REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl

REKLAMA

REKLAMA

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda nowym SUV-em za nami. A była to ciekawa jazda. Bo choć auto miało silnik spalinowy, było napędzane... prądem!
rozwiń >

Nowy Nissan X-Trail, czyli Juke w skali maxi

O stylizacji nowego Nissana X-Trail można opowiedzieć wiele. Jest duży, ale zdecydowanie proporcjonalny i ma harmonijną linię. Stawia na agresywny wygląd, ale jednocześnie nie jest toporny czy ciężki. Patrząc na SUV-a z przodu, można odnieść wrażenie że wygląda trochę jak większa wersja nowego Juke. I takie skojarzenie jest jak najbardziej pozytywne. Szczególnie że nowy Juke nie odziedziczył niezdarności poprzednika. Jest nowoczesny i po prostu ładny.

REKLAMA

Powiedzmy sobie szczerze. Choć poprzednie generacje X-Traila osiągnęły sukces (sprzedało się w sumie 8 milionów egzemplarzy), to ta wersja jest najładniejsza. I to bez dwóch zdań!

Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE

Infor.pl

Nowy Nissan X-Trail od środka. Czyli bliźniak Qashqaia

REKLAMA

Wnętrze nowego X-Traila? Tu wniosek jest jeden. To... nowy Qashqai. Dokładnie ta sama jest konsola centralna, deska rozdzielcza, fotele, ogromne okno panoramiczne czy nawet tyle drzwi otwierane do imponującego kąta 85 stopni. Ta same okazują się także osłony przeciwsłoneczne. A właściwie to są tak samo ogromne jak u mniejszego brata. Tyle że tu nadal powinowactwo z innym Nissanem nie jest niczym złym. Po pierwsze dlatego że i w Qashqaiu, i X-Trailu płyta podłogowa CMF-C gwarantuje wystarczającą ilość przestrzeni i z przodu, i z tyłu. Po drugie qashqaiowska jakość wykończenia oznacza "skórzany" materiał na konsoli i świetnie spasowane plastiki.

Ciekawostki dotyczące wnętrza nowego X-Traila? Mam aż dwie. Samochód może występować w konfiguracji 7-miejscowej. I choć trzeci rząd foteli nie jest pełnowymiarowy, pozwala na komfortowe podróżowanie osobom o wzroście do 1,6 metra. To zdaniem Nissana rekord w tym segmencie. Druga z dobrych informacji jest taka, że bagażnik oferuje 575 litrów. Jest dość płytki i ma wysoki próg załadunku, ale mimo wszystko okazuje się pojemny.

Bagażnik o pojemności 575 litrów w X-Trailu nie jest rekordowy na tle rynkowych rywali. Przedstawiciele producenta opowiedzieli nam jednak ciekawą historię. Otóż część marek podczas pomiaru przesuwa drugi rząd foteli maksymalnie w stronę kabiny. Uzyskuje w ten sposób sporo większą pojemność. W X-Trailu pomiar był wykonywany w ustawieniu środkowym. Po przesunięciu kanapy maksymalnie do przodu, wynik byłby o jakieś 130 litrów wyższy. Oznaczałby zatem przeszło 700 litrów.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE

Infor.pl

Paletę silnikową nowego X-Traila otwiera benzyniak 1.5 litra

Urodą kapusty nie okrasisz. Znacie takie powiedzenie? Tak, X-Trail wygląda dobrze. Ale w takim aucie liczy się technologia. Jak auto wypada na tym polu? Bazowy X-Trail dostępny w Polsce będzie konfigurowany z silnikiem 1.5 VC-T. To doładowana jednostka z wtryskiem bezpośrednim i układem lekkiej hybrydy, która dodatkowo ma układ zmiennej kompresji. I o ile sam silnik wydaje się ciekawy, my do testów otrzymaliśmy nieco inny jego wariant. Mowa bowiem o modelu e-Power e-4ORCE. To oznacza czteropędną hybrydę szeregową.

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE. Pierwsza jazda tą właśnie wersją

REKLAMA

W nowym Nissanie X-Trail e-Power e-4ORCE koła de facto napędzają dwa silniki elektryczne. Ich moc systemowa to 213 koni mechanicznych. A jeszcze ciekawiej wygląda moment obrotowy. Przedni elektryk oferuje 330 Nm, tylny 195 Nm. I wyobraźcie sobie w tym momencie, że są chwile podczas jazdy, że obydwie te wartości sumują się. To daje zatem nawet 525 Nm! No dobrze, ale skoro napęd pochodzi z jednostek elektrycznych, na co jest im potrzebny benzyniak? Ten pełni rolę generatora prądu. Generatora prądu, który nie pracuje cały czas w czasie jazdy, a do tego spala nieco ponad 6 litrów benzyny na 100 km (taki wynik dał mój test).

Tak skomponowany układ napędowy pracuje niezwykle cicho. Co z benzyniakiem? Słychać moment, w którym jednostka włącza się. Praca benzyniaka nie przypomina jednak toyotowskiego wrzasku. To raczej coś na kształt przytłumionego dźwięku wiertarki uruchomionej w mieszkaniu u sąsiada.

Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE

Infor.pl

X-Trail e-Power e-4ORCE. Dane techniczne

Nissan X-Trail e-Power e-4ORCE przyspiesza do 100 km/h w 7 sekund. Dobry wynik. Jego prędkość maksymalna to 180 km/h. I auto jest czteropędne. O konieczności przeniesienia momentu obrotowego na koła decyduje komputer. Po prostu uruchamia dany silnik lub dwa silniki. A to zdaniem Japończyków gwarantuje mu responsywność i brak opóźnień. Poza tym system reguluje moment nie tylko między osiami, ale i kołami, a do tego auto za sprawą rekuperacji nie nurkuje w czasie hamowania.

X-Trail e-Power e-4ORCE w terenie. Ile jest warte e-4x4?

Pewnie pomyślicie sobie, że elektryczny napęd na cztery koła sprawdza się na drodze, ale nie w terenie? Nie dziwię się. Ja też tak pomyślałem. I byłem o tym przekonany aż do próby terenowej nowego X-Traila. Nissan przygotował błotnisty tor. A na nim hybrydowy elektryk spisał się wyśmienicie. Za każdym razem gdy auto wpadło w delikatny poślizg, czuć było działanie elektroniki. Komputer choć przez ułamek sekundy "drapał się po głowie", szybko znajdował rozwiązanie. Odzyskiwał trakcję i pozwalał na dalszą jazdę. I to bez kontrowania kierownicą. Poradził sobie nawet po zatrzymaniu w czasie błotnego podjazdu pod górę. Zaimponował mi i tym, i sporym wykrzyżem osi.

Oczywiście pisząc o powyższej próbie nie mam zamiaru was przekonywać, że nowy X-Trail jest terenowym zwierzęciem. Bo z pewnością nie jest. Nie potrafi tyle co Land Cruiser czy Defender. Tyle że potrafić nawet nie musi. Bo pewnie nigdy nie zawita w tak trudnym terenie. O próbie terenowej mimo wszystko wspomnieć chciałem z prostego powodu. Bo skoro Nissan poradził sobie na błotnym torze testowym, sprawdzi się też w czasie jazdy po śniegu czy śliskiej nawierzchni. A to już informacja bardzo ważna z punktu widzenia głowy rodziny potencjalnie siedzącej za kierownicą tego auta.

Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE

Infor.pl

Nissan X-Trail 2022. Układ kierowniczy

W tym punkcie musza zafundować wam dość szczere wyznanie. W poprzednim X-Trailu szczególnie nie lubiłem układu kierowniczego. Powód? Układ kierowniczy sprawiał wrażenie, jakby był połączony z kołami za pomocą przewodu. Nie dawał żadnej informacji z kół. Pracował bez żadnego oporu. Właśnie dlatego układ ten w nowym X-Trailu zwrócił moją szczególną uwagę. I cóż mogę powiedzieć... Nissan odrobił lekcje.

Układ kierowniczy być może nie jest sportowy, ale kierowca czuje w czasie jazdy co się dzieje z kołami. Poprzez koło kierownicy uzyskuje informację zwrotną. Może lepiej regulować tor jazdy i robić to zdecydowanie precyzyjniej. Ta umiejętność Nissana szczególnie przydała się w czasie prób terenowych.

Ile kosztuje nowy Nissan X-Trail w Polsce?

Cennik modelu przedstawiamy poniżej.

1.5 VC-T 163 KM XTRONIC 2WD 5 os. 1.5 VC-T 163 KM XTRONIC 2WD 7 os. e-POWER 2WD 5os. e-POWER e-4ORCE 5 os. e-POWER e-4ORCE 7 os.
N-Connecta 181 500 zł 185 500 zł 196 200 zł 206 200 zł 210 200 zł
Tekna 199 850 zł 203 850 zł 214 550 zł 224 550 zł 228 550 zł
Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail pierwsza jazda

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE

Infor.pl

Nowy Nissan X-Trail. Wyposażenie

  • wersja N-Connecta: 18-calowe felgi aluminiowe, światła full-LED, system multimedialny z 12,3-calowym ekranem, 3-strefowa klimatyzacja, kamera 360 stopni, cyfrowe zegary o wielkości 12,3 cala.
  • wersja Tekna: 19-calowe felgi aluminiowe, światła przeciwmgielne LED, system audio BOSE, ProPILOT Assist, head-up 10,8 cala, asystent automatycznego parkowania, elektrycznie unoszona klapa bagażnika.

Nowy Nissan X-Trail być może nie jest tani w wersji podstawowej. Warto jednak pamiętać o jego bogatym wyposażeniu – polski importer mając w pamięci zamówienia na poprzedniego X-Traila, zrezygnował z wersji bazowych. Konkurencja nie daje tak dużo w standardzie. Jeżeli zatem porównać X-Traila do bogatszych wariantów modeli konkurencyjnych, ceny okażą się rozsądnie brzmiące. A teraz ciekawostka. Wiecie, które modele w preorderze upodobali sobie Polacy? Aż 80 proc. zamówień dotychczas zebranych przez Nissana dotyczy topowej wersji napędowej e-POWER e-4ORCE.

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda i wrażenia

Nissan być może był synonimem trwałości i rozsądnej ceny. Nigdy nie był jednak kojarzony z ciekawie zaprojektowanym wnętrzem, przemyślaną kabiną czy mocno technologiczną innowacyjnością. I nowy X-Trail nie tyle chce to zmienić, co po pierwszych chwilach spędzonych z tym autem wydaje mi się, że już to zmienił. Jest prawdziwie rodzinny i inteligentnie oszczędny. A do tego jeździ się nim intuicyjnie i nie trzeba się wstydzić jego designu podczas parkowania przed marketem w sobotę po południu.

Przy pierwszym moim kontakcie nowy X-Trail wykreował się na świetne auto dla rodziny. A gdyby ta rekomendacja okazała się zbyt słaba, dla fanów Nissana mam jeszcze jedną informację. Nowy X-Trail będzie produkowany w Japonii. Tak, auto można już zamawiać.

Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Nowy Nissan X-Trail. Pierwsza jazda wersją e-Power e-4ORCE
Kuba Brzeziński
Infor.pl
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

Odcinkowe pomiary prędkości nielegalne? Sprawdzamy. Co grozi kierowcom i kiedy mogą nie przyjąć mandatu?

Odcinkowe pomiary prędkości to coraz popularniejszy w Polsce sposób na wychwytywanie i karanie kierowców, którzy nie przestrzegają przepisów prawa o ruchu drogowym w zakresie dopuszczalnych prędkości. Nowe urządzenia rejestrujące, służące do automatycznej kontroli średniej prędkości na wyznaczonym odcinku drogi, wyrastają jak grzyby po deszczu, a wraz z nimi mnożą się pytania kierowców o legalność tej formy pomiarów prędkości. Jak się okazuje – wątpliwości te są uzasadnione.

Nowa funkcja dla kierowców. Google Maps wprowadza aktualizację

Mapy Google są na bieżąco udoskonalane. Google często wprowadza nowe, przydatne funkcje, w tym wiele udogodnień dla kierowców. Tym razem na użytkowników czekają aż dwie nowości. Na czym polegają te nowe funkcje Google Maps? Dowiesz się z tego artykułu.

Ten dokument będzie mógł mieć już 17-latek. Zaskakująca propozycja ministerstwa

Posiadanie prawa jazdy to dla wielu bardzo ważna kwestia. Możliwość prowadzenia samochodu przynosi wiele korzyści, zarówno w życiu codziennym i zawodowym. Coraz częściej z wybranych kategorii prawa jazdy (takich jak AM czy B1) korzystają już 14- czy 16-latkowie. Ministerstwo Infrastruktury zaproponowało zmiany w dostępie do prawa jazdy kat. B. Czego one dotyczą? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

REKLAMA

KGP: 103 519 interwencji, 401 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała dane z ostatniego tygodnia dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci od poniedziałku do niedzieli przeprowadzili 103 519 interwencji. Od początku tegorocznych wakacji policjanci odnotowali 375 wypadków na drogach ze skutkiem śmiertelnym.

Kierowco, uważaj na to! Nowe przepisy przewidują konfiskatę pojazdu

Ministerstwo Klimatu i Środowiska zaproponowało zaostrzenie kar za wjazd do lasu w miejscach niedozwolonych. Nowe przepisy znacząco zwiększyłyby kary za tego typu wykroczenia. Na co warto uważać, by uniknąć kłopotów i wysokiego mandatu? Kiedy kierowca mógłby stracić pojazd?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy?

Na drogach pojawią się młodsi kierowcy? Wszystko na to wskazuje, bo ministerstwo infrastruktury poinformowało, że jest już gotowy projekt zmian pozwalający uzyskać prawo jazdy siedemnastolatkom.

Pierwszy przepadek pojazdu. Zapadł prawomocny wyrok

W Skierniewicach zapadł pierwszy w kraju prawomocny wyrok orzekający przepadek pojazdu, którego kierowca miał ponad 1,5 promila alkoholu w organizmie. Chodzi o przepisy, które weszły w życie 14 marca 2024 r. Kierująca miała ponad 2 promile.

REKLAMA

Rozszerzenie strefy płatnego parkowania w Warszawie 3 lutego 2025 r.? Radni zadecydują już w najbliższy czwartek

W czwartek, 29 sierpnia warszawscy radni mają zadecydować, czy strefa płatnego parkowania niestrzeżonego w Warszawie zostanie rozszerzona. Zgodnie z projektem ustawy, rozszerzenie granic strefy płatnego parkowania niestrzeżonego ma nastąpić 3 lutego 2025 r. 

QUIZ Dopasuj model do marki samochodu. 12/12 tylko dla fanów motoryzacji
Dopasujesz poprawnie model do marki? Pytania dotyczą także modeli i marek, które już nie są produkowane.

REKLAMA