REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid: test pokazał i największe słabości, i największe zalety francuskiego SUV-a. Których jest więcej? O tym w tekście.

Citroen C5 Aircross PHEV. Czarne nadwozie z niebieskimi dodatkami

O wyglądzie karoserii i wnętrza Citroena C5 Aircross miałem już okazję szerzej się wypowiedzieć - a wszystko przy okazji testu wersji wysokoprężnej (link do testu poniżej). Cóż mogę dodać? No może to, że w tym przypadku czarnego lakieru akurat bym nie zmieniał! Tak, niemiłosiernie nagrzewał się w słońcu. Z drugiej strony pięknie współgrał z 19-calowy felgami aluminiowymi, srebrną, błyszczącą wstawką wokoło linii szyb oraz niebieskimi akcentami w dolnej części nadwozia. Hybrydowa C-piątka miała stylistyczny sznyt i rzucała się w oczy. I choć design bez wątpienia można wpisać na listę plusów tego auta, nie był to plus największy.

REKLAMA

REKLAMA

Zobacz również: Test: Citroen C5 Aircross 1.5 BlueHDi 130 EAT8 - przemyślany i… komfortowy!

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

C5 Aircross. Po pierwsze wygoda!

Największa zaleta Citroena C5 Aircross PHEV? Identycznie jak w przypadku wersji czysto spalinowej kluczem do sukcesu jest… wygoda! Kierowca i pasażerowie zajmują miejsce na pięknych i miękkich fotelach posiadających pikowania. Plecy nie męczą się na nich nawet w dalszej trasie - siedzi się na nich po prostu jak na kanapie przed telewizorem. A to idealnie współgra z miękkim zawieszeniem. Nie, Citroen nie szoruje lusterkami w zakręcie. Z drugiej strony prawie przepływa nad progami spowalniającymi i bardzo cicho resoruje pokonywane nierówności.

Design, komfort. Co jeszcze przemawia na plus Citroena C5? Do komfortowych nastawów świetnie pasuje prowadzenie. Kierownicą podczas manewrów parkingowych można kręcić przy pomocy małego palca. To jednak nie oznacza, że układ staje się nieczuły w trasie - wymaga nieco częstszego korygowania toru, ale daje poczucie kontroli nad kierunkiem jazdy. Kolejnym plusem zdecydowanie jest też przestrzeń. Nawet gdy kierowca ma mniej więcej 2 metry wzrostu, za nim zasiądą dorośli pasażerowie. A elektrycznie unoszona klapa chroni dostępu do kufra, który w ustawieniu podstawowym ma 460 litrów pojemności.

REKLAMA

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

C5 Aircross PHEV: czy hybryda plug-in jest eko?

No dobrze, a co z wadami Citroena C5 Aircross PHEV? Największa tak naprawdę dotyczy czterech liter pojawiających się na końcu nazwy - chodzi o napęd hybrydowy typu plug-in. 225-konny SUV nie jest demonem prędkości. Osiąga pierwszą setkę w 8,7 sekundy. Nie jest też przesadnie oszczędny. Francuzi deklarują zasięg na ładowaniu na poziomie 55 km. Mi samochód pokonał na baterii jakieś 50 km. I choć ta wartość wydaje się więcej niż przyzwoita, po wyczerpaniu prądu skończyła się oszczędność tego układu napędowego. W cyklu mieszanym hybryda paliła prawie 9 litrów benzyny. A to sporo - nawet jak na 181-konny silnik benzynowy!

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Ile pokona na ładowaniu C5 Aircross PHEV? Test pokazał…

Kiedy zatem zakup Citroena C5 Aircross PHEV ma sens? Gdy jeździcie dużo po mieście, a do tego macie ładowarkę w garażu. W takim przypadku naładujecie 13-kWh baterię za zaledwie 7 złotych i pokonacie za tą sumę dystans na poziomie 50 km. Podczas codziennej eksploatacji to brzmi jak bajka. Dużo gorzej robi się jednak w sytuacji, w której auto stawiacie przed blokiem i musielibyście korzystać z drogich ładowarek publicznych. W takim przypadku eko-jazda nie ma sensu. Będziecie więc pewnie jeździć głównie w trybie hybrydowym, a wtedy dużo lepszym i zdecydowanie oszczędniejszym wyborem stanie się francuski diesel.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid test. Podsumowanie:

W Citroenie C5 Aircross strasznie przekonuje mnie miękkie resorowanie i bardzo nietuzinkowy charakter. Świetnie prezentują się przednie reflektory - wyglądają jak przecinek. A do tego niezwykle cenię design wnętrza - z pikowanymi fotelami i ekranem w miejscu zegarów, który z konstrukcją kolorowych kafelków przypomina komputer dla dzieci. W C-piątce nie chce się pędzić. W niej chce się podróżować. O ile jednak w przypadku wersji napędzanej dieslem nie podobał mi się głównie lakier, o tyle w hybrydzie nie podoba mi się głównie… silnik. Ja zdecydowanie wolałbym diesla.

Citroen C5 Aircross PHEV - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna + elektryczny
  • Pojemność silnika: 1598 cm3
  • Maksymalna moc - silnik benzynowy: 181 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik benzynowy: 300 Nm (przy 2000 obr./min.)
  • Maksymalna moc - silnik elektryczny: 110 KM
  • Maksymalny moment obrotowy - silnik elektryczny: 320 Nm
  • Maksymalna moc - hybryda: 225 KM
  • Prędkość maksymalna: 225 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,7 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 43 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,7 litra
  • Zasięg w trybie elektrycznym: 55 km
  • Długość: 4500 mm
  • Szerokość: 1969 mm
  • Wysokość: 1654 mm
  • Rozstaw osi: 2730 mm
  • Pojemność bagażnika: 460/1510 litrów
  • Cena: od 159 150 zł

Citroen C5 Aircross PHEV Shine Pack - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 179 400 zł,
  • Bezkluczykowe otwieranie i uruchamianie pojazdu,
  • Citroën Connect Navi DAB,
  • Connected Cam,
  • Cyfrowy zestaw wskaźników 12-calowy,
  • Elektrycznie sterowana pokrywa bagażnika,
  • Klimatyzacja automatyczna dwustrefowa z filtrem zapachów i pyłów,
  • Lusterka sterowane i składane elektrycznie,
  • Lusterko elektrochromatyczne, bezramkowe,
  • Mechaniczna regulacja lędźwiowa fotela kierowcy,
  • Otwierany dach panoramiczny,
  • Czujniki parkowania z przodu, z tyłu + kamera cofania,
  • Podgrzewane przednie fotele,
  • Przyciemniane szyby boczne z tylne i pokrywy bagażnika,
  • Reflektory przeciwmgłowe z funkcją doświetlania zakrętów,
  • Reflektory przednie Full LED,
  • 19-calowe felgi aluminiowe.

Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Citroen C5 Aircross plug-in hybrid. Test francuskiego eko-SUVa
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Rzecznik MŚP apeluje o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Chodzi o limity kosztów i leasingi

Rzecznik Małych i Średnich Przedsiębiorców apeluje do ministra finansów o zmianę przepisów dotyczących samochodów służbowych. Obecne regulacje, zdaniem Rzecznika, ograniczają modernizację flot i zwiększają koszty działalności. Przedsiębiorcy ostrzegają, że nowe limity rozliczeń uderzą w sektor MŚP i zahamują rozwój elektromobilności.

KGP: 109 280 interwencji, 389 wypadków drogowych, 22 ofiary śmiertelne [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 280 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

3 tys. zł kary za letnie opony zimą. Kiedy zmieniamy opony na zimę? Jakie opony zimowe wybrać [Poradnik]

Za letnie opony można otrzymać mandat w wysokości do 3 tys. zł. Kiedy zmieniamy opony? Czy można założyć opony zimowe już w połowie października? Jak wybrać porządne opony na zimę? Oto poradnik i testy opon.

KGP: 109 958 interwencji, 398 wypadków drogowych, 25 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 109 958 interwencji. Byli wzywani do 398 wypadków drogowych.

REKLAMA

Duże zmiany w naszEauto – co dalej z programem dofinasowania pojazdów elektrycznych?

Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej nie ogłosił jeszcze wyników konsultacji społecznych, które miały miejsce w I połowie września, w zakresie zmian w programie dopłat do zakupu i finansowania pojazdów elektrycznych funkcjonującego pod nazwą "NaszEauto". Znane są już kierunki zmian i szykuje się w tym zakresie mała rewolucja

Czy seniorzy stracą prawa jazdy? Unia Europejska zdecydowała - nie ma odwrotu

Co pewien czas w debacie publicznej wraca temat uprawnień do kierowania pojazdami posiadanym przez seniorów. Dyskutuje się, czy ze względu na wiek starsi kierowcy nie powinni podlegać obowiązkowym, częstszym badaniom lekarskim, oraz czy lekarze swoim orzeczeniem mogliby „zabierać” prawa jazdy mniej sprawnym seniorom. Temat ten był ostatnio przedmiotem dyskusji na poziomie Unii Europejskiej i zapadły decyzje co do kierunków zmian.

Kontrole na granicach do kwietnia 2026 r. Przedłużenie aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie

Kontrole na granicach z Niemcami i Litwą zostały przedłużone do kwietnia 2026 r. Wydłużenie kontroli aż o pół roku powinno mieć swoje uzasadnienie. Przedsiębiorcy szczególnie boją się okresu ostatnich dwóch miesięcy roku.

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

REKLAMA

Ile kosztuje OC i AC w 2025 roku? Sprawdź, gdzie zapłacisz najmniej, a gdzie ceny wciąż biją rekordy

W 2025 roku koszt ubezpieczeń samochodowych wreszcie zwolnił tempo. Ceny OC i AC przestały rosnąć, a kierowcy odetchnęli z ulgą. Jednak pod pozorną stabilizacją kryją się duże różnice między regionami i zaskakujące trendy. W niektórych częściach Polski za polisę płaci się niemal dwa razy więcej niż w innych, a coraz więcej kierowców decyduje się na auta chińskich marek. Sprawdź, co naprawdę dzieje się na rynku OC i AC w 2025 roku.

KGP: 103 919 interwencji, 364 wypadki drogowe, 16 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 103 919 interwencji. Byli wzywani do 364 wypadków drogowych.

REKLAMA