REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Porada Infor.pl

Używana Honda Accord VI: japoński standard

Robert Kuśpiel
Honda Accord VI była pod koniec lat 90. jednym z najbardziej liczących się
Honda Accord VI była pod koniec lat 90. jednym z najbardziej liczących się "graczy" w segmencie D.

REKLAMA

REKLAMA

Od premiery Hondy Accord VI generacji minęło 13 lat i ceny używanych egzemplarzy znacząco spadły. Sprawdzimy czy zakup popularnej Hondy Accord jest dobrym wyborem.

Honda Accord została zaprezentowana w 1998 roku (lifting w 2000 roku) i można zdecydowanie stwierdzić, że różni się od swojej poprzedniczki. Jest na pewno krótsza – o 9 cm, natomiast zyskała na wysokości i szerokości. Pod względem technicznym również znacząco przewyższa V generację. Został wprowadzony szereg nowoczesnych rozwiązań technicznych, które poprawiły właściwości jezdne, spowodowały obniżenie spalanie i polepszyły dynamikę.

REKLAMA

Na Polskim rynku aut używanych możemy znaleźć najczęściej modele o nadwoziu sedan, mniejszą grupę stanowią hatchbacki, a zdecydowanie najmniej jest Hondy Accord Coupe. Każdym z nich możemy wybrać się na wakacje, zabierając praktycznie wszystko co chcemy. Bagażnik sedana oferuje nam 430 litrów przestrzeni ładunkowej. Hatchback dysponuje już 450 litrami. Największy bagażnik ma Accord Coupe, jest to 467 litrów.

Zobacz też: Opinie kierowców o Hondzie Accord

REKLAMA

Rozrzut cenowy jest bardzo duży. Właścicielem japońskiego auta możemy się stać za około 10 000 złotych. Najdroższe egzemplarze oscylują w przedziale cenowym 22 000 – 23 000 złotych. Zdecydowanie nie polecamy aut w bardzo niskich cenach. Może się okazać, że koszt naprawy przewyższy wartość auta. W cenie około 15 000 złotych możemy znaleźć już naprawdę dobre auto. Wersję Type-R są nieco droższe – około 20 000 złotych. Jest duża oferta samochodów krajowych, gdzie nie powinno być problemów ze sprawdzeniem historii serwisowej. Warto przejrzeć ogłoszenia z importowanymi egzemplarzami, czasami można znaleźć bardzo dobrze wyposażonego Accorda.

Pod względem wyposażenia Honda wypada bardzo dobrze. Modele z klimatyzacją, elektrycznymi szybami i lusterkami nie były czymś nadzwyczajnym. Można stwierdzić, że był to pewien standard.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Jeśli chodzi o silnik, Honda zdecydowanie postawiła na jednostki benzynowe, nie pozostawiając miłośnikom Diesla dużego wyboru, oferując tylko motor 2.0 TD.

Zobacz też: Honda Accord: wymiana mechanizmu zamka centralnego

Jakie silniki były dostępne w Hondzie Accord VI ?

Silniki benzynowe

1.6 115KM – podstawowa jednostka benzynowa. Brak problemów podczas eksploatacji - to tyle z zalet tego silnika. Jazda autem z tym silnikiem nie sprawi nam wiele radości. Spalanie na poziomie 8 litrów nie rekompensuje nam słabej dynamiki jazdy.

Zobacz też: Honda Accord: wymiana filtra kabinowego

1.8 136KM – od tej jednostki najlepiej zacząć nasze poszukiwania. Taka moc pozwala na stosunkowo sprawne przemieszczanie się. Spalanie na poziomie 9 – 10 litrów. Poważnym konkurentem dla 1.8 pozostaje 2.0, które zadowala się taką samą ilością benzyny, oferując większą moc.

2.0 147KM – według nas najlepszy wybór. Spalanie na przyzwoitym poziomie, biorąc pod uwagę moc auta. Auto przyspiesza do „setki” w mniej niż 10 sekund.

REKLAMA

2.2 212KM – jednostka znana z modelu Type – R. Spalanie na poziomie 12 – 13 litrów. Po 7.2 sekundy nasze auto ma już na liczniku 100km/h. Taka moc daje nam dużą przyjemność z jazdy. Jedynym problemem w tym aucie pozostaje znalezienie dobrze utrzymanego auta. Jak wiadomo nikt nie kupuje auta z taką mocą tylko i wyłącznie do spokojnej jazdy.

2.3 154KM – jednostka wprowadzona w modelach po liftingu. Spalanie na poziomie 10.5 sprawia, że jest to dobra alternatywa dla silnika 2.0. Najczęściej spotykana w Coupe. Na naszym rynku wybór jednostek 2.3 jest znacznie ograniczony.

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

3.0 200KM – spalanie na poziomie 12 litrów. Silnik ten był montowany w modelach Coupe. Dźwięk silnika V6 jest bardzo przyjemny. Do tego 200KM daje sobie dobrze rade z tym autem. Jeśli zdecydujemy się na Coupe to tylko z tym silnikiem.

Diesel

2.0 105KM – mało dynamiczna jednostka. Spalanie około 6.5 litra. Do „setki” potrzebuje 13.5 sekundy. Niestety silnik Diesla nie okazał się mocną stroną Accorda. Awarie pompy wtryskowej, cieknący olej z turbosprężarki, a bardzo często także jej awaria, to jedne z najważniejszych bolączek tej jednostki.

Zobacz też: Używany Ford Fiesta MK6: funkcjonalność to podstawa

Jaką wersję wybrać?

Wśród silników benzynowych polecamy 2.0 147KM. Jest to bardzo dobry kompromis pomiędzy dynamiką i spalaniem. Jeśli nie odstrasza nas duże spalanie względem oferowanej mocy, a zależy nam na jeszcze większej bezawaryjności to polecamy 1.6.

W przypadku silnika Diesla nie mamy żadnego wyboru, z góry mamy narzuconą tylko jedną jednostkę – 2.0 TD.

Na co zwrócić uwagę przy zakupie?

Silnik: Sprawdzamy ogólną kondycję jednostki. Jeśli zdecydujemy się na model Type-R to należy uważać na zajeżdżone i zamęczone silniki. W przypadku 1.8 i 2.0 spotykane są opinie, że jednostki te mają zwiększone zapotrzebowanie na olej. Pamiętajmy, że japońskie silniki nie należą do najtańszych w naprawie. Wszelkie wycieki również powinny nas zainteresować.

Zobacz też: Używany Fiat Punto I: włoska kropka

Na naszym rynku jest dużo aut z instalacją gazową. Accord dzielnie przyjmuje taką modyfikacje, jeśli instalacja jest poprawnie założona. Podstawa to bardzo dobra regulacja instalacji wtryskowej. Tyczy się to w szczególności silników VTEC. Jeżeli podczas jazdy próbnej na gazie wyczujemy szarpnięcia w okolicy 4500 obr/min, czyli moment zmiany faz rozrządu, to znak, że instalacja jest źle wyregulowana. Efektem takiego błędu jest spadek mocy.

Nadwozie: Honda Accord może się pochwalić dobrym zabezpieczeniem antykorozyjnym. Jednak są miejsca gdzie rdza się przebija. Najczęściej pojawia się ona w okolicy tylnych nadkoli i od dołu progów. Standardowo, oglądamy uważnie każdy element. Jeśli był pomalowany na szybko, to na pewno to zauważymy.

Zawieszenie: tutaj zwracamy uwagę na łożyska kół i sworznie wahaczy. Te dwa elementy zużywają się najszybciej we wszystkich modelach Accord. Przyglądamy się również amortyzatorom. Nie powinno być na nich żadnych wycieków, ani uszkodzeń. Pamiętajmy, że każda usterka w układzie zawieszenia jest dobrym argumentem do obniżenia ceny.

Elektryka: tutaj najlepiej zrobić ogólne rozeznanie. Sprawdzamy czy działają wszystkie przełączniki i panele sterowania. Na ogół Honda Accord nie miała problemów z elektryką.

Zobacz też: Używany Mitsubishi Space Star: niezawodny minivan

Ceny części:

Filtr oleju – od 20 złotych

Klocki hamulcowe – od 120 złotych

Zobacz też: Używany Peugeot 406: elegant z klasą

Kompletne sprzęgło – od 300 złotych

Aparat zapłonowy – 300 złotych

Podsumowanie:

Honda Accord VI jest interesującą ofertą na rynku aut używanych. Pomimo swojego wieku, dobre modele nie muszą długo czekać na nowych właścicieli. Zazwyczaj auta te mają jednego właściciela przez wiele lat. Pomimo dużego skoku technologicznego w porównaniu z V generacją, Accord VI nie ma problemów z elektryką. Zdecydowanie polecamy, jeśli chcemy mieć mało awaryjne auto, a do tego o przyzwoitym komforcie jazdy.

Autopromocja

REKLAMA

Źródło: Własne

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code
Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Nowe kary dla kierowców przyjęte. Masowo polecą prawa jazdy

Kierowców czeka rewolucja w karaniu za wykroczenia. Przepisy przyjęte przez Parament Europejski niosą poważne zmiany. Reforma ma przyczynić się do zmniejszenia liczby zabitych na europejskich drogach. Oto szczegóły…

Majówka może przynieść spadek cen paliw. Za benzynę Pb 95 możemy zapłacić od 6,61 do 6,72 zł za litr, a za Pb98 od 7,28 do 7,39 zł

W nadchodzący majowy weekend, kierowcy mogą spodziewać się korzystniejszych cen paliw. Eksperci portalu e-petrol.pl prognozują spadek kosztów tankowania, a to z powodu promocji oferowanych przez stacje benzynowe.

Minister zapowiadał rejestrację aut przez internet. Kiedy to będzie możliwe? Data jest znana

Rejestracja auta online będzie. To dobra informacja. Gorsza jest taka, że trzeba będzie na nią poczekać. Wstępnie szefostwo CEPiK mówi nawet o terminie 30 miesięcy. Czy taka rejestracja będzie wymagać wizyty w wydziale komunikacji?

Pożar samochodu elektrycznego. Co zrobić? Jak się zachować?

Pożar Luciad Air w Warszawie sprawił, że na tapet powrócił temat pożarów samochodów elektrycznych. Jak w razie pojawienia się ognia powinien zachować się kierujący pojazdem i inni użytkownicy drogi? Jak gasić ogniwa zawarte w baterii?

REKLAMA

Jazda na rolkach i wrotkach a przepisy drogowe. Rolkarz to pieszy czy kierujący? Jakie ma obowiązki?

Sezon na rolki i wrotki startuje wraz z pierwszymi objawami wiosny. A to oznacza, że warto przypomnieć zasady poruszania się tymi "środkami transportu". Bo ich również dotyczą przepisy drogowe. Na jakie konkretnie zasady wskazują?

To już pewne: samochód zarejestrujesz przez Internet, koniec z kolejką w urzędzie po tablice. Znamy termin

Samych tablic rejestracyjnych jeszcze z sieci nie ściągniemy – choć kto wie, może za jakiś czas będzie można je wydrukować techniką 3D albo zmienią się przepisy i auta dopuszczone do ruchu będą inaczej znakowane niż formie tablic – ale wkrótce formalności związane z rejestracją załatwimy sami przez Internet. Teraz to jest możliwe tylko jeśli upoważnimy do tego dealera w salonie – i to nie każdego.

Zguba w Uberze. Co zostawiają pasażerowie? I jak odzyskać pozostawiony przedmiot?

Zguby w Uberze bywają naprawdę nietypowe. Przykład? W 2023 r. w taksówce znaleziona została np. sztuczna szczęka. Całe szczęście przedmioty pozostawione podczas przejazdu łatwo odzyskać. Pomaga w tym aplikacja.

Drogowa kumulacja na Śląsku. Pijany kierowca z potrójnym zakazem prowadzenia i poszukiwany w jednym aucie

Myśleliście, że nic już was nie zdziwi? No to przeczytajcie tę historię. Policjanci z będzińskiej drogówki zatrzymali do kontroli drogowej Opla. Jak się okazało, jego kierowca był pijany. I miał potrójny zakaz prowadzenia. A to dopiero początek czarnej serii.

REKLAMA

Jak sprawdzić kontrahenta w branży TSL?

Podstawą każdej współpracy biznesowej jest zaufanie. A nic tak nie wzmaga jego poziomu, jak... kontrola i wcześniejsze sprawdzenie kontrahenta. Jak zweryfikować partnerów z branży TSL? To ważne pytanie, aby nie dać się złapać w oszustwo "na zlecenie transportowe".

Dłuższa trasa elektrykiem: ładowanie auta przestaje być problemem bo sieć stacji zaczyna się pokrywać z siecią Biedronki

Wkrótce ruszając w dalszą trasę samochodem elektrycznym i szykując plan podróży łatwiej będzie wybrać market Biedronki na trasie na przerwę połączoną z ładowaniem auta niż przeglądać samą sieć dostępnych stacji ładowania. Biedronka we współpracy z firmą Powerdot stara się w szczególności wypełniać nowymi stacjami ładowania wszelkie białe plamy polskiej elektromobilności.

REKLAMA