REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid: test pokazał i największe słabości, i największe zalety francuskiego SUV-a. Których jest więcej? O tym w tekście.

Citroen C5 Aircross PHEV. Czarne nadwozie z niebieskimi dodatkami

O wyglądzie karoserii i wnętrza Citroena C5 Aircross miałem już okazję szerzej się wypowiedzieć - a wszystko przy okazji testu wersji wysokoprężnej (link do testu poniżej). Cóż mogę dodać? No może to, że w tym przypadku czarnego lakieru akurat bym nie zmieniał! Tak, niemiłosiernie nagrzewał się w słońcu. Z drugiej strony pięknie współgrał z 19-calowy felgami aluminiowymi, srebrną, błyszczącą wstawką wokoło linii szyb oraz niebieskimi akcentami w dolnej części nadwozia. Hybrydowa C-piątka miała stylistyczny sznyt i rzucała się w oczy. I choć design bez wątpienia można wpisać na listę plusów tego auta, nie był to plus największy.

REKLAMA

Zobacz również: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

C5 Aircross. Po pierwsze wygoda!

Największa zaleta Citroena C5 Aircross PHEV? Identycznie jak w przypadku wersji czysto spalinowej kluczem do sukcesu jest… wygoda! Kierowca i pasażerowie zajmują miejsce na pięknych i miękkich fotelach posiadających pikowania. Plecy nie męczą się na nich nawet w dalszej trasie - siedzi się na nich po prostu jak na kanapie przed telewizorem. A to idealnie współgra z miękkim zawieszeniem. Nie, Citroen nie szoruje lusterkami w zakręcie. Z drugiej strony prawie przepływa nad progami spowalniającymi i bardzo cicho resoruje pokonywane nierówności.

Design, komfort. Co jeszcze przemawia na plus Citroena C5? Do komfortowych nastawów świetnie pasuje prowadzenie. Kierownicą podczas manewrów parkingowych można kręcić przy pomocy małego palca. To jednak nie oznacza, że układ staje się nieczuły w trasie - wymaga nieco częstszego korygowania toru, ale daje poczucie kontroli nad kierunkiem jazdy. Kolejnym plusem zdecydowanie jest też przestrzeń. Nawet gdy kierowca ma mniej więcej 2 metry wzrostu, za nim zasiądą dorośli pasażerowie. A elektrycznie unoszona klapa chroni dostępu do kufra, który w ustawieniu podstawowym ma 460 litrów pojemności.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

C5 Aircross PHEV: czy hybryda plug-in jest eko?

No dobrze, a co z wadami Citroena C5 Aircross PHEV? Największa tak naprawdę dotyczy czterech liter pojawiających się na końcu nazwy - chodzi o napęd hybrydowy typu plug-in. 225-konny SUV nie jest demonem prędkości. Osiąga pierwszą setkę w 8,7 sekundy. Nie jest też przesadnie oszczędny. Francuzi deklarują zasięg na ładowaniu na poziomie 55 km. Mi samochód pokonał na baterii jakieś 50 km. I choć ta wartość wydaje się więcej niż przyzwoita, po wyczerpaniu prądu skończyła się oszczędność tego układu napędowego. W cyklu mieszanym hybryda paliła prawie 9 litrów benzyny. A to sporo - nawet jak na 181-konny silnik benzynowy!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile pokona na ładowaniu C5 Aircross PHEV? Test pokazał…

Kiedy zatem zakup Citroena C5 Aircross PHEV ma sens? Gdy jeździcie dużo po mieście, a do tego macie ładowarkę w garażu. W takim przypadku naładujecie 13-kWh baterię za zaledwie 7 złotych i pokonacie za tą sumę dystans na poziomie 50 km. Podczas codziennej eksploatacji to brzmi jak bajka. Dużo gorzej robi się jednak w sytuacji, w której auto stawiacie przed blokiem i musielibyście korzystać z drogich ładowarek publicznych. W takim przypadku eko-jazda nie ma sensu. Będziecie więc pewnie jeździć głównie w trybie hybrydowym, a wtedy dużo lepszym i zdecydowanie oszczędniejszym wyborem stanie się francuski diesel.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test. Podsumowanie:

W Citroenie C5 Aircross strasznie przekonuje mnie miękkie resorowanie i bardzo nietuzinkowy charakter. Świetnie prezentują się przednie reflektory - wyglądają jak przecinek. A do tego niezwykle cenię design wnętrza - z pikowanymi fotelami i ekranem w miejscu zegarów, który z konstrukcją kolorowych kafelków przypomina komputer dla dzieci. W C-piątce nie chce się pędzić. W niej chce się podróżować. O ile jednak w przypadku wersji napędzanej dieslem nie podobał mi się głównie lakier, o tyle w hybrydzie nie podoba mi się głównie… silnik. Ja zdecydowanie wolałbym diesla.

Citroen C5 Aircross PHEV - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna + elektryczny
  • Pojemność silnika: 1598 cm3
  • Maksymalna moc - silnik benzynowy: 181 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik benzynowy: 300 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Maksymalna moc - silnik elektryczny: 110 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik elektryczny: 320 Nm
  • Maksymalna moc - hybryda: 225 KM
  • Prędkość maksymalna: 225 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,7 litra
  • Zasięg w trybie elektrycznym: 55 km
  • Długość: 4500 mm
  • Szerokość: 1969 mm
  • Wysokość: 1654 mm
  • Rozstaw osi: 2730 mm
  • Pojemność bagażnika: 460/1510 litrów
  • Cena: od 159 150 zł

Citroen C5 Aircross PHEV Shine Pack - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 179 400 zł,
  • Bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu,
  • Citroën Connect Navi DAB,
  • Connected Cam,
  • Cyfrowy zestaw wskaźników 12-calowy,
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika,
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem zapachów i pyłów,
  • Lusterka sterowane i składane elektrycznie,
  • Lusterko elektrochromatyczne, bezramkowe,
  • Mechaniczna regulacja lędźwiowa fotela kierowcy,
  • Otwierany dach panoramiczny,
  • Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania,
  • Podgrzewane przednie fotele,
  • Przyciemniane szyby boczne z tylne i pokrywy bagażnika,
  • Reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów,
  • Reflektory przednie Full LED,
  • 19-calowe felgi aluminiowe.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

REKLAMA

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

REKLAMA

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

REKLAMA