REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500 Hybrid jest na wskroś modny! Wygląda tak, jakby był dzieckiem Armaniego, Dolce & Gabbany, Gucciego i Versace. A do tego ma eko-akcent.

Pięćsetka pochodzi z roku 2007. A tym samym miała premierę… lata świetlne temu. Czy to oznacza, że jest tak samo pomarszczona jak emerytowany górnik? No właśnie nie. A siłą tego designu bez wątpienia jest stylizacja retro - to ona mimo lat utrzymuje Fiata w świetnej kondycji. Co mi się podoba w tym nadwoziu? Wkurzone spojrzenie, ale i wyjątkowo miła "twarz". Cudowny jest też diamentowy grill, szprychowe felgi aluminiowe czy chromowana końcówka układu wydechowego. Ciekawym akcentem jest nawet maska. Sprawia wrażenie jakby była nieco za mała w stosunku do nadkoli. Przez to prezentuje się jak pokrywka urokliwej cukiernicy.

REKLAMA

Fiat 500 Hybrid wygląda na ulicy jak resorak - wrażenie spotęgował fakt, że przesiadłem się do niego z Audi e-trona. Szybko odkryłem jednak zalety takiego stanu rzeczy - Pięćsetkę ekstremalnie łatwo go zaparkować w mieście.

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

Fiat 500 1.0 Hybrid 70 KM Launch Edition - w kabinie bardziej czuć wiek

Tyle samo uroku co nadwozie, ma wnętrze Fiata 500. Klamki przypominają te znane ze starych, amerykański lodówek, gałka zmiany biegów choć wielka i wysoko zarysowana, jest utrzymana w klimacie retro i świetnie leży w dłoni, a zegary choć elektroniczne, zostały ukryte - identycznie jak w oryginalnej Pięćsetce - pod jednym daszkiem. Kolejne zalety? Włosi starali się poprawić jakość wykończenia wnętrza - stąd miękkie boczki drzwi. Kierownica jest gruba i fajnie wyprofilowana - ręce aż same się na niej układają. Poza tym nigdy nie widziałem tak szerokiej regulacji siły pracy nawiewu klimatyzacji, a tapicerka jest z recyklingu - 10 proc. materiału to plastik wyciągnięty z mórz!

Świetnie czułem się w kabinie pasażerskiej Fiata 500 - i piszę to z pełną odpowiedzialnością. To jednak jeszcze nie oznacza, że podczas testu nie zwróciłem uwagi na kilka denerwujących drobiazgów. Fotel choć mięsisty, nie był wygodny, a po jego ustawieniu miałem wrażenie, że kierownica jest zbyt daleko (jestem wysoki, a kierownica nie ma poziomej regulacji). Drzwi są długie, a przez to osoby siedzące z przodu mają poważny problem żeby dosięgnąć do pasów - można się "udusić" własną ręką. W oczy rzuca się też lusterko wsteczne - ostatni raz widziałem takie w modelu Cinquecento w latach dziewięćdziesiątych.

Fiat 500 z silnikiem 1.0 70 KM Hybrid - hybrydowy, czyli jaki?

Testowa Pięćsetka była wersją hybrydową. Tylko słowo hybrydowy pojawia się tu nieco na wyrost. W końcu kierowca ma do czynienia z benzyniakiem uzupełnionym układem mild hybrid. Podstawą prac dla inżynierów stał się 3-cylindrowy silnik o pojemności litra. 6-zaworowa, wolnossąca jednostka powstała na bazie legendarnej już rodziny Fire. Motor 1.0 FireFly MildHybrid posiada łańcuch rozrządu, a do tego waży jedynie… 77 kilogramów! Kluczem do sukcesu w tym przypadku jest też akumulator 11 Ah oraz BSG - czyli Belt Starter Generator.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

REKLAMA

BSG stosowany w Fiacie 500 Hybrid ma 5,8 konia mocy. Podczas zwalniania np. przed światłami układ odzyskuje energię hamowania i magazynuje ją w akumulatorze. W czasie przyspieszania staje się czymś na kształt boostera - mało wyczuwalnego co prawda, ale zawsze. Jak działa ta hybryda? Pomijając wspomniane przed chwilą odzyskiwanie energii, układ jest też w stanie wygasić silnik benzynowy w czasie jazdy - przy zachowaniu takich funkcji życiowych jak radio, nawiewy czy wspomaganie. Kiedy motor zamiera? Gdy prędkość jest niższa niż 30 km/h, a kierowca wrzuci przełożenie neutralne. Informację o tym kiedy jest idealny moment na eko-wysprzęglenie, mały Fiat wyświetla na tablicy zegarów.

Jak się jeździło 70-konnym Fiatem 500 Hybrid? Mały hatchback całkiem nieźle przyspiesza spod świateł - nie, nie mówię o sportowych emocjach, a raczej o w miarę dynamicznym sprincie do 40 km/h. Poza tym podobał mi się gang pracy jednostki - wcale nie taki 3-cylindrowy, niezła precyzja 6-biegowej skrzyni oraz fakt, że pomimo wciągania silnika na obroty, spalanie w cyklu mieszanym nie przekroczyło 6 litrów paliwa. Wady? Motor 1.0 FireFly MildHybrid zdecydowanie nie nadaje się w trasę. Bez względu na to, czy chcecie przyspieszyć na 6-tce, 5-tce czy 4-ce, radzę bardzo dobrze wymierzyć wyprzedzanie napotkanego TIR-a. Poza tym sprzęgło pracowało trochę jak hak - puszczając je uderzałem butem o dolną część obudowy konsoli.

Fiat 500 Hybrid: jak prowadzi się mały Włoch?

Fiat 500 waży sporo poniżej tony. Do tego jest małym samochodem głównie miejskim. Jak się zatem prowadzi? Zaskakująco dobrze. Podczas jazdy w trasie Pięćsetka jest bardzo stabilna - pewnie za sprawą ułożenia kół prawie w narożnikach. Nadwozie choć pudełkowate, radzi sobie z bocznymi uderzeniami wiatru. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, ten jest mocno wspomagany, ale z drugiej strony optymalnie precyzyjny.

Podczas testu miałem okazję jeździć Fiatem 500 Hybrid w czasie tzw. bestii ze wschodu. A to warunki… idealne dla małego Włocha. Auto z wielkim uporem i dzielnością przedzierało się przez kolejne zwały białego puchu - jednocześnie podskakiwało i wpadało w delikatne poślizgi. Czysta frajda!

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

Ile kosztuje Fiat 500 hybrid?

REKLAMA

Cennik włoskiego hatchbacka steruje od 52 tysięcy złotych. Model testowy został natomiast wyceniony na blisko 73 tysiące złotych. Dopłata jest słona. Mimo wszystko za jej sprawą kierowca może zdecydowanie poprawić komfort jazdy. Za tą kwotę otrzymuje bowiem 7-calowy ekran multimedialny z nawigacją satelitarną, automatyczną klimatyzację, szklany dach panoramiczny, 16-calowe felgi aluminiowe, tempomat czy bardzo przyzwoicie grający system audio. Czy silnik 1.0 Hybrid jest jedynym w ofercie? Nie, za dopłatą o wartości 1000 złotych można wybrać motor 1.2 8v 69 KM.

Podczas konfiguracji Fiata 500 Hybrid można odkryć kilka ciekawostek. Na liście wyposażenia standardowego pojawia się m.in. kolumna kierownicy z regulacją wysokości, skrzynia manualna, książka gwarancyjna czy nawet… tabliczka znamionowa. Dobrze, że te elementy nie wymagają dopłaty… Kamień z serca!

Fiat 500 Hybrid: test z wynikiem pozytywnym czy negatywnym?

Umawiając Fiata 500 Hybrid do testu byłem raczej sceptycznie nastawiony. Hybrydę uważałem za naciąganą, a samą konstrukcję za mocno przestarzałą. Sądziłem że Pięćsetka będzie jak koszula - którą babcia trzymała latami w szafie, a teraz postanowiła wam ją podarować. I rzeczywiście jest wiele rzeczy, do których w tym aucie mógłbym się przyczepić. Kilkoma zaletami mały Fiacik się jednak bardzo skutecznie broni. Ma styl i całe kilogramy uroku. A do tego wygląda fajnie, rzuca się w oczy i skupia uwagę. Nie to jednak było najważniejsze. Najważniejsze okazało się to, że w tak małym ciele inżynierowie ukryli całą masę włoskiego charakteru.

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

Tak, być może Fiatem 500 Hybrid jeździ się wolno, ale za każdym razem gdy kierowca zrobi redukcję i wciśnie pedał gazu, na jego twarzy pojawia się uśmiech. To samochód, który jest środkiem transportu, ale i lubi dawać frajdę podczas jazdy. A w segmencie A cecha ta jest tak naprawdę na wymarciu.

Warto pamiętać o tym, że Fiat 500 Hybrid to tak właściwie… polski samochód. Pięćsetka jest produkowany w Tychach!

Fiat 500 Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: R3, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 70 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 92 Nm (przy 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 167 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 13,8 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 35 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 3,9 litra
  • Długość: 3571 mm
  • Szerokość: 1627 mm
  • Wysokość: 1488 mm
  • Rozstaw osi: 2300 mm
  • Pojemność bagażnika: 185 litrów
  • Cena: od 52 000 zł

Fiat 500 Hybrid - cena:

  • 72 750 zł
  • Felgi aluminiowe 16-calowe,
  • Tapicerka materiałowa ekologiczna Seaqual z tworzyw po recyklingu,
  • Czujnik zmierzchu oraz czujnik deszczu,
  • Czujniki parkowania tylne,
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa z filtrem przeciwpyłkowym,
  • Dach elektrycznie otwierany "Sky Wind" z roletą przeciwsłoneczną,
  • Szyby tylne przyciemniane,
  • Tempomat,
  • Radio Uconnect z 7-calowym dotykowym ekranem z portem USB i systemem Bluetooth.

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Auto dla seniora: hybryda czy benzyna? Sprawdź, jak zaoszczędzić nawet 35 tys. zł

Samochody hybrydowe reklamowane są jako oszczędne, ciche i przyjazne środowisku. Wydają się idealne dla kierowców 50+, którzy szukają wygodnego i ekonomicznego auta na co dzień. Ale uwaga: mimo niższej akcyzy i korzyści dla producentów, to klient – często senior – musi dopłacić nawet 10 tysięcy złotych. Sprawdzamy, na co zwrócić uwagę przed zakupem.

Uwaga! Zaoszczędź nawet 1000 zł na paliwie rocznie – wystarczy 1 klik w Google Maps

Czy wiesz, że możesz oszczędzać paliwo bez zmiany stylu jazdy, samochodu ani stacji benzynowej? Wystarczy jedno kliknięcie w aplikacji Google Maps. Tryb oszczędzania paliwa, czyli tzw. eco routing, to niedoceniana funkcja, która w Polsce działa już od dłuższego czasu. Dzięki niej możesz zmniejszyć zużycie paliwa nawet o 7%, co w praktyce oznacza nawet 1000 zł rocznie mniej za tankowanie.

Gigantyczne kary dla firm przewozowych podczas kontroli granicznych. Jak ich uniknąć

Kontrole na granicach mają Niemcy, Włochy, Austria, Holandia czy Szwecja. Państwa te przywróciły je głównie z obawy przed nielegalną imigracją. Co sprawdza się na granicach? Co trzeba wiedzieć, aby nie narazić się na gigantyczne kary? Najbardziej zagrożeni są przewoźnicy.

Drogie OC? Będzie jeszcze drożej. Nawet 1000 zł za polisę

Składki OC w 2025 roku nadal rosną, a to dopiero początek. Wzrost kosztów napraw, inflacja oraz większa liczba szkód sprawiają, że kierowcy muszą liczyć się z kolejnymi podwyżkami. Sprawdź, kto zapłaci najwięcej i jak ograniczyć koszt obowiązkowego ubezpieczenia.

REKLAMA

Bat na pijanych kierowców! 2500 zł mandatu i przepadek auta za jazdę po alkoholu

Chociaż nowe przepisy działają od marca 2024 roku, nadal wielu kierowców ryzykuje jazdę pod wpływem alkoholu. To poważny błąd – w 2025 roku sądy nie mają litości. Wystarczy 1,5 promila, by stracić samochód albo zapłacić jego równowartość. Dowiedz się, co grozi za jazdę po alkoholu w 2025 roku, w tym mandat w wysokości co najmniej 2500 zł i wieloletni zakaz prowadzenia pojazdów. Sprawdź, jak nowe przepisy uderzają w nietrzeźwych kierowców.

Samochód elektryczny: czy jest sposób na wydłużenie żywotności baterii takiego auta

Sceptycy elektromobilności często wskazują na ograniczony zasięg aut elektrycznych oraz obawy dotyczące trwałości ich akumulatorów. Kluczową rolę w dobrym funkcjonowaniu baterii odgrywa sposób, w jaki kierowcy użytkują swoje pojazdy.

Zielony Ład w transporcie drogowym. Komisja Europejska podtrzymuje nierealne warunki. Biopaliwa nie są "zielone"? Clean Industrial Deal czy Green Industrial Fail?

Transformacja komercyjnego transportu drogowego stała się jednym z najważniejszych wyzwań Europejskiego Zielonego Ładu. Choć elektromobilność pozostaje jednym z filarów unijnej strategii klimatycznej w ramach pakietu Clean Industrial Deal, w kontekście transportu ciężkiego skala wyzwań jest ogromna. Barierą są nie tylko koszty pojazdów i brak megawatowej infrastruktury do ładowania, ale także kwestia dostępności energii odnawialnej. Dlatego też podczas międzynarodowego Kongresu Paliwowego 2025, zorganizowanego przez POPHiN pod koniec marca w Warszawie, przedstawiciele branży, w tym Grupa Eurowag, apelowali o większy pragmatyzm i elastyczność opartą na zasadzie neutralności technologicznej.

Letnie zakazy jazdy w Europie w 2025 r. Jakie kary dla kierowców za niedostosowanie się do przepisów?

Wakacje to czas wzmożonego ruchu turystycznego. Dla branży TSL to okres wyjątkowo wymagający. Z jednej strony duża część kierowców zawodowych planuje urlopy, dlatego też w firmie mogą pojawić się problemy kadrowe, a w rezultacie nawet i nieplanowane przestoje w łańcuchu dostaw. Z drugiej strony przewoźnicy specjalizujący się w przewozie towarów sezonowych, mogą mieć jeszcze więcej zleceń niż zwykle w tym czasie, a przy planowaniu tras należy uwzględniać wakacyjne ograniczenia w ruchu drogowym. Brak odpowiedniego przygotowania w tym czasie może skutkować opóźnieniami, mandatami i stratami finansowymi. Aby tego uniknąć należy znać nie tylko obowiązujące przepisy, lecz także dynamicznie reagować na zmieniającą się sytuację drogową. Gdzie występują letnie zakazy jazdy w Europie? Jakie są konsekwencje za nieprzestrzeganie przepisów?

REKLAMA

Uwaga! 12 punktów i 3000 zł mandatu za telefon za kierownicą – nowe przepisy 2025

18 czerwca 2025 r. weszły w życie znowelizowane przepisy ruchu drogowego, które nakładają wysokie kary za korzystanie z telefonu. W tym również za obsługę nawigacji podczas jazdy. Nawet uchwyt lub sposób trzymania smartfona może zadecydować o mandacie. Policja już nakłada grzywny, a w skrajnych przypadkach mandaty sięgają nawet 3000 zł.

KGP: 115 999 interwencji, 481 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia + podsumowanie długiego weekendu czerwcowego 2025]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 115 999 interwencji. Byli wzywani do 481 wypadków drogowych.

REKLAMA