REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid: test pokazał i największe słabości, i największe zalety francuskiego SUV-a. Których jest więcej? O tym w tekście.

Citroen C5 Aircross PHEV. Czarne nadwozie z niebieskimi dodatkami

O wyglądzie karoserii i wnętrza Citroena C5 Aircross miałem już okazję szerzej się wypowiedzieć - a wszystko przy okazji testu wersji wysokoprężnej (link do testu poniżej). Cóż mogę dodać? No może to, że w tym przypadku czarnego lakieru akurat bym nie zmieniał! Tak, niemiłosiernie nagrzewał się w słońcu. Z drugiej strony pięknie współgrał z 19-calowy felgami aluminiowymi, srebrną, błyszczącą wstawką wokoło linii szyb oraz niebieskimi akcentami w dolnej części nadwozia. Hybrydowa C-piątka miała stylistyczny sznyt i rzucała się w oczy. I choć design bez wątpienia można wpisać na listę plusów tego auta, nie był to plus największy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

C5 Aircross. Po pierwsze wygoda!

Największa zaleta Citroena C5 Aircross PHEV? Identycznie jak w przypadku wersji czysto spalinowej kluczem do sukcesu jest… wygoda! Kierowca i pasażerowie zajmują miejsce na pięknych i miękkich fotelach posiadających pikowania. Plecy nie męczą się na nich nawet w dalszej trasie - siedzi się na nich po prostu jak na kanapie przed telewizorem. A to idealnie współgra z miękkim zawieszeniem. Nie, Citroen nie szoruje lusterkami w zakręcie. Z drugiej strony prawie przepływa nad progami spowalniającymi i bardzo cicho resoruje pokonywane nierówności.

Design, komfort. Co jeszcze przemawia na plus Citroena C5? Do komfortowych nastawów świetnie pasuje prowadzenie. Kierownicą podczas manewrów parkingowych można kręcić przy pomocy małego palca. To jednak nie oznacza, że układ staje się nieczuły w trasie - wymaga nieco częstszego korygowania toru, ale daje poczucie kontroli nad kierunkiem jazdy. Kolejnym plusem zdecydowanie jest też przestrzeń. Nawet gdy kierowca ma mniej więcej 2 metry wzrostu, za nim zasiądą dorośli pasażerowie. A elektrycznie unoszona klapa chroni dostępu do kufra, który w ustawieniu podstawowym ma 460 litrów pojemności.

REKLAMA

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

C5 Aircross PHEV: czy hybryda plug-in jest eko?

No dobrze, a co z wadami Citroena C5 Aircross PHEV? Największa tak naprawdę dotyczy czterech liter pojawiających się na końcu nazwy - chodzi o napęd hybrydowy typu plug-in. 225-konny SUV nie jest demonem prędkości. Osiąga pierwszą setkę w 8,7 sekundy. Nie jest też przesadnie oszczędny. Francuzi deklarują zasięg na ładowaniu na poziomie 55 km. Mi samochód pokonał na baterii jakieś 50 km. I choć ta wartość wydaje się więcej niż przyzwoita, po wyczerpaniu prądu skończyła się oszczędność tego układu napędowego. W cyklu mieszanym hybryda paliła prawie 9 litrów benzyny. A to sporo - nawet jak na 181-konny silnik benzynowy!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile pokona na ładowaniu C5 Aircross PHEV? Test pokazał…

Kiedy zatem zakup Citroena C5 Aircross PHEV ma sens? Gdy jeździcie dużo po mieście, a do tego macie ładowarkę w garażu. W takim przypadku naładujecie 13-kWh baterię za zaledwie 7 złotych i pokonacie za tą sumę dystans na poziomie 50 km. Podczas codziennej eksploatacji to brzmi jak bajka. Dużo gorzej robi się jednak w sytuacji, w której auto stawiacie przed blokiem i musielibyście korzystać z drogich ładowarek publicznych. W takim przypadku eko-jazda nie ma sensu. Będziecie więc pewnie jeździć głównie w trybie hybrydowym, a wtedy dużo lepszym i zdecydowanie oszczędniejszym wyborem stanie się francuski diesel.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test. Podsumowanie:

W Citroenie C5 Aircross strasznie przekonuje mnie miękkie resorowanie i bardzo nietuzinkowy charakter. Świetnie prezentują się przednie reflektory - wyglądają jak przecinek. A do tego niezwykle cenię design wnętrza - z pikowanymi fotelami i ekranem w miejscu zegarów, który z konstrukcją kolorowych kafelków przypomina komputer dla dzieci. W C-piątce nie chce się pędzić. W niej chce się podróżować. O ile jednak w przypadku wersji napędzanej dieslem nie podobał mi się głównie lakier, o tyle w hybrydzie nie podoba mi się głównie… silnik. Ja zdecydowanie wolałbym diesla.

Citroen C5 Aircross PHEV - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna + elektryczny
  • Pojemność silnika: 1598 cm3
  • Maksymalna moc - silnik benzynowy: 181 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik benzynowy: 300 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Maksymalna moc - silnik elektryczny: 110 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik elektryczny: 320 Nm
  • Maksymalna moc - hybryda: 225 KM
  • Prędkość maksymalna: 225 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,7 litra
  • Zasięg w trybie elektrycznym: 55 km
  • Długość: 4500 mm
  • Szerokość: 1969 mm
  • Wysokość: 1654 mm
  • Rozstaw osi: 2730 mm
  • Pojemność bagażnika: 460/1510 litrów
  • Cena: od 159 150 zł

Citroen C5 Aircross PHEV Shine Pack - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 179 400 zł,
  • Bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu,
  • Citroën Connect Navi DAB,
  • Connected Cam,
  • Cyfrowy zestaw wskaźników 12-calowy,
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika,
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem zapachów i pyłów,
  • Lusterka sterowane i składane elektrycznie,
  • Lusterko elektrochromatyczne, bezramkowe,
  • Mechaniczna regulacja lędźwiowa fotela kierowcy,
  • Otwierany dach panoramiczny,
  • Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania,
  • Podgrzewane przednie fotele,
  • Przyciemniane szyby boczne z tylne i pokrywy bagażnika,
  • Reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów,
  • Reflektory przednie Full LED,
  • 19-calowe felgi aluminiowe.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
KGP: 106 240 interwencji, 349 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 240 interwencji. Byli wzywani do 349 wypadków drogowych.

Czy od tego roku za brak opon zimowych są kary? Jakie opony zimowe wybrać - 3PMSF czy M+S? Opady śniegu wkrótce, to już czas na zmianę

Jak co roku, kierowców w Polsce dręczy pytanie, czy to już pora zmiany opon letnich na zimowe. Jesienią aura za oknem bywa niejednoznaczna, w nocy zaskakując nas przymrozkami, zaś w słoneczne dni nadal oferując nawet kilkanaście stopni Celsjusza na plusie. Co z oponami - czy to już czas na przekładkę u wulkanizatora? Zwłaszcza, że od poniedziałku ma sypnąć śniegiem nie tylko w górach.

Leasing czy wynajem? Co wybrać, co dzieje się z autem po zakończeniu umowy [Gość Infor.pl]

Końcówka roku to gorący czas dla branży leasingowej i motoryzacyjnej. Wielu przedsiębiorców szuka jeszcze sposobów na optymalizację kosztów, rozważa wymianę samochodu lub zakup kolejnego pojazdu. Wybór jednak nie jest prosty – bo czy lepiej zdecydować się na leasing, czy na wynajem długoterminowy? O różnicach między tymi formami finansowania mówił w rozmowie z Szymonem Glonkiem (Infor.pl) Tomasz Jabłoński, wiceprezes PKO Leasing.

Sezonowe OC dla motocykli i kamperów? Sejmowa Komisja prosi rząd o analizę. Co to oznacza dla kierowców w 2026 r.

Sejmowa Komisja do Spraw Petycji po rozpatrzeniu obywatelskiej petycji przyjęła Dezyderat nr 173, w którym zwraca się do Prezesa Rady Ministrów o kompleksową analizę wprowadzenia czasowego (sezonowego) ubezpieczenia OC dla pojazdów używanych tylko przez część roku, takich jak motocykle, kampery czy kabriolety. To pierwszy formalny krok mogący otworzyć debatę nad zmianą zasad ciągłości OC stosowanych dziś w Polsce. Może to oznaczać poważne oszczędności dla posiadaczy pojazdów podlegających obowiązkowi ubezpieczenia OC.

REKLAMA

Szok na rynku OC! Sprawdź, czy Ty też możesz płacić o 120 zł mniej

Ceny OC wreszcie zaczęły spadać. Po latach podwyżek kierowcy znów mogą mówić o realnych oszczędnościach. W niektórych miastach różnice sięgają nawet ponad 100 zł! Eksperci nie mają wątpliwości: na rynku ubezpieczeń dzieje się coś, czego dawno nie widzieliśmy. Czy to początek większej fali obniżek? Sprawdź, ile możesz zyskać na swojej polisie i dlaczego właśnie teraz warto porównać oferty.

Nowy nieoznakowany radiowóz na drogach. 140 km/h w mieście i zatrzymane prawo jazdy

Pierwszy dzień służby nowego nieoznakowanego radiowozu i od razu spektakularna interwencja. Policjanci zatrzymali kierowcę, który w terenie zabudowanym pędził z prędkością 140 km/h, mimo ograniczenia do 70 km/h. Mężczyzna stracił prawo jazdy na trzy miesiące, otrzymał mandat w wysokości 2000 zł i 14 punktów karnych. Nowoczesny pojazd z wideorejestratorem pozwolił mundurowym zareagować natychmiast, to zapowiedź bardziej skutecznych kontroli prędkości na polskich drogach.

KGP: 115 855 interwencji, 468 wypadków drogowych, 31 ofiar śmiertelnych [Podsumowanie tygodnia + Akcja "Znicz" 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 855 interwencji. Byli wzywani do 468 wypadków drogowych.

Poleasingowy nie zawsze znaczy bezpieczny – na co zwrócić uwagę przy zakupie auta poflotowego?

Samochody poleasingowe od lat stanowią ważny filar polskiego rynku wtórnego, przyciągając kupujących swoją przewidywalnością, dobrze udokumentowaną historią i, coraz częściej, dobrym wyposażeniem. Jednak nie każde auto poflotowe jest w równie dobrej kondycji, a rynek ten nie jest wolny od zagrożeń takich jak kręcenie liczników, ukryte istotne szkody czy nie zawsze profesjonalne naprawy.

REKLAMA

Mandat za wycieraczki w samochodzie. Brudna szyba też słono płatna

Wielu kierowców nie ma pojęcia, że za zużyte wycieraczki albo brudną szybę można dostać wysoki mandat. Policja coraz częściej zwraca uwagę na stan piór, spryskiwaczy i widoczność z kabiny, szczególnie jesienią i zimą. Wystarczy kilka smug na szybie, by auto uznano za niesprawne technicznie. Sprawdź, ile możesz zapłacić i kiedy funkcjonariusz ma prawo zatrzymać dowód rejestracyjny.

Co się stanie, jak zatankujesz benzynę 98 zamiast 95? O czym decyduje liczba oktanowa?

Na stacjach paliw różnica między benzyną 95 a 98 to kilka złotych za bak, ale kierowcy wciąż zastanawiają się, czy droższe paliwo rzeczywiście daje coś więcej. Czy silnik będzie działał lepiej, czy to tylko marketing? Wyjaśniamy, czym różni się liczba oktanowa, co dzieje się po zatankowaniu 98 do auta przystosowanego do 95 i kiedy takie paliwo faktycznie ma sens.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA