REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008 niedawno przeszedł modernizację. Teraz mieliśmy okazję bliżej przyjrzeć się autu. Wnioski? Lifting chyba ponownie naostrzył pazury lwa.

Peugeot 3008 po liftingu. Co się zmieniło?

Peugeot 3008 drugiej generacji został zaprezentowany w roku 2016. I doskonale pamiętam pierwsze odsłonięcie jego nadwozia - Francuzi zorganizowali wielką imprezę w hali expo pod Paryżem. Ostre linie, muskularne kształty, przymrużone oczy i ślad po pazurach lwa na tylnych lampach robiły piorunujące wrażenie - także na mnie. I choć od tego momentu minęło już 5 lat - co w świecie motoryzacji stanowi lata świetlne, SUV Peugeota nie zestarzał się ani trochę! Nadal jest ładny, nadal jest muskularny i nadal jest oryginalny. Po liftingu Francuzi zastosowali większy grill - miał odświeżyć wygląd przodu pojazdu. Poza tym zmienił się kształt lamp i zderzaków.

REKLAMA

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Peugeot 3008 Allure. Wnętrze z nowinkami

REKLAMA

Co z kabiną pasażerską? Na liście nowości znalazł się nowy i-Cockpit. Teraz wirtualny zestaw wskaźników ma 12,3 cala - dzięki czemu jeszcze lepiej odwzorowuje swoją funkcjonalności ekran head-up. Francuzi pogrzebali też przy systemie multimedialnym. Teraz przy jego nazwie pojawia się zapis mówiący o jakości HD oraz informacja wskazująca na obecność 10-calowego, dotykowego ekranu. Co ja zauważyłem? Że można wybrać np. menu auto. To będzie się odpalać przy każdym rozruchu silnika i tym samym ułatwi np. dezaktywację systemu Start/Stop. W Peugeocie 3008 po lifting zbyt wielu zmian we wnętrzu nie ma. To jednak dobrze, bo kierowca może się wtedy skupić na tym, czego Francuzi nie zmienili…

Ciekawostką jest zastosowanie po raz pierwszy w Peugeocie systemu noktowizyjnego Night Vision. Testowe auto go nie miało - do zamówienia noktowizora konieczny jest wybór wariantu GT oraz dopłata wynosząca 7000 zł.

Peugeot 3008: miejsce kierowcy. Dobre miejsce!

Ja Peugeota 3008 mocno szanowałem zawsze za pozycję za kierownicą. Fotel jest więcej niż wygodny i masywny. Trzyma ciało pasażera w zakręcie, a do tego nie męczy kręgosłupa nawet podczas dalszych wyjazdów. Fajna jest też kierownica - jest mała, wyprofilowana i można ją opuścić praktycznie do linii kolan. Poza tym Francuzi mocno poprawili jakość - plastiki są dobrze spasowane i nie trzeszczą podczas jazdy, a przyciski na konsoli przypominają te stosowane w myśliwcach (podkreślam to w każdej recenzji!). Co bym poprawił? Po pierwsze zastosowałbym coś bardziej intuicyjnego niż wyraźnie zakrzywiony joystick w miejscu gałki zmiany biegów. Po drugie nie podobała mi się półka w środku podłokietnika - strącałem ją za każdym razem, gdy sięgałem po coś.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Peugeot 3008 BlueHDi: diesel, 130 koni i automatyczna skrzynia

REKLAMA

Testowy Peugeot 3008 po liftingu postanowił odpowiedzieć na dość ważne pytanie. Czy diesle są passe? Francuzi chyba nawet lepiej od Włochów znają się na modzie. A więc skoro montują w swoim popularnym SUV-ie silnik wysokoprężny, musi to świadczyć o dalej trwającej modzie. Diesel spod maski 3008 ma 4 cylindry i półtora litra pojemności. Do tego oferuje 130 koni mechanicznych, 300 Nm momentu obrotowego i współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną. Automat potrafi od czasu do czasu szarpnąć podczas przyspieszania w mieście. Wysokoprężny Peugeot nie jest jednak sprinterem - więc komu właściwie by to przeszkadzało.

Dynamiczne wyprzedzenie w trasie? Przekładnia zrzuca dwa biegi i zagania silnik pod czerwone pole. Wtedy jednak diesel dostaje… zadyszki. Peugeot 3008 1.5 BlueHDi najlepiej czuje się w przedziale od poniżej 2 do prawie 3 tys. obr./min.

W zamian nowy Peugeot 3008 z dieslem ma inne zalety - z oszczędnością na czele. Testowy 3008 spalał średnio 6,7 litra oleju napędowego. Nie, być może nie jeździ na kropelce. Warto jednak pamiętać o tym, że to wynik osiągnięty nie przez miejskiego hatchbacka, a 5-miejscowego, ważącego półtorej tony SUV-a z 520-litrowym bagażnikiem. Skutek? W trasie przy spokojnej jeździe spali nieco ponad 5 litrów - a to na pełnym tankowaniu da zasięg oscylujący w granicy 1000 km. Co więcej, ropniak z Francji ma więcej niż zadowalającą kulturę pracy. Nie powarkuje zbyt głośno, a do tego nie szarpie nawet w czasie dynamicznego przyspieszania.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Jak się prowadzi Peugeot 3008?

Jak już wspominałem, Peugeot 3008 oferuje wygodną pozycję za kierownicą. Ma mięsisty fotel pewnie podpierający ciało kierowcy, niewielką i dobrze ukształtowaną kierownicę, a to pozostaje w korelacji z... konfiguracją podwozia. Tak, 3008 potrafi nieco mocniej wychylić się w zakręcie - ma za wysoko ustawiony środek ciężkości, aby był typem sportowca. Z drugiej strony dość precyzyjnie słucha poleceń kierowcy, nie ma za mocno wspomaganego układu kierowniczego i oferuje sprężyste nastawy zawieszenia. Sprężyste, czyli jakie? Ani twarde, ani miękkie. I co ważne, resorowanie pracuje praktycznie bezdźwięcznie - a nie jest to takie oczywiste nawet w dużo droższych SUV-ach pokroju Volkswagena Tiguana.

Ile kosztuje Peugeot 3008 po liftingu?

Cena Peugeota 3008 może zaskoczyć. Zaskakujące jest to, że w wersji bazowej SUV z Francji okazuje się drogi. Kosztuje 116 500 zł. Tańszy w modelu podstawowym jest nawet wcześniej wspomniany Tiguan! Kolejne zaskoczenie pojawia się, gdy prowadzący zrezygnuje z wersji bazowe. Chociażby model Allure (jak w wersji testowej) oferuje wysoki poziom wyposażenia w więcej niż akceptowalnej cenie. Efekt? Testowy 3008 napędzany 130-konnym dieslem, posiadający automatyczną klimatyzację oraz praktycznie wszystkie konieczne podczas codziennej jazdy zdobycze techniki kosztuje nieco ponad 164 tys. zł. A to w segmencie SUV-ów grupy C dobra wartość.

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 - podsumowanie:

Peugeot 3008 po liftingu napędzany dieslem nie był zbyt szybki, ani przesadnie sportowy. Mimo wszystko bardzo dobrze jeździło mi się tym autem. Jest dobrze wykonane, pewnie zachowuje się na drodze i nie boi się ani rodziny, ani dalekich wyjazdów. To SUV, który w codziennej eksploatacji stanie się bardzo miłym towarzyszem podróży - a jednocześnie nie sprawi, że będziecie płacić drakońskie raty leasingu. Być może mocno nie zaznaczy swojej obecności, mimo wszystko od czasu do czasu odwrócicie się zostawiając go za sobą na parkingu pod pracą. A to oznacza, że 3008 po liftingu jest nie tylko po prostu miły. Jego da się lubić.

Peugeot 3008

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Peugeot 3008 BlueHDi 130 EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1499 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 3750 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 189 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 53 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Długość: 4447 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość: 1620 mm
  • Rozstaw osi: 2675 mm
  • Pojemność bagażnika: 520/1482 litrów
  • Cena: od 116 500 zł

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 164 200 zł,
  • bezkluczykowy dostęp do kabiny pasażerskiej,
  • przyciemniane szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika,
  • 10-calowy ekran dotykowy HD,
  • nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV,
  • reflektory przednie LED,
  • adaptacyjny tempomat,
  • kamera 360 stopni,
  • 180calowe felgi aluminiowe,
  • automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z nawiewami na tylny rząd siedzeń,
  • Peugeot i-Cockpit,
  • wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Strefa czystego transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Jest nowa mapa i kilka poprawek

    Strefa Czystego Transportu w Warszawie powstanie 1 lipca 2024 r. Uchwała w tej sprawie została przegłosowana 7 grudnia 2023 r. przez radę miasta. Zmiany? Wbrew wcześniejszym zapowiedziom strefa okaże się nieco mniejsza.

    Benzyną E10 tych aut nie zatankujesz. Długa lista! Co mają zrobić kierowcy od 1 stycznia 2024 r.?

    Na stacjach pojawi się nowa benzyna E10. Do jakich samochodów lepiej jej nie tankować? Przygotowaliśmy listę pojazdów. Tak, jest też wyszukiwarka opracowana przez ministerstwo klimatu. Ale w tym przypadku najlepiej polegać przede wszystkim na deklaracjach producentów.

    Postęp projektu Izery: fabryka i nowy SUV już w 2025 roku?

    Na konferencji prasowej 7 grudnia 2023 r. prezes spółki ElectroMobility Poland (EMP), Piotr Zaremba, ogłosił znaczący postęp projektu Izery (pierwszego polskiego samochodu elektrycznego), informując o zrealizowaniu planów w 39 procentach. Wizja fabryki w Jaworznie i pierwszych samochodów z niej zjeżdżających staje się coraz bardziej realna. Produkcja samochodów ma ruszyć w tej fabryce pod koniec 2025 roku.

    Toyota Hilux Mild Hybrid 48V. Diesel w pick-up`ie z zastrzykiem 16 koni

    Toyota zdecydowała się poszerzyć gamę silnikową Hiluxa. Teraz 2,8-litrowy diesel w jednej z wersji może otrzymać elektryczne wsparcie. Za to odpowiedzialny jest 16-konny układ Mild Hybrid 48V.

    REKLAMA

    Ile kosztuje elektryczna Astra? Cennik modelu Electric startuje od 197 500 zł

    Pierwsza elektryczna Astra w historii modelu oficjalnie wchodzi do sprzedaży w Polsce. Za model trzeba zapłacić co najmniej 197 500 zł. Co kompaktowy Opel oferuje w zamian?

    Elektryczny SUV Mitsubishi? Japończycy uderzą w segment C

    Mitsubishi, zamiast zwijać biznes w Europie, najwyraźniej planuje go rozwijać. Po dwóch kluczowych debiutach w segmencie aut miejskich Japończycy szykują się do prezentacji elektrycznego SUV-a segmentu C.

    Czy paliwo w samochodzie może zamarznąć?

    Paliwo zamarzło w samochodzie. To hasło podczas porannej próby rozruchu silnika brzmi dla kierowcy jak wyrok. Czy to jest w ogóle możliwe? I jak radzić sobie w takiej sytuacji? O tym właśnie opowiemy w tym poradniku.

    Jaki będzie 2024 rok w branży TSL?

    Sektor TSL przechodzi przez istotne zmiany, które odzwierciedlają ewolucję całej branży. Nowe regulacje oraz kierunki rozwoju, wprowadzone w 2023 roku, jeszcze mocniej uwydatniły dynamiczny charakter branży. Jakie wyzwania i szanse z perspektywy prawa przyniesie ze sobą rok 2024? 

    REKLAMA

    Nowa benzyna E10 od stycznia 2024 r. MKiŚ: Nie wlewaj do baku jeżeli masz stary silnik, bo uszkodzisz układ paliwowy!

    Nowa benzyna 95-oktanowa z zawartością do 10% biokomponentów (E10) zacznie być sprzedawana na stacjach benzynowych w Polsce już od 1 stycznia 2024 r. - poinformowało Ministerstwo Klimatu i Środowiska (MKiŚ). Benzyna E10 zastąpi benzynę E5 o liczbie oktanowej 95. Ale uwaga, nie każdy silnik może pracować na nowej benzynie. W dokumentach pojazdu lub na klapie wlewu paliwa w samochodzie powinno znajdować się charakterystyczne oznaczenie E10 – potwierdzające dostosowanie samochodu do nowego paliwa. Właściciele starszych pojazdów powinni sprawdzić, czy ich pojazdy są dostosowane do tankowania nowego paliwa. Służy do tego wyszukiwarka przygotowana przez MKiŚ.

    Wyższe opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek. Skok cen sięga nawet 86 proc.!

    Opłaty za autostrady w Niemczech dla ciężarówek wzrosły nawet o 86 proc. To poważny problem dla firm z branży transportowej. I nie tylko Polskich, ale także pochodzących z innych krajów europejskich.

    REKLAMA