Accord VI: japoński standard

Robert Kuśpiel
Honda Accord VI była pod koniec lat 90. jednym z najbardziej liczących się
Honda Accord VI była pod koniec lat 90. jednym z najbardziej liczących się "graczy" w segmencie D.

REKLAMA

REKLAMA

Od premiery Hondy Accord VI generacji minęło 13 lat i ceny używanych egzemplarzy znacząco spadły. Sprawdzimy czy zakup popularnej Hondy Accord jest dobrym wyborem.

Honda Accord została zaprezentowana w 1998 roku (lifting w 2000 roku) i można zdecydowanie stwierdzić, że różni się od swojej poprzedniczki. Jest na pewno krótsza – o 9 cm, natomiast zyskała na wysokości i szerokości. Pod względem technicznym również znacząco przewyższa V generację. Został wprowadzony szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, które poprawiły właściwości jezdne, spowodowały obniżenie spalanie i polepszyły dynamikę.

REKLAMA

Na Polskim rynku aut używanych możemy znaleźć najczęściej modele o nadwoziu sedan, mniejszą grupę stanowią hatchbacki, a zdecydowanie najmniej jest Hondy Accord Coupe. Każdym z nich możemy wybrać się na wakacje, zabierając praktycznie wszystko co chcemy. Bagażnik sedana oferuje nam 430 litrów przestrzeni ładunkowej. Hatchback dysponuje już 450 litrami. Największy bagażnik ma Accord Coupe, jest to 467 litrów.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

REKLAMA

Rozrzut cenowy jest bardzo duży. Właścicielem japońskiego auta możemy się stać za około 10 000 złotych. Najdroższe egzemplarze oscylują w przedziale cenowym 22 000 – 23 000 złotych. Zdecydowanie nie polecamy aut w bardzo niskich cenach. Może się okazać, że koszt naprawy przewyższy wartość auta. W cenie około 15 000 złotych możemy znaleźć już naprawdę dobre auto. Wersję Type-R są nieco droższe – około 20 000 złotych. Jest duża oferta samochodów krajowych, gdzie nie powinno być problemów ze sprawdzeniem historii serwisowej. Warto przejrzeć ogłoszenia z importowanymi egzemplarzami, czasami można znaleźć bardzo dobrze wyposażonego Accorda.

Pod względem wyposażenia Honda wypada bardzo dobrze. Modele z klimatyzacją, elektrycznymi szybami i lusterkami nie były czymś nadzwyczajnym. Można stwierdzić, że był to pewien standard.

Jeśli chodzi o silnik, Honda zdecydowanie postawiła na jednostki benzynowe, nie pozostawiając miłośnikom Diesla dużego wyboru, oferując tylko motor 2.0 TD.

Zobacz też: Honda Accord: wymiana mechanizmu zamka centralnego

Jakie silniki były dostępne w Hondzie Accord VI ?

Silniki benzynowe

1.6 115KM – podstawowa jednostka benzynowa. Brak problemów podczas eksploatacji - to tyle z zalet tego silnika. Jazda autem z tym silnikiem nie sprawi nam wiele radości. Spalanie na poziomie 8 litrów nie rekompensuje nam słabej dynamiki jazdy.

Zobacz też: Honda Accord: wymiana filtra kabinowego

1.8 136KM – od tej jednostki najlepiej zacząć nasze poszukiwania. Taka moc pozwala na stosunkowo sprawne przemieszczanie się. Spalanie na poziomie 9 – 10 litrów. Poważnym konkurentem dla 1.8 pozostaje 2.0, które zadowala się taką samą ilością benzyny, oferując większą moc.

2.0 147KM – według nas najlepszy wybór. Spalanie na przyzwoitym poziomie, biorąc pod uwagę moc auta. Auto przyspiesza do „setki” w mniej niż 10 sekund.

REKLAMA

2.2 212KM – jednostka znana z modelu Type – R. Spalanie na poziomie 12 – 13 litrów. Po 7.2 sekundy nasze auto ma już na liczniku 100km/h. Taka moc daje nam dużą przyjemność z jazdy. Jedynym problemem w tym aucie pozostaje znalezienie dobrze utrzymanego auta. Jak wiadomo nikt nie kupuje auta z taką mocą tylko i wyłącznie do spokojnej jazdy.

2.3 154KM – jednostka wprowadzona w modelach po liftingu. Spalanie na poziomie 10.5 sprawia, że jest to dobra alternatywa dla silnika 2.0. Najczęściej spotykana w Coupe. Na naszym rynku wybór jednostek 2.3 jest znacznie ograniczony.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

3.0 200KM – spalanie na poziomie 12 litrów. Silnik ten był montowany w modelach Coupe. Dźwięk silnika V6 jest bardzo przyjemny. Do tego 200KM daje sobie dobrze rade z tym autem. Jeśli zdecydujemy się na Coupe to tylko z tym silnikiem.

Diesel

2.0 105KM – mało dynamiczna jednostka. Spalanie około 6.5 litra. Do „setki” potrzebuje 13.5 sekundy. Niestety silnik Diesla nie okazał się mocną stroną Accorda. Awarie pompy wtryskowej, cieknący olej z turbosprężarki, a bardzo często także jej awaria, to jedne z najważniejszych bolączek tej jednostki.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Jaką wersję wybrać?

Wśród silników benzynowych polecamy 2.0 147KM. Jest to bardzo dobry kompromis pomiędzy dynamiką i spalaniem. Jeśli nie odstrasza nas duże spalanie względem oferowanej mocy, a zależy nam na jeszcze większej bezawaryjności to polecamy 1.6.

W przypadku silnika Diesla nie mamy żadnego wyboru, z góry mamy narzuconą tylko jedną jednostkę – 2.0 TD.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Silnik: Sprawdzamy ogólną kondycję jednostki. Jeśli zdecydujemy się na model Type-R to należy uważać na zajeżdżone i zamęczone silniki. W przypadku 1.8 i 2.0 spotykane są opinie, że jednostki te mają zwiększone zapotrzebowanie na olej. Pamiętajmy, że japońskie silniki nie należą do najtańszych w naprawie. Wszelkie wycieki również powinny nas zainteresować.

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Na naszym rynku jest dużo aut z instalacją gazową. Accord dzielnie przyjmuje taką modyfikacje, jeśli instalacja jest poprawnie założona. Podstawa to bardzo dobra regulacja instalacji wtryskowej. Tyczy się to w szczególności silników VTEC. Jeżeli podczas jazdy próbnej na gazie wyczujemy szarpnięcia w okolicy 4500 obr/min, czyli moment zmiany faz rozrządu, to znak, że instalacja jest źle wyregulowana. Efektem takiego błędu jest spadek mocy.

Nadwozie: Honda Accord może się pochwalić dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Jednak są miejsca gdzie rdza się przebija. Najczęściej pojawia się ona w okolicy tylnych nadkoli i od dołu progów. Standardowo, oglądamy uważnie każdy element. Jeśli był pomalowany na szybko, to na pewno to zauważymy.

Zawieszenie: tutaj zwracamy uwagę na łożyska kół i sworznie wahaczy. Te dwa elementy zużywają się najszybciej we wszystkich modelach Accord. Przyglądamy się również amortyzatorom. Nie powinno być na nich żadnych wycieków, ani uszkodzeń. Pamiętajmy, że każda usterka w układzie zawieszenia jest dobrym argumentem do obniżenia ceny.

Elektryka: tutaj najlepiej zrobić ogólne rozeznanie. Sprawdzamy czy działają wszystkie przełączniki i panele sterowania. Na ogół Honda Accord nie miała problemów z elektryką.

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Ceny części:

Filtr oleju – od 20 złotych

Klocki hamulcowe – od 120 złotych

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Kompletne sprzęgło – od 300 złotych

Aparat zapłonowy – 300 złotych

Podsumowanie:

Honda Accord VI jest interesującą ofertą na rynku aut używanych. Pomimo swojego wieku, dobre modele nie muszą długo czekać na nowych właścicieli. Zazwyczaj auta te mają jednego właściciela przez wiele lat. Pomimo dużego skoku technologicznego w porównaniu z V generacją, Accord VI nie ma problemów z elektryką. Zdecydowanie polecamy, jeśli chcemy mieć mało awaryjne auto, a do tego o przyzwoitym komforcie jazdy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code
    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Powołanie samochodu do wojska w 2024 r. Temat powraca. Jest nowe rozporządzenie

    Temat powołania samochodu do wojska powraca. A wszystko za sprawą rozporządzenia ministra o groźnie brzmiącej nazwie. To mówi o rodzajach rzeczy ruchomych podlegających ewidencji dotyczącej świadczeń na rzecz obrony. Co to oznacza dla kierowców?

    Kara za brak przeglądu. Mandaty czy zatrzymanie dowodu rejestracyjnego?

    Samochód oznacza wygodę. To jednak też obowiązek. I kierowca musi pamiętać nie tylko o polisie OC, ale także ważnym przeglądzie technicznym. Jaka jest kara za brak przeglądu w samochodzie?

    Jakie diesle wjadą do strefy czystego transportu? Te silniki oznaczają spokój na lata

    Nie wszystkie diesle nie będą mogły wjechać do stref czystego transportu. Są takie, których właściciele nie muszą się obawiać zakazu wjazdu do SCT przez długie lata! Co jednak z cenami diesli?

    Zmiany dla kierowców w 2024 r. Lista jest długa. Szykuje się kolejna rewolucja w przepisach

    Pojawią się strefy czystego transportu, konfiskata samochodu pijanych kierowców oraz obowiązkowa kamera na kierownicy i czarna skrzynka w aucie. A to dopiero początek zmian dla kierowców, które przyniesie 366 dni 2024 r. W tym materiale znajdziesz pełną listę nowości.

    REKLAMA

    Mandat za brak płynu do spryskiwaczy w 2023 r. Czy płyn jest obowiązkowy?

    Czy mandat za brak płynu do spryskiwaczy jest jedynie mitem kreowanym przez kierowców? I czym sam płyn do spryskiwaczy jest obowiązkowy w aucie? To dwa kluczowe pytania, które zostały postawione przed tym materiałem.

    Jak zrobić odmrażacz do szyb w domu? To proste i tanie

    Odmrażacze do szyb samochodowych biją rekordy popularności wśród kierowców zimą. Temu nie można się dziwić. Jedno psiknięcie wystarczy, aby szron zniknął. Bez skrobania! Czy taki płyn można jednak zrobić w domu? Sposób jest bardzo prosty, ale i tani.

    Kondycja branży motoryzacyjnej. Kto będzie budować samochody przyszłości?

    Branżę motoryzacyjną czeka szereg wyzwań. Wraca do normalności po okresie pandemii, a do tego stoi u progu transformacji. I w tym punkcie warto spojrzeć na nią, ale od strony HR-u. Jak wygląda dostępność wykwalifikowanej kadry w tym sektorze?

    Jak odpalić silnik z kabli? Kierowca musi pamiętać o kolejności

    Jak odpalić silnik z kabli? To pytanie, które jest szczególnie aktualne o tej porze roku. A odpowiedź dotyczy kolejności podłączania przewodów do obydwu akumulatorów. Ta jest najważniejsza.

    REKLAMA

    MAN TGE po liftingu. Model 2024 otrzyma jakby luksusowe wnętrze

    MAN TGE przechodzi właśnie drobny lifting. I ten w stu procentach skupi się na kabinie pasażerskiej. Unowocześni multimedia, ale i systemy bezpieczeństwa. Stąd nazwa Next Level. Co konkretnie się zmieni po modernizacji?

    Paliwo E10. Wyszukiwarka z szeregiem błędów. Pozwala nawet na tankowanie benzyną... diesla

    W sieci pojawiła się rządowa wyszukiwarka, w której można sprawdzić, czy twój pojazd jest kompatybilny z paliwem E10. A lista jest naprawdę ciekawa! Czasami silnik 1,6 FSI znosi nowy typ benzyny, a czasami nie. Program zaleca nawet stosowanie benzyny E10 w... dieslu. A to nie koniec błędów.

    REKLAMA