REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Peugeot 2008 jest miejskim crossoverem. Niech jednak ten tytuł Was nie zmyli. Bo auto jest bardziej dojrzałe, niż mogłoby się wydawać!

Peugeot 2008: trochę jak amerykański superbohater

Druga generacja Peugeota 2008 zadebiutowała mniej więcej dwa lata temu. I pod względem stylistycznym nowy model nie miał wiele wspólnego z poprzednikiem. Poszedł w stronę obecnego języka stylistycznego francuskiej marki. A to oznacza m.in. mocno skupione i wkurzone spojrzenie! Lampy posiadające charakterystyczny wzór pazurów lwa zostały uzupełnione prawie pionowymi LED-ami do jazdy dziennej. Poza tym w modelu testowym auto posiadało efektowny, czarny grill, duże obręcze aluminiowe oraz czerwony lakier nadwozia. Fajny jest też wystający zderzak z tyłu - wygląda trochę jak wyraźnie zarysowana szczęka amerykańskich superbohaterów.

REKLAMA

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

REKLAMA

Peugeot 2008 bez wątpienia jest przystojny. Nieco geometrycznych kształtów pojawiających się w linii bocznej np. w okolicy tylnego nadkola sprawia jednak, że jego sylwetka jest uniwersalna. Pasuje zarówno do kobiety, jak i mężczyzny. Co z wnętrzem? Jest zaskakująco dojrzałe! Plastiki na konsoli są w przeważającej większości miękkie, na fotelach pojawia się alkantara, jakość spasowania sprawia, że w tej kabinie nic nie trzeszczy, a do tego obsługa pokładowych urządzeń jest przejrzysta i intuicyjna. Najlepszy gadżet? W kolejnym aucie testowym najbardziej brakowało mi... ekranu zamiast zegarów wykonanego w technologii 3D!

Bardzo ciekawie wyglądają przyciski na konsoli - są trochę jak zawleczki. Co ciekawe, nad nimi Francuzi umieścili płytkę dotykową. Za jej pomocą steruje się dodatkowymi funkcjami pojazdu.

Nowy Peugeot 2008: sporo przestrzeni i niby head-up

Kolejną zaletą 2008-ki jest przestrzeń. W kabinie spokojnie zmieszczą się cztery dorosłe osoby, a bagażnik ma pojemność aż 434 litrów. Jeżeli chodzi o kabinę pasażerską, to przeszkadzały mi tak naprawdę dwie rzeczy. Przy pierwszym kontakcie rozbiła mnie kierownica. Jej wieniec był zdecydowanie zbyt mały. Do rozwiązania szybko można się jednak przyzwyczaić - szczególnie że po niskim ustawieniu koła kierowca idealnie widzi zegary (stają się trochę head-upem). Po drugie przeszkadzała mi srebrna listwa w dolej części ekranu na konsoli. Wyglądała ładnie i była dobrze spasowana, ale w słoneczny dzień odbijała promienie i skutecznie... oślepiała kierowcę.

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

Peugeot 2008 PureTech 155. 3-cylindry i sporo mocy

REKLAMA

Spojrzenie w stylu cobry i muskularna maska ukrywają... 3-cylindrowy silnik benzynowy. I choć takie wprowadzenie nie brzmi najlepiej, dobre informacje są dwie. Po pierwsze to świetny benzyniak z serii 1.2 PureTech. Po drugie motor ma aż 155 koni mechanicznych. Tak, te są dostępne dość wysoko - dopiero przy 5500 obr./min. Z drugiej strony już od 1750 obr./min. swój potencjał ujawnia moment obrotowy wynoszący 240 Nm. Układ napędowy został sparowany z 8-biegową przekładnią automatyczną. Czy tak mały silnik potrzebuje aż tyle biegów? Wątpię. 8 przełożeń tonuje jednak apetyt silnika w trasie, a do tego skrzynia pracuje naprawdę kulturalnie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Osiągi? Mały crossover Peugeota przyspiesza do pierwszej setki w 8,2 sekundy. W mieście jest naprawdę żwawy i nawet przyjemnie powarkuje 3-cylindrami podczas przyspieszania. Sportowe zapędy traci dopiero podczas dynamiczniejszego wyprzedzania ciężarówki na drodze krajowej. Spalanie? W teście w cyklu mieszanym 155-konny Peugeot 2008 1.2 PureTech potrzebował na pokonanie 100 kilometrów jakieś 7,1 litra benzyny. To moim zdaniem dobry wynik - nie wybitny, ale naprawdę dobry. Takie spalanie sprawia, że 44-litrowy zbiornik gwarantuje autu zasięg wynoszący jakieś 620 kilometrów.

Peugeot 2008: miękki czy twardy?

W opowieści o teście nowego Peugeota 2008 pozostał tak naprawdę jeszcze jeden aspekt. A jest nim prowadzenie. 2008 to crossover, który dodatkowo pochodzi z Francji. A to według obiegowej opinii oznacza miękkie nastawy. Jaka jest prawda? Wręcz przeciwnie. Układ kierowniczy rzeczywiście jest nieco za mocno wspomagany - choć kierownica świetnie leży w dłoniach. Koła jednak pewnie poruszają się po asfalcie - dobrze trzymają auto na drodze, nie wychylają nadwozia w zakręcie i oferują raczej sztywne nastawy. A to dobrze!

Peugeot 2008

Peugeot 2008

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!

Peugeot 2008 PureTech 155 EAT8 GT Pack - podsumowanie:

Doskonale pamiętam pierwszą generację 2008 i muszę przyznać, że dwójką jestem poważnie zaskoczony. Powód? Francuski crossover dorósł! Identycznie jak poprzednik oferuje kierowcy paryski styl nadwozia i oryginalną stylizację wnętrza. A jednocześnie łączy to wszystko z wybitną solidnością, dobrą jakością wykończenia i świetnym prowadzeniem. Pod względem tych trzech wartości jest taki jakby trochę… niemiecki - posługując się nomenklaturą wyznaczoną przez moto-stereotypy. Tylko w tym samym czasie całkowicie nie-niemiecki jeżeli chodzi o design. W skrócie 2008 może być wdzięcznym samochodem na co dzień - mało wymagającym, ale dużo dającym od siebie. Przez co skutecznie obala mit aut na literę F.

Peugeot 2008 PureTech 155 EAT8 - dane techniczne:

  • Silnik: R3, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1199 cm3
  • Maksymalna moc: 155 KM (przy 5500 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 240 Nm (przy 1750 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 206 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,2 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 8 biegów
  • Zbiornik paliwa: 44 litry
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 7,1 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,2 litra
  • Długość: 4300 mm
  • Szerokość: 1770 mm
  • Wysokość: 1530 mm
  • Rozstaw osi: 2605 mm
  • Pojemność bagażnika: 434/1467 litrów
  • Cena: od 87 100 zł

Peugeot 2008 PureTech 155 EAT8 GT Pack - cena i wyposażenie:

  • cena wersji testowej: 137 700 złotych,
  • system bezkluczykowego dostępu i uruchamiania,
  • tapicerka z alkantary,
  • 18-calowe felgi aliminiowe,
  • podgrzewane przednie fotele,
  • reflektory przednie full LED,
  • czujnik zmierzchu i czujnik deszczu,
  • klimatyzacja automatyczna,
  • system monitorowania martwego pola,
  • system rozszerzonego rozpoznawania znaków drogowych,
  • kamera cofania,
  • system audio Focal,
  • nawigacja satelitarna Peugeot Connect NAV.

Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Peugeot 2008 [TEST]: mały, miejski lew dorósł!
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Zaniedbana zieleń - milionowe straty i zagrożenie dla życia. Czy samorządy obudzą się na czas

Regularne kontrole stanu drzewostanu, inwestycje w pielęgnację zieleni oraz zastępowanie starych, spróchniałych drzew nowymi nasadzeniami to minimum, które możemy i musimy zrobić. To nie wydatek – to inwestycja w przyszłość.

Nowy program dopłat do samochodów elektrycznych. Kiedy start? Kto może otrzymać dopłatę?

Wiceminister klimatu Krzysztof Bolesta poinformował, że Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej uruchamia nowy program dopłat do zakupu i leasingu samochodów elektrycznych. Budżet to 1,6 mld zł, a otrzymać będzie można 40 tys. zł. Kto będzie mógł się ubiegać?

KGP: 99 551 interwencji, 306 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 99 551 interwencji. Byli wzywani do 306 wypadków drogowych.

Kontrole na granicy polsko-niemieckiej 2025 - do kiedy?

Do kiedy przewidywane są kontrole na granicy polsko-niemieckiej w 2025 roku? Okazuje się, że dłużej niż się spodziewano. Branża transportowa traci czas i pieniądze. Największe zatory są w lubuskim, ale zachodniopomorskie już obawia się poważnych utrudnień.

REKLAMA

Kto musi wymienić prawo jazdy w 2025 r.? Co z bezterminowymi prawami jazdy?

Część kierowców w 2025 r. będzie musiała wymienić prawa jazdy na nowe. Kto musi je wymienić jeszcze w tym roku? W jakich sytuacjach należy wymienić prawo jazdy? Co z bezterminowymi prawami jazdy, czy trzeba je wymieniać?

W pyle drogowym w centrum Warszawy wysokie stężenie rakotwórczych substancji. Nowatorskie badania PAN

Im większe natężenie ruchu, szczególnie w centrum miasta, tym wyższe stężenia wielopierścieniowych węglowodorów aromatycznych (WWA), które są substancjami rakotwórczymi – wynika z przeprowadzonych w Warszawie badań dr Sylwii Dytłow z Instytutu Geofizyki (IGF) Polskiej Akademii Nauk.

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości

Wyższe kary dla kierowców, dożywotnie zakazy prowadzenia samochodów, nowe wykroczenia. Propozycje resortu sprawiedliwości. Co jeszcze zawierają założenia projektu nowelizacji mające na celu poprawę bezpieczeństwa na drogach?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu?

Czym kierujemy się przy zakupie samochodu? Marką, ceną, rocznikiem, przebiegiem? Na co zwracamy uwagę w pierwszej kolejności? Przedstawiamy wyniki badania przeprowadzonego na zlecenie Grupy Cichy-Zasada.

REKLAMA

Strefy Czystego Transportu obowiązkowe. Przed jakimi wyzwaniami stoją polskie miasta?

Jeden z kluczowych zapisów nowelizacji ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych, podpisanej w grudniu przez Prezydenta RP mówi o tym, że samochody spalinowe będą mogły poruszać się po centrach miast tylko wtedy, gdy spełnią określone normy emisji spalin. To wymaga stworzenia Stref Czystego Transportu. Jakie wyzwania czekają polskie miasta?

Bezpieczeństwo na polskich drogach: Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Wciąż jest wiele do zrobienia. Kluczowe rekomendacje

Liczba wypadków śmiertelnych na drogach spadła aż o 74%. Znacząca poprawa bezpieczeństwa na polskich drogach – ale wciąż jest wiele do zrobienia. Rekomendacje ukierunkowane na realną poprawę bezpieczeństwa na polskich drogach.

REKLAMA