REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500 Hybrid jest na wskroś modny! Wygląda tak, jakby był dzieckiem Armaniego, Dolce & Gabbany, Gucciego i Versace. A do tego ma eko-akcent.

Pięćsetka pochodzi z roku 2007. A tym samym miała premierę… lata świetlne temu. Czy to oznacza, że jest tak samo pomarszczona jak emerytowany górnik? No właśnie nie. A siłą tego designu bez wątpienia jest stylizacja retro - to ona mimo lat utrzymuje Fiata w świetnej kondycji. Co mi się podoba w tym nadwoziu? Wkurzone spojrzenie, ale i wyjątkowo miła "twarz". Cudowny jest też diamentowy grill, szprychowe felgi aluminiowe czy chromowana końcówka układu wydechowego. Ciekawym akcentem jest nawet maska. Sprawia wrażenie jakby była nieco za mała w stosunku do nadkoli. Przez to prezentuje się jak pokrywka urokliwej cukiernicy.

REKLAMA

Fiat 500 Hybrid wygląda na ulicy jak resorak - wrażenie spotęgował fakt, że przesiadłem się do niego z Audi e-trona. Szybko odkryłem jednak zalety takiego stanu rzeczy - Pięćsetkę ekstremalnie łatwo go zaparkować w mieście.

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

Fiat 500 1.0 Hybrid 70 KM Launch Edition - w kabinie bardziej czuć wiek

Tyle samo uroku co nadwozie, ma wnętrze Fiata 500. Klamki przypominają te znane ze starych, amerykański lodówek, gałka zmiany biegów choć wielka i wysoko zarysowana, jest utrzymana w klimacie retro i świetnie leży w dłoni, a zegary choć elektroniczne, zostały ukryte - identycznie jak w oryginalnej Pięćsetce - pod jednym daszkiem. Kolejne zalety? Włosi starali się poprawić jakość wykończenia wnętrza - stąd miękkie boczki drzwi. Kierownica jest gruba i fajnie wyprofilowana - ręce aż same się na niej układają. Poza tym nigdy nie widziałem tak szerokiej regulacji siły pracy nawiewu klimatyzacji, a tapicerka jest z recyklingu - 10 proc. materiału to plastik wyciągnięty z mórz!

Świetnie czułem się w kabinie pasażerskiej Fiata 500 - i piszę to z pełną odpowiedzialnością. To jednak jeszcze nie oznacza, że podczas testu nie zwróciłem uwagi na kilka denerwujących drobiazgów. Fotel choć mięsisty, nie był wygodny, a po jego ustawieniu miałem wrażenie, że kierownica jest zbyt daleko (jestem wysoki, a kierownica nie ma poziomej regulacji). Drzwi są długie, a przez to osoby siedzące z przodu mają poważny problem żeby dosięgnąć do pasów - można się "udusić" własną ręką. W oczy rzuca się też lusterko wsteczne - ostatni raz widziałem takie w modelu Cinquecento w latach dziewięćdziesiątych.

Fiat 500 z silnikiem 1.0 70 KM Hybrid - hybrydowy, czyli jaki?

Testowa Pięćsetka była wersją hybrydową. Tylko słowo hybrydowy pojawia się tu nieco na wyrost. W końcu kierowca ma do czynienia z benzyniakiem uzupełnionym układem mild hybrid. Podstawą prac dla inżynierów stał się 3-cylindrowy silnik o pojemności litra. 6-zaworowa, wolnossąca jednostka powstała na bazie legendarnej już rodziny Fire. Motor 1.0 FireFly MildHybrid posiada łańcuch rozrządu, a do tego waży jedynie… 77 kilogramów! Kluczem do sukcesu w tym przypadku jest też akumulator 11 Ah oraz BSG - czyli Belt Starter Generator.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

REKLAMA

BSG stosowany w Fiacie 500 Hybrid ma 5,8 konia mocy. Podczas zwalniania np. przed światłami układ odzyskuje energię hamowania i magazynuje ją w akumulatorze. W czasie przyspieszania staje się czymś na kształt boostera - mało wyczuwalnego co prawda, ale zawsze. Jak działa ta hybryda? Pomijając wspomniane przed chwilą odzyskiwanie energii, układ jest też w stanie wygasić silnik benzynowy w czasie jazdy - przy zachowaniu takich funkcji życiowych jak radio, nawiewy czy wspomaganie. Kiedy motor zamiera? Gdy prędkość jest niższa niż 30 km/h, a kierowca wrzuci przełożenie neutralne. Informację o tym kiedy jest idealny moment na eko-wysprzęglenie, mały Fiat wyświetla na tablicy zegarów.

Jak się jeździło 70-konnym Fiatem 500 Hybrid? Mały hatchback całkiem nieźle przyspiesza spod świateł - nie, nie mówię o sportowych emocjach, a raczej o w miarę dynamicznym sprincie do 40 km/h. Poza tym podobał mi się gang pracy jednostki - wcale nie taki 3-cylindrowy, niezła precyzja 6-biegowej skrzyni oraz fakt, że pomimo wciągania silnika na obroty, spalanie w cyklu mieszanym nie przekroczyło 6 litrów paliwa. Wady? Motor 1.0 FireFly MildHybrid zdecydowanie nie nadaje się w trasę. Bez względu na to, czy chcecie przyspieszyć na 6-tce, 5-tce czy 4-ce, radzę bardzo dobrze wymierzyć wyprzedzanie napotkanego TIR-a. Poza tym sprzęgło pracowało trochę jak hak - puszczając je uderzałem butem o dolną część obudowy konsoli.

Fiat 500 Hybrid: jak prowadzi się mały Włoch?

Fiat 500 waży sporo poniżej tony. Do tego jest małym samochodem głównie miejskim. Jak się zatem prowadzi? Zaskakująco dobrze. Podczas jazdy w trasie Pięćsetka jest bardzo stabilna - pewnie za sprawą ułożenia kół prawie w narożnikach. Nadwozie choć pudełkowate, radzi sobie z bocznymi uderzeniami wiatru. Jeżeli chodzi o układ kierowniczy, ten jest mocno wspomagany, ale z drugiej strony optymalnie precyzyjny.

Podczas testu miałem okazję jeździć Fiatem 500 Hybrid w czasie tzw. bestii ze wschodu. A to warunki… idealne dla małego Włocha. Auto z wielkim uporem i dzielnością przedzierało się przez kolejne zwały białego puchu - jednocześnie podskakiwało i wpadało w delikatne poślizgi. Czysta frajda!

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

Ile kosztuje Fiat 500 hybrid?

REKLAMA

Cennik włoskiego hatchbacka steruje od 52 tysięcy złotych. Model testowy został natomiast wyceniony na blisko 73 tysiące złotych. Dopłata jest słona. Mimo wszystko za jej sprawą kierowca może zdecydowanie poprawić komfort jazdy. Za tą kwotę otrzymuje bowiem 7-calowy ekran multimedialny z nawigacją satelitarną, automatyczną klimatyzację, szklany dach panoramiczny, 16-calowe felgi aluminiowe, tempomat czy bardzo przyzwoicie grający system audio. Czy silnik 1.0 Hybrid jest jedynym w ofercie? Nie, za dopłatą o wartości 1000 złotych można wybrać motor 1.2 8v 69 KM.

Podczas konfiguracji Fiata 500 Hybrid można odkryć kilka ciekawostek. Na liście wyposażenia standardowego pojawia się m.in. kolumna kierownicy z regulacją wysokości, skrzynia manualna, książka gwarancyjna czy nawet… tabliczka znamionowa. Dobrze, że te elementy nie wymagają dopłaty… Kamień z serca!

Fiat 500 Hybrid: test z wynikiem pozytywnym czy negatywnym?

Umawiając Fiata 500 Hybrid do testu byłem raczej sceptycznie nastawiony. Hybrydę uważałem za naciąganą, a samą konstrukcję za mocno przestarzałą. Sądziłem że Pięćsetka będzie jak koszula - którą babcia trzymała latami w szafie, a teraz postanowiła wam ją podarować. I rzeczywiście jest wiele rzeczy, do których w tym aucie mógłbym się przyczepić. Kilkoma zaletami mały Fiacik się jednak bardzo skutecznie broni. Ma styl i całe kilogramy uroku. A do tego wygląda fajnie, rzuca się w oczy i skupia uwagę. Nie to jednak było najważniejsze. Najważniejsze okazało się to, że w tak małym ciele inżynierowie ukryli całą masę włoskiego charakteru.

Fiat 500 Hybrid

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!

Kuba Brzeziński

Tak, być może Fiatem 500 Hybrid jeździ się wolno, ale za każdym razem gdy kierowca zrobi redukcję i wciśnie pedał gazu, na jego twarzy pojawia się uśmiech. To samochód, który jest środkiem transportu, ale i lubi dawać frajdę podczas jazdy. A w segmencie A cecha ta jest tak naprawdę na wymarciu.

Warto pamiętać o tym, że Fiat 500 Hybrid to tak właściwie… polski samochód. Pięćsetka jest produkowany w Tychach!

Fiat 500 Hybrid - dane techniczne:

  • Silnik: R3, wolnossący, benzynowy
  • Pojemność silnika: 999 cm3
  • Maksymalna moc: 70 KM (przy 6000 obr./min.)
  • Maksymalny moment obrotowy: 92 Nm (przy 3500 obr./min.)
  • Prędkość maksymalna: 167 km/h
  • Przyspieszenie 0 - 100 km/h: 13,8 s.
  • Skrzynia biegów: manualna, 6 biegów
  • Zbiornik paliwa: 35 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km w teście (cykl mieszany): 6,0 litrów
  • Zużycie paliwa na 100 km - dane producenta (cykl mieszany): 3,9 litra
  • Długość: 3571 mm
  • Szerokość: 1627 mm
  • Wysokość: 1488 mm
  • Rozstaw osi: 2300 mm
  • Pojemność bagażnika: 185 litrów
  • Cena: od 52 000 zł

Fiat 500 Hybrid - cena:

  • 72 750 zł
  • Felgi aluminiowe 16-calowe,
  • Tapicerka materiałowa ekologiczna Seaqual z tworzyw po recyklingu,
  • Czujnik zmierzchu oraz czujnik deszczu,
  • Czujniki parkowania tylne,
  • Klimatyzacja automatyczna jednostrefowa z filtrem przeciwpyłkowym,
  • Dach elektrycznie otwierany "Sky Wind" z roletą przeciwsłoneczną,
  • Szyby tylne przyciemniane,
  • Tempomat,
  • Radio Uconnect z 7-calowym dotykowym ekranem z portem USB i systemem Bluetooth.

Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Fiat 500 Hybrid: lata mijają, a zmarszczek nie widać!
Kuba Brzeziński
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA

5 powodów, przez które możesz stracić prawo jazdy w 2025 roku – nie tylko punkty i alkohol

Stracić prawo jazdy możesz szybciej, niż myślisz. W 2025 roku wystarczy jeden nieprzemyślany manewr, by pożegnać się z uprawnieniami. Nawet jeśli masz za sobą lata bezkolizyjnej jazdy. Coraz surowsze przepisy sprawiają, że kierowcy tracą dokumenty nie tylko za alkohol czy nadmiar punktów, ale także za błędy, które wcześniej uchodziły płazem. Poznaj 5 sytuacji, które najczęściej kończą się odebraniem prawa jazdy – i dowiedz się, czego unikać.

Do kiedy są przedłużone kontrole na granicach z Niemcami i Litwą?

Przedłużono kontrole na granicach z Niemcami i Litwą. Przedsiębiorcy spodziewali się takiego posunięcia. Do kiedy granice będą kontrolowane? Jakie są relacje Polski z sąsiadami?

KGP: 114 678 interwencji, 483 wypadków drogowych, 26 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 678 interwencji. Byli wzywani do 483 wypadków drogowych.

Masz wadę wzroku? W 2025 możesz stracić prawo jazdy. Sprawdź, co oznacza symbol 04-O

W 2025 roku coraz więcej kierowców traci prawo jazdy z powodu problemów ze wzrokiem – nawet jeśli wcześniej nie było przeciwwskazań. Powód? Nowe zasady badań i większa ostrożność lekarzy orzeczników. Wystarczy, że nie spełnisz jednego z wymagań: ostrości widzenia, odpowiedniego pola widzenia lub zdolności do prowadzenia auta po zmroku. Szczególnie narażone są osoby z orzeczeniem o niepełnosprawności ze symbolem 04-O, a także pacjenci z zaćmą, jaskrą i zwyrodnieniem plamki żółtej (AMD). Sprawdź, kiedy lekarz może cofnąć Twoje uprawnienia i jak się przed tym zabezp

REKLAMA

Tankujesz E10? Sprawdź, czy Twoje auto sobie z nią poradzi – mechanicy ostrzegają

Zatankował i… żałował. Mechanicy ostrzegają: E10 niszczy starsze auta. W 2025 roku wielu kierowców wciąż nie zdaje sobie sprawy, że ich silnik może ulec poważnej awarii. Sprawdź, czy Twoje auto jest na liście zagrożonych – naprawa może kosztować nawet 8 tys. zł.

Zanim ruszysz w trasę. Praktyczne rady na wakacyjne podróże samochodem

Odpowiednie przygotowanie do podróży ma kluczowe znaczenie dla bezpiecznego przebiegu wakacyjnej trasy. Regularna kontrola stanu technicznego samochodu, przemyślane pakowanie, zaplanowanie trasy oraz zadbanie o wygodę kierowcy mają bezpośredni wpływ na bezpieczeństwo – zarówno nasze, jak i innych osób na drodze.

REKLAMA