REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD
Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Ten rodzinny SUV wygląda jak transformers, ma lakier typu kameleon, a do tego... napęd elektryczny. To nie jest kolejne, nudne auto do jazdy na co dzień. Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE jest zaskakujący. Zaskakuje na plus.

rozwiń >

O stylizacji Nissana Ariya nie będę pisać zbyt wiele. Nie dlatego, że auto jest nieciekawe. Bo ciekawe bez wątpienia jest. Powód jest inny. Chodzi o to, że o bryle miałem okazję powiedzieć już parę słów przy okazji mojego poprzedniego testu. Ariyą już jeździłem. Tyle że w wydaniu przednionapędowym. Link do materiału zamieszczam poniżej.

REKLAMA

Nissana Ariya z lakierem aurora jest codziennie inny!

O designie nie napiszę zbyt wiele. To nie znaczy jednak, że nie napiszę nic. Opowiem wam bowiem o wyjątkowym lakierze. Barwa została nazwana zielony aurora. Jej wybór oznacza dopłatę wynoszącą 4000 zł. Ta opcja jest jednak warta każdej złotówki z tej kwoty. Bo za sprawą takiego wydatku możecie codziennie jeździć innym autem. Raz widziałem na parkingu auto w kolorze butelkowej zieleni, raz głębokiego fioletu, raz eleganckiego brązu, raz stonowanej czerni, a raz granatu. Lakier był nieprzewidywalny i robił niesamowite wrażenie.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Jeszcze większe wrażenie robi jednak kabina pasażerska. Nadal byłem pod wrażeniem ilości przestrzeni w tym wnętrzu. Rozstaw osi tego auta sięga 2775 mm. To nieznacznie mniej od wyniku osiąganego przez Passata B8. A do tego kierowca może korzystać z 10,8-calowego ekranu przeziernego, Amazon Alexa Auto czy serii dotykowych przycisków z haptycznym potwierdzeniem uruchomienia funkcji. Zmyślne i nowoczesne! Niewątpliwym plusem Nissana jest też jakość wykończenia. Choć to akurat stanowi niewątpliwy plus także Qashqaia czy X-Traila. Nissan to dziś takie małe premium.

Nissana Ariya e-4ORCE 306 KM to hot-hatch w ciele elektrycznego SUV-a

REKLAMA

Miałem okazję testować Nissana Ariyę. Poprzednio jeździłem jednak wersją z jedną osią pędną. W tym przypadku przed redakcją stanął SUV dysponujący napędem e-4ORCE. To na początek oznacza dwa silniki elektryczne – każdy zajmuje się napędzaniem jednej osi. Dodatkowo po zsumowaniu ich potencjału, kierowca otrzymuje 306 koni mechanicznych. A to nadal nie koniec dobrych informacji. Jeszcze lepsza dotyczy momentu obrotowego. To 300 Nm na przedzie plus 300 Nm na tyle.

Wniosek może być jeden. Nissana Ariya e-4ORCE jest naprawdę szybki. Rodzinny, elektryczny SUV przyspiesza do 100 km/h w 5,7 sek. To czas aż o 0,5 sek. lepszy od tego, który może osiągnąć np. kierowca nowego Golfa GTI. Nissan dosłownie wystrzeliwuje podczas startu spod świateł. I co ciekawe, nie traci zapału do przyspieszania także podczas jazdy w trasie. Dynamiczne wyprzedzenie TIR-a nie stanowi dla niego żadnego problemu.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Nissan e-4ORCE, czyli elektrycznej trakcji nigdy za wiele

REKLAMA

Motory elektryczne zastosowane w Ariy`i e-4ORCE mają moment obrotowy dostępny na zasadzie włącznika. Kierowca wciska gaz i w tym momencie ujawnia się nawet 600 Nm. Przed testem mocno interesowało mnie to, czy tak duża siła nie oznacza problemów z ruszeniem z miejsca. Pamiętam przeszło 200-konnego Leafa, którym nie dało się ruszyć na pasach. Koła zamiast transferować napęd, ślizgały się po wymalowanej powierzchni. Ariya jest jednak absolutnie wolna od tego efektu. Nawet jak któreś z kół ulegnie poślizgowi, komputer z miejsca reaguje. Przyhamowuje koło i przywraca pełną trakcję. To zasługa czteronapędu e-4ORCE.

Układ czterech kół pędnych jest sterowany przez inteligentny komputer. Komputer, który potwierdził swoje możliwości podczas prezentacji Nissana X-Trail. Byłem zdumiony co ten napęd elektryczny (jednak w X-Trailu uzupełniony spalinowym generatorem) potrafi poza utwardzonymi szlakami. Ten samochód w piachu czy na śliskich podjazdach był nie do zatrzymania. Na dowód dodaję poniżej link do relacji z jazdy tym autem.

Ariya, choć wyłącznie elektryczna, zachowuje się na drodze identycznie jak X-Trail. I to stanowi świetną informację dla kierowcy. Nie musi się bać o trakcję nawet w trudnych warunkach drogowych. A dodatkowo ten samochód nie prowadzi się jak 2-tonowy SUV. Nie jest ociężały i niezdarny. Kierowca ma raczej wrażenie, jakby prowadził naprawdę zwinnego hatchbacka segmentu C. Zwinnego, choć średnio zwrotnego.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Ile "spala" Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE?

Ariya jest samochodem w stu procentach elektrycznym. Kluczową kwestią w tym przypadku jest zatem "spalanie". Ile prądu potrzebuje SUV Nissana na pokonanie 100 km? W czasie testu poruszałem się w cyklu mieszanym. Komputer mówił o zapotrzebowaniu na energię na poziomie nieco ponad 21 kWh. I wynik wydaje się naprawdę dobry. Po pierwsze dlatego, że mówimy o blisko 2-tonowym aucie. Po drugie dlatego, że podobne wskazania uzyskiwałem w dużo mniejszych, elektrycznych SUV-ach miejskich. Po trzecie dlatego, że oznacza zasięg na baterii wynoszący przeszło 400 km. I to realne 400 km. W Ariyi po pokonaniu 2 km z zasięgu spadają bowiem 2 km, a nie 4 czy 5. Auto świetnie potrafi ocenić potencjał swojego układu napędowego.

Nissan oczywiście twierdzi, że Ariya 87 kWh e-4ORCE może pokonać nawet 515 km na jednym ładowaniu. Nie wiem, czy taki wynik da się osiągnąć. Wiem natomiast, że spokojnie dałoby się do niego zbliżyć. Ale nie zimą i nie przy moim trybie eksploatacji. Samochód parkowałem na dworze. To oznacza, że dość mocno pracować musiał system nagrzewania baterii. Pewnie "pożerał" spore ilości prądu. Latem wskazanie byłoby dużo lepsze.

Co z ładowaniem? Laminowany akumulator litowo-jonowy może pobierać prąd z mocą do 130 kW. Przy maksymalnym obciążeniu uzupełnianie zapasów prądu od 20 do 80 proc. potrwa tylko pół godziny. Wallbox o mocy 22 kW doładuje Ariyę 87 kWh do pełna w 5 godz. Ładowarka 7,4 kW potrzebuje już 13,5 godz., a klasyczne gniazdko nawet 36 godz.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Ile kosztuje Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE?

Duży SUV, mocny silnik elektryczny, a do tego bogate wyposażenia. Do testu otrzymałem Nissana Ariyę w wersji Evolve. To oznacza m.in. standardowe adaptacyjne reflektory LED-owe, panoramiczny dach, ładowarkę indukcyjną, system BOSE z 10-głośnikami, elektryczną regulację foteli, tapicerkę z alkantary, 20-calowe felgi czy nawet podgrzewaną kierownicę i przednią szybę. A taka lista musi swoje kosztować. Za auto trzeba dziś zapłacić w salonie sprzedaży 296 900 zł.

Czy Nissana Ariya e-4ORCE 306 KM Evolve jest drogi? Na tle elektryków z pewnością nie. Podobną cenę ma Volkswagen ID.5 GTX. Droższa z kolei okazuje się Skoda Enyaq Coupé RS. Co z autami spalinowymi? Do niedawna większe pieniądze trzeba było zapłacić za wychodzącego właśnie z produkcji, 300-konnego Tiguana R.

Tak na marginesie, Nissan daje na Ariyę 5 lat gwarancji ograniczone przebiegiem na poziomie 100 tys. km. Gwarancja na pojemność baterii to natomiast 8 lat lub 160 tys. km.

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM – podsumowanie:

Leaf miał być spartański. Ariya stanowi całkowicie inną bajkę motoryzacyjną. Wygląda bardziej jak koncept, niż wersja produkcyjna. Oferuje przestronne i świetnie wykonane wnętrze, a do tego ma mocno dopracowany trakcyjnie układ napędowy. Nissan jest też przewidywalny. Wskazanie zasięgu nie jest chwilową zachcianką komputera, a realną wskazówką dla kierowcy. To wszystko sprawia, że Ariya staje się nie tylko jednym z lepszych elektryków dostępnych obecnie na rynku. To po prostu godny uwagi samochód rodzinny na miarę XXI wieku.

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM – dane techniczne:

  • Silnik: dwa silniki elektryczne, po jednym na oś
  • Maksymalna moc: 306 KM
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm (przód) + 300 Nm (tył)
  • Prędkość maksymalna: 200 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 5,7 s.
  • Pojemność baterii: 87 kWh (użyteczna)/91 kWh (nominalna)
  • Zużycie energii na 100 km w teście (cykl mieszany): 21,3 kWh
  • Maksymalny zasięg podczas testu: 405 km
  • Maksymalny zasięg według producenta: 515 km
  • Rodzaj napędu: AWD
  • Skrzynia biegów: automatyczna 1-biegowa
  • Długość: 4595 mm
  • Szerokość: 1850 mm
  • Wysokość: 1660 mm
  • Rozstaw osi: 2775 mm
  • Pojemność bagażnika: 415 litrów
  • Masa własna: 1914 kg
  • Cena: od 221 900 zł

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

test Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, test Nissana Ariya AWD, Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM, Nissana Ariya AWD

Test: Nissana Ariya 87 kWh e-4ORCE 306 KM. Jest napędowo przewidywalny i szalony stylistycznie

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA