REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km
Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy
Kuba Brzeziński
Infor

REKLAMA

REKLAMA

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE napędza koła silnikami elektrycznymi. Prąd dla nich generuje jednak motor spalinowy. Genialnie to brzmi? Tylko jak sprawdza się w czasie jazdy...

rozwiń >

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE w Polsce, czyli pełen test SUV-a

Całkiem niedawno miałem okazję testować X-Traila w ramach pierwszych jazd pokazowych. Wtedy jednak obcowałem z tym autem zaledwie kilka godzin przez dwa dni. Teraz dostałem Nissana do testu. To oznaczało Polskę, 7 dni jazd i pokonanie kilkuset kilometrów. Wnioski? Od czego by tu zacząć...

REKLAMA

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

REKLAMA

Na pierwszy ogień weźmy design. Nowy X-Trail jest po prostu ładny. Ma dynamiczny przód z charakterystycznymi dla współczesnych Nissanów światłami, a do tego masywny, ale nie toporny wygląd części bocznej. Ciekawie zaprojektowany jest też tył. Delikatnie schodząca się linia dachu sprawia, że X-Trail ponownie zyskuje na lekkości. Obserwując bryłę Nissana powinniście zwrócić jednak uwagę na jeszcze jedną rzecz. Tą jest naprawdę duży prześwit. Już na pierwszy rzut oka SUV wygląda nieco terenowo.

Kolejne uwagi? Fajne są spryskiwacze szyb. Poruszają się razem z ramionami wycieraczek. Mniej fajne z kolei jest to, że porty w przednim rzędzie foteli służą wyłącznie do transmisji danych. Nie da się przy ich pomocy ładować baterii smartfona. Dziwne... Tak, jest tu indukcyjna ładowarka. Tyle że tej nie da się używać podczas dłuższego wyjazdu. Może "zagotować" telefon.

Czy nowy Nissan X-Trail jest terenowy? Prześwit i nietypowe AWD

X-Trail ma terenowy wygląd. Na ile jednak rzeczywiście jest terenowy? Pierwszym wskaźnikiem jest prześwit. Ten wynosi dokładnie 192 lub 198 mm (wersja 5- vs. 7-osobowa), czyli osiąga wartość aktualną bardziej w przypadku pick-up`ów niż SUV-ów. Drugim ze wskaźników jest napęd na cztery koła. I choć X-Trail układ AWD posiada, nie jest to typowe 4x4 z wałem i mostem. Japończycy na nowo wymyślili sposób napędzania czterech kół. Na nowo, nie znaczy jednak gorzej.

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

Testowy Nissan X-Trail posiadał układ napędowy e-Power e-4ORCE. Oznacza to mniej więcej tyle, że przy przedniej i tylnej osi zamontowany został silnik elektryczny. To on napędza koła. Praca jednostek jest jednak komputerowo koordynowana, a w roli skrzyni biegów pojawia się reduktor. Elektryczny napęd na cztery koła pewnie brzmi odrzucająco dla fanów off-road`u. Jednak tak stereotypowe myślenie jest poważnym błędem. Nowy X-Trail ma inteligentne sterowanie przeniesieniem mocy. W efekcie w terenie potrafiłby zawstydzić niejedną "prawdziwą" terenówkę. Ale więcej na ten temat pisałem w materiale z prezentacji. Link do niego dodaję poniżej.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Nissan X-Trail e-Power. Elektryki napędzają koła. Je napędza spalinowiec

Powiedziałem już, że Nissan jest czteropędny i że napęd jest realizowany przez silniki elektryczne. Skąd czerpią one energię? No właśnie. Tu Japończycy oszukali system. Bo wyposażyli samochód w generator prądu, ale... spalinowy! W jego roli pod maską pracuje 1.5-litrowy silnik benzynowy. Jest doładowany, korzysta z systemu zmiennej kompresji i ma tylko 3 cylindry. Moc? Ta sięga 158 koni. Moment obrotowy? 250 Nm. Choć obydwie te wartości z drogowego punktu widzenia nie mają żadnego znaczenia. Benzyniak tylko i wyłącznie ładuje baterię. Nie przekazuje mocy na koła.

Ważne

Identycznie, jak w testowanym ostatnio Qashqaiu, tak i tu silnik spalinowy ma dźwięk przypominający dźwięk wiertarki w mieszkaniu u sąsiada. W X-Trailu ta wiertarka jest jednak dużo cichsza. Większy SUV okazuje się dużo lepiej wygłuszony.

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE to zdecydowanie mocna hybryda!

Z drogowego punktu widzenia dużo ważniejsze są możliwości silników elektrycznych. Ich moc po zsumowaniu wynosi 213 koni mechanicznych. Moment obrotowy przedniej jednostki sięga 330 Nm, a tylnej 195 Nm. I choć auto waży przeszło 1800 kg, może się rozpędzić do pierwszej setki nawet w 7 sek. Prędkość maksymalna wynosi 180 km/h. Benzynowy "elektryk" oferuje nie tylko czteronapęd sterowany by wire. To nie tylko dość dobre osiągi. Tak skomponowany układ napędowy pozwala np. na redukowanie efektu nurkowania w czasie hamowania czy sprawniejszą rekuperację. Co jednak z oszczędnością?

Ile paliwa spala Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE?

Japończycy po przeprowadzeniu testów w zgodzie z normami WLTP orzekli, że Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE powinien spalać w cyklu mieszanym od 6,3 do 6,7 litra benzyny na każde 100 km. Rewolucyjne spalanie? Może i tak. Tym bardziej jest mi przykro, że tak optymistycznego wyniku nie osiągnąłem w teście. W moim przypadku średnie spalanie wyniosło 8,5 litra. I choć wynik odbiega od danych specyfikacyjnych, jestem daleki od jego krytykowania. Moim zdaniem jak na 7-osobowe auto ważące ponad 1800 kg i posiadające 575-litrowy bagażnik, apetyt na paliwo nie brzmi przesadnie. Nie jest rewolucyjnie niski, ale wygórowany też nie. I żeby się o tym przekonać, wystarczy przyjrzeć się konkurencji.

Ważne

A to nadal wynik z cyklu mieszanego. Podczas jazdy głównie miejskiej i przy sprawnej rekuperacji, sądzę że Nissan X-Trail może być dużo oszczędniejszy. Wynik pewnie będzie o dobre 3 litry niższy.

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

Jeździłem jakiś czas temu Tiguanem Allspace z silnikiem 2.0 TSI. 265-konna jednostka co prawda rozpędzała SUV-a do pierwszej setki w 0,8 sek. szybciej, z drugiej strony w tym aucie średnie spalanie wynosiło już 12,5 litra.

Ile kosztuje Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE?

Testowy Nissan X-Trail został wyceniony przez Japończyków na 244 850 zł. Pewnie pomyślicie sobie, że w tym momencie wspomnę o gwiazdce. Opowiem wam o liście wyposażenia dodatkowego, która swoją grubością przypomina epopeję Mickiewicza. Nic z tych rzeczy. Bo do tak skonfigurowanego auta dostępne są... zaledwie dwie opcje. Kupujący może dopłacić 5900 zł za dwukolorowe nadwozie i 2300 zł za 20-calowe felgi aluminiowe. Tyle! Mimo wszystko X-Trail bez wątpienia nie jest tani. To jednak też nie auto z chińskiego outletu. Jest dobrze wykonany, dobre wyposażony i hybrydowy. Japończycy nie będą go zatem sprzedawać za półdarmo.

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE – podsumowanie:

REKLAMA

Poprzednie generacje X-Traila choć bez wątpienia odniosły sukces, do mnie nie przemawiały. Dwie pierwsze były mocno terenowe, ale totalnie zapomniały o stylistyce. Wyglądały jak zrobione z klocków lego. A poprzednik? No właśnie... miał spore braki w kwestii jakości. Najnowsza, czwarta generacja X-Traila chce z kolei być i nowoczesna, i rodzinna, i terenowa, i ekologiczna. I choć połączenie tych elementów to więcej niż szpagat oraz wykonanie tej figury może się wydawać karkołomne, Japończycy okazali się wyśmienitymi gimnastykami. Zrobili to ćwiczenie z ogromną łatwością. Jako sędzia, dałbym im za nie mocną dziewiątkę.

SUV przekonał mnie prawdziwie terenowym charakterem i oszczędnym układem napędowym. Spodobała mi się także paradoksalnie brzmiąca koncepcja spalinowego elektryka. Bo być może e-Power e-4ORCE nie uratuje świata przed stopieniem się lodowców, mimo wszystko jest szybki, całkiem oszczędny, pewny w terenie i pozbawiony wad układów czysto elektrycznych.

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

test nissan x-trail e-power e-4orce 213 km

Test: Nissan X-Trail e-Power e-4orce 213 km. Elektryk, ale... benzynowy

Infor

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA