REKLAMA

REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

REKLAMA

Testy aut

Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail

Nissan Juke po liftingu. Powrót żółtego lakieru to jedno. Zmieni się też technologia

Mniej znaczy więcej? Tak najwyraźniej uznał Nissan. Bo ile byście nie patrzyli na nadwozie nowego Juke, zmian nie dostrzeżecie. No może poza jedną. Do gamy wrócił żółty lakier. Wbrew pozorom taka sytuacja nie wynika jednak z lenistwa japońskich inżynierów. Oni po prostu skupili się na czymś innym.

Test: Nissan Ariya e-4ORCE 394 KM. To hot-SUV o napędzie elektrycznym

Elektryczny SUV nie kojarzy się z emocjami? Pomyślicie tak tylko dlatego, że jeszcze nigdy nie jeździliście prawie 400-konną Ariyą. Z tym autem niewiele modeli sportowych ma szansę podczas startu spod świateł. A to nie koniec jej zalet.

Test: Nissan X-Trail 1.5 VC-T MHEV. To niby tylko zwykły, benzynowy X-Trail. Jednak zwykły nie jest

To miał być zwykły X-Trail, ale mimo wszystko taki zwykły nie jest. Bo standardowy benzyniak moim zdaniem stanowi soczewkę. Soczewkę, która uwydatnia tylko zalety tego SUV-a. Przy tym teście warto jednak zadać pewne pytanie. Czy rodzinny Nissan nie jest trochę zbyt drogi?

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Ten rodzinny SUV wygląda jak transformers, ma lakier typu kameleon, a do tego... napęd elektryczny. To nie jest kolejne, nudne auto do jazdy na co dzień. Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE jest zaskakujący. Zaskakuje na plus.

REKLAMA

Test: Peugeot 508 SW PSE. Co lifting zmienił w sportowej hybrydzie plug-in?

Peugeot 508 przeszedł lifting. Topowa i niezwykle gorąca wersja PSE również. Dzięki temu auto wygląda bardziej agresywnie i sportowo. Czy modernizacja ruszyła również recepturę Peugeot Sport Engineered? Sprawdźmy.

Test: Peugeot 2008 po liftingu. PureTech 130 i wersja GT to zgrabne połączenie

Francuzi bardzo sprytnie podeszli do Peugeota 2008 po liftingu. Bo choć modernizacja nie była mocno gruntowna, bez dwóch zdań okazuje się zauważalna. Tylko czy zmiany poszły w dobrym kierunku? To właśnie sprawdziłem w czasie testu auta.

Test: Peugeot 5008 Hybrid 1.2 136 eDCS6. Silnik chowa mu asa do rękawa

Peugeot 5008 otrzymał nową wersję napędową. Francuzi postawili na silnik 1.2 Hybrid 136 eDCS6. Jak działa ta hybryda? I czy jest wystarczająco oszczędna? Tygodniowy test przyniósł odpowiedzi na te pytania.

Test: Alfa Romeo Tonale. Diesel, niebieski lakier i to spojrzenie...

Alfa Romeo Tonale była dla marki strzałem w dziesiątkę. Sprzedaje się jak ciepłe bułeczki. Tylko czy do tego groźnego spojrzenie i pięknego, niebieskiego lakieru pasuje silnik diesla? To właśnie sprawdziłem w kolejnym teście.

REKLAMA

Najlepsze samochody 2023 r. Oto testówki, które skradły nasze serce

Rok 2023 zbliża się do końca. Nadszedł zatem czas podsumowań. Tym razem przygotowaliśmy listę najciekawszych aut testowych, które pojawiły się w naszej redakcji. I znajdują się na niej nie tylko takie marki, jak Alfa Romeo i Jeep. Znalazło się również miejsce dla Forda, Renault czy Toyoty.

Test: Jeep Grand Cherokee 2023. Nowa twarz i całkowicie nowa... technologia!

Jeep Grand Cherokee piątej generacji stał się... hybrydą! I jak bardzo fanom samochodów "made in US" by się to nie podobało, takie są rynkowe trendy. Tyle że hybrydowy jeszcze nie oznacza, że Jeep wyrzekł się korzeni. Jak sprawdza się w praktyce?

Test: Alfa Romeo Giulia po liftingu. Patrzy przymrużonymi oczami jak James Dean...

Giulia po liftingu świdruje nowym, LED-owym spojrzeniem, daje dostęp do ulepszonych multimediów i... No właśnie, zmian byłoby na tyle. Lifting jest mało znaczący, ale mimo wszystko zasadniczy. Zwłaszcza w wersji Competizione.

Test: Ford Ranger Raptor. Pick-up, który zawsze marzył o tym, żeby być Mustangiem

Ford Ranger Raptor chyba sam nie wie, kim chce być. Praktycznym pick-up`em, ziejącym mocą autem sportowym, a może bezkompromisową rajdówką. To jednak dobrze. Rozdwojenie (a nawet roztrojenie) jaźni sprawia, że kierowca otrzymuje trzy auta w jednym. A to dopiero początek tej ciekawej historii.

Test: Renault Clio Full Hybrid, czyli francuska moda na niskie spalanie

Auta miejskie potrafią być oszczędne. Clio po liftingu jest jednak supermanem oszczędności! Tym autem można pokonać 100 km za 26 zł. I nie, to nie oznacza wcale zasilania LPG. W końcu do testu dostałem wersję Full Hybrid. A mały apetyt dopiero otwiera listę zalet tego auta.

Test: Dacia Jogger 1.0 LPG. Podróż w 7 osób to szaleństwo? A właśnie, że nie!

Ma stylowy grill i nowoczesne LED-y. Trzy rzędy foteli, dobre wyposażenie i jeździ na LPG. Trzeba przyznać, że Dacia dobrze przygotowała Joggera do rynkowej walki o klientów. Tylko czy te zalety to nie dobre złego początki? Sprawdziłem to w tygodniowym teście.

Test: Toyota Corolla 2023 TS Kombi. Cichy lifting. Dosłownie cichy!

Lifting Toyoty Corolli nie przyniósł zasadniczych zmian stylistycznych. Test modelu TS Kombi 2.0 Hybrid pokazał mi jednak, co zmieniło się w tym aucie technologicznie. I tu idealnie pasującym słowem jest... cisza!

Test: Jeep Avenger 1.2 GSE T3 Summit jest... polski! Ale czy jest fajny?

Na sztandarze niesie amerykańską flagę, ale w sercu ma Tychy. Choć formą przypomina terenowe legendy, to w mieście czuje się jak ryba w wodzie. Mówię oczywiście o Jeepie Avengerze. Pierwszym polskim Jeepie. Jak sprawdza się to auto w praktyce?

Test: Renault Austral 1.3 MHEV 158 KM CVT. Nie krok, a skok w dobrą stronę!

Renault Austral jest technologicznym bliźniakiem Qashqaia. I to akurat wyszło mu na zdrowie. Bo francuski SUV nie tylko dobrze wygląda. On ma dużo więcej zalet. Co mi się w tym aucie podobało? Sprawdźcie raport z jazdy.

Test: Alfa Romeo Stelvio 2.0 Turbo Q4 Competizione. Lifting jest mini. Odczucia nadal maxi

Alfa Romeo Stalvio przeszła lifting. I tak naprawdę jego najbardziej zasadniczymi elementami są nowe światła LED-owe z przodu i wersja Competizione. Co zmieniła ta modernizacja? To pytanie, które postawiłem przed tym testem.

Test: Peugeot 508 SW BlueHDi GT. On nie idzie za modą, a po prostu ma styl!

Jak mawiała Coco Chanel, "możesz kupić modę, ale musisz mieć styl". I Peugeot 508 SW ten styl właśnie ma. A skoro od takich słów zaczyna się test rodzinnego kombi, to czy dalej jest miejsce na jakiekolwiek wady? Sprawdźcie.

Test: Toyota Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i. Takiego auta brakowało

Oferta Toyoty jest bogata w SUV-y. W palecie japońskiej marki brakowało jednak pewnego modelu. Bardzo kluczowego mogę dodać. Tak narodziła się Corolla Cross 2.0 Hybrid AWD-i. Czy jednak pojazd spełni oczekiwania klientów? O tym miałem okazję się przekonać.

Test: Nissan Townstar EV Combi. Modelowy kombivan. Może prawie modelowy...

Testowy Nissan Townstar EV Combi ma 750-litrowy bagażnik i przestronną 5-osobową kabinę. A to brzmi jak opis idealnego kombivana. Czy jednak napęd elektryczny nie stanowi rysy na tym wizerunku?

Test: Nissan Townstar Van EV. Czy dostawczak na prąd ma szansę w Polsce?

Test Nissana Townstara Vana EV pokazał kilka rzeczy. Jest na prąd, a prowadzi się jak spalinowy. A do tego ma przewidywalny zasięg, który w mieście okazuje się wystarczający. Czy to dostatecznie dużo, aby model osiągnął sprzedażowy sukces?

Test: Peugeot 2008 PureTech EAT8. Pożegnanie przed liftingiem

Test Peugeota 2008 PureTech EAT8 to takie trochę moje pożegnanie z wersją sprzed liftingu. Miłe to było pożegnanie? W jego czasie zwróciłem uwagę na ślady pazurów. Te były praktycznie wszędzie. I dobrze! Bardzo dobrze nawet.

Test: Peugeot 408 Hybrid 225. Uroczy liftback, wersja GT i ta... przestrzeń!

Peugeot 408 jest pięknym liftbackiem osadzonym na... nogach SUV-a. Takie połączenie wyraża potrzebę elegancji z gustem współczesnych kierowców. Czy jednak stanowi dobry pomysł? Na to pytanie mogę odpowiedzieć po tygodniowej jeździe tym autem.

Używane Kia Sportage IV (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

Sportage IV wygląda jak przyrodni brat Cayenne. I choć odwołanie do luksusu dla SUV-a może być ważne, odwołanie do Porsche nie zbudowało sukcesu tego modelu. Za niego odpowiada coś innego. To rozsądne auto. Sprawdź czemu.

Test: Jeep Compass 1.5 MHEV to prawie hybryda. Prawie robi różnicę?

Jeep dumnie szczerzy się 7-szczelinowym grillem. Tyle że za nim nie ukrywa się tłusta V-ósemka, a małolitrażowy benzyniak wpasowany w prawie hybrydę. To amerykańska profanacja? To ważne pytanie postawione przed testowym Jeepem Compassem 1.5 MHEV.

Używane Audi A3 8V (2013 - 2020). Awarie, wady, ceny, opinie

Używane Audi A3 8V to model chętnie wybierany przez polskich kierowców. Tak, cztery koła na grillu i bardziej luksusowy charakter z pewnością stanowią afrodyzjak. A jak wypada awaryjność tego auta? Sprawdźmy to.

Test: Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio. Czterolistna koniczyna na szczęście. Dosłownie!

Czterolistna koniczyna, czyli quadrifoglio, przynosi szczęście. I w tym aucie się to sprawdza. Tyle że nie będzie to szczęście w miłości czy grach losowych. Super-SUV Stelvio sprawi, że podczas jazdy uśmiech nie zniknie z twojej twarzy. Będziesz szczęśliwy. Po prostu!

Używany Volkswagen Passat B8 (2014 – 2023). Awarie, wady, ceny, opinie

Dymiący diesel w Passacie świetnie pasował do białych skarpet i sandałów. Generacja B8 nie jest jednak dymiąca, bywa naprawdę droga na rynku wtórnym, a przez to jest wybierana przez bardziej wysublimowanych klientów. Czy jednak jest tak pancerna jak poprzednicy?

Test: DS 7 po liftingu. Wersja E-Tense 4x4 300 jest szybka jak... hot-hatch!

Choć jest 5-osobowym SUV-em z 555-litrowym bagażnikiem, oferuje 300 koni i może jeździć... za darmo! A to dopiero początek ciekawostek dotyczących testowego przeze mnie DS 7 po liftingu w wersji E-Tense 4x4 300.

Używane Audi A4 B8 (2007 – 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

Używane Audi A4 to marzenie przeciętnego Polaka. Szczególnie gdy mówimy o generacji B8. Auta są przystępne cenowo. Tylko czy z technologicznego punktu widzenia nie stanowią zakupowej miny? Sprawdźmy, co psuje się w używanych sedanach i kombi z Niemiec.

Używany Opel Astra K (2015 – 2021). Awarie, wady, ceny, opinie

Kompaktowy Ople starzeje się z godnością. Przynajmniej pod względem stylistyki. Czy to samo można powiedzieć o technologii? Dziś sprawdzimy czy używany Opel Astra K psuje się i jakie ma słabe punkty.

Tajemnica różnic cenowych samochodów używanych. Co ma największy wpływ?

Na cenę samochodów używanych najbardziej wpływa przebieg, historia serwisowa i historia szkodowa. Cena dwóch identycznych modeli z tego samego rocznika na rynku wtórnym bywa różna o ponad 20%.

Test: Jeep Wrangler 4XE Sahara. Klasyczny wygląd i hybryda plug-in pod maską

Wygląda jak Wrangler, ale nie jeździ jak Wrangler. Ma bowiem 381 koni mocy i osiąga 100 km/h w 6,4 sek. To zasługa hybrydy plug-in. Ta w Jeepie jest błogosławieństwem czy przekleństwem?

Używana Dacia Duster II (od 2017). Awarie, wady, ceny, opinie

Polacy go pokochali. Masowo kupują Dustery II jako nowe i używane. Czy w przypadku modeli z drugiej ręki jest się czego bać? Przyjrzymy się trwałości rumuńskiego SUV-a w dzisiejszym materiale.

Używana Skoda Octavia III (2012 – 2020). Awarie, wady, ceny, opinie

Używana Skoda Octavia III jest absolutnym hitem polskiego rynku wtórnego. Z czego wynika sukces tego modelu? Żeby się o tym przekonać, sprawdźmy jakie Octavia z drugiej ręki ma wady i zalety.

Test: Jeep Compass 4XE plug-in hybrid. Czy taki napęd ma tu sens?

Jeep Compass 4XE ma wszystko to, co prawdziwej amerykańskiej terenówce trzeba. Muskularny wygląd, napęd na cztery koła i 240 koni mocy. Czy jednak elektryfikacja tego auta to dobry pomysł?

Kupowanie samochodów online - nowy trend na rynku wtórnym

Kupowanie samochodów przez internet stało się popularne. Utrwaliły się zmiany w sposobie sprzedaży samochodów osobowych na rynku wtórnym, które wywołała pandemia.

Używany Fiat Tipo (od 2015). Awarie, wady, ceny, opinie

Fiat Tipo to nowy duży Fiat w cenie Fiata Pandy. Tak, cenę ma rzeczywiście podobną do Pandy. Czy awaryjnością przypomina jednak dużego Fiata? To postanowiliśmy sprawdzić. Zobaczcie nasz raport.

Nissan Townstar EV w Polsce. Tak, jeździliśmy już e-vanem!

Nissan Townstar EV nie jest cennikowym debiutantem. Teraz jednak do Polski docierają pierwsze egzemplarze auta. Po pierwszych jazdach sporo możemy powiedzieć o elektrycznym vanie.

Test: Citroen C3 Aircross 1.2 130 KM. Nie za duży, nie za mocny i nie za drogi

Citroen C3 Aircross wygląda nietuzinkowo i zdecydowanie idzie pod prąd. Tylko czy to jest dobre? Sprawdziłem to w czasie tygodniowego testu tego auta.

Używany Fiat 500X (2014 – 2023). Czy włoski SUV z drugiej ręki jest godny uwagi?

Używany Fiat 500X. Tak, to zdecydowanie auto na literę F. Czy takie nadal się psują i się ich po prostu nie kupuje? Sprawdźmy, jak brzmi odpowiedź na tak zadane pytanie.

Dywaniki gumowe proline. Jak sprawdzają się w praktyce?

Dywaniki gumowe proline to produkt w 100-proc. polski. Tyle że fakt ten wydaje się dopiero pierwszą ich zaletą. Jak sprawdzają się w praktyce? No właśnie...

Test: Alfa Romeo Tonale Hybrid. W niej zbawisz świat. Świat Alfy Romeo

Alfa Romeo Tonale Hybrid to coś pomiędzy MHEV i HEV. A od tego faktu dopiero zaczyna się nietuzinkowość SUV-a.  Tylko czy jest on także rodzinny?

Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally. Ta miłość jest toksyczna. I dobrze mi z tym!

Test: Abarth 695 Tributo 131 Rally jest cudowny, ale nie idealny. Wad mu nie brakuje. Tak samo jak charakteru zresztą. Tym mógłby obdzielić auta w połowie dzielnicy.

Jeep Gladiator i ciekawostki. 8 faktów, które sprawią że go pokochasz!

Jeep Gladiator i ciekawostki? Nie da się go legalnie zaparkować na chodniku, ale za to ma... wyjmowany system audio. A to dopiero początek listy.

Test: Citroen C5X PHEV 225 to mobilna strefa komfortu. Nie idealna, ale ciekawa

Test: Citroen C5X PHEV 225 jest komfortowy i oryginalny. Tylko czy te dwie zalety wystarczą do sukcesu w segmencie D? Zobaczcie naszą relację z testu.

Jeep Avenger to... pierwszy polski Jeep. Dostanie silnik 1.2 PureTech

Jeep Avenger jest produkowany w Tychach. A to nie koniec dobrych informacji. Na rynku polskim oprócz silnika elektrycznego, dostanie też motor 1.2 PureTech.

Toyota Corolla 2023. Lifting ze zmianami, których prawie nie widać. I dobrze!

Toyota Corolla 2023. Lifting skupił się w 90-proc. na hybrydach. Jak mocno zmienił się napęd? Przekonaliśmy się o tym podczas pierwszych jazd.

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE napędza koła silnikami elektrycznymi. Prąd dla nich generuje jednak motor spalinowy. Genialnie to brzmi? Tylko jak sprawdza się w czasie jazdy...

REKLAMA