REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km
Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE napędza koła silnikami elektrycznymi. Prąd dla nich generuje jednak motor spalinowy. Genialnie to brzmi? Tylko jak sprawdza się w czasie jazdy...
rozwiń >

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE w Polsce, czyli pełen test SUV-a

Całkiem niedawno miałem okazję testować X-Traila w ramach pierwszych jazd pokazowych. Wtedy jednak obcowałem z tym autem zaledwie kilka godzin przez dwa dni. Teraz dostałem Nissana do testu. To oznaczało Polskę, 7 dni jazd i pokonanie kilkuset kilometrów. Wnioski? Od czego by tu zacząć...

REKLAMA

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

REKLAMA

Na pierwszy ogień weźmy design. Nowy X-Trail jest po prostu ładny. Ma dynamiczny przód z charakterystycznymi dla współczesnych Nissanów światłami, a do tego masywny, ale nie toporny wygląd części bocznej. Ciekawie zaprojektowany jest też tył. Delikatnie schodząca się linia dachu sprawia, że X-Trail ponownie zyskuje na lekkości. Obserwując bryłę Nissana powinniście zwrócić jednak uwagę na jeszcze jedną rzecz. Tą jest naprawdę duży prześwit. Już na pierwszy rzut oka SUV wygląda nieco terenowo.

Kolejne uwagi? Fajne są spryskiwacze szyb. Poruszają się razem z ramionami wycieraczek. Mniej fajne z kolei jest to, że porty w przednim rzędzie foteli służą wyłącznie do transmisji danych. Nie da się przy ich pomocy ładować baterii smartfona. Dziwne... Tak, jest tu indukcyjna ładowarka. Tyle że tej nie da się używać podczas dłuższego wyjazdu. Może "zagotować" telefon.

Czy nowy Nissan X-Trail jest terenowy? Prześwit i nietypowe AWD

X-Trail ma terenowy wygląd. Na ile jednak rzeczywiście jest terenowy? Pierwszym wskaźnikiem jest prześwit. Ten wynosi dokładnie 192 lub 198 mm (wersja 5- vs. 7-osobowa), czyli osiąga wartość aktualną bardziej w przypadku pick-up`ów niż SUV-ów. Drugim ze wskaźników jest napęd na cztery koła. I choć X-Trail układ AWD posiada, nie jest to typowe 4x4 z wałem i mostem. Japończycy na nowo wymyślili sposób napędzania czterech kół. Na nowo, nie znaczy jednak gorzej.

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

Testowy Nissan X-Trail posiadał układ napędowy e-Power e-4ORCE. Oznacza to mniej więcej tyle, że przy przedniej i tylnej osi zamontowany został silnik elektryczny. To on napędza koła. Praca jednostek jest jednak komputerowo koordynowana, a w roli skrzyni biegów pojawia się reduktor. Elektryczny napęd na cztery koła pewnie brzmi odrzucająco dla fanów off-road`u. Jednak tak stereotypowe myślenie jest poważnym błędem. Nowy X-Trail ma inteligentne sterowanie przeniesieniem mocy. W efekcie w terenie potrafiłby zawstydzić niejedną "prawdziwą" terenówkę. Ale więcej na ten temat pisałem w materiale z prezentacji. Link do niego dodaję poniżej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan X-Trail e-Power. Elektryki napędzają koła. Je napędza spalinowiec

Powiedziałem już, że Nissan jest czteropędny i że napęd jest realizowany przez silniki elektryczne. Skąd czerpią one energię? No właśnie. Tu Japończycy oszukali system. Bo wyposażyli samochód w generator prądu, ale... spalinowy! W jego roli pod maską pracuje 1.5-litrowy silnik benzynowy. Jest doładowany, korzysta z systemu zmiennej kompresji i ma tylko 3 cylindry. Moc? Ta sięga 158 koni. Moment obrotowy? 250 Nm. Choć obydwie te wartości z drogowego punktu widzenia nie mają żadnego znaczenia. Benzyniak tylko i wyłącznie ładuje baterię. Nie przekazuje mocy na koła.

Ważne

Identycznie, jak w testowanym ostatnio Qashqaiu, tak i tu silnik spalinowy ma dźwięk przypominający dźwięk wiertarki w mieszkaniu u sąsiada. W X-Trailu ta wiertarka jest jednak dużo cichsza. Większy SUV okazuje się dużo lepiej wygłuszony.

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE to zdecydowanie mocna hybryda!

Z drogowego punktu widzenia dużo ważniejsze są możliwości silników elektrycznych. Ich moc po zsumowaniu wynosi 213 koni mechanicznych. Moment obrotowy przedniej jednostki sięga 330 Nm, a tylnej 195 Nm. I choć auto waży przeszło 1800 kg, może się rozpędzić do pierwszej setki nawet w 7 sek. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Benzynowy "elektryk" oferuje nie tylko czteronapęd sterowany by wire. To nie tylko dość dobre osiągi. Tak skomponowany układ napędowy pozwala np. na redukowanie efektu nurkowania w czasie hamowania czy sprawniejszą rekuperację. Co jednak z oszczędnością?

Ile paliwa spala Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE?

Japończycy po przeprowadzeniu testów w zgodzie z normami WLTP orzekli, że Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE powinien spalać w cyklu mieszanym od 6,3 do 6,7 litra benzyny na każde 100 km. Rewolucyjne spalanie? Może i tak. Tym bardziej jest mi przykro, że tak optymistycznego wyniku nie osiągnąłem w teście. W moim przypadku średnie spalanie wyniosło 8,5 litra. I choć wynik odbiega od danych specyfikacyjnych, jestem daleki od jego krytykowania. Moim zdaniem jak na 7-osobowe auto ważące ponad 1800 kg i posiadające 575-litrowy bagażnik, apetyt na paliwo nie brzmi przesadnie. Nie jest rewolucyjnie niski, ale wygórowany też nie. I żeby się o tym przekonać, wystarczy przyjrzeć się konkurencji.

Ważne

A to nadal wynik z cyklu mieszanego. Podczas jazdy głównie miejskiej i przy sprawnej rekuperacji, sądzę że Nissan X-Trail może być dużo oszczędniejszy. Wynik pewnie będzie o dobre 3 litry niższy.

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

Jeździłem jakiś czas temu Tiguanem Allspace z silnikiem 2.0 TSI. 265-konna jednostka co prawda rozpędzała SUV-a do pierwszej setki w 0,8 sek. szybciej, z drugiej strony w tym aucie średnie spalanie wynosiło już 12,5 litra.

Ile kosztuje Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE?

Testowy Nissan X-Trail został wyceniony przez Japończyków na 244 850 zł. Pewnie pomyślicie sobie, że w tym momencie wspomnę o gwiazdce. Opowiem wam o liście wyposażenia dodatkowego, która swoją grubością przypomina epopeję Mickiewicza. Nic z tych rzeczy. Bo do tak skonfigurowanego auta dostępne są... zaledwie dwie opcje. Kupujący może dopłacić 5900 zł za dwukolorowe nadwozie i 2300 zł za 20-calowe felgi aluminiowe. Tyle! Mimo wszystko X-Trail bez wątpienia nie jest tani. To jednak też nie auto z chińskiego outletu. Jest dobrze wykonany, dobre wyposażony i hybrydowy. Japończycy nie będą go zatem sprzedawać za półdarmo.

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE – podsumowanie:

REKLAMA

Poprzednie generacje X-Traila choć bez wątpienia odniosły sukces, do mnie nie przemawiały. Dwie pierwsze były mocno terenowe, ale totalnie zapomniały o stylistyce. Wyglądały jak zrobione z klocków lego. A poprzednik? No właśnie... miał spore braki w kwestii jakości. Najnowsza, czwarta generacja X-Traila chce z kolei być i nowoczesna, i rodzinna, i terenowa, i ekologiczna. I choć połączenie tych elementów to więcej niż szpagat oraz wykonanie tej figury może się wydawać karkołomne, Japończycy okazali się wyśmienitymi gimnastykami. Zrobili to ćwiczenie z ogromną łatwością. Jako sędzia, dałbym im za nie mocną dziewiątkę.

SUV przekonał mnie prawdziwie terenowym charakterem i oszczędnym układem napędowym. Spodobała mi się także paradoksalnie brzmiąca koncepcja spalinowego elektryka. Bo być może e-Power e-4ORCE nie uratuje świata przed stopieniem się lodowców, mimo wszystko jest szybki, całkiem oszczędny, pewny w terenie i pozbawiony wad układów czysto elektrycznych.

test <a class=nissan x-trail e-power e-4orce 213 km"/>

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Koniec bezkarności rowerzystów i użytkowników hulajnóg! Czas na tablice rejestracyjne i wyższe mandaty

Ze statystyk policyjnych wynika, że rowerzyści są drugą, po kierowcach, grupą sprawców wypadków drogowych. Tymczasem, aby poruszać się po drodze rowerem nie trzeba mieć żadnych uprawnień (po osiągnięciu pełnoletności). Jak można poprawić bezpieczeństwo na drogach?

KGP: 109 332 interwencji, 291 wypadków drogowych, 12 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Oto najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend opublikowane przez Komendę Główną Policji. Policjanci podsumowali także zdarzenia z minionego tygodnia.

19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

REKLAMA

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

REKLAMA

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA