REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Używane: Fiat 500 (od 2007) – opinie użytkowników

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat

REKLAMA

REKLAMA

Fiat 500 to bez wątpienie jeden z najlepiej zaprojektowanych współczesnych samochodów. Produkowany od 10 lat zdobył popularność na wielu rynkach, w tym polskim. Choć, jako nowy jest stosunkowo drogi, osiąga przystępne ceny na rynku używanych. Jakie są na temat tego modelu opinie użytkowników?

W pierwszej dekadzie XXI wieku Włosi postanowili powrócić do korzeni. Pokazali swoim projektantom karoserię legendarnej Pięćsetki z roku 1957, a następnie kazali na jej bazie zbudować nowoczesnego, miejskiego hatchbacka. Czemu sądzili, że ten pomysł chwyci? W segmencie A i B producenci zaczęli stawiać na coraz mocniej zaznaczoną personalizację i lifestyle. Poza tym liczyli na sentyment. Tak jak Polacy nie zapomnieli o Maluchu, tak Europa cały czas pamięta spartańskiego Fiata z końca lat pięćdziesiątych.

REKLAMA

Używane: Fiat 500 (od 2007)

Fiat

Fiat

REKLAMA

Skutek prac projektantów był powalający. Nowa Pięćsetka spogląda na pieszych zalotnymi oczami, olśniewa ich nienaganną fryzurą i chromowanym uśmiechem przechodzącym przez logo oraz urzeka elegancko skrojonym garniturem karoserii utrzymanym w stylu retro. Na efekt udanych zabiegów długo nie trzeba było czekać. Fiat 500 został Europejskim Samochodem Roku 2008. Z czasem Włosi rozbudowywali ofertę. Na rynek trafił urokliwy model cabrio oraz szkolny łobuz - Abarth. Wielość opcji sprawiała, że hatchbacka można było skonfigurować w sumie na pół miliona sposobów.

Małe ciało ukrywa równie małą kabinę. Na komfort podróżowania liczyć mogą zatem wyłącznie pasażerowie w pierwszym rzędzie foteli. Tylna kanapa identycznie jak w Porsche 911 pełni raczej rolę ozdobnika. Za kierownicą Fiata 500 siedzi się wysoko. To wymaga przyzwyczajenia szczególnie dla mężczyzn. Bagażnik jest symboliczny. Jego pojemność waha się od 185 do 625 litrów. Stylistycznie we wnętrzu królują klasyczne obłości, które zostały zestawione z gustownymi akcentami. Świetnie prezentuje się okrągła gałka zmiany biegów i chromowane klamki.

Zobacz też: Test Fiat 500 0.9 TwinAir 105 KM

Używane: Fiat 500 (od 2007) - a technologia z Pandy…

Twórcy pożyczyli stylizację od Fiata 500 z roku 1957. Technologia natomiast została wzięta z roku 2003 i Fiata Pandy drugiej generacji. Dowodem jest chociażby konstrukcja zawieszenia. Przednia oś jest resorowana kolumnami McPhersona. Tył utrzymuje na drodze belka skrętna. Pięćsetka jest jednym z najlepiej prowadzących się aut w swojej klasie. Pewnie pokonuje ciasne zakręty, koło kierownicy pracuje z przyjemnym oporem, a frajda podczas jazdy nawet w najsłabszej wersji silnikowej jest nie do opisania. Szkoda tylko, że Włosi nie dopracowali bardziej trwałości układu. Stosunkowo szybko zużywają się łączniki stabilizatora i końcówki drążków kierowniczych. Na szczęście są bardzo tanie w wymianie.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Używane: Fiat 500 (od 2007)

Fiat

Fiat

REKLAMA

Paleta silnikowa Fiata 500 składa się z 5 motorów, które występują w sumie w dziewięciu wersjach mocy. Co ciekawe, najpopularniejsza i niemalże identyfikowana z małym Włochem jest najsłabsza jednostka benzynowa o pojemności 1,2 litra. 8-zaworowa konstrukcja pamięta jeszcze czasy, gdy model Uno był hitem sprzedaży. Przestarzałość to jednak jej największy atut. Gwarantuje bowiem wybitną trwałość! Po większych przebiegach w motorze zdarzają się awarie przepustnicy. Ich objawem są falujące obroty na biegu jałowym. Poza tym jednostka lubi spalać olej silnikowy.

69-konny silnik o pojemności 1,2 litra rozpędza 500-tkę do pierwszej setki w 12,9 sekundy. Do miasta to wynik całkowicie wystarczający. Problemy zaczynają się po opuszczeniu terenu zabudowanego. Mały Fiat bardzo niechętnie przyspiesza. A to oznacza chociażby to, że przy dużym ruchu na drogach wyprzedzenie ciężarówki może się stać emocjonującą misją specjalną. Być może małolitrażowy benzyniak jest przestarzały, jednak Włochom udało się poskromić jego apetyt na paliwo. W mieście spalanie wynosi 6,4 litra.

Używane: Fiat 500 (od 2007)

Fiat

Fiat

Zobacz też: Test Fiat Tipo 1.3 Multijet

Dalszy ciąg opisu używanego Fiata 500 na następnej stronie


Często spotykane są Fiaty wyposażone w 1,4-litrowego benzyniaka Starjet. 16-zaworowa konstrukcja oferuje 100 koni mechanicznych i zdecydowanie lepszą dynamikę. Sprint ze startu do setki trwa 10,5 sekundy. Pokutą za większą zrywność jest podwyższone spalanie. To w mieście może wynieść nawet 8,2 litra paliwa. Na szczęście wolnossący motor cieszy się dosyć dobrą opinią użytkowników. Ci wskazują tak właściwie tylko na jedną słabość - podwyższone zużycie oleju.

Topowe Abarthy zbudowane na bazie Pięćsetki były napędzane doładowanym benzyniakiem 1,4 T-Jet. Silnik generuje w zależności od wersji 135, 160 lub 180 koni mechanicznych. Co przy masie pojazdu na poziomie 1100 kilogramów stanowi gwarancję imponujących osiągów. Najmocniejszy z modeli osiąga 100 km/h już w 6,9 sekundy! A to oznacza, że jest prawie tak samo szybki, jak obecnie sprzedawany Volkswagen Golf GTI. Silnik 1,4 T-Jet cieszy się dobrą opinią wśród mechaników. Oczywiście znane są przypadki zużycia większej ilości oleju czy ubytku płynu chłodzącego. To jednak drobiazgi.

Używane: Fiat 500 (od 2007)

Fiat

Fiat

Zobacz też: Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM

Używane: Fiat 500 (od 2007) - 2 cylindry i warkot!

Z czasem w palecie Fiata 500 pojawił się innowacyjny, downsizingowany motor 0,9 TwinAir. Jednostka sanowi technologiczne kuriozum, bowiem choć ma turbosprężarkę, korzysta wyłącznie z dwóch cylindrów. Przez to generuje dźwięk porównywalny do pracy kosiarki, ale dobrze radzi sobie z rozpędzaniem hatchbacka i spala mało paliwa. O trwałości jednostki 0,9 TwinAir ciężko na razie powiedzieć cokolwiek. To młoda konstrukcja, która jeszcze dobrze nie została sprawdzona przez kierowców.

Używane: Fiat 500 (od 2007)

Fiat

Fiat

Choć w każdym innym segmencie w roku 2007 królowały diesle, w przypadku Fiata 500 stanowią margines. To jednak w gruncie rzeczy dosyć dobrze. Choć montowana we włoskim hatchbacku jednostka 1,3 MultiJet o mocy 75 lub 95 koni mechanicznych cieszy się dobrą opinią, i tak okazuje bardziej problematyczna od benzynowych odpowiedników. Przy większych przebiegach boryka się z drogimi w usunięciu usterkami filtra cząstek stałych, zaworu EGR i turbosprężarek. Poza tym znane są przypadku rozciągnięcia łańcucha rozrządu.

Używane: Fiat 500 (od 2007)

Fiat

Fiat

Fiaty 500 już dekadę poruszają się po europejskich drogach. I w tym czasie zaglądały do serwisów głównie na okresowe przeglądy. Najbardziej charakterystyczna usterka dotyczy przypadków pęknięcia obudowy alternatora. To jednak wada także takich modeli jak Panda czy Grande Punto. Poza tym łożyska kół są nietrwałe, znane są przypadki wariujących radioodbiorników oraz warto regularnie oglądać stan osłon przegubów. Gumowe osłony pękają i decydują o awarii mechanizmu. Lista usterek jest krótka. Co więcej, większość z nich można usunąć korzystając z naprawdę tanich części zamiennych.

Wybór używanych Pięćsetek jest duży. Nietrudno wśród ogłoszeń znaleźć auto z polskiego salonu, z symbolicznym przebiegiem czy chociażby świetnym wyposażeniem. Spora liczba egzemplarzy z drugiej ręki posiada opcje, które są popularne jednak u konkurentów z segmentu o trzy oczka wyższego. Mowa chociażby o automatycznej klimatyzacji, dobrym sprzęcie audio, panoramicznym dachu, skórzanej tapicerce czy nawigacji satelitarnej. Najtańsze używane Fiaty 500 kosztują 16 tysięcy złotych. Za trzylatka trzeba zapłacić minimum 30 tysięcy złotych.

Zobacz też: Test Fiat 500L Trekking 1.6 Multijet II 105 KM

Używane: Fiat 500 (od 2007) - podsumowanie

O Fiacie 500 ciężko się wypowiadać inaczej, niż w samych superlatywach. To auto swoją urodą kradnie serca, zwinnością i frajdą z jazdy gruntuje uczucia, a bezawaryjnością rozpala miłość na lata. Do tego dla Polaków może się stać powodem do dumy. W końcu europejska wersja powstaje tylko i wyłącznie na linii polskiej fabryki w Tychach.

Używane: Fiat 500 (od 2007)

Fiat

Fiat

Zobacz też: Test Fiat 500L Living 1.6 Multijet

Używane: Fiat 500 (od 2007) - ceny części zamiennych:

  • filtr oleju - od 23 zł
  • filtr powietrza - od 24 zł
  • filtr paliwa - od 33 zł
  • filtr kabinowy - od 25 zł
  • zestaw łańcucha rozrządu - od 409 zł
  • zestaw paska rozrządu - od 177 zł
  • tarcza hamulcowa przód - od 131 zł
  • tarcza hamulcowa tył - od 71 zł
  • klocki hamulcowe (komplet na oś) - od 95 zł
  • łącznik stabilizatora - od 35 zł
  • końcówka drążka kierowniczego - od 32 zł
  • amortyzator - od 94 zł
  • sprzęgło komplet - od 472 zł
  • alternator - od 572 zł

Używane: Fiat 500 (od 2007) - dane techniczne - silniki benzynowe:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

0,9 TwinAir

85 KM

11,5 s

173 km/h

4,9/4,1

0,9 TwinAir

105 KM

10,0 s

188 km/h

5,5/4,2

1,2 8v

69 KM

12,9 s

160 km/h

6,4/5,1

1,4 16v Starjet

100 KM

10,5 s

182 km/h

8,2/6,3

1,4 T-Jet

135 KM

7,9 s

205 km/h

8,5/6,5

1,4 T-Jet

160 KM

7,4 s

211 km/h

8,5/6,5

1,4 T-Jet

180 KM

6,9 s

225 km/h

8,7/6,8

Używane: Fiat 500 (od 2007) - dane techniczne - silniki wysokoprężne:

Silnik

Moc

Przyspieszenie do 100 km/h

Prędkość maksymalna

Spalanie w cyklu miejskim/mieszanym w l/100 km

1,3 MultiJet

75 KM

12,5 s

165 km/h

5,3/4,2

1,3 MultiJet

95 KM

10,7 s

180 km/h

5,0/3,9

Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Używane: Fiat 500 (od 2007)
Fiat
Fiat
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Masz kody 01, 78 albo 107 w prawie jazdy? Zobacz, co one naprawdę oznaczają w 2025 r.

Kody wpisane na prawie jazdy to coś więcej niż przypadkowe cyfry. To informacje o ograniczeniach i obowiązkach, które każdy kierowca musi znać. Mogą oznaczać konieczność jazdy w okularach, używania automatycznej skrzyni biegów albo prowadzenia wyłącznie pojazdu specjalnie dostosowanego do twoich potrzeb. Niektóre kody dotyczą osób z niepełnosprawnością, inne zwykłych problemów zdrowotnych, jak słabszy wzrok. Sprawdź, co oznaczają w 2025 roku i dlaczego nieprzestrzeganie ich grozi poważnymi konsekwencjami.

Zmiany na polskim rynku motoryzacyjnym. Grupa Autotorino – włoski lider motoryzacyjny działa w Warszawie

Od kilku miesięcy na polskim rynku motoryzacyjnym działa nowy, silny gracz – Grupa Autotorino. Ten włoski lider rynku motoryzacyjnego przejął zarządzanie największym warszawskim salonem Mercedes-Benz, otwierając nowy rozdział w historii tej prestiżowej marki w stolicy.

Punkty karne 2025. Jak je sprawdzić, zmniejszyć liczbę i nie stracić prawa jazdy?

Jeden mandat potrafi kosztować nie tylko kilkaset złotych, ale też kilka punktów karnych, które w 2025 roku trudniej niż kiedykolwiek zredukować. Po przekroczeniu limitu kierowca ryzykuje utratę prawa jazdy, a ubezpieczyciel może podnieść składkę OC nawet o kilkadziesiąt procent. Sprawdź, jak kontrolować swoje punkty, kiedy grozi Ci odebranie uprawnień i czy kurs redukcyjny rzeczywiście się opłaca.

76-latek potrącił trójkę dzieci. Wypadki z udziałem seniorów – czy powinni tracić prawo jazdy?

W czerwcu 2025 r. 85‑letni kierowca wjechał samochodem do centrum handlowego w Gdyni – na szczęście bez ofiar. Teraz, 17 sierpnia, 76‑latek w Oleśnicy potrącił trzy dziewczynki na przejściu dla pieszych. Dzieci zostały zabrane do szpitala, a policja zatrzymała uprawnienia mężczyzny, który jechał bez wymaganej kategorii prawa jazdy. Te dramatyczne zdarzenia wywołały ponowną falę debat: czy wiek powinien decydować o zabieraniu prawa jazdy, czy najważniejsze są regularne badania zdrowia i sprawność psychomotoryczna?

REKLAMA

149 zł zamiast 98 zł za badanie techniczne pojazdu. Stawki nie były zmieniane od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia

Stawki za badanie techniczne pojazdu pójdą w górę. Zamiast 98 zł zapłacimy 149 zł. Co więcej, kwota ta będzie okresowo waloryzowana. Obecna nie wzrosła od 20 lat. Jest projekt rozporządzenia.

KGP: 123 264 interwencji, 619 wypadków drogowych, 56 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 123 264 interwencji. Byli wzywani do 619 wypadków drogowych.

Tachografy: dofinansowanie 2025

Będzie dofinansowanie do wymiany tachografów dla przewoźników ze środków KPO. Nowe tachografy G2V2 mają być używane obowiązkowo już od 19 sierpnia 2025 r. Tymczasem jest dopiero projekt rozporządzenia o udzieleniu pomocy de minimis na częściowe lub całkowite refinansowanie wymiany tachografów.

Kierowca autobusu był pijany i pod wpływem narkotyków, dodatkowo jechał z pękniętą szybą czołową. Odpowie przed sądem

Pijany i pod wpływem środków odurzających kierowca prowadził jeden z miejskich autobusów w Radomiu. Teraz grozi mu do trzech lat pozbawienia wolności, kara grzywny i zakaz prowadzenia pojazdów.

REKLAMA

KGP: 114 643 interwencji, 456 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 114 643 interwencji. Byli wzywani do 456 wypadków drogowych.

Wymiana kart kierowców i problemy z tachografami G2V2. Będą nowe przepisy

Kierowcy nie mogą wymienić kart do starszych tachografów na nowe, odpowiednie dla tachografów G2V2. Jedyną możliwością wymiany kart jest sytuacja utraty lub zniszczenia kart. Trwają prace nad nowymi przepisami.

REKLAMA