REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q2 po liftingu w czerwonym kolorze stanęło przed redakcją. Recepta na sukces? Półtoralitrowy benzyniak, automatyczna skrzynia i wyposażenie.

Audi Q2 po liftingu to antyteza… nudy!

REKLAMA

Samochody Audi są nudne? Bzdura! I żeby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na nowe Q2. Model otrzymał proste zadanie - ma być do granic wytrzymałości młodzieżowy. Dzięki temu dobrze wpisuje się w potrzeby stylistyczne dynamicznych mieszkańców dużych miast. Co zwraca uwagę? W testowej wersji krwisty lakier został połączony ze srebrną wstawką na grubym słupku C oraz 19-calowymi, czarnymi felgami aluminiowymi. Poza tym młodym klientom podobać się może geometryczna linia boczna z ciekawym przetłoczeniem zarysowanym na wysokości klamek czy kompaktowa, ale muskularna forma ubrana w format crossovera.

REKLAMA

Jeżeli nadwoziu Audi Q2 byłbym w stanie coś zarzucić, to przyczepiłbym się głównie przednich reflektorów. Tak, dobrze pasują do geometrycznej bryły. Lepiej jednak żeby designerzy postawili np. na kształt łzy - tak żeby podkreślić dynamiczny charakter crossovera. Kwadratowe światła przypominają natomiast okulary młodego Zbigniewa Wodeckiego...

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Nowe Audi Q2: krzykliwe nadwozie i stonowane wnętrze

Jaskrawy, czerwony lakier sprawia, że Audi rzuca się w oczy. Po otwarciu drzwi kierowcy ukazuje się jednak świat… stonowanych barw i spokojnej stylizacji. Tak naprawdę najbardziej wyrazistym punktem konsoli jest ekran w miejscu zegarów. Reszta okazuje się mocno minimalistyczna - konsola to tak naprawdę dwa wyloty powietrza, ekran i panel sterowania klimatyzacją. No i muszę przyznać, że taki stan rzeczy mi się właściwie… podoba. Po pierwsze dlatego, że stanowi odwołanie do rasowych coupe. Po drugie poprawia ergonomię i sprawia, że kierowca nie jest rozpraszany w czasie jazdy.

Audi Q2 jest typowym Audi. I z punktu widzenia kierowcy oznacza to mniej więcej tyle, że ma on do dyspozycji grubą i świetnie wyprofilowaną kierownicę oraz wygodny fotel z szeroką regulacją. Ja ustawiłem go niezwykle nisko - wolę siedzieć trochę jak w aucie sportowym. Nie będzie jednak dużym problemem jeżeli prowadzący postanowi usiąść na tyle wysoko, aby dobrze widział maskę auta. Q-dwójka ma jeszcze jedną zaletę. W tym wnętrzu czuć klimat segmentu premium. Plastiki użyte do wykończenia konsoli są miękkie, a tapicerki przyjemne w dotyku. Wady? Szukając ich nieco na wyrost jestem w stanie zauważyć, że drzwi kierowcy powinny się nieco… lżej zamykać.

Audi Q2 to… magiczne auto. Czemu? Na zewnątrz crossover wygląda na niewielkiego. W środku wydaje się jednak przestronny, a do tego oferuje przeszło 400-litrowy bagażnik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo
Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Audi Q2 35 TFSI: 150 koni i lekki crossover. Połączenie idealne!

REKLAMA

Maska nowego Audi Q2 nie jest znowu taka duża. Mimo wszystko Niemcom udało się schować pod nią półtoralitrowego benzyniaka o mocy 150 koni mechanicznych. Czy to dużo? Dużo z pewnością nie. Ale wynik jest wystarczający. Szczególnie że auto jest naprawdę lekkie. Jak się o tym przekonać? Wcale nie trzeba zaglądać do danych technicznych. Wystarczy wsiąść za kierownicą Q-dwójki i wcisnąć pedał gazu do dechy podczas startu. Koła z pewnością zabuksują. Poza tym benzyniak oferuje wysoką kulturę pracy oraz wygodę - został w końcu sparowany z dwusprzęgłową przekładnią S tronic.

150-konne Audi Q2 przyspiesza do pierwszej setki w 8,6 sekundy. Jak już wspominałem w poprzednim akapicie, silnik pracuje porywiście - są momenty, w których na koła trafia aż zbyt duża siła napędowa. Powód? Już przy 1500 obr./min. benzyniak ujawnia maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm. Spalanie? Testowe Audi Q2 35 TFSI potrzebowało mniej więcej 8 litrów na pokonanie każdych 100 km. I wynik ten z powodzeniem da się obniżyć. Ja przez połowę trasy testowej poruszałem się nim w mieście na bardzo krótkich dystansach. Ciągłe gaszenia i rozruchy z pewnością miały zatem wpływ na apetyt silnika.

Audi Q2 po liftingu: najlepsze jest w trybie dynamic!

Nowe Audi Q2 jest typowym crossoverem. A to oznacza zwiększony prześwit oraz niewielkie zwisy przedniego i tylnego zderzaka. Zalety? Auto nie boi się miejskich wyzwań. Uwielbia wspinać się na… wyższe krawężniki, a do tego nie straszne mu są nawet głębokie dziury w jezdni. Oczywiście Q2 nie byłoby prawdziwym Audi gdyby nie dość sztywne nastawy. I tak, choć nadwozie znajduje się wysoko nad asfaltem, jednocześnie nie przechyla się zbyt mocno w czasie pokonywania zakrętów. A na poczucie stabilności toru jazdy wpływ ma jeszcze jeden czynnik - bardzo precyzyjny układ kierowniczy.

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Audi Q2 oferuje za dopłatą tryby jazdy. Wybór ustawienia dynamic sprawia, że zdecydowanie usztywnia się układ kierowniczy i zawieszenie. I zmiana nie jest kosmetyczna, bo np. koła zaczynają pracować z dużym oporem. To przeszkadza w mieście, w trasie pozwala jednak trafić w każdą linię na drodze.

Test: Audi Q2 po liftingu - podsumowanie:

Nigdy nie powiem, że Audi Q2 jest idealne. Nigdy też nie przebije mojej miłości do modelu A1. Mimo wszystko Q-dwójka jest chyba najbardziej lifestylowym modelem niemieckiej marki, który dodatkowo oferuje ogromną lekkość i świetnie się prowadzi. Wady? Główna przeszkoda w przypadku modeli z czterema kołami w logo jest zawsze taka sama. I dotyczy ceny. Za 150-konnego crossovera z dobrym wyposażeniem Niemcy życzą sobie blisko 215 tys. zł. Być może w przypadku leasingu i przeliczeniu na miesięczne raty, kwota staje się łatwiejsza do „przełknięcia”. Podana w całości sprawia jednak, że część klientów będąc w salonie Audi pójdzie o krok dalej i kupi jedną z bazowych Q-piątek.

Audi Q2 35 TFSI S tronic - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1498 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 218 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4208 mm
  • Szerokość: 1794 mm
  • Wysokość: 1508 mm
  • Rozstaw osi: 2601 mm
  • Pojemność bagażnika: 405/1050 litrów
  • Cena: od 114 600 zł

Audi Q2 advanced 35 TFSI S tronic - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 214 720 złotych,
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • system audio Bang & Olufsen Premium,
  • reflektory wykonane w technologii LED,
  • system nawigacji satelitarnej,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • podparcie odcinka lędźwiowego,
  • ekran zamiast zegarów.

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA