REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 3008 niedawno przeszedł modernizację. Teraz mieliśmy okazję bliżej przyjrzeć się autu. Wnioski? Lifting chyba ponownie naostrzył pazury lwa.

Peugeot 3008 po liftingu. Co się zmieniło?

Peugeot 3008 drugiej generacji został zaprezentowany w roku 2016. I doskonale pamiętam pierwsze odsłonięcie jego nadwozia - Francuzi zorganizowali wielką imprezę w hali expo pod Paryżem. Ostre linie, muskularne kształty, przymrużone oczy i ślad po pazurach lwa na tylnych lampach robiły piorunujące wrażenie - także na mnie. I choć od tego momentu minęło już 5 lat - co w świecie motoryzacji stanowi lata świetlne, SUV Peugeota nie zestarzał się ani trochę! Nadal jest ładny, nadal jest muskularny i nadal jest oryginalny. Po liftingu Francuzi zastosowali większy grill - miał odświeżyć wygląd przodu pojazdu. Poza tym zmienił się kształt lamp i zderzaków.

REKLAMA

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Peugeot 3008 Allure. Wnętrze z nowinkami

REKLAMA

Co z kabiną pasażerską? Na liście nowości znalazł się nowy i-Cockpit. Teraz wirtualny zestaw wskaźników ma 12,3 cala - dzięki czemu jeszcze lepiej odwzorowuje swoją funkcjonalności ekran head-up. Francuzi pogrzebali też przy systemie multimedialnym. Teraz przy jego nazwie pojawia się zapis mówiący o jakości HD oraz informacja wskazująca na obecność 10-calowego, dotykowego ekranu. Co ja zauważyłem? Że można wybrać np. menu auto. To będzie się odpalać przy każdym rozruchu silnika i tym samym ułatwi np. dezaktywację systemu Start/Stop. W Peugeocie 3008 po lifting zbyt wielu zmian we wnętrzu nie ma. To jednak dobrze, bo kierowca może się wtedy skupić na tym, czego Francuzi nie zmienili…

Ciekawostką jest zastosowanie po raz pierwszy w Peugeocie systemu noktowizyjnego Night Vision. Testowe auto go nie miało - do zamówienia noktowizora konieczny jest wybór wariantu GT oraz dopłata wynosząca 7000 zł.

Peugeot 3008: miejsce kierowcy. Dobre miejsce!

Ja Peugeota 3008 mocno szanowałem zawsze za pozycję za kierownicą. Fotel jest więcej niż wygodny i masywny. Trzyma ciało pasażera w zakręcie, a do tego nie męczy kręgosłupa nawet podczas dalszych wyjazdów. Fajna jest też kierownica - jest mała, wyprofilowana i można ją opuścić praktycznie do linii kolan. Poza tym Francuzi mocno poprawili jakość - plastiki są dobrze spasowane i nie trzeszczą podczas jazdy, a przyciski na konsoli przypominają te stosowane w myśliwcach (podkreślam to w każdej recenzji!). Co bym poprawił? Po pierwsze zastosowałbym coś bardziej intuicyjnego niż wyraźnie zakrzywiony joystick w miejscu gałki zmiany biegów. Po drugie nie podobała mi się półka w środku podłokietnika - strącałem ją za każdym razem, gdy sięgałem po coś.

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Peugeot 3008 BlueHDi: diesel, 130 koni i automatyczna skrzynia

REKLAMA

Testowy Peugeot 3008 po liftingu postanowił odpowiedzieć na dość ważne pytanie. Czy diesle są passe? Francuzi chyba nawet lepiej od Włochów znają się na modzie. A więc skoro montują w swoim popularnym SUV-ie silnik wysokoprężny, musi to świadczyć o dalej trwającej modzie. Diesel spod maski 3008 ma 4 cylindry i półtora litra pojemności. Do tego oferuje 130 koni mechanicznych, 300 Nm momentu obrotowego i współpracuje z 8-biegową skrzynią automatyczną. Automat potrafi od czasu do czasu szarpnąć podczas przyspieszania w mieście. Wysokoprężny Peugeot nie jest jednak sprinterem - więc komu właściwie by to przeszkadzało.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Dynamiczne wyprzedzenie w trasie? Przekładnia zrzuca dwa biegi i zagania silnik pod czerwone pole. Wtedy jednak diesel dostaje… zadyszki. Peugeot 3008 1.5 BlueHDi najlepiej czuje się w przedziale od poniżej 2 do prawie 3 tys. obr./min.

W zamian nowy Peugeot 3008 z dieslem ma inne zalety - z oszczędnością na czele. Testowy 3008 spalał średnio 6,7 litra oleju napędowego. Nie, być może nie jeździ na kropelce. Warto jednak pamiętać o tym, że to wynik osiągnięty nie przez miejskiego hatchbacka, a 5-miejscowego, ważącego półtorej tony SUV-a z 520-litrowym bagażnikiem. Skutek? W trasie przy spokojnej jeździe spali nieco ponad 5 litrów - a to na pełnym tankowaniu da zasięg oscylujący w granicy 1000 km. Co więcej, ropniak z Francji ma więcej niż zadowalającą kulturę pracy. Nie powarkuje zbyt głośno, a do tego nie szarpie nawet w czasie dynamicznego przyspieszania.

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Jak się prowadzi Peugeot 3008?

Jak już wspominałem, Peugeot 3008 oferuje wygodną pozycję za kierownicą. Ma mięsisty fotel pewnie podpierający ciało kierowcy, niewielką i dobrze ukształtowaną kierownicę, a to pozostaje w korelacji z... konfiguracją podwozia. Tak, 3008 potrafi nieco mocniej wychylić się w zakręcie - ma za wysoko ustawiony środek ciężkości, aby był typem sportowca. Z drugiej strony dość precyzyjnie słucha poleceń kierowcy, nie ma za mocno wspomaganego układu kierowniczego i oferuje sprężyste nastawy zawieszenia. Sprężyste, czyli jakie? Ani twarde, ani miękkie. I co ważne, resorowanie pracuje praktycznie bezdźwięcznie - a nie jest to takie oczywiste nawet w dużo droższych SUV-ach pokroju Volkswagena Tiguana.

Ile kosztuje Peugeot 3008 po liftingu?

Cena Peugeota 3008 może zaskoczyć. Zaskakujące jest to, że w wersji bazowej SUV z Francji okazuje się drogi. Kosztuje 116 500 zł. Tańszy w modelu podstawowym jest nawet wcześniej wspomniany Tiguan! Kolejne zaskoczenie pojawia się, gdy prowadzący zrezygnuje z wersji bazowe. Chociażby model Allure (jak w wersji testowej) oferuje wysoki poziom wyposażenia w więcej niż akceptowalnej cenie. Efekt? Testowy 3008 napędzany 130-konnym dieslem, posiadający automatyczną klimatyzację oraz praktycznie wszystkie konieczne podczas codziennej jazdy zdobycze techniki kosztuje nieco ponad 164 tys. zł. A to w segmencie SUV-ów grupy C dobra wartość.

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 - podsumowanie:

Peugeot 3008 po liftingu napędzany dieslem nie był zbyt szybki, ani przesadnie sportowy. Mimo wszystko bardzo dobrze jeździło mi się tym autem. Jest dobrze wykonane, pewnie zachowuje się na drodze i nie boi się ani rodziny, ani dalekich wyjazdów. To SUV, który w codziennej eksploatacji stanie się bardzo miłym towarzyszem podróży - a jednocześnie nie sprawi, że będziecie płacić drakońskie raty leasingu. Być może mocno nie zaznaczy swojej obecności, mimo wszystko od czasu do czasu odwrócicie się zostawiając go za sobą na parkingu pod pracą. A to oznacza, że 3008 po liftingu jest nie tylko po prostu miły. Jego da się lubić.

Peugeot 3008

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]

Peugeot 3008 BlueHDi 130 EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, diesel
  • Pojemność silnika: 1499 cm3
  • Maksymalna moc: 130 KM (przy 3750 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 300 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 189 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 11,5 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 53 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,7 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 5,7 litra
  • Długość: 4447 mm
  • Szerokość: 1841 mm
  • Wysokość: 1620 mm
  • Rozstaw osi: 2675 mm
  • Pojemność bagażnika: 520/1482 litrów
  • Cena: od 116 500 zł

Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 164 200 zł,
  • bezkluczykowy dostęp do kabiny pasażerskiej,
  • przyciemniane szyby boczne tylne i szyba w klapie bagażnika,
  • 10-calowy ekran dotykowy HD,
  • nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV,
  • reflektory przednie LED,
  • adaptacyjny tempomat,
  • kamera 360 stopni,
  • 180calowe felgi aluminiowe,
  • automatyczna, dwustrefowa klimatyzacja z nawiewami na tylny rząd siedzeń,
  • Peugeot i-Cockpit,
  • wycieraczki z czujnikiem deszczu.
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Peugeot 3008 Allure BlueHDi 130 EAT8 [TEST]
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dłuższe kontrole drogowe do 56 dni wstecz - większe ryzyko wykrycia naruszenia przepisów przez kierowcę i przewoźnika

Wydłużone kontrole drogowe z 28 do 56 dni wstecz zwiększają prawdopodobieństwo wykrycia naruszeń przepisów przez kierowcę i przewoźnika. Inspekcja może teraz dokładniej badać rekompensaty za skrócone odpoczynki. Problemem jest też brak pamięci na kartach kierowców.

Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

REKLAMA

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

REKLAMA

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

REKLAMA