REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid: test pokazał i największe słabości, i największe zalety francuskiego SUV-a. Których jest więcej? O tym w tekście.

Citroen C5 Aircross PHEV. Czarne nadwozie z niebieskimi dodatkami

O wyglądzie karoserii i wnętrza Citroena C5 Aircross miałem już okazję szerzej się wypowiedzieć - a wszystko przy okazji testu wersji wysokoprężnej (link do testu poniżej). Cóż mogę dodać? No może to, że w tym przypadku czarnego lakieru akurat bym nie zmieniał! Tak, niemiłosiernie nagrzewał się w słońcu. Z drugiej strony pięknie współgrał z 19-calowy felgami aluminiowymi, srebrną, błyszczącą wstawką wokoło linii szyb oraz niebieskimi akcentami w dolnej części nadwozia. Hybrydowa C-piątka miała stylistyczny sznyt i rzucała się w oczy. I choć design bez wątpienia można wpisać na listę plusów tego auta, nie był to plus największy.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

C5 Aircross. Po pierwsze wygoda!

Największa zaleta Citroena C5 Aircross PHEV? Identycznie jak w przypadku wersji czysto spalinowej kluczem do sukcesu jest… wygoda! Kierowca i pasażerowie zajmują miejsce na pięknych i miękkich fotelach posiadających pikowania. Plecy nie męczą się na nich nawet w dalszej trasie - siedzi się na nich po prostu jak na kanapie przed telewizorem. A to idealnie współgra z miękkim zawieszeniem. Nie, Citroen nie szoruje lusterkami w zakręcie. Z drugiej strony prawie przepływa nad progami spowalniającymi i bardzo cicho resoruje pokonywane nierówności.

Design, komfort. Co jeszcze przemawia na plus Citroena C5? Do komfortowych nastawów świetnie pasuje prowadzenie. Kierownicą podczas manewrów parkingowych można kręcić przy pomocy małego palca. To jednak nie oznacza, że układ staje się nieczuły w trasie - wymaga nieco częstszego korygowania toru, ale daje poczucie kontroli nad kierunkiem jazdy. Kolejnym plusem zdecydowanie jest też przestrzeń. Nawet gdy kierowca ma mniej więcej 2 metry wzrostu, za nim zasiądą dorośli pasażerowie. A elektrycznie unoszona klapa chroni dostępu do kufra, który w ustawieniu podstawowym ma 460 litrów pojemności.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

C5 Aircross PHEV: czy hybryda plug-in jest eko?

No dobrze, a co z wadami Citroena C5 Aircross PHEV? Największa tak naprawdę dotyczy czterech liter pojawiających się na końcu nazwy - chodzi o napęd hybrydowy typu plug-in. 225-konny SUV nie jest demonem prędkości. Osiąga pierwszą setkę w 8,7 sekundy. Nie jest też przesadnie oszczędny. Francuzi deklarują zasięg na ładowaniu na poziomie 55 km. Mi samochód pokonał na baterii jakieś 50 km. I choć ta wartość wydaje się więcej niż przyzwoita, po wyczerpaniu prądu skończyła się oszczędność tego układu napędowego. W cyklu mieszanym hybryda paliła prawie 9 litrów benzyny. A to sporo - nawet jak na 181-konny silnik benzynowy!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile pokona na ładowaniu C5 Aircross PHEV? Test pokazał…

Kiedy zatem zakup Citroena C5 Aircross PHEV ma sens? Gdy jeździcie dużo po mieście, a do tego macie ładowarkę w garażu. W takim przypadku naładujecie 13-kWh baterię za zaledwie 7 złotych i pokonacie za tą sumę dystans na poziomie 50 km. Podczas codziennej eksploatacji to brzmi jak bajka. Dużo gorzej robi się jednak w sytuacji, w której auto stawiacie przed blokiem i musielibyście korzystać z drogich ładowarek publicznych. W takim przypadku eko-jazda nie ma sensu. Będziecie więc pewnie jeździć głównie w trybie hybrydowym, a wtedy dużo lepszym i zdecydowanie oszczędniejszym wyborem stanie się francuski diesel.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test. Podsumowanie:

W Citroenie C5 Aircross strasznie przekonuje mnie miękkie resorowanie i bardzo nietuzinkowy charakter. Świetnie prezentują się przednie reflektory - wyglądają jak przecinek. A do tego niezwykle cenię design wnętrza - z pikowanymi fotelami i ekranem w miejscu zegarów, który z konstrukcją kolorowych kafelków przypomina komputer dla dzieci. W C-piątce nie chce się pędzić. W niej chce się podróżować. O ile jednak w przypadku wersji napędzanej dieslem nie podobał mi się głównie lakier, o tyle w hybrydzie nie podoba mi się głównie… silnik. Ja zdecydowanie wolałbym diesla.

Citroen C5 Aircross PHEV - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna + elektryczny
  • Pojemność silnika: 1598 cm3
  • Maksymalna moc - silnik benzynowy: 181 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik benzynowy: 300 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Maksymalna moc - silnik elektryczny: 110 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik elektryczny: 320 Nm
  • Maksymalna moc - hybryda: 225 KM
  • Prędkość maksymalna: 225 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,7 litra
  • Zasięg w trybie elektrycznym: 55 km
  • Długość: 4500 mm
  • Szerokość: 1969 mm
  • Wysokość: 1654 mm
  • Rozstaw osi: 2730 mm
  • Pojemność bagażnika: 460/1510 litrów
  • Cena: od 159 150 zł

Citroen C5 Aircross PHEV Shine Pack - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 179 400 zł,
  • Bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu,
  • Citroën Connect Navi DAB,
  • Connected Cam,
  • Cyfrowy zestaw wskaźników 12-calowy,
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika,
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem zapachów i pyłów,
  • Lusterka sterowane i składane elektrycznie,
  • Lusterko elektrochromatyczne, bezramkowe,
  • Mechaniczna regulacja lędźwiowa fotela kierowcy,
  • Otwierany dach panoramiczny,
  • Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania,
  • Podgrzewane przednie fotele,
  • Przyciemniane szyby boczne z tylne i pokrywy bagażnika,
  • Reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów,
  • Reflektory przednie Full LED,
  • 19-calowe felgi aluminiowe.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
19-letni motocyklista bez uprawnień potrącił policjanta i zbiegł

19-nastolatek z Międzyrzecza (Lubuskie) stanie przed sądem za zarzut spowodowania wypadku, niezatrzymanie się do kontroli i ucieczkę z miejsca wypadku.

Nowe przepisy fotoradarowe: Właściciel pojazdu jako kozioł ofiarny?

Ustawodawca szykuje kolejną rewolucję w przepisach drogowych. Tym razem uderzy ona nie tylko w kierowców łamiących przepisy, ale także w właścicieli pojazdów, którzy nie wskażą osoby prowadzącej pojazd w chwili popełnienia wykroczenia. Jeśli fotoradar uchwyci pojazd przekraczający prędkość, a właściciel odmówi podania danych kierowcy, nie tylko zapłaci karę, ale również straci dowód rejestracyjny swojego samochodu.

Pijany senior uciekał przed policją po polach uprawnych. Auto dachowało

72-latek jechał bez zapiętych pasów, więc policja chciała zatrzymać go do kontroli. Rzucił się w pościg, który zakończył się dachowaniem. Okazało się, że jest pijany.

Otrzymałeś wiadomość ws. zaległych płatności w e-TOLL? KAS ostrzega przed oszustami

Krajowa Administracja Skarbowa w przesłanym we wtorek, 25 marca 2025 r. komunikacie prasowym ostrzega przed oszustami wysyłającymi fałszywe wiadomości w sprawie zaległych płatności w e-TOLL. Publikujemy przykładową fałszywą wiadomość.

REKLAMA

Już nie tylko diesel czy benzyna. I nawet nie zawsze samochód. Jak Polacy wybierają środek transportu?

W dzisiejszych czasach wybór środka transportu to nie tylko decyzja między samochodem z silnikiem benzynowym a dieslem. Możliwości jest więcej, a kierowcy mają różne oczekiwania. Jak Polacy wybierają codzienny środek lokomocji?

KGP: 93 352 interwencji, 312 wypadków drogowych, 17 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 93 352 interwencji. Byli wzywani do 312 wypadków drogowych.

Mandat za przeładowaną ciężarówkę, a zaniżona waga w CMR. Kto za to ponosi odpowiedzialność?

Przeładowanie pojazdu w transporcie drogowym to częsty problem, który może prowadzić do poważnych konsekwencji prawnych i finansowych, w tym mandatów nałożonych na przewoźnika. W sytuacjach, gdy błędne dane o wadze towaru zostały przekazane przez spedytora lub nadawcę towaru, pojawia się pytanie o podział odpowiedzialności między przewoźnika a spedytora czy nadawcę. Najczęściej problem dotyczy mandatów zagranicznych, dlatego kluczowe znaczenie w tej kwestii mają przepisy Konwencji o umowie międzynarodowego przewozu drogowego towarów (CMR).

Przestraszył się policjantów, więc uciekał samochodem, łamiąc przepisy

Nocy pościg ulicami Białegostoku zakończył się zatrzymaniem 32-letniego kierowcy. Mężczyzna najpierw przekroczył prędkość, a potem - zamiast zatrzymać się do kontroli - zaczął uciekać.

REKLAMA

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. 2 000 zł mandatu i 15 punktów karnych

Kolejne skrzyżowania i przejazdy kolejowo-drogowe z systemem RedLight. Kiedy zaczną działać nowe systemy RedLight? Gdzie zostaną rozlokowane? Jakie mandaty obowiązują w przypadku przejazdu na czerwonym świetle?

Chińskie samochody podbijają rynki – teraz także polski, Czy decyduje tylko cena

Chińskie auta nie bez powodu są znacznie tańsze od europejskich. Oczywiście chodzi tutaj przede wszystkim o zdobycie rynku, a najlepszym argumentem do tego jest przystępna cena. Dla nabywcy zresztą przyczyny są najmniej ważne, liczy się dobra cena.

REKLAMA