REKLAMA

Kategorie
Zaloguj się

Zarejestruj się

Proszę podać poprawny adres e-mail Hasło musi zawierać min. 3 znaki i max. 12 znaków
* - pole obowiązkowe
Przypomnij hasło
Witaj
Usuń konto
Aktualizacja danych
  Informacja
Twoje dane będą wykorzystywane do certyfikatów.

Fiat Tipo sedan – który silnik i wersję wyposażenia wybrać?

Tomasz Korniejew
Fiat Tipo sedan – który silnik i wersję wyposażenia wybrać?
Fiat Tipo sedan – który silnik i wersję wyposażenia wybrać?
Tomasz Korniejew

REKLAMA

REKLAMA

W gamie silnikowej Fiata Tipo sedan znalazły się cztery jednostki napędowe – dwie benzynowe i dwie wysokoprężne. Podpowiadamy, który silnik i którą wersję wyposażenia Fiata Tipo sedan wybrać.

Fiat Tipo sedan – gama dostępnych silników

W gamie jednostek napędowych Fiata Tipo sedan znalazły się cztery silniki. Podstawowym źródłem napędu jest jednostka benzynowa o pojemności 1.4 l, która osiąga moc maksymalną 95 KM przy 6000 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 127 Nm przy 4500 obr./min. Według danych producenta, napędzane tym silnikiem Tipo przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,5 s i może się rozpędzić do 185 km/h.

REKLAMA

Deklarowane przez producenta zużycie paliwa w cyklu miejskim to 7,7 l na 100 km, w cyklu mieszanym – 5,7 l na 100 km, a w trasie 4,6 l na 100 km.

Przeczytaj wrażenia z jazdy Nowym Fiatem Tipo 1.4/95 KM

Dokładając siedem tysięcy złotych, możemy nabyć nowe Tipo z benzynowym silnikiem o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 110 KM przy 5500 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 152 Nm przy 4500 obr./min. Różnica aż 7000 zł w cenie zakupu w stosunku do wersji z podstawową jednostką benzynową jest spowodowana również faktem, że 110 konny silnik standardowo współpracuje z sześciobiegową automatyczną przekładnią. Osiągi? Według danych producenta przyspieszenie od 0 do 100 km/h wynosi 11,2 s, a prędkość maksymalna to 192 Km/h. Jak widać, poprawa dynamiki w stosunku do tańszej odmiany jest niewielka. Nie znamy jeszcze pomiarów elastyczności w zakresie przyspieszania od 80 do 120 km/h, ale wnioskując z danych technicznych także i w tym przypadku nie należy się spodziewać znacznych różnic.

Będą kolejne wersje Fiata Tipo: Fiat Tipo hatchback i Fiat Tipo Station Wagon

Dalszy ciąg materiału pod wideo

Podstawowym silnikiem wysokoprężnym jest w gamie Tipo sedan, dobrze znana jednostka Multijet o pojemności 1,3l, która rozwija moc maksymalną 95 KM przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 200 Nm przy 1500 obr./min.

Według informacji producenta Tipo z podstawowym silnikiem Diesla pod maską przyspiesza od 0 do 100 km/h w 11,7 s i może pojechać z maksymalną prędkością 180 km/h.

W ruchu miejskim zużywa (według danych producenta) 5,2 l oleju napędowego na 100 km. W trasie zużycie paliwa spada 3,5 l na 100 km. W cyklu mieszanym 95 konny Fiat „spala” 4,1 l oleju napędowego na 100 km.

Standardowo z silnikiem współpracuje manualna i niestety pięciobiegowa przekładnia. Żeby stać się właścicielem tej wersji trzeba zapłacić 10 tys. zł więcej niż za odmianę z podstawowym silnikiem benzynowym.

Zobacz też: Fiat Tipo 2016 - cennik i wyposażenie

Topowa wersja Fiata Tipo jest napędzana przez wysokoprężny silnik o pojemności 1,6 l, który rozwija moc maksymalną 120 KM przy 3750 obr./min. oraz maksymalny moment obrotowy 320 Nm od 1750 obr./min. Z silnikiem współpracuje sześciobiegowa manualna przekładania. Według danych katalogowych, auto przyspiesza od 0 do 100 km/h w 9,7 s i może się rozpędzić do 199 km/h.

Zużycie paliwa? W ruchu miejskim 5,7 l oleju napędowego na 100 km. W trasie -  3,6l na 100 km. W cyklu mieszanym - 4,2 l na 100 km.

Fiat Tipo 1.6 Multijet jest droższy od wersji z podstawowym napędem benzynowym o 16 tys. zł.

Zobacz też: Kia Cee’d 1.0 T-GDI GT Line – wrażenia z jazdy

Fiat Tipo sedan – który silnik wybrać?

Jeżeli nie musimy wybierać automatycznej skrzyni biegów, a samochód eksploatujemy głównie w warunkach miejskich, tylko od czasu do czasu wybierając się w podróż, zdecydowanie nie warto przepłacać. Podstawowy silnik benzynowy o pojemności 1,4 l jest optymalnym wyborem.

Kierowcy bardziej wymagający, którzy cenią sobie odpowiednią dynamikę podczas jazdy w trasie (z kompletem pasażerów) powinni wybrać silnik 1.6 Multijet o mocy 120 KM.

Mniejsza jednostka wysokoprężna (1.3/95 KM) mimo wielu zalet jest wyposażona w pięciobiegową przekładnię, co w długich trasach ogranicza komfort jazdy i przyczynia się do zwiększonego zużycia paliwa.

Wybór redakcji: 1.4 95 KM – jako uniwersalne źródło napędu. 1.6 Multijet/120 KM dla kierowców bardziej wymagających.

Zobacz też: Test Fiat 500 1.3 Multijet 95 KM

Fiat Tipo sedan – wersje wyposażeniowe

Na polskim rynku, Fiat Tipo sedan jest dostępny w czterech wersjach wyposażeniowych. Wymieniając od podstawowej – Tipo (stworzona specjalnie na rynek polski), POP, Easy, Lounge. Dodatkowo, producent postanowił wprowadzić na jakiś czas dwa dodatkowe poziomy wyposażenia żeby podkreślić debiut rynkowy modelu. Niestety dodatkowe wersje - Opening Edition i Opening Edition Plus - są dostępne jedynie z jednostkami benzynowymi.

Wersja Tipo

W składzie wyposażenia standardowego wersji Tipo znajdziemy:

ABS, System ESC, Panic Brake Assist, Traction Control, Drag Torque Control, Electronic Rollover Mitigation, Hill Hold Control, poduszki powietrzne kierowcy i pasażera, światła do jazdy dziennej, centralny zamek, termometr zewnętrzny, elektrycznie sterowane przednie szyby, zestaw naprawczy do ogumienia wraz ze sprężarką, dwupłaszczyznową regulację kierownicy, klimatyzację manualną, kluczyk z pilotem sterującym centralnym zamkiem, system monitoringu ciśnienia w ogumieniu, elektryczne wspomaganie kierownicy, Radio UConnect z portami USB oraz AUX, stalowe obręcze kół o średnicy 15 cali.

Dodatkowo, nabywcy podstawowej odmiany mogą dokupić m.in.:

Dzieloną tylną kanapę w stosunku 60/40 – koszt 500 zł

Kierownicę i gałkę zmiany biegów pokryte skórą – 500 zł

Kierownicę ze sterowaniem radioodtwarzaczem – 300 zł

Lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane – 500 zł

Czujniki parkowania tylne – 1300 zł

Pełnowymiarowe koło zapasowe – 400 zł

Niestety do odmiany Tipo nie można dokupić tempomatu, radia z nawigacją, przedniego podłokietnika, czy elektrochromatycznego lusterka wstecznego.

Zobacz też: Najnowsza odsłona Fiata 124 Spider

Wersja POP

W składzie wyposażenia standardowego wersji POP znajdziemy wyposażenie wersji Tipo, a ponadto: poduszki powietrzne boczne, poduszki powietrzne kurtynowe, dzieloną tylną kanapę 60/40, fotel kierowcy z regulacją wysokości, lusterka zewnętrzne elektrycznie sterowane i podgrzewane.

Dodatkowo, nabywcy odmiany POP mogą dokupić m.in.:

Fotele przednie podgrzewane – 600 zł

Kamerę cofania z dynamicznym torem jazdy - 1200 zł

Klimatyzację automatyczną jednostrefową – 1500 zł

Podłokietnik przedni – 500 zł

Podłokietnik na tylnej kanapie + fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego – 1000 zł

Tempomat – 800 zł

Radio Uconnect NAV z nawigacją i 5" dotykowym ekranem oraz systemem Bluetooth – 3000 zł

Felgi ze stopów lekkich 17" – 2500 zł

Pełnowymiarowe koło zapasowe – 400 zł

Zobacz też: Test długodystansowy Fiat 500 diesel z instalacją LPG

Wersja Easy

W składzie wyposażenia standardowego wersji Easy znajdziemy to co znajduje się w wersji POP, a ponadto:

Lusterko wsteczne elektrochromatyczne, czujnik zmierzchu, kierownicę i gałkę zmiany biegów pokryte skórą, kierownicę ze sterowaniem radioodtwarzaczem, chromowane klamki zewnętrzne, Felgi stalowe 16".

Dodatkowo nabywcy wersji Easy mogą dokupić m.in.:

Fotele przednie podgrzewane – 600 zł

Kamerę cofania z dynamicznym torem jazdy - 1200 zł

Klimatyzację automatyczną jednostrefową – 1500 zł

Podłokietnik przedni – 500 zł

Podłokietnik na tylnej kanapie + fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego – 1000 zł

Tempomat – 800 zł

Radio Uconnect NAV z nawigacją i 5" dotykowym ekranem oraz systemem Bluetooth – 1500 zł

Felgi ze stopów lekkich 16" – 1500 zł

Felgi ze stopów lekkich 17" -  2000 zł

Pełnowymiarowe koło zapasowe – 400 zł

Zobacz też: Fiat 500X: nowy crossover z Włoch

Wersja Lounge:

W składzie wyposażenia standardowego wersji Lounge znajdziemy wyposażenie wersji wersji Easy, a ponadto:

Światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, klimatyzację automatyczną jednostrefową, podłokietnik przedni, listwy chromowane pod linią szyb bocznych, listwę chromowaną na przednim grillu, felgi ze stopów lekkich 16".

Dodatkowo nabywcy wersji Lounge mogą dokupić m.in.:

Felgi ze stopów lekkich 17" – 500 zł

Radio Uconnect NAV z nawigacją i 5" dotykowym ekranem oraz systemem Bluetooth – 1500 zł

Podłokietnik na tylnej kanapie + fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego – 1000 zł

Pełnowymiarowe koło zapasowe – 400 zł

Zobacz też: Test Fiat Freemont Black Code 2.0 16V Multijet 170 KM aut.

Wersje promocyjne Opening Edition i Opening Edition Plus

W składzie wyposażenia standardowego wersji Opening Edition znajdziemy wyposażenie wersji wersji POP, a ponadto:

Światła przeciwmgielne z funkcją doświetlania zakrętów, czujniki parkowania tylne, elektrycznie sterowane szyby tylne, kierownicę ze sterowaniem radioodtwarzaczem, podłokietnik przedni, chromowane klamki zewnętrzne, listwę chromowaną na klapie bagażnika, lusterka zewnętrzne lakierowane w kolorze nadwozia, radio UConnect z portami USB oraz AUX + system Bluetooth, felgi ze stopów lekkich 16" (felgi ze stopów lekkich 17" są dostępne za 500 zł).

W składzie wyposażenia standardowego wersji Opening Edition Plus znajdziemy wyposażenie wersji wersji Opening Edition, a ponadto:

Lusterko wsteczne elektrochromatyczne, czujnik zmierzchu, kierownicę i gałkę zmiany biegów pokryte skórą, podłokietnik na tylnej kanapie + fotel kierowcy z regulacją odcinka lędźwiowego, tempomat, listwy chromowane pod linią szyb bocznych, radio Uconnect z 5" dotykowym ekranem i systemem Bluetooth, felgi ze stopów lekkich 17".

Zobacz też: Test Fiat Punto 1.3 Multijet 16V 75 KM

Fiat Tipo sedan – którą wersję wyposażenia wybrać?

Biorąc pod uwagę jedynie cztery, będące w stałej ofercie wersje wyposażenia, warto zwrócić uwagę na wersję Pop. Teoretyczną niedostępność przydającego się w naszym położeniu geograficznym elektrochromatycznego lusterka wstecznego można ominąć dokupując do odmiany Pop za 1500 zł (1000 zł w promocji) pakiet „Widoczność”, który obejmuje czujnik zmierzchu, czujnik deszczu i właśnie elektrochromatyczne lusterko wsteczne. Ponadto wersja Pop, otwiera możliwość dokupienia, m.in. podłokietnika przedniego, tylnego, regulacji podparcia lędźwiowego w fotelu kierowcy, a nawet automatycznej klimatyzacji. Dzięki temu, wybierając wersję Pop, nabywca ma możliwość konfiguracji wyposażenia wedle własnych wymagań. Możliwość dodatkowej konfiguracji wersji Tipo są znacznie ograniczone.

Bardzo interesująco prezentują się promocyjne wersje wyposażeniowe Opening Edition i Opening Edition Plus, niemniej są to propozycje czasowe i nie są dostępne w zestawieniu z jednostkami wysokoprężnymi. Choć trzeba przyznać, że najbogatsza odmiana Opening Editio Plus w zestawieniu z silnikiem 1.4/95 KM za 51 100 zł wygląda bardzo zachęcająco.

Nasz wybór: Wersja Pop z wyposażeniem opcjonalnym obejmującym pakiet „Widoczność”, Pakiet Tech (Kierownica pokryta skórą, czujniki parkowania tylne, radio Uconnect + Bluetooth, przyciski do sterowania radiem z koła kierownicy – koszt 2600 zł (2000 zł w promocji)) i Tempomat. Wybierając z wersjami promocyjnymi, decyzja to Opening Edition Plus.

Fiat Tipo sedan 2016
Tomasz Korniejew
Autopromocja

REKLAMA

Źródło: INFOR
Czy ten artykuł był przydatny?
tak
nie
Dziękujemy za powiadomienie - zapraszamy do subskrybcji naszego newslettera
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na swoje pytania w tym artykule, powiedz jak możemy to poprawić.
UWAGA: Ten formularz nie służy wysyłaniu zgłoszeń . Wykorzystamy go aby poprawić artykuł.
Jeśli masz dodatkowe pytania prosimy o kontakt

REKLAMA

Komentarze(0)

Pokaż:

Uwaga, Twój komentarz może pojawić się z opóźnieniem do 10 minut. Zanim dodasz komentarz -zapoznaj się z zasadami komentowania artykułów.
    QR Code

    © Materiał chroniony prawem autorskim - wszelkie prawa zastrzeżone. Dalsze rozpowszechnianie artykułu za zgodą wydawcy INFOR PL S.A.

    Moto
    Zapisz się na newsletter
    Zobacz przykładowy newsletter
    Zapisz się
    Wpisz poprawny e-mail
    Po jakim czasie kasują się punkty karne w 2024 r.?

    Punkty karne stanowią skuteczny straszak na kierowców. Choć z czasem się przedawniają. Czy jednak wszyscy wiedzą po jakim czasie? W 2024 r. obowiązują na szczęście jednolite zasady kasowania punktów karnych.

    Renault 5 powraca. Teraz jako elektryk z serii E-Tech

    Po 28 latach Renault 5 powraca na rynek. Teraz jako elektryczny hatchback. Nowy model E-Tech będzie miał nawet 150 koni, pokona nawet 400 km na ładowaniu, a do tego sam może się stać zasobnikiem energii. Można zasilać z niego np. urządzenia w domu.

    Ile kosztuje najtańszy nowy samochód w Polsce w 2024 r.?

    Dziś zajmiemy się najtańszym, fabrycznie nowym samochodem oferowanym w Polsce w 2024 r. Ile kosztuje taki pojazd? I czy kierowcy uda się zamknąć w kwocie niższej, niż 60 tys. zł? Oto przegląd rynku i 5. budżetowych propozycji.

    Debiut MG3 Hybrid+. Czyżby pojawił się tani pogromca hybrydowego Yarisa i Clio?

    MG3 Hybrid+ ma brytyjskie logo i chińską duszę. Duszę wojownika! Hybrydowa wersja hatchbacka niedługo ruszy na podbój Europy. I ma naprawdę dużo asów w rękawie. Na tyle dużo, że Yaris i Clio powinni się bać? Bez wątpienia tak.

    REKLAMA

    Badania techniczne także poza stacjami kontroli pojazdów. Przepisy wykonawcze są w drodze

    Dziś właściciel traktora musi jechać na przegląd do okręgowej stacji. To oznacza wydatek na paliwo i torowanie dróg. To może się jednak zmienić już 1 czerwca 2024 r. W drodze jest akt wykonawczy do przepisów, które pozwolą na wykonanie przeglądu poza SKP.

    Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Pytanie absurdalne. Odpowiedź jeszcze bardziej!

    Pojęcie danych osobowych stanowi gorący kartofel prawny. Bo jest mało precyzyjne i wymaga interpretacji. Czy numer VIN pojazdu oznacza dane osobowe? Na ten temat wypowiedziało się TSUE. Część rynku motoryzacyjnego nie będzie zadowolona z odpowiedzi.

    Karta parkingowa niepełnosprawnego straciła ważność. Ile kierowca dostanie mandatu za parkowanie na niebieskiej kopercie?

    Karty parkingowe osób niepełnosprawnych wkrótce tracą ważność. To wynik działania przepisów i sytuacja, która oznacza poważny problem. Ile wynosi mandat za parkowanie na niebieskiej kopercie bez ważnej karty? To jedna z wyższych kar w taryfikatorze.

    Samochód w firmie 2024. Które branże i profesje kupują najwięcej nowych aut? Jakie modele są najpopularniejsze? Jakie odliczenia podatkowe od samochodów?

    Najwięcej nowych samochodów zamawiają przedsiębiorcy, którzy trudnią się programowaniem, doradztwem lub prowadzą działalność związaną z transportem – wynika z danych Carsmile. Jakie jeszcze profesje stoją na ożywionym popytem na nowe samochody? Jakie auta są najpopularniejsze? Ile kosztuje leasing i wynajem dłpugoterminowy?

    REKLAMA

    Zasada ograniczonego zaufania. Drogowy obowiązek czy raczej możliwość?

    Mądrzejszy powinien ustąpić... Tak w języku osiedlowym można byłoby wytłumaczyć istotę zasady ograniczonego zaufania. Uzupełnia ona reguły drogowe. Ale uzupełnia jako dodatkowy obowiązek kierowców czy raczej możliwość i ostrzeżenie? Rozstrzygnijmy tę kwestię.

    Jazda na rowerze po alkoholu w 2024 r. Czy rowerzysta straci prawo jazdy?

    Rower i alkohol to złe połączenie. Odradzamy je i to stanowczo. Jaka jednak kara grozi za prowadzenie roweru po alkoholu w 2024 r.? I czy rowerzysta straci np. prawo jazdy? Odpowiedzmy na te pytania.

    REKLAMA