REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

Subskrybuj nas na Youtube
Dołącz do ekspertów Dołącz do grona ekspertów
Tomasz Korniejew
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen

REKLAMA

REKLAMA

Szósta generacja Volkswagena Passata szybko zdobyła popularność wśród polskich kierowców. Co ciekawe, mimo nie najlepszej opinii wciąż cieszy się dużym zainteresowaniem na rynku samochodów używanych.

Volkswagen Passat B6 cieszył się dużym zainteresowaniem już od momentu debiutu w 2005 r. Nic dziwnego, jego poprzednik - model B5, mimo zaawansowanego wieku wciąż ma nieposzlakowaną opinię samochodu funkcjonalnego i trwałego.

REKLAMA

Po latach obecności na rynku, sylwetka Passata B6 nadal prezentuje się świeżo. Niestety, opisywana generacja Volkswagena nie została tak dobrze zabezpieczona przed korozją, jak poprzednia, dlatego sporo egzemplarzy nosi pierwsze oznaki rdzy, zwłaszcza w okolicach uszczelek i listewek.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat B8 2.0 TDI 150 KM DSG

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) - wnętrze

Punktem wyjścia dla projektantów było stworzenie prostego i funkcjonalnego kokpitu.

REKLAMA

Trzeba przyznać, że zadanie to wykonali rewelacyjnie. Przedział pasażerski został wykończony materiałami bardzo wysokiej jakości, a poszczególne elementy przejrzystej deski rozdzielczej spasowano z dokładnością. Co więcej, spora część oferowanych na sprzedaż Passatów została wyposażona m.in. w kolorowy ekran nawigacji, co dodatkowo podnosi funkcjonalność i atrakcyjność przedziału pasażerskiego.

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Lata eksploatacji nie robią wrażenia na bardzo wygodnych fotelach i tylnej kanapie. Trochę gorzej pod tym względem wypada tapicerka, zwłaszcza jej jasne odcienie, które bardzo często są pobrudzone trudno usuwalnymi plamami. Za to kierownica, przyciski kokpitu, czy wewnętrzne klamki drzwi w zdecydowanej większości przypadków nie noszą oznak nadmiernego zużycia.

Bagażnik Passata B6 ma objętość 565 l w wersji sedan oraz 605 l w wersji kombi.

Szósta generacja Volkswagena była oferowana w 4 wersjach wyposażenia: Trendline, Comfortline, Sportline i Highline. W podstawowej wersji auto wprawdzie miało pełne wyposażenie z zakresu bezpieczeństwa, lecz niewiele więcej. W Sportline można było liczyć już m.in. na skórzane wykończenie kierownicy, komputer pokładowy, czy obniżone o 15 mm zawieszenie. W Passacie Highline standardem była skórzana tapicerka, system climatronic, czy 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich.

Zobacz też: Volkswagen Passat B5 (1996-2005)

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) - gama silnikowa

REKLAMA

Paleta silników benzynowych w przypadku Volkswagena Passata B6 jest bardzo obszerna.  Najsłabszą jednostką jest 4-cylindrowy, 8-zaworowy silnik 1.6 o mocy 102 KM. Wprawdzie jego dynamika nie powala (od 0 do 100 km/h rozpędza się w 12,4 s) za przez prostą konstrukcję jest dość tani w eksploatacji i nadaje się do współpracy z instalacją LPG.  Pozostałe silniki wyposażono w bezpośredni wtrysk paliwa, i to zarówno w wersjach wolnossących (FSI), jak i turbodoładowanych (TSI). Wybierając którąś trzeba się liczyć ze zwiększonymi kosztami eksploatacji i z tym, że zainstalowanie instalacji LPG będzie nieopłacalne.

Złą sławą głównie w okresie od 2007 do 2009 r. okryły się jednostki 1.4 TSI oraz 1.8 TSI, w których przedwczesnemu zużyciu ulegał łańcuch rozrządu. W tym okresie zwłaszcza w silniku 1.4 TSI Twincharger zdiagnozowano też wadliwy napinacz łańcucha, czy źle funkcjonujący radiator. Ponadto dochodziło do pęknięć tłoków i pierścieni.

Wśród opinii użytkowników pojawiają się pochlebne na temat jednostek 2.0 FSI o mocy maksymalnej 150 KM. Choć i w tym przypadku można trafić na egzemplarz, który będzie nie tyle usterkowy, co będzie zużywał zwiększone ilości oleju. Większych kłopotów nie sprawiają  najmocniejsze, sześciocylindrowe silniki 3,2 l i 3,6 l.

Ale w przypadku Volkswagena Passata B6, najczęściej spotykanym rodzajem napędu, są silniki Diesla. Zwłaszcza owiany złą sławą 2.0 TDI PD.

Jednostka występuje w dwóch wariantach mocy 140 i 170 KM i charakteryzuje się dość głośną pracą na wolnych obrotach, ale bardzo dobrą dynamiką i niskim zużyciem paliwa. Niestety, silnik ma poważne wady, które często narażają właścicieli na ogromne koszty.

Typowymi usterkami silnika 2.0 TDI PD są awarie pompowtryskiwaczy (w wersji 140-konnej elektromagnetyczne, które da się zregenerować; w wersji 170-konnej piezoelektryczne, które nadają się tylko do wymiany na nowe). Ponadto zdarzają się pęknięcia głowicy, awarie pomp oleju, które skutkują awarią turbiny, a w skrajnych przypadkach nawet zatarciem silnika.

Producent, w 2007 r., po kilku akcjach serwisowych zdecydował się zastąpić feralny silnik, nową jednostką – 2.0 TDI o identycznej mocy 140 KM, ale z układem common rail. Jednostki 2.0 TDI CR są znacznie trwalsze i nie przysparzają większych problemów podczas eksploatacji.

Dla oszczędnych fanów silników wysokoprężnych rarytasem będzie jednostka 1.9 TDI o mocy 105 KM. Charakteryzuje się ponadprzeciętną trwałością i niskimi kosztami eksploatacji. 

Silnik o mocy 105 KM przyspiesza do 100 km/h w 12 sekund, „spalając” przy tym średnio jedynie 5,6 l na 100 km.

Zobacz też: Test Volkswagen Passat Alltrack: lepszy niż SUV?

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – który silnik wybrać?

W przypadku silnika benzynowego zdecydowanie najbezpieczniejszym wyborem jest albo podstawowy silnik 8-zaworowy lub jednostka 2.0 FSI o mocy 150 KM. Miłośnicy dynamicznej jazdy powinni skłonić się ku jednej z topowych wersji np. 3.2 VR6 o mocy 250 KM lub wersji 3.6 R36, wyposażonej w mocarny silnik o pojemności 3.6 i mocy 300 KM (dodatkowo skrzynia DSG i napęd 4x4). Jeśli w grę wchodzi zakup wersji z silnikiem wysokoprężnym faworytem jest silnik 1.9 TDI lub 2.0 TDI CR.

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – która skrzynia biegów?

Volkswagen Passat B6 jest dostępny z dwiema rodzajami skrzyń biegów. Manualną, bądź zautomatyzowaną DSG. Wybór „automatu” jest obarczony sporym ryzykiem. Przede wszystkim, stopień skomplikowania tego świetnie działającego mechanizmu wymaga odpowiedniej dbałości (co 60 tys. km wymagana jest wymiana oleju – koszt ponad 500 zł). Co więcej, skrzynie DSG wymagają zazwyczaj poważnych napraw. Gdy ich przebieg zbliża się do 200 tys. km zużywa się mechatronika, a koszt naprawy może sięgnąć nawet kilku tysięcy złotych.

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – typowe usterki

Zaskakujące jest, że Volkswagen Passat B6 ma mniej skomplikowane zawieszenie niż jego poprzednik – model B5. Z przodu zastosowano kolumny McPherson. Z tyłu zastosowano konstrukcję wielowahaczową. Co prawda, tak jak w poprzedniku zastosowano elementy wykonane z aluminium, ale dzięki możliwości wymiany sworzni i silentblocków jego eksploatacja jest stosunkowo tania, a całość okazała się trwalsza niż w B5.

Problemy z silnikiem 2.0 TDI PD, usterki silników 1.4 i 1.8 TSI, czy potencjalne kłopoty ze zautomatyzowanymi przekładniami DSG to nie jedyne problemy, które mogą dopaść właściciela B6. Często powtarzającą się usterką jest awaria centralki reflektorów ksenonowych (wyposażenie opcjonalne) oraz – elektrycznego hamulca postojowego. Oprócz tego wielu użytkowników Passatów B6 miało problem z modułem blokady kierownicy.

Zobacz też: Używany Volkswagen Touareg (2002 – 2010) – usterki

Używany Volkswagen Passat B6 – co się psuje?

2.0 TDI PD: uszkodzone pompowtryskiwacze (oznaką tego są falujące obroty), wytarty wałek napędu pompy oleju(ryzyko zatarcia silnika), pęknięte głowice w silnikach

DSG: usterki sterowania w skrzyniach DSG przy przebiegu ponad 150 tys. km.

Hamulce: uszkodzenia elektrycznego hamulca postojowego.

Elektryka: awarie m. in. modułu blokady kierownicy oraz centralki ksenonów.

1.4 TSI i 1.8 TSI: awarie mechanizmu rozrządu

Zobacz też: Używany Volkswagen Golf V: zdecydowanie nowy Golf

Używany Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – opinia

Volkswagen Passat B6 to bez wątpienia ponadprzeciętnie przestronny i komfortowy samochód. Jednak jego zakup jest obarczony dużym ryzykiem. Zdecydowana większość oferowanych na sprzedaż egzemplarzy wzbudza wątpliwości odnośnie rzeczywistego przebiegu.

Należy się wystrzegać wersji napędzanych przez dwulitrowego TDI z pompowtryskiwaczami. Nierozsądny będzie też zakup egzemplarza z dużym przebiegiem i przekładnią DSG. Warto mieć cierpliwość i wyszukać zadbanej jednostki z silnikiem 1.9 TDI i przekładnią manualną. Osoby, które chciałby cieszyć się na co dzień doskonałą pracą przekładni DSG, powinny szukać egzemplarzy z możliwie najmniejszym przebiegiem.

Z serwisowaniem Volkswagen Passata B6 poza ASO nie powinno być problemów, bo jest to model dobrze znany wśród mechaników ale wymaga skomplikowanej diagnostyki. Nie ma za to problemu z dostaniem tańszych zamienników oryginalnych części.

Zalety: Wysoka jakość wykończenia, przestronne wnętrze,  szeroka paleta silników,

Wady: awaryjne diesle z pompowtryskiwaczami, wysokie koszty napraw, bardzo dużo egzemplarzy powypadkowych lub „zajeżdżonych” na rynku wtórnym.

Zobacz też: Volkswagen Passat B7 (2010-2014)

Ceny części do Volkswagena Passata Variant B6 2.0 TDI PD 140 KM

Amortyzator przedni: od 190 zł

Klocki hamulcowe (przód): od 90 zł

Tarcze hamulcowe (przód): od 120 zł/szt.

Sprzęgło (zestaw): od 840 zł

Rozrząd (pasek i zestaw rolek): od 560 zł

Zobacz też: Używany Volkswagen Phaeton (2002 - ) – wady i zalety

Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – historia modelu

2005: Prezentacja volkswagena Passata B6

2007: W ofercie pojawiają się silniki TSI

2008: Modernizacja modelu, wycofanie z oferty jednostki 1.9 TDI, wprowadzenie do oferty Passata CC

2010: Prezentacja Volkswagena Passata B7

Volkswagen Passat B6 (2005-2011) – dane techniczne

Volkswagen Passat B6 - najpopularniejsze silniki
Silnik 1.4 TSI 1.6 1.6 FSI 1.8 TSI 2.0 FSI 2.0 TSI
Zasilanie benzynowy, turbo benzynowy benzynowy benzynowy, turbo benzynowy benzynowy, turbo
Pojemność  1390 ccm 1595 ccm 1598 ccm 1798 ccm 1984 ccm 1984 ccm
Układ cylindrów/zawory R4/16 R4/8 R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Maksymalna moc 122 KM 102 KM 115 KM 160 KM 150 KM 200 KM
Maksymalny moment obrotowy 200 Nm 148 Nm 155 Nm 250 Nm 200 Nm 280 Nm
V-max 203 km/h 19O km/h 200 km/h 220 km/h 200 km/h 235 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 10,5 s 12,4 s 11,4 s 8,6 s 9,9 s 7,6 s
Śr. zużycie paliwa 6,6 l/100 km 7,7 l/100 km 7,5 l/100 km 7,6 l/100 km 8,7 l/100 km 8,1 l/100 km
Volkswagen Passat B6 - najpopularniejsze silniki
Silnik 1.9 TDI 2.0 TDI PD 2.0 TDI PD 2.0 TDI CR 2.0 TDI CR
Zasilanie turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel turbodiesel
Pojemność  1896 ccm 1968 ccm 1968 ccm 1968 ccm 1968 ccm
Układ cylindrów/zawory R4/8 R4/16 R4/16 R4/16 R4/16
Maksymalna moc 105 KM 140 KM 170 KM 140 KM 170 KM
Maksymalny moment obrotowy 250 Nm 320 Nm 350 Nm 320 Nm 350 Nm
V-max 188 km/h 209 km/h 220 km/h 209 km/h 220 km/h
Przyspieszenie 0-100 km/h 12,1 s 9,8 s 8,8 s 9,8 s 8,6 s
Śr. zużycie paliwa 5,6 l/100 km 5,8 l/100 km 6,1 l/100 km 5,4 l/100 km 6 l/100 km

Tekst: Tomasz Korniejew, Piotr Czerniakowski

Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen Passat B6 (2005-2011)
Volkswagen
Zapisz się na newsletter
Wszystko, co ważne dla każdego kierowcy. Zmiany przepisów, mandaty, testy aut, moto porady i wiele innych. Bądź na czasie z tym, co dzieje się w świecie motoryzacji, zapisz się na nasz newsletter.
Zaznacz wymagane zgody
loading
Zapisując się na newsletter wyrażasz zgodę na otrzymywanie treści reklam również podmiotów trzecich
Administratorem danych osobowych jest INFOR PL S.A. Dane są przetwarzane w celu wysyłki newslettera. Po więcej informacji kliknij tutaj.
success

Potwierdź zapis

Sprawdź maila, żeby potwierdzić swój zapis na newsletter. Jeśli nie widzisz wiadomości, sprawdź folder SPAM w swojej skrzynce.

failure

Coś poszło nie tak

Źródło: INFOR

Oceń jakość naszego artykułu

Dziękujemy za Twoją ocenę!

Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna

Powiedz nam, jak możemy poprawić artykuł.
Zaznacz określenie, które dotyczy przeczytanej treści:
Autopromocja

REKLAMA

QR Code

© Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

REKLAMA

Moto
Zapisz się na newsletter
Zobacz przykładowy newsletter
Zapisz się
Wpisz poprawny e-mail
Branża motoryzacyjna w kryzysie, coraz więcej restrukturyzacji

Branża motoryzacyjna w Polsce i Europie przeżywa poważny kryzys – w 2024 roku zlikwidowano 54 tys. miejsc pracy, najwięcej od czasu pandemii. Według raportu MGBI wzrosła też liczba postępowań restrukturyzacyjnych do 141, co pokazuje, że firmy coraz częściej szukają ratunku poza upadłością.

CANARD uruchomiło dwa nowe fotoradary [mapa fotoradarów, taryfikator mandatów, punkty karne]

Centrum Automatycznego Nadzoru nad Ruchem Drogowym uruchomiło w zeszłym tygodniu dwa nowe fotoradary. Gdzie znajdują się nowo uruchomione fotoradary? Jakie są ograniczenia na drogach? Z jakimi konsekwencjami powinni liczyć się kierowcy za przekroczenie prędkości?

Bezpłatna komunikacja zamiast biletów i rowerów miejskich? Czas na odważne decyzje w polskich miastach

Czy naprawdę warto utrzymywać system biletowy, skoro i tak w ponad 68% ( 2025 roku może to być jeszcze więcej) pokrywamy koszty transportu publicznego z budżetów miast? A może pora na poważną debatę o całkowicie bezpłatnej komunikacji miejskiej w Polsce?

KGP: 106 002 interwencji, 389 wypadków drogowych, 27 ofiar śmiertelnych. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 106 002 interwencji. Byli wzywani do 389 wypadków drogowych.

REKLAMA

Ekologiczny samochód może być droższy od normalnego, uważają teraz polscy posiadacze aut. O ile więcej za niego są skłonni zapłacić

Podejście Polaków do tego, czy ich nowe auto będzie miało rozwiązania ekologiczne czy też nie, widoczne jest w gotowości do poniesienia wyższych kosztów w imię bardziej przyjaznych środowisku technologii. Już co trzeci uważa, że samochód ekologiczny może być droższy niż standardowy.

Ekologiczne auto? Ponad połowa Polaków nie dopłaciłaby do niego

Czy ekologiczność samochodu to dla Polaków ważny czynnik i element decyzyjny przy zakupie? Ponad jedna trzecia ankietowanych w badaniu przeprowadzonym przez Santander Consumer Multirent byłaby w stanie dopłacić do takiego pojazdu.

Bezpieczeństwo na opak – dlaczego polskie drogi z pierwszeństwem są sztucznie spowalniane?

Na polskich drogach coraz częściej mamy do czynienia z sytuacją, w której bezpieczeństwo planowane jest wbrew logice inżynierii ruchu drogowego. Droga z pierwszeństwem powinna gwarantować płynność. Czas na rewizję praktyk inżynierii drogowej.

System e-TOLL - co zrobić w przypadku nieuzasadnionego mandatu?

Cyfryzacja w działalności transportowej to duże ułatwienie. Wciąż jednak zdarzają się pomyłki. Zdarzyło Ci się dostać mandat, pomimo uiszczonej opłaty za przejazd autostradą? Sprawdź, co należy zrobić w przypadku niesłusznego mandatu.

REKLAMA

KGP: 110 588 interwencji, 460 wypadków drogowych, 24 ofiary śmiertelne. [Podsumowanie tygodnia]

Komenda Główna Policji opublikowała najświeższe dane dotyczące interwencji policjantów za weekend. Poniżej znajduje się podsumowanie ostatniego tygodnia. Policjanci w ubiegłym tygodniu przeprowadzili 110 588 interwencji. Byli wzywani do 460 wypadków drogowych.

Transport ostatniego etapu – czy elektryczne pojazdy to klucz do efektywności?

Choć to tylko końcowy odcinek drogi, „ostatnia mila” bywa najdroższym elementem całego łańcucha dostaw – potrafi pochłonąć od 40[1] do nawet 53[2] procent jego kosztów. W erze błyskawicznego e-commerce i rosnących oczekiwań klientów dotyczących tempa oraz elastyczności dostaw, wyzwania logistyczne mnożą się. Dodatkowo nowe przepisy o Strefach Czystego Transportu ograniczają możliwość korzystania z pojazdów spalinowych, zmuszając firmy do modernizacji flot i inwestowania w nisko- lub zeroemisyjne rozwiązania. Wszystko to sprawia, że skuteczne zarządzanie dostawami na ostatnim etapie wymaga dziś nie tylko sprawności operacyjnej, ale także innowacyjnego podejścia i zrównoważonych technologii.

REKLAMA