REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

Peugeot 2008: trochę jak amerykański superbohater

Druga generacja Peugeota 2008 zadebiutowała mniej więcej dwa lata temu. I pod względem stylistycznym nowy model nie miał wiele wspólnego z poprzednikiem. Poszedł w stronę obecnego języka stylistycznego francuskiej marki. A to oznacza m.in. mocno skupione i wkurzone spojrzenie! Lampy posiadające charakterystyczny wzór pazurów lwa zostały uzupełnione prawie pionowymi LED-ami do jazdy dziennej. Poza tym w modelu testowym auto posiadało efektowny, czarny grill, duże obręcze aluminiowe oraz czerwony lakier nadwozia. Fajny jest też wystający zderzak z tyłu - wygląda trochę jak wyraźnie zarysowana szczęka amerykańskich superbohaterów.

REKLAMA

Peugeot 2008

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

REKLAMA

Peugeot 2008 bez wątpienia jest przystojny. Nieco geometrycznych kształtów pojawiających się w linii bocznej np. w okolicy tylnego nadkola sprawia jednak, że jego sylwetka jest uniwersalna. Pasuje zarówno do kobiety, jak i mężczyzny. Co z wnętrzem? Jest zaskakująco dojrzałe! Plastiki na konsoli są w przeważającej większości miękkie, na fotelach pojawia się alkantara, jakość spasowania sprawia, że w tej kabinie nic nie trzeszczy, a do tego obsługa pokładowych urządzeń jest przejrzysta i intuicyjna. Najlepszy gadżet? W kolejnym aucie testowym najbardziej brakowało mi... ekranu zamiast zegarów wykonanego w technologii 3D!

Bardzo ciekawie wyglądają przyciski na konsoli - są trochę jak zawleczki. Co ciekawe, nad nimi Francuzi umieścili płytkę dotykową. Za jej pomocą steruje się dodatkowymi funkcjami pojazdu.

Nowy Peugeot 2008: sporo przestrzeni i niby head-up

Kolejną zaletą 2008-ki jest przestrzeń. W kabinie spokojnie zmieszczą się cztery dorosłe osoby, a bagażnik ma pojemność aż 434 litrów. Jeżeli chodzi o kabinę pasażerską, to przeszkadzały mi tak naprawdę dwie rzeczy. Przy pierwszym kontakcie rozbiła mnie kierownica. Jej wieniec był zdecydowanie zbyt mały. Do rozwiązania szybko można się jednak przyzwyczaić - szczególnie że po niskim ustawieniu koła kierowca idealnie widzi zegary (stają się trochę head-upem). Po drugie przeszkadzała mi srebrna listwa w dolej części ekranu na konsoli. Wyglądała ładnie i była dobrze spasowana, ale w słoneczny dzień odbijała promienie i skutecznie... oślepiała kierowcę.

Peugeot 2008

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

Peugeot 2008 PureTech 155. 3-cylindry i sporo mocy

REKLAMA

Spojrzenie w stylu cobry i muskularna maska ukrywają... 3-cylindrowy silnik benzynowy. I choć takie wprowadzenie nie brzmi najlepiej, dobre informacje są dwie. Po pierwsze to świetny benzyniak z serii 1.2 PureTech. Po drugie motor ma aż 155 koni mechanicznych. Tak, te są dostępne dość wysoko - dopiero przy 5500 obr./min. Z drugiej strony już od 1750 obr./min. swój potencjał ujawnia moment obrotowy wynoszący 240 Nm. Układ napędowy został sparowany z 8-biegową przekładnią automatyczną. Czy tak mały silnik potrzebuje aż tyle biegów? Wątpię. 8 przełożeń tonuje jednak apetyt silnika w trasie, a do tego skrzynia pracuje naprawdę kulturalnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Osiągi? Mały crossover Peugeota przyspiesza do pierwszej setki w 8,2 sekundy. W mieście jest naprawdę żwawy i nawet przyjemnie powarkuje 3-cylindrami podczas przyspieszania. Sportowe zapędy traci dopiero podczas dynamiczniejszego wyprzedzania ciężarówki na drodze krajowej. Spalanie? W teście w cyklu mieszanym 155-konny Peugeot 2008 1.2 PureTech potrzebował na pokonanie 100 kilometrów jakieś 7,1 litra benzyny. To moim zdaniem dobry wynik - nie wybitny, ale naprawdę dobry. Takie spalanie sprawia, że 44-litrowy zbiornik gwarantuje autu zasięg wynoszący jakieś 620 kilometrów.

Peugeot 2008: miękki czy twardy?

W opowieści o teście nowego Peugeota 2008 pozostał tak naprawdę jeszcze jeden aspekt. A jest nim prowadzenie. 2008 to crossover, który dodatkowo pochodzi z Francji. A to według obiegowej opinii oznacza miękkie nastawy. Jaka jest prawda? Wręcz przeciwnie. Układ kierowniczy rzeczywiście jest nieco za mocno wspomagany - choć kierownica świetnie leży w dłoniach. Koła jednak pewnie poruszają się po asfalcie - dobrze trzymają auto na drodze, nie wychylają nadwozia w zakręcie i oferują raczej sztywne nastawy. A to dobrze!

Peugeot 2008

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

Peugeot 2008 PureTech 155 EAT8 GT Pack - podsumowanie:

Doskonale pamiętam pierwszą generację 2008 i muszę przyznać, że dwójką jestem poważnie zaskoczony. Powód? Francuski crossover dorósł! Identycznie jak poprzednik oferuje kierowcy paryski styl nadwozia i oryginalną stylizację wnętrza. A jednocześnie łączy to wszystko z wybitną solidnością, dobrą jakością wykończenia i świetnym prowadzeniem. Pod względem tych trzech wartości jest taki jakby trochę… niemiecki - posługując się nomenklaturą wyznaczoną przez moto-stereotypy. Tylko w tym samym czasie całkowicie nie-niemiecki jeżeli chodzi o design. W skrócie 2008 może być wdzięcznym samochodem na co dzień - mało wymagającym, ale dużo dającym od siebie. Przez co skutecznie obala mit aut na literę F.

Peugeot 2008 PureTech 155 EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 155 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 206 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,2 litra
  • Długość: 4300 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1530 mm
  • Rozstaw osi: 2605 mm
  • Pojemność bagażnika: 434/1467 litrów
  • Cena: od 87 100 zł

Peugeot 2008 PureTech 155 EAT8 GT Pack - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 137 700 złotych,
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania,
  • tapicerka z alkantary,
  • 18-calowe felgi aliminiowe,
  • podgrzewane przednie fotele,
  • reflektory przednie full LED,
  • czujnik zmierzchu i czujnik deszczu,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • system monitorowania martwego pola,
  • system rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych,
  • kamera cofania,
  • system audio Focal,
  • nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV.

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Dziecko w kasku podczas jazdy e-hulajnogą. Co wiemy o planowanych zmianach?

Rząd przyjął projekt nowelizacji Prawa o ruchu drogowym. Zakłada on m.in. wprowadzenie ustawowego obowiązku noszenia kasku podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną przez dzieci do 16 lat.

Prawo jazdy od 17 lat, obowiązkowe kaski i surowsze kary. Sprawdź, co zmienia się w przepisach drogowych od 2026 r.

2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy – Prawo o ruchu drogowym oraz kilku innych aktów prawnych. Nowe regulacje mają zwiększyć bezpieczeństwo, ograniczyć wypadki z udziałem dzieci i przygotować młodzież do odpowiedzialnego udziału w ruchu drogowym. Zobacz, co się zmieni, kiedy przepisy wejdą w życie i kogo obejmą.

Ważne zmiany w Prawie o ruchu drogowym od 2026 roku. Rząd przyjął projekt nowelizacji

Na posiedzeniu w dniu 2 września 2025 r. Rada Ministrów przyjęła projekt nowelizacji ustawy - Prawo o ruchu drogowym oraz niektórych innych ustaw, przedłożony przez Ministra Infrastruktury. Projekt ma na celu zwiększenie bezpieczeństwa na drogach. Kierowca, który będzie prowadził pomimo zatrzymania mu prawa jazdy, będzie karany cofnięciem uprawnień do kierowania pojazdem. Ponadto, dzieci do 16. roku życia – m.in. podczas jazdy rowerem czy hulajnogą elektryczną – będą musiały używać kasków. Nowe przepisy zwiększą także mobilność osób młodych – prawo jazdy kategorii B będzie można otrzymać po skończeniu 17 lat (z ograniczeniami).

Ruszyła akcja policji Bezpieczna droga do szkoły. Zero taryfy ulgowej

Już od 1 września 2025 r. policja prowadzi ogólnopolską akcję Bezpieczna droga do szkoły. Tylko w wakacje funkcjonariusze przeprowadzili 15 626 kontroli infrastruktury przy placówkach oświatowych, a teraz ruszają z intensywnymi patrolami. Obowiązuje zero taryfy ulgowej: kontrolowana będzie prędkość, przewożenie dzieci i zachowanie kierowców. To moment, by naprawdę zadbać o bezpieczeństwo naszych dzieci.

REKLAMA

KGP: 115 485 interwencji, 455 wypadków drogowych, 35 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 485 interwencji. Byli wzywani do 455 wypadków drogowych.

Nowe limity podatkowe dla samochodów osobowych od 2026 roku

Nowe przepisy premiują niskoemisyjne samochody – czy niższe limity podatkowe dla aut spalinowych i hybryd od 2026 r. zmienią kalkulacje przedsiębiorców w zakresie aut flotowych?

Mandat za opony – za co konkretnie można go otrzymać w 2025 roku i jak wysokie są stawki?

Ogółem wysokość mandatu za wykroczenie drogowe może sięgnąć 5 tys. zł, a jeżeli wykroczeniem zajmie się sąd, to może nałożyć nawet 30 tys. zł mandatu. Szczegółowe przepisy odnoszą się jednak do konkretnych przypadków i interpretowanie ich w kontekście opon jest mylne.

Zmiany w OC od 10 września 2025 r. Jak będą działały nowe przepisy?

10 września 2025 r. wchodzi w życie nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiązkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych. Dzięki nowym przepisom nabywca używanego pojazdu będzie mógł wypowiedzieć umowę OC komunikacyjnego ze wskazaniem daty jej rozwiązania.

REKLAMA

Chińskie samochody w Polsce 2025 – które marki zdominowały rynek?

Jeszcze dwa lata temu chińskie samochody były w Polsce egzotyczną ciekawostką W 2023 sprzedano ich zaledwie 168 sztuk. Dziś mają już ponad 16 tysięcy rejestracji tylko w pierwszej połowie roku i zdobyły 5 proc. rynku. MG, Omoda i Jaecoo nie tylko depczą po piętach uznanym markom, ale w wielu salonach skutecznie je wypierają. Dzięki niskim cenom, dobremu wyposażeniu i wsparciu z programu „NaszEauto” ta ekspansja dopiero się rozpędza i wszystko wskazuje na to, że nie zwolni.

Warto odwołać się od kary w transporcie międzynarodowym

Przewoźnicy najczęściej otrzymują kary za naruszenia przepisów dotyczące dokumentacji celnej, Pakietu Mobilności, zasad kabotażu, braku wymaganych zezwoleń czy przewozu nielegalnych imigrantów. W przypadku nałożenia kary warto się odwołać.

REKLAMA