REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości jasno pokazał skalę postępu tego modelu. Auto stało się bardziej dojrzałe. Ale czy dojrzałość jest dobra?

Nissan Qashqai 2021 - wygląda gustownie i dynamicznie

REKLAMA

Podczas pierwszego kontaktu z nowym Qashqaiem uderzyły mnie dwie rzeczy. Po pierwsze piękny, szary lakier. I jest to barwa metaliczna! Po drugie 20-calowe felgi o wyjątkowym wzorze – z dynamicznie ukształtowanymi ramionami łączącymi chromowania i czerń. Skupiłem się jednak wyłącznie na dwóch akcentach z prostego powodu. Bo z trzecią odsłoną crossovera miałem już wcześniej kontakt. Pomijam zatem futurystyczny przód z wąskimi lampami, zestaw ostrych – żeby nie powiedzieć sportowych – linii oraz tył z gustownym, aerodynamicznym przetłoczeniem poprowadzonym pod tylnymi lampami.

REKLAMA

Po smutnym XX wieku Japończycy ewidentnie rozsmakowali się w akcentach stylistycznych. Przykład? Na błotniku w okolicy przedniej lampy pojawia się wytłoczony napis Qashqai. Bardzo dobrze prezentuje się też przetłoczenie w dolnej części drzwi czy fakt, że linia okien i dachu prawie spotyka się w trzeciej szybce na wysokości bagażnika. Nawet czarne plastiki uzupełniające nadwozie od dołu idealnie dopełniają stylistyczną całość.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Nowy Nissan Qashqai: nowocześnie, komfortowo i przestronnie

REKLAMA

Nowoczesność to też słowo, które świetnie pasuje do opisania kabiny pasażerskiej. Nie da się inaczej opisać prawie 11-calowego head-upa, 12,3-calowych zegarów czy 9-calowego ekranu multimedialnego. Wyświetlacz pojawia się też w panelu sterowania klimatyzacją oraz nie zabrakło miejsca m.in. dla ładowarki indukcyjnej w dolnej części konsoli centralnej. Oczywiście Japończycy nie zapomnieli o swojej naturze - a konkretnie zachowawczości. Dlatego jeżeli ktoś miał już styczność ze współczesnym Nissanem, w tej kabinie pod względem obsługi poczuje się jak w domu.

Dobre wrażenia płynące z jazdy nowym Qashqaiem budują drobiazgi. Wyświetlacz head-up automatycznie dostosowuje swoją jasność do warunków na zewnątrz, fotel jest wprost piekielnie wygodny i sprawia wrażenie jakby został wyciągnięty z Mercedesa, a do tego pozycję za kierownicą można dostosować w bardzo szerokim zakresie (w dużej mierze elektrycznie oczywiście). Konsola jest wyłożona miękkim materiałem, jakość spasowania naprawdę dobra, a do tego czarne wnętrze zostało uzupełnione granatowymi akcentami na drzwiach. Bardzo gustowne.

Qashqai z zewnątrz mocno nie urósł. Inżynierowie całkowicie przeprojektowali jednak wnętrze. W efekcie crossover stał się dużo bardziej przestronny. Pięć dorosłych osób? Absolutnie żaden problem. Pojemność bagażnika? 436 litrów - przy czym pojemność ta ukrywa się też m.in. pod dodatkową półką.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Więcej o technologii nowego Nissan Qashqaia: Nissan Qashqai 2021: pierwsza jazda japońskim crossoverem

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Nissan Qashqai 1.3 DIG-T MHEV - dynamiczny i oszczędny

Testowy Qashqai był napędzany 1.3-litrowy benzyniakiem DIG-T. Motor oferuje 158 koni mechanicznych i przekazuje je na przednie koła za sprawą precyzyjnie pracującej przekładni 6-biegowej. 260 Nm momentu obrotowego sprawia, że crossover osiąga pierwszą setkę w 9,5 sekundy. Auto być może nie jest demonem prędkości, ale przyspiesza dość dynamicznie. To raz. Dwa standardem w nowy Qasqaiu jest też układ lekkiej hybrydy z litowo-jonowym akumulatorem. To sprawia, że auto gasi benzyniaka zawsze wtedy, gdy akurat nie jest on potrzebny.

Japończycy podają, że Nissan Qashqai powinien spalać w cyklu miejskim 6,5 litra benzyny. I wynik przy normalnej jeździe jest możliwy do osiągnięcia. Mi w teście Nissan spalał około 7 litrów.

A na drodze Nissan Qashqai 2021 zachowuje się...

158-konny Qashqai nie jest demonem prędkości. Zawieszenie ma jednak zaskakująco sportowe. Sztywne resorowanie lubi ciasne zakręty i sprawia, że nadwozie wysokiego crossovera nie wychyla się nadmiernie w czasie pokonywania łuków. Podczas jazdy nowym Qashqaiem zaskakuje jednak jeszcze coś. Pracy elementów zawieszenia praktycznie nie słychać. To kolejny aspekt, w którym trzecia generacja Nissana okazuje się wyjątkowo dojrzała. I tak naprawdę jeżeli chodzi o podwozie, mógłbym życzyć sobie tylko jednej rzeczy – nieco ciaśniejszego układu kierowniczego. Miękko pracujący ułatwia on manewry w mieście – a to pewnie stanowi ukłon w stronę mimo wszystko rodzinnego charakteru auta.

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...

Nissan Qashqai Tekna+: czy 160 tys. zł to dużo?

Testowy Nissan Qashqai – jak już wspominałem – był napędzany 158-konnym silnikiem 1.3 DIG-T. Dodatkowo został skonfigurowany z pakietem Tekna+. Ile kosztuje takie auto? Cena została określona na 160 600 zł. Zła informacje? Suma jest niemała. Dobra? Dobrych jest zdecydowanie więcej, bo tak naprawdę poza kolorem nadwozia, za nic nie da się w tym aucie dopłacić. Wszystko ma w standardzie. I pisząc wszystko mam na myśli m.in.:

  • kamerę 360 stopni,
  • pakiet systemów bezpieczeństwa,
  • skórzaną tapicerkę z elektryczną regulacją foteli i funkcją masażu,
  • system nagłośnienia BOSE z 8. głośnikami,
  • nawigację satelitarną z mapami 3D i Google Street View,
  • okno panoramiczne,
  • 10,8-calowy head-up,
  • 12,3-calowe,
  • cyfrowe zegary,
  • reflektory LED,
  • bezkluczykowy dostęp,
  • automatycznie ściemniające się lusterka,
  • 20-calowe felgi.

Cennik Nissana Qashqaia vs. cennik konkurentów

I sami przyznajcie, że wyposażenie nowego Qashqaia mając na myśli taką listę wyposażenia i cenę wydaje się wyjątkowo bogate. Szczególnie że jeżeli aż do tego stopnia pobawicie się np. cennikiem Tiguana, zdecydowanie przekroczycie kwotę na poziomie 200 tys. zł. Niewiele taniej (ale też z gwiazdką) będzie nawet u Koreańczyków. 150-konny (a więc słabszy od Qashqaia) Hyundai Tucson bez lekkiej hybrydy będzie kosztować 155 600 zł. I choć kierowca zapłaci o 5 tys. zł mniej, auto nie otrzyma m.in. dwukolorowego nadwozia, 20-calowych obręczy czy masażu w fotelach.

Test: Nissan Qashqai 2021 - podsumowanie:

Widać że twórcom nowego Qashqaiai mocno zależało na jakości. Auto jest solidniej wykonane i sprawia wrażenie bardziej dojrzałego. A jednocześnie Japończycy zachowali kluczową zaletę – naprawdę atrakcyjną cenę i bogate wyposażenie. Jeżeli dodać do tego podobne rozmiary nadwozia co u poprzednika, ale wyraźnie poprawioną przestronność, otrzymujemy coś, co spokojnie można nazwać receptą na kolejny sukces. Nowego Qashqaia nie zatrzyma żaden z konkurentów i jestem głęboko co do tego przekonany. Szczególnie że do mnie ten surowy Japończyk z ostrymi rysami i pięknym, szarym lakierem naprawdę mocno przemówił. Przemówił na tyle, że mógłbym go kupić.

Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Nissan Qashqai 2021: test japońskiej nowości z wynikiem...
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badania techniczne pojazdów: opłaty za badanie techniczne, waloryzacja wysokości opłaty. Szykują się zmiany

Badania techniczne pojazdów: mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie, waloryzacja. W resorcie infrastruktury trwają prace nad przygotowaniem projektu ustawy. W projekcie znajdzie się m.in. mechanizm ustalania wysokości opłaty za badanie techniczne pojazdu.

Ważne! Rząd szykuje kolejne zmiany w prawie drogowym: surowe kary za brawurową jazdę, konfiskata za powadzenie bez prawa jazdy

W odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych Rząd ogłosił szereg zmian w prawie, w odpowiedzi na alarmujące statystyki dotyczące wypadków drogowych. Mają one na celu poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach. Jakie zmiany rząd planuje w 2025 roku.

Czy można mieszać różne rodzaje płynów chłodniczych? O tym powinien wiedzieć każdy kierowca!

Każdy kierowca wie, że płyn do chłodnic to jeden z najważniejszych płynów eksploatacyjnych w samochodzie. Odpowiada on za prawidłową pracę układu chłodzenia, chroniąc silnik przed przegrzewaniem się i korozją. Na co należy zwrócić uwagę, wybierając płyn chłodniczy do samochodu?

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1

Nowy fotoradar w Warszawie już działa. Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym poinformowało o uruchomieniu nowego fotoradaru na Al. Jerozolimskich. W zeszłym tygodniu uruchomiono także nowy odcinkowy pomiar prędkości na A1.

REKLAMA

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. [Nowelizacja]

Zmiany w prawie o ruchu drogowym: prawo jazdy od 17. roku życia, ograniczenia możliwości redukcji punktów karnych, okres próbny, odbieranie prawa jazdy za przekroczenie prędkości o 50 km/h poza obszarem zabudowanym. Resort Infrastruktury zaprezentował główne rozwiązania dotyczące nowelizacji przepisów na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego.

KGP: 94 973 interwencji, 352 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 94 973 interwencji. Byli wzywani do 352 wypadków drogowych.

Samochód elektryczny w firmie jak optymalizować koszty i sposób korzystania z ładowarek firmowych i publicznych

Z punktu widzenia zarządzania flotą, firmowe oraz publiczne stacje ładowania mają inne zadania, które są wobec siebie komplementarne. Ładowarki dostępne przy siedzibach firm służą pracownikom do codziennego użytku.

Polacy kupują coraz więcej samochodów z segmentu premium. Cena 222 tys. zł już nie zniechęca. Jakie marki są na topie

Polacy pokochali wręcz samochodowy segment premium. Wrzesień 2024 r. był najlepszym miesiącem pod względem liczby rejestracji nowych samochodów osobowych w Polsce od 19 lat. Rekordy notują auta segmentu premium, gdzie wzrost rejestracji jest sześć razy większy niż w przypadku aut popularnych.

REKLAMA

QUIZ Co oznaczają te znaki drogowe? Większość znasz na pewno, ale z niektórymi może być problem
Jesteś kierowcą? Sprawdź, czy na pewno znasz polskie znaki drogowe. Nie prowadzisz samochodu? Zobacz, czy dasz radę odpowiedzieć na pytania bezbłędnie.
Rynek nowych aut mocno przyspiesza, zwłaszcza samochodów premium. Rejestracje po październiku 2024 r.

Analiza danych rynku motoryzacyjnego za październik wskazuje na wyraźne ożywienie sektora, co potwierdza kontynuację trendu wzrostowego z ostatnich miesięcy. Pozycję lidera niezmiennie utrzymuje Toyota wśród nowych samochodów osobowych i Renault wśród nowych samochodów dostawczych o dopuszczalnej masie całkowitej – dmc do 3,5 tony. 

 

REKLAMA