REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD
Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Ten rodzinny SUV wygląda jak transformers, ma lakier typu kameleon, a do tego... napęd elektryczny. To nie jest kolejne, nudne auto do jazdy na co dzień. Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE jest zaskakujący. Zaskakuje na plus.

rozwiń >

O stylizacji Nissana Ariya nie będę pisać zbyt wiele. Nie dlatego, że auto jest nieciekawe. Bo ciekawe bez wątpienia jest. Powód jest inny. Chodzi o to, że o bryle miałem okazję powiedzieć już parę słów przy okazji mojego poprzedniego testu. Ariyą już jeździłem. Tyle że w wydaniu przednionapędowym. Link do materiału zamieszczam poniżej.

REKLAMA

REKLAMA

Nissana Ariya z lakierem aurora jest codziennie inny!

O designie nie napiszę zbyt wiele. To nie znaczy jednak, że nie napiszę nic. Opowiem wam bowiem o wyjątkowym lakierze. Barwa została nazwana zielony aurora. Jej wybór oznacza dopłatę wynoszącą 4000 zł. Ta opcja jest jednak warta każdej złotówki z tej kwoty. Bo za sprawą takiego wydatku możecie codziennie jeździć innym autem. Raz widziałem na parkingu auto w kolorze butelkowej zieleni, raz głębokiego fioletu, raz eleganckiego brązu, raz stonowanej czerni, a raz granatu. Lakier był nieprzewidywalny i robił niesamowite wrażenie.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Jeszcze większe wrażenie robi jednak kabina pasażerska. Nadal byłem pod wrażeniem ilości przestrzeni w tym wnętrzu. Rozstaw osi tego auta sięga 2775 mm. To nieznacznie mniej od wyniku osiąganego przez Passata B8. A do tego kierowca może korzystać z 10,8-calowego ekranu przeziernego, Amazon Alexa Auto czy serii dotykowych przycisków z haptycznym potwierdzeniem uruchomienia funkcji. Zmyślne i nowoczesne! Niewątpliwym plusem Nissana jest też jakość wykończenia. Choć to akurat stanowi niewątpliwy plus także Qashqaia czy X-Traila. Nissan to dziś takie małe premium.

Nissana Ariya e-4ORCE 306 KM to hot-hatch w ciele elektrycznego SUV-a

Miałem okazję testować Nissana Ariyę. Poprzednio jeździłem jednak wersją z jedną osią pędną. W tym przypadku przed redakcją stanął SUV dysponujący napędem e-4ORCE. To na początek oznacza dwa silniki elektryczne – każdy zajmuje się napędzaniem jednej osi. Dodatkowo po zsumowaniu ich potencjału, kierowca otrzymuje 306 koni mechanicznych. A to nadal nie koniec dobrych informacji. Jeszcze lepsza dotyczy momentu obrotowego. To 300 Nm na przedzie plus 300 Nm na tyle.

REKLAMA

Wniosek może być jeden. Nissana Ariya e-4ORCE jest naprawdę szybki. Rodzinny, elektryczny SUV przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sek. To czas aż o 0,5 sek. lepszy od tego, który może osiągnąć np. kierowca nowego Golfa GTI. Nissan dosłownie wystrzeliwuje podczas startu spod świateł. I co ciekawe, nie traci zapału do przyspieszania także podczas jazdy w trasie. Dynamiczne wyprzedzenie TIR-a nie stanowi dla niego żadnego problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Nissan e-4ORCE, czyli elektrycznej trakcji nigdy za wiele

Motory elektryczne zastosowane w Ariy`i e-4ORCE mają moment obrotowy dostępny na zasadzie włącznika. Kierowca wciska gaz i w tym momencie ujawnia się nawet 600 Nm. Przed testem mocno interesowało mnie to, czy tak duża siła nie oznacza problemów z ruszeniem z miejsca. Pamiętam przeszło 200-konnego Leafa, którym nie dało się ruszyć na pasach. Koła zamiast transferować napęd, ślizgały się po wymalowanej powierzchni. Ariya jest jednak absolutnie wolna od tego efektu. Nawet jak któreś z kół ulegnie poślizgowi, komputer z miejsca reaguje. Przyhamowuje koło i przywraca pełną trakcję. To zasługa czteronapędu e-4ORCE.

Układ czterech kół pędnych jest sterowany przez inteligentny komputer. Komputer, który potwierdził swoje możliwości podczas prezentacji Nissana X-Trail. Byłem zdumiony co ten napęd elektryczny (jednak w X-Trailu uzupełniony spalinowym generatorem) potrafi poza utwardzonymi szlakami. Ten samochód w piachu czy na śliskich podjazdach był nie do zatrzymania. Na dowód dodaję poniżej link do relacji z jazdy tym autem.

Ariya, choć wyłącznie elektryczna, zachowuje się na drodze identycznie jak X-Trail. I to stanowi świetną informację dla kierowcy. Nie musi się bać o trakcję nawet w trudnych warunkach drogowych. A dodatkowo ten samochód nie prowadzi się jak 2-tonowy SUV. Nie jest ociężały i niezdarny. Kierowca ma raczej wrażenie, jakby prowadził naprawdę zwinnego hatchbacka segmentu C. Zwinnego, choć średnio zwrotnego.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Ile "spala" Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE?

Ariya jest samochodem w stu procentach elektrycznym. Kluczową kwestią w tym przypadku jest zatem "spalanie". Ile prądu potrzebuje SUV Nissana na pokonanie 100 km? W czasie testu poruszałem się w cyklu mieszanym. Komputer mówił o zapotrzebowaniu na energię na poziomie nieco ponad 21 kWh. I wynik wydaje się naprawdę dobry. Po pierwsze dlatego, że mówimy o blisko 2-tonowym aucie. Po drugie dlatego, że podobne wskazania uzyskiwałem w dużo mniejszych, elektrycznych SUV-ach miejskich. Po trzecie dlatego, że oznacza zasięg na baterii wynoszący przeszło 400 km. I to realne 400 km. W Ariyi po pokonaniu 2 km z zasięgu spadają bowiem 2 km, a nie 4 czy 5. Auto świetnie potrafi ocenić potencjał swojego układu napędowego.

Nissan oczywiście twierdzi, że Ariya 87 kWh e-4ORCE może pokonać nawet 515 km na jednym ładowaniu. Nie wiem, czy taki wynik da się osiągnąć. Wiem natomiast, że spokojnie dałoby się do niego zbliżyć. Ale nie zimą i nie przy moim trybie eksploatacji. Samochód parkowałem na dworze. To oznacza, że dość mocno pracować musiał system nagrzewania baterii. Pewnie "pożerał" spore ilości prądu. Latem wskazanie byłoby dużo lepsze.

Co z ładowaniem? Laminowany akumulator litowo-jonowy może pobierać prąd z mocą do 130 kW. Przy maksymalnym obciążeniu uzupełnianie zapasów prądu od 20 do 80 proc. potrwa tylko pół godziny. Wallbox o mocy 22 kW doładuje Ariyę 87 kWh do pełna w 5 godz. Ładowarka 7,4 kW potrzebuje już 13,5 godz., a klasyczne gniazdko nawet 36 godz.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Ile kosztuje Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE?

Duży SUV, mocny silnik elektryczny, a do tego bogate wyposażenia. Do testu otrzymałem Nissana Ariyę w wersji Evolve. To oznacza m.in. standardowe adaptacyjne reflektory LED-owe, panoramiczny dach, ładowarkę indukcyjną, system BOSE z 10-głośnikami, elektryczną regulację foteli, tapicerkę z alkantary, 20-calowe felgi czy nawet podgrzewaną kierownicę i przednią szybę. A taka lista musi swoje kosztować. Za auto trzeba dziś zapłacić w salonie sprzedaży 296 900 zł.

Czy Nissana Ariya e-4ORCE 306 KM Evolve jest drogi? Na tle elektryków z pewnością nie. Podobną cenę ma Volkswagen ID.5 GTX. Droższa z kolei okazuje się Skoda Enyaq Coupé RS. Co z autami spalinowymi? Do niedawna większe pieniądze trzeba było zapłacić za wychodzącego właśnie z produkcji, 300-konnego Tiguana R.

Tak na marginesie, Nissan daje na Ariyę 5 lat gwarancji ograniczone przebiegiem na poziomie 100 tys. km. Gwarancja na pojemność baterii to natomiast 8 lat lub 160 tys. km.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM – podsumowanie:

Leaf miał być spartański. Ariya stanowi całkowicie inną bajkę motoryzacyjną. Wygląda bardziej jak koncept, niż wersja produkcyjna. Oferuje przestronne i świetnie wykonane wnętrze, a do tego ma mocno dopracowany trakcyjnie układ napędowy. Nissan jest też przewidywalny. Wskazanie zasięgu nie jest chwilową zachcianką komputera, a realną wskazówką dla kierowcy. To wszystko sprawia, że Ariya staje się nie tylko jednym z lepszych elektryków dostępnych obecnie na rynku. To po prostu godny uwagi samochód rodzinny na miarę XXI wieku.

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM – dane techniczne:

  • Silnik: dwa silniki elektryczne, po jednym na oś
  • Maksymalna moc: 306 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm (przód) + 300 Nm (tył)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,7 s.
  • Pojemność baterii: 87 kWh (użyteczna)/91 kWh (nominalna)
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 21,3 kWh
  • Maksymalny zasięg podczas testu: 405 km
  • Maksymalny zasięg według producenta: 515 km
  • Rodzaj napędu: AWD
  • Skrzynia biegów: automatyczna 1-biegowa
  • Długość: 4595 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2775 mm
  • Pojemność bagażnika: 415 litrów
  • Masa własna: 1914 kg
  • Cena: od 221 900 zł

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Bruksela wycofuje się z pełnego zakazu aut spalinowych

Zakaz sprzedaży nowych samochodów spalinowych w Unii Europejskiej od 2035 r. nie będzie całkowity. Komisja Europejska zaprezentowała nowy pakiet motoryzacyjny, który koryguje dotychczasowe założenia i otwiera drogę do większej elastyczności technologicznej. Branża motoryzacyjna ocenia to jako dobry początek, ale jednocześnie ostrzega, że cele redukcji emisji na 2030 rok mogą okazać się bardzo trudne do osiągnięcia, zwłaszcza bez zmian po stronie regulacji i infrastruktury.

Co 10. nowy samochód osobowy rejestrowany w Polsce jest elektryczny

Pod koniec listopada liczba zarejestrowanych w Polsce samochodów w pełni elektrycznych przekroczyła 124 tysiące. Od początku roku przybyło ich niemal 44 tysiące – wynika z danych Licznika Elektromobilności. Aktualnie auta elektryczne stanowią już co dziesiąty nowo rejestrowany samochód osobowy w kraju.

Preferencje motoryzacyjne Polaków: europejskie marki wciąż na czele, rośnie zainteresowanie autami z Chin

Jeśli samochód chińskiej marki byłby tańszy o 20-30 proc. od porównywalnego modelu oferowanego przez producenta z innego kraju, zakup takiego auta rozważyłoby 60 proc. Polaków - wynika z badania Instytutu Badań Rynkowych i Społecznych (IBRiS) na zlecenie Santander Consumer Multirent.

Samochody elektryczne w Polsce: cena, zasięg i ładowanie wciąż głównymi barierami. Nowe dane z Barometru

Relatywnie wysoka cena samochodu w pełni elektrycznego i zbyt niski maksymalny zasięg na jednym ładowaniu to według respondentów najważniejsze czynniki powstrzymujące ich przed podjęciem decyzji o zakupie takiego pojazdu - wynika z badania Barometr Nowej Mobilności.

REKLAMA

To miasto zamyka ulice dla setek tysięcy samochodów. Sprawdź, czy Twoje auto tam wjedzie od 1 stycznia 2026 r.

Już od 1 stycznia 2026 r. w tym mieście zacznie obowiązywać Strefa Czystego Transportu, która obejmie aż ok. 60% powierzchni miasta. Dla wielu kierowców - szczególnie tych posiadających diesle - oznacza to rewolucyjne zmiany. Jakie samochody wjadą do centrum bez ograniczeń, kto może liczyć na zwolnienia, a ile zapłacą osoby spoza miasta? Uchwała póki co wchodzi w życie mimo jej zaskarżenia.

Nowy rozkład jazdy PKP 2025/2026. Więcej połączeń, nowe trasy i zmiany od 14 grudnia

W nowym rocznym kolejowym rozkładzie jazdy, który obowiązuje od niedzieli, liczba połączeń PKP Intercity wzrosła średnio o 50 w stosunku do poprzedniego rozkładu i wynosi 555 dziennie. Z tego 527 to kursy całoroczne, a 28 sezonowe. Przewoźnik wprowadził ponadto 17 nowych tras międzynarodowych.

Leasing samochodów w Polsce. Kto korzysta najczęściej i ile płaci miesięcznie?

Z leasingu auta skorzystało kiedyś 23 proc. badanych Polaków, najczęściej przedsiębiorcy - wynika z badania „Auto na własnych zasadach”. Miesięczna rata leasingu mieściła się przeważnie w przedziale od 1001 do 2000 zł.

Czy kierowcy będą dożywotnio tracić prawa jazdy a sądy masowo orzekać przepadek pojazdu? Nowelizacja już czeka na prezydenckim biurku, ale co zrobi Karol Nawrocki? Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” przypomina o "druzgocących" opiniach prof. Chmaja, prof. Wróbla, RPO oraz PZM

Inicjatywa Obywatelska ,,Rozsądny Ruch – dla wolności i bezpieczeństwa na drogach” zwraca się do Prezydenta RP o zawetowanie w całości ustawy o zmianie niektórych ustaw w celu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego (druk sejmowy nr 1451). Niektóre rozwiązania są drastyczne, a sądy nie będą miały wyboru w karaniu. Co dokładnie zawiera ta nowelizacja oraz dlaczego wielu kierowców liczy na weto?

REKLAMA

Q3 2025: nowe Audi sportback to kompaktowy SUV premium. Jakie wymiary ma nowa Q3?

Jest nowe Audi Q3 2025. To lider wśród kompaktowych SUV-ów klasy premium. Jakie ma wymiary? Jakie silniki i napędy można wybrać?

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Drożeją opłaty za autostrady w Europie od 2026 r. Najgorsze dla polskich przewoźników są wzrosty opłat w Czechach i Niemczech

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA