REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q2 po liftingu w czerwonym kolorze stanęło przed redakcją. Recepta na sukces? Półtoralitrowy benzyniak, automatyczna skrzynia i wyposażenie.

Audi Q2 po liftingu to antyteza… nudy!

REKLAMA

Samochody Audi są nudne? Bzdura! I żeby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na nowe Q2. Model otrzymał proste zadanie - ma być do granic wytrzymałości młodzieżowy. Dzięki temu dobrze wpisuje się w potrzeby stylistyczne dynamicznych mieszkańców dużych miast. Co zwraca uwagę? W testowej wersji krwisty lakier został połączony ze srebrną wstawką na grubym słupku C oraz 19-calowymi, czarnymi felgami aluminiowymi. Poza tym młodym klientom podobać się może geometryczna linia boczna z ciekawym przetłoczeniem zarysowanym na wysokości klamek czy kompaktowa, ale muskularna forma ubrana w format crossovera.

REKLAMA

Jeżeli nadwoziu Audi Q2 byłbym w stanie coś zarzucić, to przyczepiłbym się głównie przednich reflektorów. Tak, dobrze pasują do geometrycznej bryły. Lepiej jednak żeby designerzy postawili np. na kształt łzy - tak żeby podkreślić dynamiczny charakter crossovera. Kwadratowe światła przypominają natomiast okulary młodego Zbigniewa Wodeckiego...

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Nowe Audi Q2: krzykliwe nadwozie i stonowane wnętrze

Jaskrawy, czerwony lakier sprawia, że Audi rzuca się w oczy. Po otwarciu drzwi kierowcy ukazuje się jednak świat… stonowanych barw i spokojnej stylizacji. Tak naprawdę najbardziej wyrazistym punktem konsoli jest ekran w miejscu zegarów. Reszta okazuje się mocno minimalistyczna - konsola to tak naprawdę dwa wyloty powietrza, ekran i panel sterowania klimatyzacją. No i muszę przyznać, że taki stan rzeczy mi się właściwie… podoba. Po pierwsze dlatego, że stanowi odwołanie do rasowych coupe. Po drugie poprawia ergonomię i sprawia, że kierowca nie jest rozpraszany w czasie jazdy.

Audi Q2 jest typowym Audi. I z punktu widzenia kierowcy oznacza to mniej więcej tyle, że ma on do dyspozycji grubą i świetnie wyprofilowaną kierownicę oraz wygodny fotel z szeroką regulacją. Ja ustawiłem go niezwykle nisko - wolę siedzieć trochę jak w aucie sportowym. Nie będzie jednak dużym problemem jeżeli prowadzący postanowi usiąść na tyle wysoko, aby dobrze widział maskę auta. Q-dwójka ma jeszcze jedną zaletę. W tym wnętrzu czuć klimat segmentu premium. Plastiki użyte do wykończenia konsoli są miękkie, a tapicerki przyjemne w dotyku. Wady? Szukając ich nieco na wyrost jestem w stanie zauważyć, że drzwi kierowcy powinny się nieco… lżej zamykać.

Audi Q2 to… magiczne auto. Czemu? Na zewnątrz crossover wygląda na niewielkiego. W środku wydaje się jednak przestronny, a do tego oferuje przeszło 400-litrowy bagażnik.

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Audi Q2 35 TFSI: 150 koni i lekki crossover. Połączenie idealne!

REKLAMA

Maska nowego Audi Q2 nie jest znowu taka duża. Mimo wszystko Niemcom udało się schować pod nią półtoralitrowego benzyniaka o mocy 150 koni mechanicznych. Czy to dużo? Dużo z pewnością nie. Ale wynik jest wystarczający. Szczególnie że auto jest naprawdę lekkie. Jak się o tym przekonać? Wcale nie trzeba zaglądać do danych technicznych. Wystarczy wsiąść za kierownicą Q-dwójki i wcisnąć pedał gazu do dechy podczas startu. Koła z pewnością zabuksują. Poza tym benzyniak oferuje wysoką kulturę pracy oraz wygodę - został w końcu sparowany z dwusprzęgłową przekładnią S tronic.

150-konne Audi Q2 przyspiesza do pierwszej setki w 8,6 sekundy. Jak już wspominałem w poprzednim akapicie, silnik pracuje porywiście - są momenty, w których na koła trafia aż zbyt duża siła napędowa. Powód? Już przy 1500 obr./min. benzyniak ujawnia maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm. Spalanie? Testowe Audi Q2 35 TFSI potrzebowało mniej więcej 8 litrów na pokonanie każdych 100 km. I wynik ten z powodzeniem da się obniżyć. Ja przez połowę trasy testowej poruszałem się nim w mieście na bardzo krótkich dystansach. Ciągłe gaszenia i rozruchy z pewnością miały zatem wpływ na apetyt silnika.

Audi Q2 po liftingu: najlepsze jest w trybie dynamic!

Nowe Audi Q2 jest typowym crossoverem. A to oznacza zwiększony prześwit oraz niewielkie zwisy przedniego i tylnego zderzaka. Zalety? Auto nie boi się miejskich wyzwań. Uwielbia wspinać się na… wyższe krawężniki, a do tego nie straszne mu są nawet głębokie dziury w jezdni. Oczywiście Q2 nie byłoby prawdziwym Audi gdyby nie dość sztywne nastawy. I tak, choć nadwozie znajduje się wysoko nad asfaltem, jednocześnie nie przechyla się zbyt mocno w czasie pokonywania zakrętów. A na poczucie stabilności toru jazdy wpływ ma jeszcze jeden czynnik - bardzo precyzyjny układ kierowniczy.

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Audi Q2 oferuje za dopłatą tryby jazdy. Wybór ustawienia dynamic sprawia, że zdecydowanie usztywnia się układ kierowniczy i zawieszenie. I zmiana nie jest kosmetyczna, bo np. koła zaczynają pracować z dużym oporem. To przeszkadza w mieście, w trasie pozwala jednak trafić w każdą linię na drodze.

Test: Audi Q2 po liftingu - podsumowanie:

Nigdy nie powiem, że Audi Q2 jest idealne. Nigdy też nie przebije mojej miłości do modelu A1. Mimo wszystko Q-dwójka jest chyba najbardziej lifestylowym modelem niemieckiej marki, który dodatkowo oferuje ogromną lekkość i świetnie się prowadzi. Wady? Główna przeszkoda w przypadku modeli z czterema kołami w logo jest zawsze taka sama. I dotyczy ceny. Za 150-konnego crossovera z dobrym wyposażeniem Niemcy życzą sobie blisko 215 tys. zł. Być może w przypadku leasingu i przeliczeniu na miesięczne raty, kwota staje się łatwiejsza do „przełknięcia”. Podana w całości sprawia jednak, że część klientów będąc w salonie Audi pójdzie o krok dalej i kupi jedną z bazowych Q-piątek.

Audi Q2 35 TFSI S tronic - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1498 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 218 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4208 mm
  • Szerokość: 1794 mm
  • Wysokość: 1508 mm
  • Rozstaw osi: 2601 mm
  • Pojemność bagażnika: 405/1050 litrów
  • Cena: od 114 600 zł

Audi Q2 advanced 35 TFSI S tronic - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 214 720 złotych,
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • system audio Bang & Olufsen Premium,
  • reflektory wykonane w technologii LED,
  • system nawigacji satelitarnej,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • podparcie odcinka lędźwiowego,
  • ekran zamiast zegarów.

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Szkolenia redukujące punkty karne. W 10 dni WORD-y zredukowały 34 tys. punktów

    Polscy kierowcy pokochali szkolenia. Właściwie to jeden typ szkolenia. Mowa oczywiście o kursach redukujących 6 punktów karnych. Te wróciły do WORD-ów i stały się hitem. Jak informuje RMF FM, w 10 dni na szkoleniu pojawiło się blisko 6 tys. kierowców.

    Prawo jazdy plus, czyli darmowe prawo jazdy dla uczniów. Kto, co i dlaczego?

    Polacy uwielbiają słowo "darmowy". Jeszcze mocniej kochają je jednak politycy, zwłaszcza w okresie kampanii wyborczej. PiS przedstawiło zatem swój kolejny pomysł. A tym jest darmowe prawo jazdy dla uczniów. Na czym polega program prawo jazdy plus?

    Ile czasu można przechowywać paliwo?

    Zakupowy szał na stacjach paliwowych trwa. Kierowcy leją tańszy olej napędowy i benzynę do kanistrów i baniek. Czy wiedzą jednak ile czasu można przechowywać paliwo w takich pojemnikach? I w jakich warunkach należy to zrobić, aby nie łamać przepisów?

    Kierowca dostał mandat przed 17 września. Zapłacił go po 17 września. Przedawnienie punktów po roku czy dwóch?

    Kierowcy mają wątpliwości dotyczące zastosowania przepisów skracających okres przedawnienia punktów karnych do roku. Wątpliwości te postanowiłem zatem rozwiać. Sytuacja modelowa na dziś brzmi: kierowca dostał mandat przed 17 września, ale zapłacił go po 17 września. Co z punktami i ich przedawnieniem? Jaki termin go obowiązuje?

    REKLAMA

    Więzienie za tablice rejestracyjne. Nowe przepisy już obowiązują w Polsce

    Legislatorzy nie chcieli bawić się w półśrodki. Osoba, która będzie majstrować przy tablicach rejestracyjnych, może na 5 lat trafić do więzienia. Co jednak to majstrowanie oznacza w praktyce? Sprawdziliśmy to.

    Koniec używanych instalacji LPG? A to dopiero początek nowelizacji

    Rządzący przygotowali kolejną zmianę dla aut z LPG. Od teraz będą musiały być wyposażane w dodatkową tabliczkę. Kogo dotyczy ten wymóg? I kiedy wejdzie w życie? Poszukajcie odpowiedzi w naszym materiale.

    PKN ORLEN nie narusza prawa niskimi cenami? Bezpodstawne oskarżenia? [Wybory 2023]

    Są trzy wytłumaczenia dlaczego PKN Orlen sprzedaje paliwa jakby ropa kosztowała 50 dolarów za baryłkę. A jest po 94 dolary. Nie każde postępowanie zarządu spółki wiąże się z odpowiedzialnością prawną.

    Sztuczna inteligencja w samochodzie. Auta już są inteligentne, a ich IQ rośnie!

    Sztuczna inteligencja w samochodzie ma znaczenie nie tylko dla kierowców. To kluczowy trend rynkowy! Już dziś jedna piąta środków wydawanych na prace nad AI, trafiają właśnie do sektora moto. To potężny potencjał. Warto jednak zastanowić się nad tym, co może właściwie oznaczać dla właścicieli aut.

    REKLAMA

    Historia pojazdu w aplikacji mObywatel. Nowe przepisy już obowiązują

    Usługa "Historia pojazdu" jest niezwykle popularna. Korzysta z niej nawet 27 mln osób miesięcznie. Teraz liczba ta może się zwiększyć. Bo usługa pojawiła się w rządowej aplikacji mObywatel. Rozporządzenie w tej sprawie już działa.

    Czym kierują się Polacy podczas zakupu używanego auta?

    Przy wyborze auta z rynku wtórnego Polacy kierują się przede wszystkim ceną. Tuż za nią, z niemal identyczną liczbą wskazań, plasują się: rocznik oraz przebieg. Nabywcy chcą także znać historię serwisową i wypadkową pojazdu - wynika z badań serwisu autobaza.pl. Co jeszcze wpływa na motoryzacyjne wybory i w jaki sposób świadczy to o świadomości kupujących? Analizują eksperci autobaza.pl.

    REKLAMA