REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Audi Q2 po liftingu w czerwonym kolorze stanęło przed redakcją. Recepta na sukces? Półtoralitrowy benzyniak, automatyczna skrzynia i wyposażenie.

Audi Q2 po liftingu to antyteza… nudy!

REKLAMA

Samochody Audi są nudne? Bzdura! I żeby się o tym przekonać, wystarczy spojrzeć na nowe Q2. Model otrzymał proste zadanie - ma być do granic wytrzymałości młodzieżowy. Dzięki temu dobrze wpisuje się w potrzeby stylistyczne dynamicznych mieszkańców dużych miast. Co zwraca uwagę? W testowej wersji krwisty lakier został połączony ze srebrną wstawką na grubym słupku C oraz 19-calowymi, czarnymi felgami aluminiowymi. Poza tym młodym klientom podobać się może geometryczna linia boczna z ciekawym przetłoczeniem zarysowanym na wysokości klamek czy kompaktowa, ale muskularna forma ubrana w format crossovera.

REKLAMA

Jeżeli nadwoziu Audi Q2 byłbym w stanie coś zarzucić, to przyczepiłbym się głównie przednich reflektorów. Tak, dobrze pasują do geometrycznej bryły. Lepiej jednak żeby designerzy postawili np. na kształt łzy - tak żeby podkreślić dynamiczny charakter crossovera. Kwadratowe światła przypominają natomiast okulary młodego Zbigniewa Wodeckiego...

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Nowe Audi Q2: krzykliwe nadwozie i stonowane wnętrze

Jaskrawy, czerwony lakier sprawia, że Audi rzuca się w oczy. Po otwarciu drzwi kierowcy ukazuje się jednak świat… stonowanych barw i spokojnej stylizacji. Tak naprawdę najbardziej wyrazistym punktem konsoli jest ekran w miejscu zegarów. Reszta okazuje się mocno minimalistyczna - konsola to tak naprawdę dwa wyloty powietrza, ekran i panel sterowania klimatyzacją. No i muszę przyznać, że taki stan rzeczy mi się właściwie… podoba. Po pierwsze dlatego, że stanowi odwołanie do rasowych coupe. Po drugie poprawia ergonomię i sprawia, że kierowca nie jest rozpraszany w czasie jazdy.

Audi Q2 jest typowym Audi. I z punktu widzenia kierowcy oznacza to mniej więcej tyle, że ma on do dyspozycji grubą i świetnie wyprofilowaną kierownicę oraz wygodny fotel z szeroką regulacją. Ja ustawiłem go niezwykle nisko - wolę siedzieć trochę jak w aucie sportowym. Nie będzie jednak dużym problemem jeżeli prowadzący postanowi usiąść na tyle wysoko, aby dobrze widział maskę auta. Q-dwójka ma jeszcze jedną zaletę. W tym wnętrzu czuć klimat segmentu premium. Plastiki użyte do wykończenia konsoli są miękkie, a tapicerki przyjemne w dotyku. Wady? Szukając ich nieco na wyrost jestem w stanie zauważyć, że drzwi kierowcy powinny się nieco… lżej zamykać.

Audi Q2 to… magiczne auto. Czemu? Na zewnątrz crossover wygląda na niewielkiego. W środku wydaje się jednak przestronny, a do tego oferuje przeszło 400-litrowy bagażnik.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Audi Q2 35 TFSI: 150 koni i lekki crossover. Połączenie idealne!

REKLAMA

Maska nowego Audi Q2 nie jest znowu taka duża. Mimo wszystko Niemcom udało się schować pod nią półtoralitrowego benzyniaka o mocy 150 koni mechanicznych. Czy to dużo? Dużo z pewnością nie. Ale wynik jest wystarczający. Szczególnie że auto jest naprawdę lekkie. Jak się o tym przekonać? Wcale nie trzeba zaglądać do danych technicznych. Wystarczy wsiąść za kierownicą Q-dwójki i wcisnąć pedał gazu do dechy podczas startu. Koła z pewnością zabuksują. Poza tym benzyniak oferuje wysoką kulturę pracy oraz wygodę - został w końcu sparowany z dwusprzęgłową przekładnią S tronic.

150-konne Audi Q2 przyspiesza do pierwszej setki w 8,6 sekundy. Jak już wspominałem w poprzednim akapicie, silnik pracuje porywiście - są momenty, w których na koła trafia aż zbyt duża siła napędowa. Powód? Już przy 1500 obr./min. benzyniak ujawnia maksymalny moment obrotowy o wartości 250 Nm. Spalanie? Testowe Audi Q2 35 TFSI potrzebowało mniej więcej 8 litrów na pokonanie każdych 100 km. I wynik ten z powodzeniem da się obniżyć. Ja przez połowę trasy testowej poruszałem się nim w mieście na bardzo krótkich dystansach. Ciągłe gaszenia i rozruchy z pewnością miały zatem wpływ na apetyt silnika.

Audi Q2 po liftingu: najlepsze jest w trybie dynamic!

Nowe Audi Q2 jest typowym crossoverem. A to oznacza zwiększony prześwit oraz niewielkie zwisy przedniego i tylnego zderzaka. Zalety? Auto nie boi się miejskich wyzwań. Uwielbia wspinać się na… wyższe krawężniki, a do tego nie straszne mu są nawet głębokie dziury w jezdni. Oczywiście Q2 nie byłoby prawdziwym Audi gdyby nie dość sztywne nastawy. I tak, choć nadwozie znajduje się wysoko nad asfaltem, jednocześnie nie przechyla się zbyt mocno w czasie pokonywania zakrętów. A na poczucie stabilności toru jazdy wpływ ma jeszcze jeden czynnik - bardzo precyzyjny układ kierowniczy.

Test: Audi Q2 po liftingu

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat

Audi Q2 oferuje za dopłatą tryby jazdy. Wybór ustawienia dynamic sprawia, że zdecydowanie usztywnia się układ kierowniczy i zawieszenie. I zmiana nie jest kosmetyczna, bo np. koła zaczynają pracować z dużym oporem. To przeszkadza w mieście, w trasie pozwala jednak trafić w każdą linię na drodze.

Test: Audi Q2 po liftingu - podsumowanie:

Nigdy nie powiem, że Audi Q2 jest idealne. Nigdy też nie przebije mojej miłości do modelu A1. Mimo wszystko Q-dwójka jest chyba najbardziej lifestylowym modelem niemieckiej marki, który dodatkowo oferuje ogromną lekkość i świetnie się prowadzi. Wady? Główna przeszkoda w przypadku modeli z czterema kołami w logo jest zawsze taka sama. I dotyczy ceny. Za 150-konnego crossovera z dobrym wyposażeniem Niemcy życzą sobie blisko 215 tys. zł. Być może w przypadku leasingu i przeliczeniu na miesięczne raty, kwota staje się łatwiejsza do „przełknięcia”. Podana w całości sprawia jednak, że część klientów będąc w salonie Audi pójdzie o krok dalej i kupi jedną z bazowych Q-piątek.

Audi Q2 35 TFSI S tronic - dane techniczne:

  • Silnik: R4, doładowany, benzyna
  • Pojemność silnika: 1498 cm3
  • Maksymalna moc: 150 KM (przy 5000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 250 Nm (przy 1500 - 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 218 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 8,6 s.
  • Skrzynia biegów: automatyczna, 7 biegów
  • Zbiornik paliwa: 50 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 8,0 litra
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 6,5 litra
  • Długość: 4208 mm
  • Szerokość: 1794 mm
  • Wysokość: 1508 mm
  • Rozstaw osi: 2601 mm
  • Pojemność bagażnika: 405/1050 litrów
  • Cena: od 114 600 zł

Audi Q2 advanced 35 TFSI S tronic - cena i wyposażenie

  • cena wersji testowej: 214 720 złotych,
  • 19-calowe felgi aluminiowe,
  • system audio Bang & Olufsen Premium,
  • reflektory wykonane w technologii LED,
  • system nawigacji satelitarnej,
  • automatyczna klimatyzacja,
  • podparcie odcinka lędźwiowego,
  • ekran zamiast zegarów.

Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Test: Audi Q2 po liftingu. Recepta jest prosta: benzyniak i automat
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
500 zł kary za przejazd autostradą. Ty też możesz dostać wezwanie

Choć system e-TOLL przeszedł już do historii, konsekwencje jego działania wciąż odczuwają tysiące kierowców. Od miesięcy z Izby Administracji Skarbowej w Łodzi wysyłane są pisma wzywające do zapłaty 500 zł kary za przejazd autostradą bez opłaty. Nie są to oszustwa, to realne działania urzędów skarbowych. Kogo dotyczą wezwania? Jak się odwołać? Sprawdź, zanim będzie za późno.

Wakacje 2025. Czerwiec i sierpień to najtragiczniejsze miesiące na drogach – sprawdź dlaczego

Latem rośnie liczba wypadków drogowych. Jazda na zderzaku, zajeżdżanie drogi i pośpiech to wciąż najczęstsze błędy kierowców. Kampania społeczna "Nie zderzakuj. Posłuchaj. Jedź bezpiecznie" przypomina, jak ich unikać i dlaczego warto jeździć z głową.

KGP: 121 594 interwencji, 527 wypadków drogowych, 28 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 121 594 interwencji. Byli wzywani do 527 wypadków drogowych.

Badanie techniczne pojazdu w 2025 roku – nowe kary, podwyżki i zmiany. Sprawdź, co się zmieni

Rząd szykuje rewolucję w badaniach technicznych pojazdów. Choć ceny formalnie się nie zmieniły, kierowcy muszą liczyć się z dodatkowymi kosztami: za spóźnienie zapłacisz nawet trzykrotność standardowej stawki, a diagnosta może elektronicznie zatrzymać Ci dowód rejestracyjny. Na horyzoncie natomiast pojawiają się wysokie podwyżki cen badań technicznych. Sprawdzamy, ile kosztuje przegląd techniczny w 2025 roku i jakie zmiany są planowane.

REKLAMA

Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

REKLAMA