REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Tomasz Korniejew
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Szósta generacja Volkswagena Passata szybko zdobyła popularność wśród polskich kierowców. Co ciekawe, mimo nie najlepszej opinii wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych.

Volkswagen Passat B6 cieszył się dużym zainteresowaniem już od momentu debiutu w 2005 r. Nic dziwnego, jego poprzednik - model B5, mimo zaawansowanego wieku wciąż ma nieposzlakowaną opinię samochodu funkcjonalnego i trwałego.

REKLAMA

Po latach obecności na rynku, sylwetka Passata B6 nadal prezentuje się świeżo. Niestety, opisywana generacja Volkswagena nie została tak dobrze zabezpieczona przed korozją, jak poprzednia, dlatego sporo egzemplarzy nosi pierwsze oznaki rdzy, zwłaszcza w okolicach uszczelek i listewek.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) - wnętrze

Punktem wyjścia dla projektantów było stworzenie prostego i funkcjonalnego kokpitu.

REKLAMA

Trzeba przyznać, że zadanie to wykonali rewelacyjnie. Przedział pasażerski został wykończony materiałami bardzo wysokiej jakości, a poszczególne elementy przejrzystej deski rozdzielczej spasowano z dokładnością. Co więcej, spora część oferowanych na sprzedaż Passatów została wyposażona m.in. w kolorowy ekran nawigacji, co dodatkowo podnosi funkcjonalność i atrakcyjność przedziału pasażerskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lata eksploatacji nie robią wrażenia na bardzo wygodnych fotelach i tylnej kanapie. Trochę gorzej pod tym względem wypada tapicerka, zwłaszcza jej jasne odcienie, które bardzo często są pobrudzone trudno usuwalnymi plamami. Za to kierownica, przyciski kokpitu, czy wewnętrzne klamki drzwi w zdecydowanej większości przypadków nie noszą oznak nadmiernego zużycia.

Bagażnik Passata B6 ma objętość 565 l w wersji sedan oraz 605 l w wersji kombi.

Szósta generacja Volkswagena była oferowana w 4 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Sportline i Highline. W podstawowej wersji auto wprawdzie miało pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, lecz niewiele więcej. W Sportline można było liczyć już m.in. na skórzane wykończenie kierownicy, komputer pokładowy, czy obniżone o 15 mm zawieszenie. W Passacie Highline standardem była skórzana tapicerka, system climatronic, czy 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) - gama silnikowa

REKLAMA

Paleta silników benzynowych w przypadku Volkswagena Passata B6 jest bardzo obszerna.  Najsłabszą jednostką jest 4-cylindrowy, 8-zaworowy silnik 1.6 o mocy 102 KM. Wprawdzie jego dynamika nie powala (od 0 do 100 km/h rozpędza się w 12,4 s) za przez prostą konstrukcję jest dość tani w eksploatacji i nadaje się do współpracy z instalacją LPG.  Pozostałe silniki wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, i to zarówno w wersjach wolnossących (FSI), jak i turbodoładowanych (TSI). Wybierając którąś trzeba się liczyć ze zwiększonymi kosztami eksploatacji i z tym, że zainstalowanie instalacji LPG będzie nieopłacalne.

Złą sławą głównie w okresie od 2007 do 2009 r. okryły się jednostki 1.4 TSI oraz 1.8 TSI, w których przedwczesnemu zużyciu ulegał łańcuch rozrządu. W tym okresie zwłaszcza w silniku 1.4 TSI Twincharger zdiagnozowano też wadliwy napinacz łańcucha, czy źle funkcjonujący radiator. Ponadto dochodziło do pęknięć tłoków i pierścieni.

Wśród opinii użytkowników pojawiają się pochlebne na temat jednostek 2.0 FSI o mocy maksymalnej 150 KM. Choć i w tym przypadku można trafić na egzemplarz, który będzie nie tyle usterkowy, co będzie zużywał zwiększone ilości oleju. Większych kłopotów nie sprawiają  najmocniejsze, sześciocylindrowe silniki 3,2 l i 3,6 l.

Ale w przypadku Volkswagena Passata B6, najczęściej spotykanym rodzajem napędu, są silniki Diesla. Zwłaszcza owiany złą sławą 2.0 TDI PD.

Jednostka występuje w dwóch wariantach mocy 140 i 170 KM i charakteryzuje się dość głośną pracą na wolnych obrotach, ale bardzo dobrą dynamiką i niskim zużyciem paliwa. Niestety, silnik ma poważne wady, które często narażają właścicieli na ogromne koszty.

Typowymi usterkami silnika 2.0 TDI PD są awarie pompowtryskiwaczy (w wersji 140-konnej elektromagnetyczne, które da się zregenerować; w wersji 170-konnej piezoelektryczne, które nadają się tylko do wymiany na nowe). Ponadto zdarzają się pęknięcia głowicy, awarie pomp oleju, które skutkują awarią turbiny, a w skrajnych przypadkach nawet zatarciem silnika.

Producent, w 2007 r., po kilku akcjach serwisowych zdecydował się zastąpić feralny silnik, nową jednostką – 2.0 TDI o identycznej mocy 140 KM, ale z układem common rail. Jednostki 2.0 TDI CR są znacznie trwalsze i nie przysparzają większych problemów podczas eksploatacji.

Dla oszczędnych fanów silników wysokoprężnych rarytasem będzie jednostka 1.9 TDI o mocy 105 KM. Charakteryzuje się ponadprzeciętną trwałością i niskimi kosztami eksploatacji. 

Silnik o mocy 105 KM przyspiesza do 100 km/h w 12 sekund, „spalając” przy tym średnio jedynie 5,6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – który silnik wybrać?

W przypadku silnika benzynowego zdecydowanie najbezpieczniejszym wyborem jest albo podstawowy silnik 8-zaworowy lub jednostka 2.0 FSI o mocy 150 KM. Miłośnicy dynamicznej jazdy powinni skłonić się ku jednej z topowych wersji np. 3.2 VR6 o mocy 250 KM lub wersji 3.6 R36, wyposażonej w mocarny silnik o pojemności 3.6 i mocy 300 KM (dodatkowo skrzynia DSG i napęd 4x4). Jeśli w grę wchodzi zakup wersji z silnikiem wysokoprężnym faworytem jest silnik 1.9 TDI lub 2.0 TDI CR.

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – która skrzynia biegów?

Volkswagen Passat B6 jest dostępny z dwiema rodzajami skrzyń biegów. Manualną, bądź zautomatyzowaną DSG. Wybór „automatu” jest obarczony sporym ryzykiem. Przede wszystkim, stopień skomplikowania tego świetnie działającego mechanizmu wymaga odpowiedniej dbałości (co 60 tys. km wymagana jest wymiana oleju – koszt ponad 500 zł). Co więcej, skrzynie DSG wymagają zazwyczaj poważnych napraw. Gdy ich przebieg zbliża się do 200 tys. km zużywa się mechatronika, a koszt naprawy może sięgnąć nawet kilku tysięcy złotych.

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – typowe usterki

Zaskakujące jest, że Volkswagen Passat B6 ma mniej skomplikowane zawieszenie niż jego poprzednik – model B5. Z przodu zastosowano kolumny McPherson. Z tyłu zastosowano konstrukcję wielowahaczową. Co prawda, tak jak w poprzedniku zastosowano elementy wykonane z aluminium, ale dzięki możliwości wymiany sworzni i silentblocków jego eksploatacja jest stosunkowo tania, a całość okazała się trwalsza niż w B5.

Problemy z silnikiem 2.0 TDI PD, usterki silników 1.4 i 1.8 TSI, czy potencjalne kłopoty ze zautomatyzowanymi przekładniami DSG to nie jedyne problemy, które mogą dopaść właściciela B6. Często powtarzającą się usterką jest awaria centralki reflektorów ksenonowych (wyposażenie opcjonalne) oraz – elektrycznego hamulca postojowego. Oprócz tego wielu użytkowników Passatów B6 miało problem z modułem blokady kierownicy.

Zobacz też: Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – usterki

Używany Volkswagen Passat B6 – co się psuje?

2.0 TDI PD: uszkodzone pompowtryskiwacze (oznaką tego są falujące obroty), wytarty wałek napędu pompy oleju(ryzyko zatarcia silnika), pęknięte głowice w silnikach

DSG: usterki sterowania w skrzyniach DSG przy przebiegu ponad 150 tys. km.

Hamulce: uszkodzenia elektrycznego hamulca postojowego.

Elektryka: awarie m. in. modułu blokady kierownicy oraz centralki ksenonów.

1.4 TSI i 1.8 TSI: awarie mechanizmu rozrządu

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – opinia

Volkswagen Passat B6 to bez wątpienia ponadprzeciętnie przestronny i komfortowy samochód. Jednak jego zakup jest obarczony dużym ryzykiem. Zdecydowana większość oferowanych na sprzedaż egzemplarzy wzbudza wątpliwości odnośnie rzeczywistego przebiegu.

Należy się wystrzegać wersji napędzanych przez dwulitrowego TDI z pompowtryskiwaczami. Nierozsądny będzie też zakup egzemplarza z dużym przebiegiem i przekładnią DSG. Warto mieć cierpliwość i wyszukać zadbanej jednostki z silnikiem 1.9 TDI i przekładnią manualną. Osoby, które chciałby cieszyć się na co dzień doskonałą pracą przekładni DSG, powinny szukać egzemplarzy z możliwie najmniejszym przebiegiem.

Z serwisowaniem Volkswagen Passata B6 poza ASO nie powinno być problemów, bo jest to model dobrze znany wśród mechaników ale wymaga skomplikowanej diagnostyki. Nie ma za to problemu z dostaniem tańszych zamienników oryginalnych części.

Zalety: Wysoka jakość wykończenia, przestronne wnętrze,  szeroka paleta silników,

Wady: awaryjne diesle z pompowtryskiwaczami, wysokie koszty napraw, bardzo dużo egzemplarzy powypadkowych lub „zajeżdżonych” na rynku wtórnym.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Ceny części do Volkswagena Passata Variant B6 2.0 TDI PD 140 KM

Amortyzator przedni: od 190 zł

Klocki hamulcowe (przód): od 90 zł

Tarcze hamulcowe (przód): od 120 zł/szt.

Sprzęgło (zestaw): od 840 zł

Rozrząd (pasek i zestaw rolek): od 560 zł

Zobacz też: Używany Volkswagen Phaeton (2002 - ) – wady i zalety

Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – historia modelu

2005: Prezentacja volkswagena Passata B6

2007: W ofercie pojawiają się silniki TSI

2008: Modernizacja modelu, wycofanie z oferty jednostki 1.9 TDI, wprowadzenie do oferty Passata CC

2010: Prezentacja Volkswagena Passata B7

Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – dane techniczne

Volkswagen Passat B6 - najpopularniejsze silniki
Silnik 1.4 TSI 1.6 1.6 FSI 1.8 TSI 2.0 FSI 2.0 TSI
Zasilanie benzynowy, turbo benzynowy benzynowy benzynowy, turbo benzynowy benzynowy, turbo
Pojemność  1390 ccm 1595 ccm 1598 ccm 1798 ccm 1984 ccm 1984 ccm
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/8 R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Maksymalna moc 122 KM 102 KM 115 KM 160 KM 150 KM 200 KM
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm 148 Nm 155 Nm 250 Nm 200 Nm 280 Nm
V-max 203 km/h 19O km/h 200 km/h 220 km/h 200 km/h 235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s 12,4 s 11,4 s 8,6 s 9,9 s 7,6 s
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 7,7 l/100 km 7,5 l/100 km 7,6 l/100 km 8,7 l/100 km 8,1 l/100 km
Volkswagen Passat B6 - najpopularniejsze silniki
Silnik 1.9 TDI 2.0 TDI PD 2.0 TDI PD 2.0 TDI CR 2.0 TDI CR
Zasilanie turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1896 ccm 1968 ccm 1968 ccm 1968 ccm 1968 ccm
Układ cylindrów/zawory R4/8 R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Maksymalna moc 105 KM 140 KM 170 KM 140 KM 170 KM
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm 320 Nm 350 Nm 320 Nm 350 Nm
V-max 188 km/h 209 km/h 220 km/h 209 km/h 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s 9,8 s 8,8 s 9,8 s 8,6 s
Śr. zużycie paliwa 5,6 l/100 km 5,8 l/100 km 6,1 l/100 km 5,4 l/100 km 6 l/100 km

Tekst: Tomasz Korniejew, Piotr Czerniakowski

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
W sierpniu nowych samochodów przybyło nieznacznie, spadła sprzedaż dostawczaków

Z nowości wartych odnotowania w środku wakacji na rynku nowych samochodów, to rosnące zainteresowania pojazdami produkcji chińskiej, wśród tradycyjnych marek – nadzwyczaj duże zainteresowanie autami z logo Mazda. W sierpniu generalnie zainteresowanie kupnem nowych samochodów wyraźnie wyhamowało.

Zamiast jechać własnym autem w delegację, pracownicy coraz częściej korzystają z wynajmu samochodu. Dlaczego?

Wynajem samochodów staje się coraz bardziej popularnym rozwiązaniem wśród polskich przedsiębiorców oraz pracowników wyjeżdżających w delegacje służbowe. Mobilność rozumiana jako zastępowanie własności wypożyczeniem lub wynajmem zyskuje coraz więcej zwolenników.

Jechał hulajnogą elektryczną 48 km/h. Dostał mandat w wysokości 900 zł

Jechał hulajnogą elektryczną 48 km/h. Dostał mandat w wysokości 900 zł. Jakie należy mieć uprawnienia, by móc jeździć hulajnogą elektryczną? Kiedy jazda po chodniku jest dopuszczalna? Jakie są zakazy dotyczące prowadzenia hulajnogi elektrycznej?

KGP: 106 383 interwencji, 394 wypadków drogowych, 33 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 383 interwencji.

REKLAMA

Kluczowe połączenie Polski z Ukrainą. Droga S17 się wydłuża: nowy odcinek coraz bliżej

Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zakończyła przetarg na kolejny odcinek drogi ekspresowej S17. Odcinek Piaski Wschód - Łopiennik, o długości 16,6 km, stanie się ważnym elementem trasy łączącej Polskę z Ukrainą. Przetarg wygrało konsorcjum Aldesa Construcciones Polska oraz Aldesa Construcciones, które zrealizuje projekt za 810 mln zł. Inwestycja obejmuje nie tylko budowę nowej drogi, ale także rozwój infrastruktury dla bezpieczeństwa i ochrony środowiska. Co oznacza ta inwestycja dla polskiej sieci drogowej i jak wpłynie ona na komunikację międzynarodową?

Koniec dopłat do leasingu e-aut: rynek elektromobilności w Polsce zagrożony?

Samochody elektryczne to bardziej ekologiczna wersja tradycyjnych aut. Osoby decydujące się na zakup takiego pojazdu dotychczas mogły liczyć na dofinansowanie. Leasing, będący jedną z najpopularniejszych form finansowania zakupu nowych pojazdów, cieszył się dużym zainteresowaniem szczególnie wśród przedsiębiorców. To właśnie oni stanowią ponad 80% klientów nabywających elektryczne samochody osobowe w Polsce. Niestety od 1 września br. NFOŚIGW podjął decyzję dotyczącą wstrzymania dopłat. Jak to wpłynie na rynek elektryków?

Automatyczny zwrot prawa jazdy. Czy wszyscy z niego skorzystają? 10 września weszły w życie nowe rozwiązania

Zgodnie z opublikowanym komunikatem Ministra Cyfryzacji z 8 sierpnia 2024 r. od wtorku, 10 września 2024 r. zaczęły obowiązywać nowe rozwiązania techniczne dotyczące m.in. zwrotu zatrzymanego prawa jazdy.

Tesla zdetronizowana w Europie. Nowy lider rynku samochodów elektrycznych

Tesla, znana marka samochodów elektrycznych, w 2024 roku była znacznie rzadziej wybierana przez klientów z Europy. W porównaniu z 2023 rokiem, w którym to firma świętowała triumfy na europejskim rynku, ilość sprzedanych modeli była sporym rozczarowaniem. Co spowodowało taki spadek sprzedaży? Kto wyprzedził ubiegłorocznego lidera?

REKLAMA

Złamana ręka a prowadzenie auta. Czy można wsiąść za kółko z ręką w gipsie?

Urazy takie jak złamania, znacząco wpływają na codzienne funkcjonowanie. Nie tylko utrudniają, ale czasem wręcz uniemożliwiają wykonywanie niektórych czynności. Jedną z nich może być jazda samochodem. Czy prowadzenie pojazdu z ręką w gipsie jest legalne? Odpowiedź znajdziesz w tym artykule.

KGP: 119 918 interwencji, 545 wypadków drogowych, 41 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie pierwszego tygodnia września. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 119 918 interwencji.

REKLAMA