REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q2 po liftingu w czerwonym kolorze stanęło przed redakcją. Recepta na sukces? Półtoralitrowy benzyniak, automatyczna skrzynia i wyposażenie.

Audi Q2 po liftingu to antyteza… nudy!

Samochody Audi są nudne? Bzdura! I żeby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na nowe Q2. Model otrzymał proste zadanie - ma być do granic wytrzymałości młodzieżowy. Dzięki temu dobrze wpisuje się w potrzeby stylistyczne dynamicznych mieszkańców dużych miast. Co zwraca uwagę? W testowej wersji krwisty lakier został połączony ze srebrną wstawką na grubym słupku C oraz 19-calowymi, czarnymi felgami aluminiowymi. Poza tym młodym klientom podobać się może geometryczna linia boczna z ciekawym przetłoczeniem zarysowanym na wysokości klamek czy kompaktowa, ale muskularna forma ubrana w format crossovera.

REKLAMA

REKLAMA

Jeżeli nadwoziu Audi Q2 byłbym w stanie coś zarzucić, to przyczepiłbym się głównie przednich reflektorów. Tak, dobrze pasują do geometrycznej bryły. Lepiej jednak żeby designerzy postawili np. na kształt łzy - tak żeby podkreślić dynamiczny charakter crossovera. Kwadratowe światła przypominają natomiast okulary młodego Zbigniewa Wodeckiego...

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Nowe Audi Q2: krzykliwe nadwozie i stonowane wnętrze

Jaskrawy, czerwony lakier sprawia, że Audi rzuca się w oczy. Po otwarciu drzwi kierowcy ukazuje się jednak świat… stonowanych barw i spokojnej stylizacji. Tak naprawdę najbardziej wyrazistym punktem konsoli jest ekran w miejscu zegarów. Reszta okazuje się mocno minimalistyczna - konsola to tak naprawdę dwa wyloty powietrza, ekran i panel sterowania klimatyzacją. No i muszę przyznać, że taki stan rzeczy mi się właściwie… podoba. Po pierwsze dlatego, że stanowi odwołanie do rasowych coupe. Po drugie poprawia ergonomię i sprawia, że kierowca nie jest rozpraszany w czasie jazdy.

Audi Q2 jest typowym Audi. I z punktu widzenia kierowcy oznacza to mniej więcej tyle, że ma on do dyspozycji grubą i świetnie wyprofilowaną kierownicę oraz wygodny fotel z szeroką regulacją. Ja ustawiłem go niezwykle nisko - wolę siedzieć trochę jak w aucie sportowym. Nie będzie jednak dużym problemem jeżeli prowadzący postanowi usiąść na tyle wysoko, aby dobrze widział maskę auta. Q-dwójka ma jeszcze jedną zaletę. W tym wnętrzu czuć klimat segmentu premium. Plastiki użyte do wykończenia konsoli są miękkie, a tapicerki przyjemne w dotyku. Wady? Szukając ich nieco na wyrost jestem w stanie zauważyć, że drzwi kierowcy powinny się nieco… lżej zamykać.

REKLAMA

Audi Q2 to… magiczne auto. Czemu? Na zewnątrz crossover wygląda na niewielkiego. W środku wydaje się jednak przestronny, a do tego oferuje przeszło 400-litrowy bagażnik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Audi Q2 35 TFSI: 150 koni i lekki crossover. Połączenie idealne!

Maska nowego Audi Q2 nie jest znowu taka duża. Mimo wszystko Niemcom udało się schować pod nią półtoralitrowego benzyniaka o mocy 150 koni mechanicznych. Czy to dużo? Dużo z pewnością nie. Ale wynik jest wystarczający. Szczególnie że auto jest naprawdę lekkie. Jak się o tym przekonać? Wcale nie trzeba zaglądać do danych technicznych. Wystarczy wsiąść za kierownicą Q-dwójki i wcisnąć pedał gazu do dechy podczas startu. Koła z pewnością zabuksują. Poza tym benzyniak oferuje wysoką kulturę pracy oraz wygodę - został w końcu sparowany z dwusprzęgłową przekładnią S tronic.

150-konne Audi Q2 przyspiesza do pierwszej setki w 8,6 sekundy. Jak już wspominałem w poprzednim akapicie, silnik pracuje porywiście - są momenty, w których na koła trafia aż zbyt duża siła napędowa. Powód? Już przy 1500 obr./min. benzyniak ujawnia maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm. Spalanie? Testowe Audi Q2 35 TFSI potrzebowało mniej więcej 8 litrów na pokonanie każdych 100 km. I wynik ten z powodzeniem da się obniżyć. Ja przez połowę trasy testowej poruszałem się nim w mieście na bardzo krótkich dystansach. Ciągłe gaszenia i rozruchy z pewnością miały zatem wpływ na apetyt silnika.

Audi Q2 po liftingu: najlepsze jest w trybie dynamic!

Nowe Audi Q2 jest typowym crossoverem. A to oznacza zwiększony prześwit oraz niewielkie zwisy przedniego i tylnego zderzaka. Zalety? Auto nie boi się miejskich wyzwań. Uwielbia wspinać się na… wyższe krawężniki, a do tego nie straszne mu są nawet głębokie dziury w jezdni. Oczywiście Q2 nie byłoby prawdziwym Audi gdyby nie dość sztywne nastawy. I tak, choć nadwozie znajduje się wysoko nad asfaltem, jednocześnie nie przechyla się zbyt mocno w czasie pokonywania zakrętów. A na poczucie stabilności toru jazdy wpływ ma jeszcze jeden czynnik - bardzo precyzyjny układ kierowniczy.

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Audi Q2 oferuje za dopłatą tryby jazdy. Wybór ustawienia dynamic sprawia, że zdecydowanie usztywnia się układ kierowniczy i zawieszenie. I zmiana nie jest kosmetyczna, bo np. koła zaczynają pracować z dużym oporem. To przeszkadza w mieście, w trasie pozwala jednak trafić w każdą linię na drodze.

Test: Audi Q2 po liftingu - podsumowanie:

Nigdy nie powiem, że Audi Q2 jest idealne. Nigdy też nie przebije mojej miłości do modelu A1. Mimo wszystko Q-dwójka jest chyba najbardziej lifestylowym modelem niemieckiej marki, który dodatkowo oferuje ogromną lekkość i świetnie się prowadzi. Wady? Główna przeszkoda w przypadku modeli z czterema kołami w logo jest zawsze taka sama. I dotyczy ceny. Za 150-konnego crossovera z dobrym wyposażeniem Niemcy życzą sobie blisko 215 tys. zł. Być może w przypadku leasingu i przeliczeniu na miesięczne raty, kwota staje się łatwiejsza do „przełknięcia”. Podana w całości sprawia jednak, że część klientów będąc w salonie Audi pójdzie o krok dalej i kupi jedną z bazowych Q-piątek.

Audi Q2 35 TFSI S tronic - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1498 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 218 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4208 mm
  • Szerokość: 1794 mm
  • Wysokość: 1508 mm
  • Rozstaw osi: 2601 mm
  • Pojemność bagażnika: 405/1050 litrów
  • Cena: od 114 600 zł

Audi Q2 advanced 35 TFSI S tronic - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 214 720 złotych,
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • system audio Bang & Olufsen Premium,
  • reflektory wykonane w technologii LED,
  • system nawigacji satelitarnej,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • podparcie odcinka lędźwiowego,
  • ekran zamiast zegarów.

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Masz takie prawo jazdy? Za chwilę stanie się nieważne. Dokumenty z lat 1999–2001 tracą ważność błyskawicznie

Setki tysięcy kierowców właśnie dowiaduje się, że ich plastikowe prawa jazdy przestaną być ważne wcześniej, niż myśleli. Czas na wymianę jest wyjątkowo krótki, mowa o tygodniach, a nie miesiącach. Najbardziej zagrożone są konkretne roczniki, które lada chwila stracą możliwość legalnej jazdy.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Przepisy o wydawaniu kart do tachografów będą uproszczone. Trwają prace nad projektem ustawy o tachografach, który ma uprościć przepisy trybu wydawania, przedłużania lub wymiany kart do tachografów. Zmiany wejdą w życie w 2026 r.

Koniec z kolejkami w urzędach? Prezydent podpisał ustawę, która zmienia życie milionom kierowców

Prezydent RP podpisał 1 grudnia 2025 r. nowelizację prawa o ruchu drogowym, która wprowadza długo wyczekiwane zmiany w rejestracji pojazdów. Kierowcy wreszcie będą mogli załatwić wiele formalności przez Internet, bez stania w kolejkach do okienek w wydziałach komunikacji. Nowe przepisy eliminują zbędną biurokrację i oszczędzają czas właścicieli samochodów. Sprawdź, co dokładnie się zmienia i kiedy nowe regulacje wejdą w życie.

Buspasy dostępne dla tych pojazdów aż do końca 2027 roku

Kierowcy pojazdów elektrycznych zachowają kluczowy przywilej przez kolejne dwa lata. Ustawa podpisana przez Prezydenta Karola Nawrockiego gwarantuje możliwość korzystania z buspasów do 31 grudnia 2027 roku.

REKLAMA

PZPA przyspiesza: 40 szkoleń dla kurierów jeszcze przed końcem roku

Polski Związek Partnerów Aplikacyjnych (PZPA) intensyfikuje działania w projekcie "Wsparcie w zakresie poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego usług delivery". Do końca 2025 roku zaplanowano ponad 40 szkoleń dla kurierów w największych miastach, m.in. w Warszawie, Krakowie, Łodzi, Katowicach, Wrocławiu, Poznaniu, Szczecinie, Rzeszowie, Gdańsku i Lublinie.

Jazda na letnich oponach zimą. Grozi nawet 3000 zł i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego

W Polsce nie ma obowiązku jazdy na zimówkach, ale istnieje zakaz jazdy na letnich oponach w warunkach zimowych. Policja może nałożyć nawet 3000 zł mandatu, zatrzymać dowód rejestracyjny i zakazać dalszej jazdy. Ubezpieczyciel po kolizji może też uznać to za rażące niedbalstwo i żądać zwrotu części wypłaty. Sprawdź, kiedy ryzyko jest największe i jak łatwo wpaść w kłopoty.

Zimowanie motocykla - jak zabezpieczyć jednoślad na zimę, aby odpalił wiosną i uniknąć wydatków?

Koniec sezonu motocyklowego to czas na odpowiednie przygotowanie maszyny do kilkumiesięcznego postoju. Złe zimowanie motocykla może skutkować poważnymi problemami technicznymi wiosną – od wyładowanego akumulatora, przez zardzewiałe tarcze hamulcowe, aż po uszkodzony silnik. Sprawdź, jak profesjonalnie przygotować swój jednoślad do zimy, unikając powszechnych mitów i błędów, które mogą kosztować Cię sporo pieniędzy.

Mandat do 3000 zł za jazdę na letnich oponach w warunkach zimowych i zatrzymanie dowodu rejestracyjnego. Bo to zagrożenie dla bezpieczeństwa ruchu

Czasem można usłyszeć opinię, że w naszym kraju nie ma obowiązku jazdy na oponach zimowych. Ale jest zakaz jazdy na oponach letnich w warunkach zimowych. Wynika on z przepisów ogólnych kodeksu drogowego oraz kodeksu wykroczeń. I podobnie, jak np. za rzucanie pizzą w innych uczestników ruchu można dostać mandat – chociaż też nie jest to wymienione szczegółowo w przepisach. Część kierowców bagatelizuje znaczenie właściwego stanu technicznego samochodu w tym opon, nie zdając sobie sprawy z poważnych konsekwencji, także prawnych, takiego zaniedbania. Polskie prawo nakłada na właścicieli pojazdów obowiązek utrzymania ich w należytym stanie technicznym, a opony jako jedyny punkt styku samochodu z drogą także podlegają kilku przepisom. Niedostosowanie pojazdu do warunków drogowych może skutkować mandatem lub grzywną sięgającą nawet 3000 złotych, zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego, a w skrajnych przypadkach zakazem dalszej jazdy.

REKLAMA

Yanosik z rekordowymi wynikami. Spółka zwiększa przychody i zapowiada ekspansję zagraniczną w 2026 roku

Yanosik zakończy 2025 rok z wyższymi przychodami niż w rekordowym 2024 r., zapowiada prezes Adam Tychmanowicz. Po trzech kwartałach spółka osiągnęła 44,2 mln zł przychodów i niemal podwoiła zysk netto. Rośnie liczba użytkowników aplikacji, a spółka rozwija marketplace, urządzenia Yanbox i usługi telemetryczne. W 2026 roku Yanosik planuje śmielsze wejście na rynki zagraniczne.

ARiMR: Wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów już od poniedziałku 1 grudnia. Trzeba się spieszyć, bo decyduje kolejność zgłoszeń

ARiMR: wnioski o 3 tys. zł na wymianę tachografów można składać już od poniedziałku 1 grudnia 2025 r. To pomoc de minimis finansowana z KPO. Przyjmowanie wniosków rozpocznie się o godz. 10:00. Do kiedy można je składać? Trzeba się spieszyć, ponieważ o przyznaniu pomocy decyduje kolejność zgłoszeń.

Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

REKLAMA